20.9.2019 | Svátek má Oleg


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 8.9.2019 21:45

To se nějakému blbovi urodí v hlavě myšlenka,

jak zvýšit svou důležitost a prémie a vymyslí a prosadí 3,14čovinu. Pak se toho chytí média a neštěstí je hotovo. A jakmile ji jednou prosadí, je už nezrušitelná, viz ratchet effect.

K. Janyška 8.9.2019 10:56

V Anglii je více, než 300 stoletých a víceletých

řidičů. Mladí jsou praštění pocitem neporazitelnosti a nezranitelnosti, ne staří... Dzp.

M. Rozbořil 8.9.2019 0:08

Opět nálepkování

Jak je možné paušálně omezovat kohokoliv v jeho činnostech, pokud neporušuje zákon? Vytvoří se skupina (seniorů, homofobů atd.) a té se něco zakáže/přikáže. Mně je 72, jezdím na kole, motorce (650ccm), i autem a sám vím, že už to není, co bývalo, že ujet 1000 km už není taková sranda. Přesto znám spoustu řidičů, kteří jsou, přes své mládí, daleko nebezpečnější než já. (A daleko víc jich jenom vidím, ale neznám). Lékařskou prohlídku by měl čas od času absolvovat každý (i řidič), že je mnoho lidí, kteří si neuvědomují zhoršení zraku, to ví každý očař. Ale pokud lékař neshledá důvod, neměl by stát skupiny lidí buzerovat.

J. Strakoš 8.9.2019 6:56

Re: Opět nálepkování

Ale když ten stát tak rád vytvoří další kolonku a pravidlo, které bude potřeba kontrolovat. A to vše za drobný poplatek a jednu až dvě návštěvy úřadu.

P. Selinger 7.9.2019 15:12

Je mi 75,

a již v 70 letech jsem se vzdal potěšení řídit, protože jsem přesvědčen, že po 70 letech člověk za volant nepatří - zpomalené reflexy, nebezpečí náhlých onemocnění s následnu havarii atd.

J. Jurax 7.9.2019 15:57

No vidíte, a já si nemyslím, že bych co čerstvý sedmdesátník za volant nepatřil.

Koneckonců dobrotiví zákonodárci pamatují na to, abych byl medicínsky prubován a v případě úspěchu opatřen orazítkovaným glejtem opravňujícím mne k další řiťbě motorových vozidel do 3,5 tuny.

Ono je to individuální a odvislé od souboru neduhů a chorob, jimiž jeden trpí. Ten soubor není striktně přímo úměrný věku.

L. Písařík 8.9.2019 10:51

Re: V Rakousku

nejsou předepsány žádné prohlídky a jezdí se tam mnohem příjemněji než u nás, lidé se k sobě umí chovat ohleduplně, to u nás chybí.

K. Janyška 7.9.2019 17:14

Re: Je mi 75,

V Anglii je přes 300 více, než stoletých řidičů... Dzp.

S. Sandokan 7.9.2019 18:04

Re: Je mi 75,

Pokud jste o vaší neschopnosti řídit auto přesvědčen, tak je to vaše rozhodnutí. Ale vaše paušalizace na všechny sedmdesátníky a výše, je nesmyslná a dovolím si říci , že z vaší strany zlá.

V. Kain 7.9.2019 20:20

Re: Je mi 75,

Nic bych za to nedal,že ta hovězina se zrodila ve stejných tykvích jako to,že nemáme jenom dvě pohlaví.

J. Anděl 8.9.2019 9:31

Re: Je mi 75,

Já mám dokonce bohužel jen jedno :-)

F. Navrátil 7.9.2019 12:41

Zlatý voči!

Takže na seniory se hledá hůl. Ale na asijské trhovce, kteří si rajzují po silnicích v rezavých dodávkách naložených neprocleným zbožím, žádný metr není. Prostě se jim věří, že získali řidičské průkazy pilným navštěvováním autoškol a jejich šunky mají platnou technickou kontrolu.

I. Novák 7.9.2019 14:39

Re: Zlatý voči!

Hůl se hledá na ty, co na padesátce jedou 45,na devadesátce 85, nepřejíždějí plné čáry, před zatáčkou za níž nevidí zpomalí, nejedou za nikým "na kufr", důsledně dávají přednost a na dálnice a do hustého provozu se vydávají jen v nejvyšší nutnosti. Že jsou to především letití a tedy zkušení řidiči, je nabíledni.

Brání totiž v agresivní jízdě psychopatům, kteří nerespektují ani pozemské, ani fyzikální zákony, mající ovšem dostatek vlivu rozpoutat proti takovým omezovačům své svobody dostatečnou mediální hysterii a ovlivnit "doporučující orgány".

V. Pavelka 7.9.2019 15:26

Re: Zlatý voči!

Tihle omezovači osobní svobody se nedožijí takového věku , nedostatek pudu sebezáchovy, je vyřídí dříve nebo později a vezmou sebou někoho kdo za nic nemůže..

J. Jurax 7.9.2019 11:37

Že by další výron dobrosernosti? Blbost opět vykvétá? Nebo je za tím intelektuální výtok nějakého mladého blbého progresívního?

Jsa sedmdesátník s půlstoletou řidičskou praxí musím dostat lékařský glejt, že jsem schopen řiťby, přičemž absolvuji extra kolečko po očním, kardio (mám v srdci už pár let stenty, aniž bych si to jakkoliv uvědomoval, ale aby mne netrefil šlak v levotočivé zatáčce, ač jsem co čtvrt roku kontrolován a běžně absolvují horské túry) i diabetologii, neboť cukr mám sice v normě, ale v dokumentaci mám, že v normě kdysi nebyl, takže abych neupadl do hypoglykemického kómatu nebo co. Taky poskytnu krev ku analýze. A pak mi paní doktorka mile sdělí, že hodnoty odpovídají životu na bázi uhlíku a že budu žít pokaváď neumřu. Takže zacáluju tři stovky a mám na dva roky pokoj.

Pravda, na stařeckou demenci mne netestují a na Alzheimera taky ne. Ani psychotesty jsem nikdy neprošel, nejsa profesionalnim řidičem.

A nehodu z vlastní viny jsem za celou svou řidičskou kariéru nezpůsobil.

A teď mi nějací dobroserní magoři půjdou po řidičáku jenom proto, že jsem se dožil vyššího věku? Na$rat! Ti magoři taky zestárnou, ale já bych jim sebral řidičáky už teď pro zjevnou mentální nedostatečnost.

T. Krystlík 7.9.2019 12:57

Z Vašeho přípisu, Juraxi,

plyne zvrhlost typická pro Čechy: vše vymezit zákonem a prohřešky stíhat. Jasný sklon (záliba) v represi.

T. Krystlík 7.9.2019 11:05

Povšimněte si, že hned dva sousední státy,

Německo a Rakousko kontroly zdravotní způsobilosti řidičů-seniorů vůbec neznají! Jsou rády, že si dojedou k lékaři nakoupí a podobně místo toho, aby byli odkázáni na pečovatelské služby, které vyčerpávají zemský i federální rozpočet. A řidiči senioři způsobují statisticky většinou jen lehké nehody. Co praktický cz-lékař může při takové prohlídce zjistit? Maximálně, zda potřebuje brýle nebo ne. Sluch k řízení auta nepotřebujete. Stařecká demence se netestuje, posouzení závisí na postřehu lékaře ("Když je starší 80 let, tak se na něj dívám ostřeji", přiznala se jedna lékařka) a to nejhlavnější - reakční doby - se netestují nikde a nikdy, ani u mladých adeptů na řidičský průkaz. Stoje jednou na na začátku zebry, vkročil jsem jednou na zkoušku do cesty autu jedoucímu asi jen 35-40 km/h v okamžiku, kdy bylo asi 20 m před zebrou. Asi 70letý řidič dupnul na brzdy, ale teprve až takových 5 m za zebrou.

J. Hejna 7.9.2019 11:17

Re: Povšimněte si, že hned dva sousední státy,

A netrefil se; zjevně chyba.

T. Krystlík 7.9.2019 11:35

Pro pořádek

incident s řidičem s dlouhou reakční dobou se odehrál v Praze. Němečtí i rakouští řidiči jezdí koncentrovaněji.

J. Jurax 7.9.2019 11:40

Myslíte? Mně málem sestřelil jeden na přechodu v Mnichově, s německou značkou na autě. Akorát že se mi zdál trošku víc opálený ...

T. Krystlík 7.9.2019 12:59

Za tři desetiletí

se mi v Mnichově a jeho okolí nic takového nepřihodilo, ani jsem nic takového neviděl.

J. Jurax 7.9.2019 15:45

To buďte rád :-)

F. Kusák 7.9.2019 15:53

Re: Za tři desetiletí

Schopnost řídit vozidlo je všude na světě stejná, záleží od zkušeností a předpokladů k řízení. Jediné, co je mezi Němcem (Rakušanem) a Čechem jiné, je bezduché dodržování předpisů. A tím nehájím zas až tak Slovany. Ale nebojte se, ono i toto se mění. Určitě jste zažil, jak se jezdí v Káhiře, Istanbulu nebo Bagdádu. Toho se německá města brzo dočkají.

T. Krystlík 7.9.2019 16:38

Omyl,

Asiaté například, protože neuvažují v karteziánském systému (odvozeno z Číny) špatně rozeznávají směry, vzdálenosti v jednotkách vzdálenosti, nedovedou se orientovat v mapách, K poslednímu musejí být speciálně proškoleni.

Není problémem jezdit bez ohledu na předpisy, ale musejí tak činit všichni!

Z. Lapil 7.9.2019 21:24

Re: Omyl,

Ježdění "bez ohledu na předpisy" si dovedu představit jen tak, že předpisy nahradíte místními zvyklostmi.

Systémové upozornění: existují, nejen v dopravě, předpisy technologické (jeďte vpravo; semafor); bez těch nastává zmatek. A pak předpisy administrativní (mějte řidičák; omezení rychlosti). Ty mám z velké míry za zbytečné a taky se často nedodržují.

T. Krystlík 7.9.2019 21:55

Re: Omyl,

Asi takto: "Když jedu na červenou, musím počítat s tím, že zprava a zleva vjíždí do křižovatky více vozů, než když jedu na zelenou."

J. Vintr 7.9.2019 11:41

Re: Povšimněte si, že hned dva sousední státy,

A myslíte, že by mladší řidič vždycky zastavil včas! Spíš bych řekl, že by mnoho z nich nebrzdilo vůbec.

T. Krystlík 7.9.2019 12:54

Re: Povšimněte si, že hned dva sousední státy,

Díval jsem na řidiče se záměrem, že při troše štěstí bude reagovat i horní části těla. Reagoval, ale až po přejetí zebry.

Dávání přednosti chodcům je otázka kultury obyvatelstva, ze kterého se rekrutují řidiči. Podívejte se na Italy-řidiče v Miláně, v Římě, v Neapoli a všude na jich od ní, kde kromě maximální rychlosti a přilby na jednostopá vozidla žádná pravidla neexistují (tedy policie si je nevynucuje): jakmile chodec naznačí, že vkročí do vozovky, příslušní řidiči stojí na brzdě. A vehementně!

J. Vintr 7.9.2019 14:23

Re: Povšimněte si, že hned dva sousední státy,

U nás dávají přednost chodcům není tak zažitá. Ta přednost je také dost nelogická. Chodec jako slabší účastník případného střetu, by ve vlastním zájmu neměl na nějakou přednost nikdy spoléhat. Dost často vídám chodce, kteří suverénně vkročí do vozovky aniž by se podívali, jestli něco nejede.

T. Krystlík 7.9.2019 14:44

Re: Povšimněte si, že hned dva sousední státy,

Vkročení na zebru bez rozhlédnutí souvisí s neblahou mentalitou Čechů: na jedné straně ignorovat zákony a na straně druhé vyžadovat po jiných jejich dodržování. To je nejhorší možná kombinace ze všech.