26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

DOPRAVA: A dál už nic

V těchto dnech mají české dálnice kulaté narozeniny. Je to totiž zrovna 55 let, co se započalo s výstavbou naší dálniční sítě. Jasně, projekty a pokusy tu byly mnohem dříve, dokonce i několik nesouvislých a nenavazujících kousků bylo téměř dostavěno za protektorátu, ale ten dnešní dálniční systém se začal budovat právě až 8. září 1967.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Pavelka 10.9.2022 13:25

Kolosal stavitel ? Hřebíček !?!ODS taky !

V. Pavelka 10.9.2022 13:19

Při vší úctě ke Klausovi i on, Nečas , Topol a Fiala patří k slabochům za kterými jsou schováni jejich výběrčí ! Viz. Bém v praze v dobách Klondaiku ? ! Kdy se kradlo až to svištělo ! Ted přiskočili ke slabému Fialovi ,Rakušanovi melody Boys ,a jede se dále močálem bílým kolem černých skal !Co chce Jakel stavět s takovou partou . chmatáků !?EU[>-]EU

V. Pavelka 10.9.2022 13:06

Kopcovitý terén ,sráží mnohé dálnice mimo kategorii ! Polsko je placka a jejich zelení nejsou tak zpovykaní ? [>-]Není fér to porovnávat? Když si vzpomenem na soudní řízení a tahanice s ochránci čolků atd. :-/

P. Molík 10.9.2022 13:02

Na stávající kolosální problémy zadělali hned po sametové revoluci Jaklovi klausovci. Svatým grálem všeho počínání a našeho bytí se stala maximalizace zisku, a to i za cenu rozmělňování morálních imperativů a dalších přikázání, které tvoří nosné pilíře evropské civilizace. Moci se ujali morálně ohební a všehoschopní fundamentalisté Klausova učení a další darební myšlenkoví devianti, tedy tuneláři a zloději, kteří udíleli knížecí moudra lidem okradeným o práci, o iluze a o možnosti se čestně uživit, především okradené a zneužité nabádali k tomu, aby se o sebe postarali sami. Jaklovy postřehy jsou zajímavé, ale Jakl nadále evidentně zůstává jedním z hlasatelů nových klausovských pořádků. Právě tyto nové pořádky už požírají své prosazovatele a ideologické hlasatele. Klaus i Jakl začnou ochutnávat vlastní medicínu na agresivitu a bezprecedentní chaos ve společnosti, který vyvolali. Teď už jsou Jaklovy logicky brilantní postřehy k ničemu...

V. Petr 10.9.2022 12:47

V Polsku nemají takové zelené SOUDY jako u nás. A Bruselu to "pochopitelně" vadí...

V. Petr 10.9.2022 12:46

Za pirátů se v Praze zužují přeplněné silnice a rozšiřují poloprázdné chodníky...

M. Šejna 10.9.2022 12:26

Ten rok 2016 a převedení rychlostních silnic mezi dálnice považuji za zcela správný krok. Naše rychlostní silnice totiž s přehledem dosahují parametrů dálnic v Evropě.

Italské dálnice v horách se vyznačují absencí odstavných pruhů a ostrými zatáčkami. Jízdní pruhy jsou tam široké jako na našich rychlostních silnicích.

I v Německu najdeme dálnice, které mají mnohdy horší parametry, než naše rychlostní silnice. Příkladem je dálnice A94 z Braunau do Mnichova, nebo dálnice A7 mezi Langenau a Kemptenem.

Dodnes nechápu, proč není mezi dálnice započítána R35 od Turnova do Liberce, nebo 4-proudová silnice z Chomutova do Teplic, nebo z Karlových Varů do Ostrova. Ani rychlostní silnice z Opavy do Ostravy, nebo kolem Třince nejsou zařazeny mezi dálnice, přestože parametry na to mají. Nebo dálnice R37 mezi Hradcem a Pardubicemi

To se pak špatně počítají dálniční kilometry, když si sami naše vlastní dálnice administrativně degradujeme na silnice nižších tříd.

V. Mokrý 10.9.2022 10:58

až se rozhoupá státní správa

asi věděli předkové proč

Poláci na nás zajisté mají také přezdívku

V. Mokrý 10.9.2022 10:55

tak jest

V. Mokrý 10.9.2022 10:55

Nejenom aktívisti, ale i zřejmě státní správa.

Dostala befel a konala.

V. Petr 10.9.2022 10:28

R^R^R^

V. Petr 10.9.2022 10:28

Hitler postavil 3800 km dálnic za 5 let. To ovšem do toho nemohli žvanit všelijací "aktivisté..."

J. Brei 10.9.2022 10:17

Ad 1) Na co tedy čekáme?

Ad 2) A Vám to připadá OK?

J. Brei 10.9.2022 10:16

Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.

P. Dvořák 10.9.2022 9:49

Co to je za lesní města, kde "se musí z jedné části do druhé jít po silnici druhé třídy" ?

Ale pokud taková jsou, nejlepším řešení pro všechny občany ke spojení jednotlivých částí budou lesní cyklostezky. Proložené rozhlednami.

Takhle jste to myslel?

V. Mokrý 10.9.2022 9:30

Ten trochu pořádnej zákon, přijmuli nedávno.

To mám od předků.

J. Brei 10.9.2022 9:17

My máme, pane Kotazi, liniový zákon od roku 2009 (zák. 416/2009 Sb.), takže, proč to ani s ním nejde?

A proč, pane Kotazi, říkáte Polákům "pšonkové"?

M. Kanda 10.9.2022 9:15

Polsko je čtyřikrát větší než Česko a také má čtyřikrát tolik obyvatel. Takže by mělo mít také čtyřikrát tolik km dálnic, tj. 1346x4 tj. 5384km. Ale tolik oni tam zdaleka nemají. Takže jen dohánějí své zpoždění.

Navíc Polsko je téměř dokonalá rovina a jejich výstavba je tedy o dost jednodušší a levnější.

J. Dostál 10.9.2022 9:12

Tak já vím, že v některých městech se musí z jedné části do druhé jít po silnici druhé třídy a že spousta lidí používá kolo jako dopravní prostředek a že v USA jsou někteří našinci překvapení, že jediná rozumná cesta z bodu A do bodu B je autem. Prostě mi přijde brojení proti cyklosezkám trochu mimo, protože si pamatuji, že takto sloužily dnes zabrané silnice.

O. Barvíř 10.9.2022 8:47

. . toho si musím pamatovat, bloger Valenta. Bloguje již od čtvrt na šest. Asi musí na šestou k píchačkám. Pan Valenta o tom již jistě mluvil před válkou s okresním hejtmanem . .

V. Mokrý 10.9.2022 8:22

No protože pšonkové/Poláci, přijmuli zákon o liniových dopravních stavbách, podobný tomu německému( což se zde v ČR/Československu po " sametu " neudělalo ) a dotací " vrážejí do dálnic.

Na rozdíl od ČR !!

D. Polanský 10.9.2022 8:14

Pane Jakle, vy sníte. U nás v Bystrci v Brně, 26 000 obyvatel, již 12 let staví politici Bystroušku, místo pro volnočasové aktivity dětí. Teď slibují, že se prý začne v roce 2023, když to tedy půjde. Teď děti chodí do starého likusáku po stavařích ještě z dob socialismu. A vy chcete stavět rychle dálnice!

J. Brei 10.9.2022 7:48

No jo, propásli, propásli, ale proč to v Polsku jde i v našich časech, ale u nás ne?

P. Dvořák 10.9.2022 7:37

Nějak mi uniklo, že by dálnice byly osvětlené. Leda tak plochy kolem skladů, které se roztahují na kdysi zemědělské půdě.

Že máme málo dálnic, můžeme litovat už dnes. Že nám ubývá zemědělské půdy, budeme litovat.

P. Dvořák 10.9.2022 7:34

To je blbost co?

Chodníky slouží lidem pro snadnější chůzi, což je u lidí zcela obvyklá činnost. Cyklostezky slouží některým lidem k zábavě.

Ale ty vy přece velmi dobře víte.

V. Mokrý 10.9.2022 7:14

Jeden takový návrh tady kdysi byl -

z Československa do Jugoslávie, s připojováním v Rakousku/celkem asi 400km.

V. Mokrý 10.9.2022 7:11

Ale no tak!

T. Kohout 10.9.2022 7:07

To by podpořil i Švejk, vše zavrtat pod povrch. Jak objevil již Švejk, v Zeměkouli je ještě jedna Země a ta je daleko větší, než ta naše. Tak nějak to snad bylo, nevyhledávám tuto sentenci přímo v díle, ale po paměti.

T. Kohout 10.9.2022 7:04

Jo, taky občas zateskním po Lovcích mamutů a jejich věku.

T. Kohout 10.9.2022 7:01

Blame it on the times. Ani v USA by Interstate Highway System nepostavili v dnešních časech. Ani ty silnice v horách. Propásli jsme svou příležitost. Tehdy to bylo možné, dnes nemožné. Možné snad ještě v té "primitivní" Číně...