6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

DIAGNÓZA: Klimatická depka

V poslední době roste počet lidí trpících klimatickou depkou, respektive environmentální úzkostí, jak se tomuto stavu odborněji říká. Vzhledem k intenzivní katastrofické klimatické masáži, které je veřejnost vystavena, není divu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Svoboda 24.8.2019 13:32

Re: klimatickou úzkost vyvolávají média

Někde se vám v tom průměru stratil úbytek 40% ptactva a 60% hmyzu za posledních pár let. To nevypadá na neškodný vykyv, rádoby chytráku.

Pěkný den.

J. Svoboda 24.8.2019 13:29

Re: Pane Rado, žádný fyzikální zákon

Kde jste to opsal, námořníku? Tohle z vaší hlavy není. Prozradilo vás blbě opsané jméno pana Boltzmanna :o)

Pěkný den.

J. Svoboda 24.8.2019 13:26

Re: Ano. pane Šejno,

Brazilský prezident má nahnáno a podle námořníka se nic neděje :o)

Na Sibiři to taky bylo jen nevinné opékání buřtů :o)

Pěkný den.

J. Svoboda 24.8.2019 13:25

Je pro zajímavost, 12 let je fejk odpůrců Gréty.

No hlavně, že je to váš silný argument. Tohle v článku je ukázková tvorba FakeNews, madam.

Pěkný den.

P. Zinga 24.8.2019 12:47

Ano. pane Šejno,

viz poslední hororové zprávy z Brazílie.Přitom stačí podívat se na

https://www.globalfiredata.org/forecast.html#amazon

abychom zjistili, že až tak něco mimořádného se neděje.

J. Jurax 24.8.2019 12:07

Ano. Souhlas.

P. Zinga 24.8.2019 11:37

Pane Rado, žádný fyzikální zákon

"skleníkového efektu" neexistuje. Je to pouze hypotéza, pokoušející se na Zemi uplatnit Stefan-Boltzmanovu rovnici. Když se ale podíváte na tabulku vyzařování černého tělesa (vycházející s Boltzmannovy konstanty), zjistíte, že vyzařování zemského povrchu 390W/m2, který je podle hypotézy nutno nahradit skleníkovým efektem, vychází již z tělesa teplého 15°C (288,16°K)!

Takže žádný dodatečný ohřev nepotřebuje.

M. Pivoda 24.8.2019 11:20

Překlad pomocí Google Translate

Můžeme tedy terraformovat Mars nebo ne? Steve Baker (15. října 2018).

1. Mars nemá dostatečnou gravitaci, aby si udržel hustou atmosféru - a je docela možné, že lidé nemohou zůstat tak zdraví v tak nízké gravitaci. 2. Mars nemá dostatečné magnetické pole pro odvádění smrtícího slunečního záření. 3.Mary nemají dostatek dusíku nebo CO2 k vytvoření atmosféry. 4. Kdo by za toto terraforming zaplatil? To je velmi vážná otázka. Nepochybně by to bylo příšerně nákladné - a dokonce i ty nejoptimističtější tvrzení tvrdí, že by to trvalo tisíc let. Která firma nebo vláda by vložila skutečně bezmocnou částku daňových dolarů, aby zaplatila za něco, co žádný z plátců / akcionářů daně nebude žít dostatečně dlouho, aby viděl jediný šrot výhody?

Proč? Dokonce i ty nejoptimističtější terraformingové požadavky vedou k nedokonalému výsledku. Bylo by mnohem levnější a jednodušší místo toho vyčistit Zemi.

Je to škoda - protože i když by Mars byl těžkým místem k životu - je to stále mnohem snazší než kterékoli jiné místo ve sluneční soustavě. Mohou existovat lepší místa k životu mimo sluneční soustavu - ale dostat se tam je téměř nemožné. --- Zdá se velmi pravděpodobné, že kromě malých kolonií tokenů - nikdy se nebudeme šířit na jiné planety ve velkém měřítku.

M. Pivoda 24.8.2019 11:19

Vyřešíme klimatickou úzkost přestěhováním na Mars?

So can we terraform Mars or not? Steve Baker (Quora, 15. říjen 2018).

1. Mars does not have enough gravity to retain a dense atmosphere - and it’s quite possible that humans cannot remain healthy in such low gravity. 2. Mars does not have a sufficient magnetic field to deflect deadly solar radiation. 3.Mars does not have sufficient nitrogen or CO2 to make an atmosphere. 4. Who would pay for this terraforming? That’s a very serious question. Doubtless it would be hideously costly - and even the most optimistic claims say that it would take a thousand years to happen. Which business or government would put up the truly ungodly amount of tax dollars to pay for something that none of the tax payers/share holders will live long enough to ever see a single scrap of benefit?

Why? Even the most optimistic terraforming claims produce an imperfect result. It would be MUCH cheaper and easier to clean up the Earth instead.

This is a shame - because even though Mars would be a tough place to live - it’s still VASTLY easier than any other place in the solar system. There might be better places to live beyond the solar system - but getting there is almost impossible. --- It seems very likely that aside from small token colonies - we’ll never spread to other planets on any kind of a large scale.

P. Manda 24.8.2019 11:12

Úžasné, koncem června a začátkem července 'rostly" tresne. Před tim a ani potom nic.......... Divné, že rudé š. ?

M. Šejna 24.8.2019 11:11

klimatickou úzkost vyvolávají média

V Česku bychom měli být už všichni dávno v blázinci, protože letní "teplotní kataklyzma" už tu máme druhým rokem.

Průměrná letní teplota v Klementinu byla ve 20.století +18,9°C. Loňské léto ale mělo průměr +22,7°C a letos díky očekávanému tropickému konci srpna bude průměr minimálně stejný, možná o desetinu vyšší.

Jinými slovy: letošní a loňské léto mají teplotní odchylku od "normálního léta" +3,8°C, to je 4-krát větší letní oteplení, než o kolik se zatím "katastrofálně" zvýšila globální teplota.

Jinými slovy zažíváme v Česku poslední roky klimatickou katastrofu, po zemí leží desitky tisíc mrtvol českých obyvatel, dobytek už vychcípal, a česká krajina propomíná povrch planety Merkur.

Ale ono je to úplně jinak. Kdyby totiž nastoupily v Česku znovu letní teploty na úrovni 20.století, většina "uvědomělé mládeže", která stávkuje proti oteplování, by těch původních letních +18,9°C odstonala těžkým nachlazením.

J. Anděl 24.8.2019 11:08

Re: Daň z blbosti

Všichni zemřeme.

M. Šejna 24.8.2019 11:01

pane Vintře

rostliny narozdíl od popírače klimatu a počasí Vintra ty rozdíly opravdu poznají. Takže v zimě rostliny přecházejí do vegetačního klidu, na jaře kvetou a na podzim dozrávají. To je ta jejich reakce na ty 50-ti stupňové rozdíly. Rostliny dokonce umí reagovat i na změny srážek, což každým rokem poznávají zemědělci, když porovnávají roční úrodu s úrodami předcházejícími.

Příroda sice nemá počítač, ale má biologické receptory, které poznají i celkem nepatrné změny. Teď například houfně rostou houby, zatímco ještě před 3 týdny nikde nebyly.

J. Anděl 24.8.2019 11:00

Re: Strašení je dobrý byznys,

Žijeme ve vzrušující době, že? :-)

P. Manda 24.8.2019 10:57

Pan Rada neni schopen zachránit své stromy na zahrade. Ale bude poučovat celý svet jak se má chovat.

Vy prece mate v podloží schované takové množství energie a jste teoreticky výborně pripraven, proč ne zacnete u sebe. Vy ten chtivy kapitalismus porazite.

J. Vintr 24.8.2019 10:45

Re: A debilizace pokračuje:

Jak se došlo k těm 33 stupňům? Nesrovnávejte naši planetu s Venuší. Tam především asi není žádná voda v kapalném nebo dokonce pevném skupenství, proto tam nemůže fungovat obdobná termoregulace jako na naší planetě.

P. Rada 24.8.2019 10:37

Re: Daň z blbosti

Můžete věřit v konspirační teorie ale fakt je dnes ten, že i mimozemštan by dokázal změřit, že se planeta otepluje a že se koncentrace uhlíku v její atmosférě za poslední století zvýšila o 40% atd.

Civilizace přitom vznikly na podkladě stabilních životních podmínek s nebývale vysokou koncentací živin a tedy vysokou úrodností v dobách klimatického optima. To dnes končí, zásoby surovin o které se vzdorovitě opíráme se tenčí a lidská chtivost válcuje rozum.

Jak asi může bagatelizace takových zásadních okolností pro celek dopadnout? Zatím to vypadá, že lidstvo zaplatí krutou dan s blbosti svým uvězněním na planetě, která tak jako tak jednou zmizí v žáru rozpínajícího se Slune - ačkoliv už snad dobře ví, že mělo k dispozici dokonce celý vesmír.

P. Rada 24.8.2019 10:28

Re: Strašení je dobrý byznys,

Strašení klimatem je volovina?

Ani dobytče vůl které je na planetě doma už cca 10mil let nemá druhovou zkušenost do čeho my lidě (kteří jsme zde 70tis let jako homo s.s.) a celá biosféra jdeme.

Proces extrémního uvolnování uhlíku lidmi totiž probíhá intenzitou 100x větší než průměrná sopečná činnost a tak se tempem milionkrát větším než se do podzemních slojí ukládal uhlík vrací do uhlíkového cyklu.

Dnešní klimatická změna proto prakticky nemá geohstorickou obdobu. Nejpodobnějším procesem bylo období PETM před 55miliony let ale i tehdy nabíhala globální teplota řádově pomaleji.

J. Vintr 24.8.2019 10:17

Re: Debilizace navzdory realitě pokračuje.

Pane Rado, v naší přírodě se během roku mění teplota zhruba o padesát stupňů. Myslíte, že ty stromy a vůbec příroda poznají, že se nějaká fiktivní průměrná teplota změnila o necelý stupeň? Příroda nemá počítač, aby si mohla počítat průměrné teploty. Všechny ty klimatické jevy, které popisujete, už tady byly a opakují se. Neděje se nic vyjímečného, vyjímečně blbnou jen někteří lidi.

P. Rada 24.8.2019 10:16

Re: A debilizace pokračuje:

K tomu videu. Zde nse nejedná o oponentní teorii - zde je přešponovanou dominantnost pohledu přenesením alcentu na důsledky malého vodního cyklu. Ten sice má lokální význama ale sotva už globální.

Filmík je přitom sestříhán tak aby nebylo např zřejmé, že k největšímu oteplováná dochází v oblasti zemských polů. kde ale prajticky žádná zemědělská činnost neexistuje.

Další a daleko zásadnější problém která to video i komentře důsledně opomíjí je změna tepelné bilance na planetě. 95% energie totiž absorbují doposud oceány a jejich proudy.

Pouvažujte nad obrázky s videa v kontrastu s rozlohami oceánů a třeba Vám dojde na jaký blud jste naletěl.

P. Rada 24.8.2019 10:02

Re: A debilizace pokračuje:

33C je pro Vás na Zemi mizivě málo? Tak se odstěhujte na Venuši kde to dělá 400C!

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sklen%C3%ADkov%C3%BD_efekt

https://cs.wikipedia.org/wiki/Atmosf%C3%A9ra_Venu%C5%A1e

P. Rada 24.8.2019 9:51

Re: A debilizace pokračuje:

Studoval jsem elektro i matfyz a o spektrálních charakteristikách radiačně aktivních plynů nemám od té doby pochybnosti.

P. Rada 24.8.2019 9:50

Debilizace navzdory realitě pokračuje.

Úzkost posilují nové a nové negativní podněty - to ano. Problém je v tom, že ty podněty jsou SKUTEČNÉ. Např. v podobě dalších usychajících stromů, dalších požárů... a zároven další presentacích bagatelizace až popírání reálných procesů ke kterým právě sama přispívá.

Dominantně totiž nejde oproti tvrzení autorky abstraktní či bulvární iformace typu o kolik se zvýšila globální teplota... Uschlé staleté borovice mi reálně stojí před domem (za řadou uschých tůjí které jsem sázel před půlstoletím), dál zeje nezalesněná paseka po vykáceném smrkovém porostu, voda ve studních je rok od roku níže. Pokud vyjedu do přírody o kus dál kde jsem to důvěrně znával - je to ještě horší. potůčky kde jsem si hrával tam u léta netečou ....

Odborné analýzy tyto jevy všeobecnš potvrzují - kdežto taky-spoluobčané jak autorka o hrozivém procesu devastace planety LŽOU!!!

J. Vintr 24.8.2019 9:36

Re: A debilizace pokračuje:

Takzvaný "skleníkový efekt" existuje, i když ten název je poněkud zavádějící. Jde ale o jeho vliv na celkovou tepelnou bilanci naší planety, který je naprosto mizivý nebo nulový.

R. Brzák 24.8.2019 9:31

Re: A debilizace pokračuje:

zkuste raději studovat i oponentní teorie...

https://1url.cz/aMSX6

P. Rada 24.8.2019 9:25

Re: A debilizace pokračuje:

Předvádění pochybnosti o vzdělanosti od někoho kdo zde pravidelně pochybuje o platnsti fyzikálních zákonů (skleníkový efekt neexistuje...) je tak akorát pěkným příkladem úsilí o debilizaci společnosti.

M. Mikulec 24.8.2019 9:16

Re: A debilizace pokračuje:

Piloti, dispečeři, strojvedoucí...ti všichni budou pracovat až do smrti, protože je nebude mít kdo vystřídat.

P. Zinga 24.8.2019 9:05

A debilizace pokračuje:

Maturanti gymnázií nemusí matiku! Proč? Protože pětina propadá kvůli nedostatku logického myšlení...

Takže budeme mít vysokoškolsky vzdělanou elitu s problémy s logikou. Naši příští vůdcové...Voleni či z neziskovek, vsjo rovno.

Lze se divit, že mají depku, ti vdělanci? Protože ten problém existuje od té doby, co bylo umožněno maturovat i takovým, co by dříve měli problémy i v učňovské třídě.

M. Mikulec 24.8.2019 9:04

Strašení je dobrý byznys,

bez ohledu na obor: např. medicína je v tom excelentní. Masmedia přilévají olej do ohně kdykoliv- vyrobí na zakázku obchodní válku nebo z nepřítele udělají přítele....spatlají legální s ilegálním, řeknou nám, koho máme nenávidět.

Strašení klimatem je průhledná volovina, protože klima je něco jiného než místní počasí.Takže lidé jsou zase závislí na informacích od pisálků.

F. Navrátil 24.8.2019 9:01

Daň z blbosti

Cílem gretenistického třeštění není záchrana planety prostřednictvím klimatické zelené revoluce. Cílem je právě vyvolání environmentální úzkosti. Takto postižený člověk je ochoten zaplatit cokoliv kšeftařům a šíbrům, co se prezentují jako spasitelé, ale kterým jde jen o prachy a vlastní prospěch.