29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

CÍRKEVNÍ RESTITUCE: Přínos pro krajinu

Že bude navrácení majetku církvím v ateistickém Česku zejména politický problém se všemi aspekty populismu, na které slyší značná část naší společnosti, bylo jasné už v době, kdy se církevní restituce odložily prostřednictvím blokačního paragrafu v zákonu o půdě z roku 1991.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Kluzák 21.11.2013 20:45

Televize: hysterické útoky proti církvím

V nedávné době jsme byli svědky organizovaných útoků proti prezidentu Zemanovi, zejména v televizi. Nyní nastaly zase organizované hysterické útoky proti navrácení majetku církvím, podle hlavního hysterika Zaorálka hlavně církvi římsko-katolické.  Kdy konečně si naši většinou slabomyslní politici uvědomí,  že těch 54 miliard které by chtěli církvím zase ukradnout, je vlastně¨pakatel proti obrovskému majetku který nakradli posametoví miliardáři. Vždyť majetek jediného posametového miliardářského gaunera  je trojnásobek těch 54 miliard které se mají vrátit církvím.  A ty církve budou jistě s majetkem lépe hospodařit než posametoví miliardáři, kteří dále okrádají stát tím že platí daně v cizině (např.Bakala), nebo tím že s majetkem ekonomicky neschopně zacházejí . Takovému posametovému miliardářije lhostejné, když ve špatných transakcích ztratí pár miliard - vždyť to všechno lehce nabyl podvody, tunely a kradením. Nechte církve na pokoji, obraťte se na miliardářské gaunery se žádostí o navrácení majetku!!

Š. Hašek 20.11.2013 22:15

Re: Souhlasím

Asi tak.

Š. Hašek 20.11.2013 22:15

Re: Černoperdelníci jsou vůbec přínosem, všude

Pan Sládeček zřejmě chtěl zřejmě naznačit, že největším přínosem jest a vždy byl pracující lid pod vedením nějaké té socbolšstrany.

Jsem jiného názoru. Podloženého fakty a nedávnou historií.

Š. Hašek 20.11.2013 22:12

Církev bude lépe hospodařit,

než kamarádskéeurodotačníSRO. Palasové mají studený pot na čele. A Sobotkové mají hrůzu, že někdo bude mít majetek, na který pařát komunistů a socialistů nedosáhne

V mém okolí je docela zájem o církvemi spravované školy, nikoliv o "moderní" trendynovinky, které vidíme na plakátech po nádražích.

Proč asi? S poli a lesy to bude ganz stejné.

J. Dvořák 20.11.2013 19:05

Re: Černoperdelníci jsou vůbec přínosem, všude

Nejvíc svědkové jehovovi !

J. Dvořák 20.11.2013 19:03

Autor je agrární paralytik !

Vždyť církev má požadavky na který by nestačily dvě republiky !Kardinál Tomášek prohlásil, že církev nic nepožaduje a ani chtít nebude !To je jako s Havlem Vencou, já tu Lucernu nechci, ani bych nevěděl so bych s ní dělal !

J. Vintr 20.11.2013 18:54

Re: Černoperdelníci jsou vůbec přínosem, všude

Jak to napsat, aby člověk nepoužil nějaké hrubé slovo. V jste pane poněkud nechytrý a jak se zda, jste na to ještě pyšný ...

J. Sládeček 20.11.2013 18:34

Černoperdelníci jsou vůbec přínosem, všude

ve světě.

F. Svoboda 20.11.2013 18:22

Re: Souhlasím

Jsem rovněž potěšen, že někdo napíše souhlasný článek k tzv. církevním restitucím. Díky za něj.

P. Götze 20.11.2013 17:52

RE

Autor ma pravdu, ovsem co sleduji, tak vydavani nemoviteho majetku neni tim hlavnim kritizovanym bodem. Samozrejme uredni siml jin hazi klacky pod nohy, ale obecne toto neni vnimano jako hlavni problem cirkevnich restituci. Hlavni problem cirkevnich restituci v "odborne" verejnosti je financni kompenzace, resp. jeji vyse a zpusob vypoctu, ta je svytm zpusobem velmi nestastna a diskriminujici ostatni. To je ten hlavni problem. U pozemku je vpodsatate jedno, kdo jej vlastni, zda stat, cirekve, soukromnik, dulezite je, co tam na tech pozemcich dela. Coz nekteri lide nechapou, pro ne dat nekomu neco statniho (byt je to navraceni nakradeneho) je apriori spatne a tento nazor v lidech bohuzel zustane, s tim uz nikdo nehne.

V. Košacký 20.11.2013 17:02

Souhlasím

konečně jeden podstatný a dobrý pohled na církevní restituce.

M. Martin 20.11.2013 15:59

Re: Kde už jsem to jenom slyšel,

Pane Vlach vůl zústane volem a pařez pařezem.

J. Václavíková 20.11.2013 13:50

Re: Kde už jsem to jenom slyšel,

Jasně. A řídí nás Marťani!

R. Misák st. 20.11.2013 13:22

Re: Jeden z mála

přidávám se

O. Zuckerová 20.11.2013 9:20

Jeden z mála

rozumných a věcných příspěvků na toto téma. Dík!!

V. Vlach 20.11.2013 8:17

Re: Kde už jsem to jenom slyšel,

Ale no tak, netřeba slovíčkaření. Sám dobře víte jak se věci mají. Po roce 1991 jsou jakékoliv rešerže na toto téma na samé hraně vlastizrady! A přece nechcete polemizovat jakým způsobem církev majetek nabyla! A nebo, že tento majetek byl vlastně pouze "propůjčen"!

V. Vlach 20.11.2013 8:14

Za stav krajiny ohrožené erozí a neobděláváním

má vinu jen a jen establišment a zejména EU.

Zde netřeba komentáře, víme kdo a co zdecimovalo tuto krajinu a celou národní ekonomiku i s kolaborantským koktáním o trzích,konkurenceschopnosti a pod.

A. Reček 20.11.2013 7:38

Re: Kde už jsem to jenom slyšel,

Pane či soudruhu Krajíčku, můžete povědět jaké majetky u nás jsou ve vlastnictví Vatikánu, mimo budovu jeho vyslanectví v Praze?

L. Krajíček 20.11.2013 3:50

Kde už jsem to jenom slyšel,

že když majetek bude v soukromých rukou, tak to bude nejskvělejší způsob hospodaření, neboť stát je ten nejhorší hospodář :-))

Leda by to nyní bylo myšleno tak, že církev jsou soukromé ruce, i když ve skutečnosti dáváme obrovské rozlohy našeho státu do rukou jiného státu, cizí mocnosti - Vatikánu.

J. Vozábalová 20.11.2013 0:45

Lesnické nebo lesní?

Lesnictví je dle mého názoru profese, lesnické může být hospodaření, lesnické mohou být třeba i přístupy k hospodaření v různých lesích.

Ale pozemky být lesnické nemohou - prosila bych lesní pozemky, vždy jen lesní - tedy pozemky, na nichž les je, byl nebo bude a tento fakt je uveden v katastru nemovitostí.