27.6.2022 | Svátek má Ladislav


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 28.5.2022 18:40

Moje generace dělala maturitu z matematiky, češtiny, ruštiny a volitelného předmětu. Kupodivu jsme to zvládli všichni, bez Cermatu a Scia. A to byla naše škola (tehdy SVVŠ ) vyhlášena jak obzvláště náročná.

Moje žena je učitelka matematiky. Co říkala na Cermat, nelze publikovat.

V. Kučer 29.5.2022 9:10

Na odborné škole nevyhazovali z češtiny a ruštiny. Kolega studoval při zaměstnání průmyslovku a když psal maturitní písemku z ruštiny učitelka mu po tichu řekla, měla bych vás nechat rupnout. Nebyla blbka, dostal za 4 a prošel. Má to pokračování, jel na montáž do tehdejšího SSSR a za pár měsíců mluvil plynně rusky.

D. Polanský 28.5.2022 7:40

Jo, jo, nenažranost, neboli tunelace ze státního rozpočtu kryta zákony, co tam po nějaké všeobecné vzdělanosti, výchova k úctě rukodělné práci. Již Řeci si ji považovali více než jakoukoliv duševní práci. Dnes chtějí být všichni právníci, exekutoři, ekonomové, psychologové, ekologisti, nadačníci, humanisti všeho druhu.

Pokud jde o povinnost maturity z matematiky, o tomto nesmyslu jsem již cosi napsal: http://dusanpolansky.cz/zaslepeni/matematika.html

M. Vaněk 27.5.2022 20:15

Proč ten údiv? Vždyť jde vše podle plánu - zdevastovat, rozkrást, zdegenerovat nejmladší generaci, přepsat historii našeho národa, a zotročit nás - to vše bylo připraveno, a pomocí vlastizrádců s lhářů jako byl havel a jeho zlodějské grupy Lži a Nenávisti se vše podařilo.

H. Kotaz 27.5.2022 20:36

Tak nějak to je.

P. Hák 27.5.2022 18:20

Je to jednoduché. Když bude zrušen CERMAT, dostane Scio obří zakázku a de facto monopol. Ano, to Scio, jehož šéf Ondřej Šteffl dělá ministru Gazdíkovi poradce.

O což taky ve skutečnosti jde.

H. Kotaz 27.5.2022 20:38

SCIO, další vyžírka !!

V. Kučer 27.5.2022 13:31

CERMAT je drahá záležitost která napáchala víc škod než užitku podobně jako inkluze. Maturita by neměla být likvidační, stačí když nebude docházet k něčemu podobnému jako na plzeňských právech.

H. Kotaz 27.5.2022 14:25

Něco jako " slavnej " Senát !

V. Šedivý 27.5.2022 14:53

Maturita by samozřejmě měla být "likvidační", pokud tím míníme, že ten, kdo se za čtyři roky nic nenaučil, žádné maturitní vysvědčení nedostane.

V. Kučer 27.5.2022 21:03

Maturita by měla být z odborných předmětů. U jazyků dochází ke zbytečné diskriminaci, většina cizinců maturitu z češtiny neudělá. A Einstein měl problémy s angličtinou, u nás by asi neodmaturoval.

P. Dvořák 28.5.2022 18:34

Zejména by rupnul z matiky. Protože by úlohu řešil způsobem, kterému by zkoušející nerozuměl. ;-D

J. David 27.5.2022 12:46

CERMAT, máme historické odkazy. https://www.youtube.com/watch?v=RzYr5BHntQo&ab_channel=filmexporthomevideo

P. Molík 27.5.2022 12:08

Hnis z vnitřně vyhnívající organizace Cermat již začal doslova stříkat, takže se už musel probudit i Gazdík s tím, že bude muset volky nevolky učinit nějaké opatření kosmetického rázu, aby CERMAToví křečkové asi nebyli moc vydráždění a mohli nadále křečkovat a škodit. Souhlasím s autorem, že Cermat je nutno rozpustit. Příliš moc trafikantů, příživníků a škůdců se uchýlilo pod křídla státu, jehož státní kasu vyžírají. Když jsem maturoval, tak zaplaťbůh nějaký Cermat nebo jeho derivát neexistoval, takže moje maturitní vysvědčení s povinnou matematikou nebylo ještě bezcennou makulaturou.

P. Hák 27.5.2022 18:23

"Musel se probudit i Gazdík"? Pan Gazdík se na takové "probuzení" nepochybně jen třásl od nastoupení do úřadu. Pane Molíku, celá vládní koalice jede proti maturitám tvrdě už roky. Vzhledem ke spolupráci s politickými neziskovkami a lezení do zádi středoškolákům to není ani nic divného.

M. Svarovský 27.5.2022 11:11

Kam se ztratil selský rozum?

Připadá mi že se stítu vždy vytrácí základ. Pokud mám nějakou potřebu (zde např. vytvořit zadání maturit a sjednotit úroveň na různých školách). Takže za prvné se zamyslím se nad možnostmi které danou potřebu nějan naplňují a porovnám podle daných kriterií - tedy míra uspokojení postřeby a kolik mě to bude stát. Zvolím cestu která se mi jeví OK a je v intencích toho co jsem ochoten zaplatit (dejme tomu - opět zjednodušeně - zřízení + roční rozpočet instituce která to zabezpečí). A následně posoudím jestli výsledek stojí za vynaložené prostředky a koriguji, nebo se vracím do bodu za prvé, kdy zvažuji jestli a jak potřebu naplňovat.

Děláme to v různé míře prakticky každý a téměř denně. Například potřebuji sekat zahradu. Rozhodnu se že mi to bude dělat firma X. Sem tam se tam podívám jestli a jak je posekáno. Pokud to nefunguje, nebo se cena mění, nebo mám menší příjem, nebo jsem na části zahrady zřídil bazén.... Prostě se pravidelně rozhodujeme jestli pro sekání trávy nevzít jinou firmu, dělat to o víkendech sám, koupit si ovce, nebo žít s vysokou trávou...

Proč to neumí stát? Proč nehodnotí kvalitu služby za kterou platí? Proč se nezamýšlí jestli to stále ještě chce, jestli mu to stojí za danou cenu? Proč se zavazuje že bude vždy sekat zahradu, že to vždy bude dělat firma a nebo dokonce že to vždy bude tato konkrétní firma? Proč neumí stát popohnat ke zodpovědnoti toho kdo za něj takto rozhodl?

Je jasné že i posuzování a změna řešení stojí čas a prostředky a musí se dělat dostečně včas. Ale i to se dá zakalkulovat...

H. Kotaz 27.5.2022 11:31

PROČ ?

Protože ve státní státní správě i mezi politiky, nejsou většinou lidé, kteří by před tím prošli soukromou sférou, byli OSVČ.

Za 1.republiky byli starosty, poslanci, většinou lidé, kteří byli především ze soukromé sféry.

V. Šedivý 27.5.2022 12:49

Ale právě tomuhle mohl CERMAT zabránit. Dnes spousty škol vysávají státní prostředky na to, aby předstíraly, že vzdělávají jedince nevzdělatelné. Kdyby existovala skutečné (tedy na škole nezávislé) přijímačky a maturity, byla by mnohem větší šance alokovat prostředky tam, kde je o vzdělání zájem.

H. Kotaz 27.5.2022 14:31

Pamatuji, kdy bez problémů fungovaly zvláštní školy a znám pár jejích absolventů, kteří se vyučili nějakým řemeslem/malíř pokojů. A po " sametu " se stali živnostníky ( podnik služeb skončil ), vedou si dobře.

M. Cahlík 27.5.2022 9:38

Nedalo mi to a dokonce jsem se zaregistroval, abych mohl prispet. Co jsem obecne slysel o CERMATu, tak s autorem souhlasim. Ale rikat objemu penez 5,1 milionu na 36 zamestnancu jako nenazranost mi prijde lehce usmevne. Zjednodusene jen na to, abyste zamestnanci mohli dat 10k mesicne navic, tak je to naklad cca 20k mesicne. Na 36 zamestnancu je to za rok tim padem 8,64 milionu. Tj. 5 milionu neni ani 10k mesicne na ty zamestnance. DPP se vetsinou pouziva, pokud jim nepravidelne nestaci uvazek 40 hodin tydne na pokryti cele prace, pripadne na home office ve statni sprave. Jen na zaklade uvedeneho infa bych uplne si nebyl jisty, zda je to nutne nenazranost. A ani ucitele by nemeli delat unahlene zavery, ne?

V. Šedivý 27.5.2022 9:45

Spíš to bylo ve formě polovičního úvazku na HPP doplňovaného různými DPP a DPČ, podle toho, kde se podařilo jaké peníze vyšťourat.

Pro zaměstnance nic moc.

J. Matucha 27.5.2022 17:13

Opravdu si nikdo jiný, kromě vás nedokázal vydělit 5,1MKč 36?

P. Kubáč 27.5.2022 9:04

Asi jsem vůl, který nerozumí "špecifikám" dnešní situace, ale maturoval jsem za dob kdy ministr školství četl maturitní otázky do rádia "Stanice Hvězda", které žáčci poslouchali ve školním rozhlase - a nemám pocit, že tehdy by školství bylo tak na dně jako dnes.

H. Kotaz 27.5.2022 11:33

1*

J. Prikner 27.5.2022 11:53

Naprosto souhlasím s formou maturity, kdy se témata četla v českém rozhlasu a nebyly generovány debilní testy za miliardy kč. Kdy po písemné práci v počtu 30-50 pracích , kterou vyhodnicovali sami učitelé byla hlavním pohovorem ústní zkouška z matematiky, češtiny, ruštiny či jiného jazyka a kdy se přítomní pedagogové mohli otázat na cokoliv třeba i z odborných předmětů a dokonce se obhajovala i studentova odborná práce (podle zaněření školy) se zkoušející dohodli na úrovni a na výsledku maturity. Ve školách se muselo něco naučit a to na úrovni požadované zaměstnavatelem či přípané vysoké školy. Neexistovaly střední školy , které dnes produkují různá sociálně-genderová studia a podobně, jejichž absolventi neumí níc než kecat bludy .

V. Šedivý 27.5.2022 12:44

Jenže taková forma vyžaduje učitele, kteří opravdu zkouší a opravují. V okamžiku, kdy je v zájmu učitele dát maturitu naprosto každému, takový model selhává. A to byla představa na začátku tohohle smutného příběhu - zajistit, aby maturitní vysvědčení bylo spolehlivým dokladem nějaké úrovně vzdělání.

A pak do toho začali z jedné strany rýt politici, z druhé tomu podráželi nohy učitelé. Výsledek se dostavil.

H. Kotaz 27.5.2022 14:33

Ani ne tak učitele ( ti se jenom přizpůsobili ), jako systém - musíme přece dohnat EU !!

A. Poláková 28.5.2022 10:11

Možná, že občas někdo "prolezl" s hodnocením dobrý ve všech předmětech, ale byla to taková katastrofa kupříkladu v případě odborných škol? V pokračování na vysokou již tito absolventi neměli šanci. Vo co tedy go?

S Cermatem neprošli velmi často ani hodnotní studenti, kteří uvízli v síli nástrah zlovolných autorů hlavolamů. Bylo to skutečně řešení?

P. Dvořák 28.5.2022 18:42

R^

F. Kusák 27.5.2022 8:26

Mně také Cermat nesedí, a protože jsem na stará kolena také nějakou dobu učil, tak jsem byl z našeho školství šílený. Ale vyhodit ředitelku nenáviděné instituce, neznamená vůbec nic. Jak chce neschopný Kazdík školství zlepšit, to by mě zajímalo. A že v našem systému vždy bude stát nějaký "Cermat" potřebovat, je také každému jasné. Tak bych se moc neradoval, pane Václave.