Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
BUDOUCNOST: Sázka na jednoho koně
V. Petr 30.3.2024 11:58Mimochodem, letectvo bylo v zárodečné podobě použito už v italsko - turecké válce o Lybii roku 1911. |
V. Petr 30.3.2024 11:56Opozice sice není žádný zázrak, ALE není tak zatížena šílenou rudozelenou ideologií. Z tohoto důvodu je Slepenec absolutní ZLO, stejně jako velká část západních vlád! |
L. Písařík 30.3.2024 10:30Sic páka, ale pohánějte věžní hodiny pákami. Vesele na Velikonoce. |
L. Písařík 30.3.2024 10:27A víte to jistě, že to opravdu Archimédes řekl_ Veselé Velikonoce. |
L. Písařík 30.3.2024 10:25Ano, už dávno jsem tušil, že to nějak tak je, kolo získáte, když dvojzvratnou pálu doplníte v jistem místě hřídelem a v jiném obručí. |
P. Hatina 30.3.2024 10:08To se obávám, že pan pan Mises se dopouští hlubokého omylu. Pokud vychází z předpokladu že , jeden každý podnikatel správně rozpozná potenciál nějakého nápadu, sám si všechno správně spočítá , a pak už "to jede a produkuje moderní produkty a vydělává na tom. Ve skutečnosti - jak se dá dohledat, tak poměrně velký počet podnikatelů každý rok, z různých příčin krachuje. Kdyby to tak dělal stát jako oni "prostě prubnu cokoliv co mne napadne", už by byl dávno na mizině. Takže - stát, ostatně jako většina velkých investorů si vybírá až ty rozvinuté projekty které tu perspektivu už předváději. Což dejme tomu neměly ještě ty primitivní dopravní parníky od Fultona - ty by Angličani rozstříleli z fleku. (Že o tom mluvíme, on je Fulton nabízel i Angličanům, ale i ti je - z podobného důvodu odmítli.) Zatímco ale, skutečně funkční válečnou obrněnou loď s parním pohonem, Monitor, vyrobil švédský projektant Ericsson pro americkou vládu, až o půl století později. Až tehdy to šlo. |
Z. Lapil 30.3.2024 9:24Pro mě osobně byl nejdůležitějším nástrojem fax. Počítač je mnohem lepší logáro a mnohem lepší kreslící prkno, ale bez faxu jsem nedokázal okamžitě poslat obrázek. Buď jsem "tam" musel osobně nebo počkat den dva na poštu. Vás to asi nepřekvapí, ale: v Praze jsme měli několik pracovišť a zamestnavali jsme pana, který dělal jedno kolečko dopoledne a jedno odpoledne a vozil vnitroponikovou poštu. |
Z. Lapil 30.3.2024 9:14Široce rozšířen být nemusel, naopak - technologie, se kterou protivník nepočítá, je obvykle VELKY bonus. V Hirosime by mohli vyprávět. A máte samozřejmě pravdu, že nutnost přeškolit námořnictvo na totálně jinou technologii byl vzdycky bude nepochybně velký argument proti. |
Z. Lapil 30.3.2024 9:07S tím, jestli dotyčný je nebo není agresor, tohle nemá co dělat. Jediné že je trochu nešťastné, že autor uvedl vojenské příklady coby neúspěch v podnikání. Na druhou stranu, těžko hledat podobné spektakulární příklad podnikatelé, který NEzbohatl na autech, protože mu pásová výroba připadala jako nesmysl. |
Z. Lapil 30.3.2024 8:55Pochopitelně. Vy si snad o sobě myslíte, že toho, co nevíte, není MNOHEM více, než toho, co víte? |
P. Diviš 30.3.2024 8:42Parní pohon ve své tehdejší podobě by musel být široce rozšířen a museli by umět využít jeho výhody. |
P. Diviš 30.3.2024 8:39Kolo na hřídeli je jen jedna z aplikací jednoduchých strojů. |
P. Diviš 30.3.2024 8:38Ruský agresor podcenil Ukrajinu i Západ. Ukrajinskou ochotu bránit se a západní ochotu to podporovat. Teď neví, jak 100hoνen. |
P. Diviš 30.3.2024 8:35A u opozice je to ještě horší. |
F. Navrátil 30.3.2024 8:33To co znají ministři fialové vlády by se dalo vytisknout na list v rozsahu jídelního lístku. To co neznají by vydalo na sebrané spisy k zaplnění knihovny. Podle toho to také dnes vypadá. |
M. Kocián 30.3.2024 8:26No ano, ale kdyby Archimedes řekl: dejte mi kolečko a já pohnu světem, rozhodně by to tak neznělo. |
L. Písařík 30.3.2024 6:55Možná, ale i v těch dokonalých digitálních systémech stále najdete nějaké kolečko, nebo to, co se mu podobá. |
M. Kocián 30.3.2024 6:38Pouze zdokonalená páka. |
J. Nevrkla 30.3.2024 6:37Autor uvádí dva příklady, kdy bylo dobře, že se agresoři mýlili a pak prohráli. Teď je dobré, že agresoři podcenili Rusy. Ale kdyby byli chytřejší, aspoň by se do žádného dobrodružství nepouštěli. |
L. Písařík 30.3.2024 6:28Tak že od vynálezu umělého pohonu lodí uplynulo přibližně 220 let, to vůbec není tak dlouho a za tu dobu vývoj urazil obrovskou cestu. Když pohlédnu na kontejnerovou loď - takovou, co právě zbourala most, nebo na obrovskou letadlovou loď či štíhlý rybí tvar ponorky, prostě údiv nad vývojem techniky. Ale stejně za nějdůležitější technický vynález považuji stále kolo na hřídeli. |