Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

BIG BEN: Vánoční chaos elektromobilní

V roce 2030 má skončit prodej aut se spalovacím motorem. Tím se prodej elektromobilů zněkolikanásobí. Jenže – další ouha: vláda nemá dost peněz na stavbu takového počtu nabíjecích stanic, jakých bude potřeba k běžnému provozu při odhadu do té doby prodaných a provozovaných elektromobilů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

Nová technologie obvykle má nějaké problémy. Otázka je, zda neřešitelné. :-) Jak moc stateční asi museli být ti, kteří jezdili autem, zatímco ostatní koňmo. :-)

0 0
možnosti
OV

Jim nikdo nesebral koně a nenutil jim auto. A když by se rozhodli přejít zpátky na koně, nikdo jim v tom nebránil. Vývoj aut šel postupně kupředu a mouchy této technologie se vychytávaly postupně a souběžně s koňským povozem, dokud klady nové technologie přirozeně nepřekonaly tu původní.

Ještě nedávno to bylo i v případě této technologie a tak jsem ji i fandil. Novou technologii kupovali nadšenci, jako každou novou technologii a tím ji posouvali dál.

Nyní se někdo rozhodl, že to je to pravé a případné mouchy se vyladí v budoucnu zatím neexistující technologií. Nenabízí alternativu koexistence a přirozeného vývoje technologií. A ani nepřipouští jinou možnou alternativu. To je přeci nesmysl. Přeskakovat přirozený vývoj nejde hlasováním.

0 0
možnosti
TN

T93o55m56a76s 92N95o61v92y

15. 1. 2023 15:46

To je křiku kvůli pár minutám čekání. Při každém nabíjení si alespoň odpočinu a dám si něco k jídlu, ne? A klima, přátelé, to klima je důležité!

A teď vážně. Jsem rád za svůj nový V6 3.0T a skoro 400 HP a řeknu na rovinu, nebýt klimaalarmistů, tak si takového velblouda žíznivého asi nekoupím. Jenže je veliká šance, že ten motor 20 let vydrží do nového povolení spalovacích motorů.

A ještě jedna věc: měl jsem možnost otestovat dvoumístný (ta zadní sedadla jsou jak ve VW Lupo slavné paměti) Wuling MiniEV. Ten váží pod tunu a má spotřebu 18-20kW /100 km v reálném provozu. Bez klimatizace. Ať mi někdo vysvětluje, že skoro třítunová SUV mají spotřebu 15-20kW. Haha.

0 0
možnosti
FB

Naštěstí šetřím tolik času nabíjením doma a nezajížděním k pumpě 2x týdně, že i když bych náhodou musel jednou za rok čekat na nabití dvě hodiny, tak jsem stejně za celý rok v úspoře času výrazně napřed.

Co se týče spotřeby těžších EV, spotřebují sice více W na rozjezd, ale pak zase vrátí více W při rekuperaci při brzdění. Takže váha na spotřebě nehraje takovou roli, jako u benzinových aut.

0 0
možnosti
VK

Houby s octem elektromobily.

Budoucnost je v atomových automobilních vozech a letadlech!! Energie v "jádru" je koncentrovanější, nežli v benzinu/dieselu......

Akorát odstínění radioaktivního záření od posádky není zatím vyřešené:-(:-(:-(

Neberte to prosím příliš vážně;-D;-D;-D

0 0
možnosti
VN

No a? "Lidí je na světě jako <cenzurováno>, Kefalín!"

0 0
možnosti
MP

Cituji z článku: "... Nabití jednoho auta na dojezd 150–200 kilometrů trvá 20 minut. ..."

Ptám se: Jak dlouho trvá nabití jednoho profesionálního demagoga znalostmi technologickými a hlavně zákonitostmi inovačního procesu?

0 0
možnosti
LN

To bys měl nejlíp vědět sám jako agent StB ve výslužbě... :-P

0 0
možnosti
PK

P39e18t22r 83K98u29b66á10č

14. 1. 2023 18:29

Jo takhle to dopadá, když se boj proti CO2 začne z té strany, kde maximum investic přinese minimum efektu.

Co takhle jaderné elektrárny ? To by britská produkce CO2 mohla klesnout o desítky procent a krocan by nikomu nevystydnul.

0 0
možnosti
RL

Ano, takhle vypadá elektromobilita v praxi, když se chce používat jako normální auto. ;-D

0 0
možnosti
JJ

J35u57r38a 22J83u38r54a95x

14. 1. 2023 15:27

No, chce to holt sebou vozit nějakou větší powerbanku nebo dieselagregát, obé v přívěsném vozíku, pokud nemáte obří SUV.

A taky skládací soláry - zaparkujete a na přilehlém poli rozložíte a pokud přes ně nepřejede traktor nebo nepřijde popuzený zemědělec - 100m2 jich dá v létě v poledne co hodinu dobrých 40 kilowat! V zimě a když je zataženo pravda tak 5 a když se setmí nic.

0 0
možnosti
LN

Dieselagregát Honda je v příslušenství Tesly Elona Muska. ;-D Ale teď mu nějak váznou prodeje...

0 0
možnosti
VC

Plánování jako za socialismu se znovu ukazuje vadné. To jsme to dopracovali, z deště pod okap. Pryč z EU, než nás svým naplánovaným zeleným údělem strhne do propasti ekonomického krachu. Už dnes nás prosté občany dokázala cenami energií dokonale zbídačit, a to je teprve začátek. Kdo z EU uteče, vyhraje!!:-/

0 0
možnosti
VN

Britům byl brexit, jak vidno, plat prtný...

0 0
možnosti
JZ

J75i34ř92í 51Z14i24k26a

14. 1. 2023 13:40

KOně nééééééé, přeci prdí a produkují metan.:-P Vrátíme se do doby před individuání dopravou jinou než pešmo. Lepšolidi elektromobily. Hromadná doprava na elektřinu asi nepokryje celé území a do zbytku holt hezky po svých! 8-oTO ubyde obezity!;-D

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz