3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

BIG BEN: Vánoční chaos elektromobilní

V roce 2030 má skončit prodej aut se spalovacím motorem. Tím se prodej elektromobilů zněkolikanásobí. Jenže – další ouha: vláda nemá dost peněz na stavbu takového počtu nabíjecích stanic, jakých bude potřeba k běžnému provozu při odhadu do té doby prodaných a provozovaných elektromobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Skřivan 15.1.2023 21:30

Nová technologie obvykle má nějaké problémy. Otázka je, zda neřešitelné. :-) Jak moc stateční asi museli být ti, kteří jezdili autem, zatímco ostatní koňmo. :-)

O. Vašíček 15.1.2023 22:41

Jim nikdo nesebral koně a nenutil jim auto. A když by se rozhodli přejít zpátky na koně, nikdo jim v tom nebránil. Vývoj aut šel postupně kupředu a mouchy této technologie se vychytávaly postupně a souběžně s koňským povozem, dokud klady nové technologie přirozeně nepřekonaly tu původní.

Ještě nedávno to bylo i v případě této technologie a tak jsem ji i fandil. Novou technologii kupovali nadšenci, jako každou novou technologii a tím ji posouvali dál.

Nyní se někdo rozhodl, že to je to pravé a případné mouchy se vyladí v budoucnu zatím neexistující technologií. Nenabízí alternativu koexistence a přirozeného vývoje technologií. A ani nepřipouští jinou možnou alternativu. To je přeci nesmysl. Přeskakovat přirozený vývoj nejde hlasováním.

P. Diviš 16.1.2023 0:03

Ovšemže.

T. Novy 15.1.2023 15:46

To je křiku kvůli pár minutám čekání. Při každém nabíjení si alespoň odpočinu a dám si něco k jídlu, ne? A klima, přátelé, to klima je důležité!

A teď vážně. Jsem rád za svůj nový V6 3.0T a skoro 400 HP a řeknu na rovinu, nebýt klimaalarmistů, tak si takového velblouda žíznivého asi nekoupím. Jenže je veliká šance, že ten motor 20 let vydrží do nového povolení spalovacích motorů.

A ještě jedna věc: měl jsem možnost otestovat dvoumístný (ta zadní sedadla jsou jak ve VW Lupo slavné paměti) Wuling MiniEV. Ten váží pod tunu a má spotřebu 18-20kW /100 km v reálném provozu. Bez klimatizace. Ať mi někdo vysvětluje, že skoro třítunová SUV mají spotřebu 15-20kW. Haha.

F. Brabec 15.1.2023 23:35

Naštěstí šetřím tolik času nabíjením doma a nezajížděním k pumpě 2x týdně, že i když bych náhodou musel jednou za rok čekat na nabití dvě hodiny, tak jsem stejně za celý rok v úspoře času výrazně napřed.

Co se týče spotřeby těžších EV, spotřebují sice více W na rozjezd, ale pak zase vrátí více W při rekuperaci při brzdění. Takže váha na spotřebě nehraje takovou roli, jako u benzinových aut.

V. Kolman 15.1.2023 11:45

Houby s octem elektromobily.

Budoucnost je v atomových automobilních vozech a letadlech!! Energie v "jádru" je koncentrovanější, nežli v benzinu/dieselu......

Akorát odstínění radioaktivního záření od posádky není zatím vyřešené:-(:-(:-(

Neberte to prosím příliš vážně;-D;-D;-D

V. Novak 15.1.2023 13:24

No a? "Lidí je na světě jako <cenzurováno>, Kefalín!"

V. Novak 15.1.2023 13:24

No a? "Lidí je na světě jako <cenzurováno>, Kefalín!"

O. Vašíček 15.1.2023 22:56

Myslíte to jako srandu, ale částečně máte pravdu.

Slyšel jste někdy o radionuklidových bateriích? Využívá se rozpadu jader pro získání elektrického potenciálu. Celkem to funguje a radioaktivita je odstíněna obalem baterie o tloušťce jako u běžné 3V baterie. Ne každé záření je tak pronikavé, aby to vyžadovalo olověnou stěnu půl metru silnou. :-)

M. Pivoda 14.1.2023 21:24

Cituji z článku: "... Nabití jednoho auta na dojezd 150–200 kilometrů trvá 20 minut. ..."

Ptám se: Jak dlouho trvá nabití jednoho profesionálního demagoga znalostmi technologickými a hlavně zákonitostmi inovačního procesu?

L. Novák 15.1.2023 1:41

To bys měl nejlíp vědět sám jako agent StB ve výslužbě... :-P

M. Pivoda 15.1.2023 8:31

Ekonoma L. Nováka nelze dobít, toho lze jen vyhubit.

R. Langer 15.1.2023 5:57

To bys jako malá hloupoučká UI měla vědět nejlépe, jak dlouho se nabíjíš. ;-D

M. Pivoda 15.1.2023 8:32

R. Langer splnil svou povinnost na Neviditelném psovi.

O. M. 15.1.2023 13:21

A jak dlouho to teda podle vás trvá?

Spotřeba je 15 - 20 kWh/100 km, za těch 20 minut tedy musíte do baterky dostat 30 - 40 kWh, což plusmínus odpovídá 100 kW nabíječce.

T. Novy 15.1.2023 15:54

Dneska už jsou 250A kapalinou chlazené nabíječky. Ale baterie se přehřívají a musí se chladit taky.

V Číně už mají dvě řešení: swap baterie (Nio) a zabudovaný benzínový generátor (Huawei).

Fronty u nabíječek to nezkrátilo. Příští týden začíná čínský nový rok, tak se těším na historky. Minulý rok se čekalo běžně až 14 hodin u nabíječky.

Sláva klimaalarmismu.

J. Sinnreich 15.1.2023 16:11

Dlouhe cekani u nabijecek vyresi oznameni, ze dosla dodavka el. proudu.

P. Kubáč 14.1.2023 18:29

Jo takhle to dopadá, když se boj proti CO2 začne z té strany, kde maximum investic přinese minimum efektu.

Co takhle jaderné elektrárny ? To by britská produkce CO2 mohla klesnout o desítky procent a krocan by nikomu nevystydnul.

I. Hermanek 14.1.2023 17:48

A co na to Rada?

R. Langer 14.1.2023 16:23

Ano, takhle vypadá elektromobilita v praxi, když se chce používat jako normální auto. ;-D

J. Jurax 14.1.2023 15:27

No, chce to holt sebou vozit nějakou větší powerbanku nebo dieselagregát, obé v přívěsném vozíku, pokud nemáte obří SUV.

A taky skládací soláry - zaparkujete a na přilehlém poli rozložíte a pokud přes ně nepřejede traktor nebo nepřijde popuzený zemědělec - 100m2 jich dá v létě v poledne co hodinu dobrých 40 kilowat! V zimě a když je zataženo pravda tak 5 a když se setmí nic.

L. Novák 15.1.2023 1:42

Dieselagregát Honda je v příslušenství Tesly Elona Muska. ;-D Ale teď mu nějak váznou prodeje...

O. M. 15.1.2023 13:26

40 kW ze 100 m2? Nebojte se, uberte!

Za takový panel vám každý solárník utrhnul ruce.

J. Jurax 15.1.2023 21:07

Rád uberu ... :-)

T. Novy 15.1.2023 16:01

Výpočet běžných panelů je cca 5m2/kW.

J. Jurax 15.1.2023 21:08

Ok, tak 20 kW ... :-)

V. Chrastina 14.1.2023 14:05

Plánování jako za socialismu se znovu ukazuje vadné. To jsme to dopracovali, z deště pod okap. Pryč z EU, než nás svým naplánovaným zeleným údělem strhne do propasti ekonomického krachu. Už dnes nás prosté občany dokázala cenami energií dokonale zbídačit, a to je teprve začátek. Kdo z EU uteče, vyhraje!!:-/

V. Novak 15.1.2023 13:26

Britům byl brexit, jak vidno, plat prtný...

F. Brabec 15.1.2023 23:52

Evidentně je potřeba ne jen ze vymknout z EU, ale okamžitě se přimknout k Rusku, např jako Západní Bělorusko, že.

J. Zika 14.1.2023 13:40

KOně nééééééé, přeci prdí a produkují metan.:-P Vrátíme se do doby před individuání dopravou jinou než pešmo. Lepšolidi elektromobily. Hromadná doprava na elektřinu asi nepokryje celé území a do zbytku holt hezky po svých! 8-oTO ubyde obezity!;-D