Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
BIG BEN: Vánoční chaos elektromobilní
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Skřivan 15.1.2023 21:30Nová technologie obvykle má nějaké problémy. Otázka je, zda neřešitelné. :-) Jak moc stateční asi museli být ti, kteří jezdili autem, zatímco ostatní koňmo. :-) |
O. Vašíček 15.1.2023 22:41Jim nikdo nesebral koně a nenutil jim auto. A když by se rozhodli přejít zpátky na koně, nikdo jim v tom nebránil. Vývoj aut šel postupně kupředu a mouchy této technologie se vychytávaly postupně a souběžně s koňským povozem, dokud klady nové technologie přirozeně nepřekonaly tu původní. Ještě nedávno to bylo i v případě této technologie a tak jsem ji i fandil. Novou technologii kupovali nadšenci, jako každou novou technologii a tím ji posouvali dál. Nyní se někdo rozhodl, že to je to pravé a případné mouchy se vyladí v budoucnu zatím neexistující technologií. Nenabízí alternativu koexistence a přirozeného vývoje technologií. A ani nepřipouští jinou možnou alternativu. To je přeci nesmysl. Přeskakovat přirozený vývoj nejde hlasováním. |
P. Diviš 16.1.2023 0:03Ovšemže. |
T. Novy 15.1.2023 15:46To je křiku kvůli pár minutám čekání. Při každém nabíjení si alespoň odpočinu a dám si něco k jídlu, ne? A klima, přátelé, to klima je důležité! A teď vážně. Jsem rád za svůj nový V6 3.0T a skoro 400 HP a řeknu na rovinu, nebýt klimaalarmistů, tak si takového velblouda žíznivého asi nekoupím. Jenže je veliká šance, že ten motor 20 let vydrží do nového povolení spalovacích motorů. A ještě jedna věc: měl jsem možnost otestovat dvoumístný (ta zadní sedadla jsou jak ve VW Lupo slavné paměti) Wuling MiniEV. Ten váží pod tunu a má spotřebu 18-20kW /100 km v reálném provozu. Bez klimatizace. Ať mi někdo vysvětluje, že skoro třítunová SUV mají spotřebu 15-20kW. Haha. |
F. Brabec 15.1.2023 23:35Naštěstí šetřím tolik času nabíjením doma a nezajížděním k pumpě 2x týdně, že i když bych náhodou musel jednou za rok čekat na nabití dvě hodiny, tak jsem stejně za celý rok v úspoře času výrazně napřed. Co se týče spotřeby těžších EV, spotřebují sice více W na rozjezd, ale pak zase vrátí více W při rekuperaci při brzdění. Takže váha na spotřebě nehraje takovou roli, jako u benzinových aut. |
V. Kolman 15.1.2023 11:45Houby s octem elektromobily. Budoucnost je v atomových automobilních vozech a letadlech Energie v "jádru" je koncentrovanější, nežli v benzinu/dieselu...... Akorát odstínění radioaktivního záření od posádky není zatím vyřešené Neberte to prosím příliš vážně |
V. Novak 15.1.2023 13:24No a? "Lidí je na světě jako <cenzurováno>, Kefalín!" |
V. Novak 15.1.2023 13:24No a? "Lidí je na světě jako <cenzurováno>, Kefalín!" |
O. Vašíček 15.1.2023 22:56Myslíte to jako srandu, ale částečně máte pravdu. Slyšel jste někdy o radionuklidových bateriích? Využívá se rozpadu jader pro získání elektrického potenciálu. Celkem to funguje a radioaktivita je odstíněna obalem baterie o tloušťce jako u běžné 3V baterie. Ne každé záření je tak pronikavé, aby to vyžadovalo olověnou stěnu půl metru silnou. |
M. Pivoda 14.1.2023 21:24Cituji z článku: "... Nabití jednoho auta na dojezd 150–200 kilometrů trvá 20 minut. ..." Ptám se: Jak dlouho trvá nabití jednoho profesionálního demagoga znalostmi technologickými a hlavně zákonitostmi inovačního procesu? |
L. Novák 15.1.2023 1:41To bys měl nejlíp vědět sám jako agent StB ve výslužbě... |
M. Pivoda 15.1.2023 8:31Ekonoma L. Nováka nelze dobít, toho lze jen vyhubit. |
R. Langer 15.1.2023 5:57To bys jako malá hloupoučká UI měla vědět nejlépe, jak dlouho se nabíjíš. |
M. Pivoda 15.1.2023 8:32R. Langer splnil svou povinnost na Neviditelném psovi. |
O. M. 15.1.2023 13:21A jak dlouho to teda podle vás trvá? Spotřeba je 15 - 20 kWh/100 km, za těch 20 minut tedy musíte do baterky dostat 30 - 40 kWh, což plusmínus odpovídá 100 kW nabíječce. |
T. Novy 15.1.2023 15:54Dneska už jsou 250A kapalinou chlazené nabíječky. Ale baterie se přehřívají a musí se chladit taky. V Číně už mají dvě řešení: swap baterie (Nio) a zabudovaný benzínový generátor (Huawei). Fronty u nabíječek to nezkrátilo. Příští týden začíná čínský nový rok, tak se těším na historky. Minulý rok se čekalo běžně až 14 hodin u nabíječky. Sláva klimaalarmismu. |
J. Sinnreich 15.1.2023 16:11Dlouhe cekani u nabijecek vyresi oznameni, ze dosla dodavka el. proudu. |
P. Kubáč 14.1.2023 18:29Jo takhle to dopadá, když se boj proti CO2 začne z té strany, kde maximum investic přinese minimum efektu. Co takhle jaderné elektrárny ? To by britská produkce CO2 mohla klesnout o desítky procent a krocan by nikomu nevystydnul. |
I. Hermanek 14.1.2023 17:48A co na to Rada? |
R. Langer 14.1.2023 16:23Ano, takhle vypadá elektromobilita v praxi, když se chce používat jako normální auto. |
J. Jurax 14.1.2023 15:27No, chce to holt sebou vozit nějakou větší powerbanku nebo dieselagregát, obé v přívěsném vozíku, pokud nemáte obří SUV. A taky skládací soláry - zaparkujete a na přilehlém poli rozložíte a pokud přes ně nepřejede traktor nebo nepřijde popuzený zemědělec - 100m2 jich dá v létě v poledne co hodinu dobrých 40 kilowat! V zimě a když je zataženo pravda tak 5 a když se setmí nic. |
L. Novák 15.1.2023 1:42Dieselagregát Honda je v příslušenství Tesly Elona Muska. Ale teď mu nějak váznou prodeje... |
O. M. 15.1.2023 13:2640 kW ze 100 m2? Nebojte se, uberte! Za takový panel vám každý solárník utrhnul ruce. |
J. Jurax 15.1.2023 21:07Rád uberu ... :-) |
T. Novy 15.1.2023 16:01Výpočet běžných panelů je cca 5m2/kW. |
J. Jurax 15.1.2023 21:08Ok, tak 20 kW ... :-) |
V. Chrastina 14.1.2023 14:05Plánování jako za socialismu se znovu ukazuje vadné. To jsme to dopracovali, z deště pod okap. Pryč z EU, než nás svým naplánovaným zeleným údělem strhne do propasti ekonomického krachu. Už dnes nás prosté občany dokázala cenami energií dokonale zbídačit, a to je teprve začátek. Kdo z EU uteče, vyhraje |
V. Novak 15.1.2023 13:26Britům byl brexit, jak vidno, plat prtný... |
F. Brabec 15.1.2023 23:52Evidentně je potřeba ne jen ze vymknout z EU, ale okamžitě se přimknout k Rusku, např jako Západní Bělorusko, že. |
J. Zika 14.1.2023 13:40KOně nééééééé, přeci prdí a produkují metan. Vrátíme se do doby před individuání dopravou jinou než pešmo. Lepšolidi elektromobily. Hromadná doprava na elektřinu asi nepokryje celé území a do zbytku holt hezky po svých! TO ubyde obezity! |