Diskuze
BIG BEN: Svobodné nebo kradené?
Děkujeme za pochopení.
P. Kozelský
Svět obchází strašidlo, strašidlo Komunismu
Vážený autore!
Volné sdílení informací je podle této logiky třeba zastavit a cenzurovat Internet. Prostě alá Velký Bratr se dívá. To se již jistě děje. SW firmy na ničem jiném nepracují stejně jako hackeři na prolomení takových bariér.
Takže tento vývoj nelze ani omezit, ani zastavit bez ztráty základních práv a svobod. Kapitalistická demokracie prostě v sobě tento základní rozpor obsahuje. A díky tomu lidstvo nebylo v dějinách nikdy komunismu blíže než dnes.
J. Kadeřábek
Ano, interpreti krachují...
a proto navrhuji sbírku na Kabáty a lady Gaga aby nám neumřeli hladem.
P. Urban
Smrt dlouhé slavné tradice západní profesionání hudby
... no, tohle snad taková tragédie nebude. V této oblasti se kvalita tak jako tak sama neuživí. A toho ostatního netřeba litovat.
J. Lepka
Pirátská strana
Myslím, že pirátské strany nejsou nic jiného než reakcí na stále rostoucí drzost a hamižnost různých spolků na "ochranu práv autorů," kterým současné vládní kliky jdou docela solidně na ruku.
Z. Rychlý
Na jedné straně existuje pojem vlastnictví něčeho, čemu se říká
duševní vlastnictví. A to je třeba zuřivě bránit, jako každé jiné vlastnictví. Právo obohatit se na něčím vlastnictví má pouze vlastník, či jiní lidé s jeho souhlasem.
Ovšem jak omezit kopírování bez souhlasu za účelem zisku, (které je v drtivé většině vyspělých států zakázáno) to je problém. A domnívám se, že jediná fungující obrana bude fungovat tehdy, když cenový rozdíl mezi originálem a jeho nelegální kopií bude tak malý, že nebude stát za to, aby nelegál riskoval tresty. Dáš 500.- za originál CD, nebo 10.- za stejně kvalitní kopii ? Spoléhat se na desatero je trochu nefunkční. Pokud si mohu koupit film na DVD za 50 .-, ani ve snu mě nenapadne jej kopírovat. Teda potřebuji ho na flešce, DVD přehrávač je pro mě pasé.
Taky je třeba vzít do úvahy vývoj technologií a informačních kanálů. Vinylová deska je pro sběratele kuriozit a do museí, CD a DVD tam pomalu směřují, a papírové knihy (bohužel - vždy je to určité umělecké dílo) také. Autoři se prostě budou muset s tímto vývojem nějak popasovat. Stejně jsem přesvědčen, že lidská tvořivost tím kopírováním nijak neutrpěla. Prostě zisky z autorství klesají, hodnoty nikoli - a kdy nebyly, kredením se nevytvořily.
Co se knih a jejich kopírování týká, myslím, že autoři by už teď měli vydávat jako první e-knihy a knižní podobu až následně, pokud bude úspěšná. Při této příložitosti mě napadlo, jak marnou a drahou činností byla alfabetizace národa, kdy on potom čte hlavně Blesk (pramen Statistická ročenka) :-)
K. Janovská
velmi často
by měli platit autoři nám, že to posloucháme, když pustíme rádio nebo TV. ..když se mi někdo líbí, tak koncert nebo film si ráda zaplatím a třeba pojedu přes půl republiky. Ostatní je spotřební šum, když nebude, nevadí, aspoň si zase začnu zpívat sama (falešně).
J. Pernica
Autor nezná stav věcí
Náš právní řád mne opravňuje k tomu, abych si bez omezení stahoval a vypaloval hudbu, filmy, knihy. Nedovoluje mi to pouze dál prodávat. Je to na základě zahrnutí autorského poplatku z každého prázdného nosiče, který se v ČR zakoupí. Tzn. ze všech pevných disků, DVD, CD, toneru, ... Tento autorský poplatek platí dokonce firmy za stroje určené k činnosti firmy, tzn. na nich nejsou a nikdy nebudou žádné filmy či hudba. Takže autoři zkrátka nepřichází. Svůj díl každý dostane ze svého autorského svazu. Jakmile bude zrušen tento nemravný poplatek, pak jsem pro kriminalizaci stahování a vypalování autorských děl.
R. Langer
Re: Autor nezná stav věcí
Jakákoliv kriminalizace týkající se umění je amorální a nesmyslná. Dočkal byste se totiž leda toho, že by vás zavřeli, když byste si cestou do práce prozpěvoval. A věřte tomu, že přesně tohle je stav, který si autorské mafie přejí. Myslíte, že to je legrace? Jo, lidi si o Hitlerovi také mysleli, že je to kašpar. Dlouho jim to nevydrželo. Dávejte si tedy velký pozor na to, co si přejete, mohlo by se vám to vyplnit!
Nakladatelstvím a AS s nástupem nových technologií zvoní hrana, a oni se snaží zuby nehty udržet, co se dá, i kdyby kvůli tomu měli celý národ nahnat do kriminálů. Nedovolte jim to!
R. Langer
Možná bychom si měli
klást otázku jinou, a to, jestli amorální zlodějské mafie autorských svazů ovládající celé vlády nepatří do kriminálu už jenom za tu myšlenku. Je snad morální žít z práce někoho, kdo je 70 let po smrti? Kdo jim k tomu dal mandát? Vy? Já tedy ne! Taková věc je morální pouze pro zloděje a mafiány násilím vymáhající výpalné! A vy autore, k té nejhnusnější sebrance, co ji tady v zemi máme, zřejmě patříte (patrně budete na její výplatní listině), jinak byste takový blábol nikdy nemohl vypotit. Jako by umění záviselo na nějakých "autorských svazech a poplatcích". FUJ! To je hnus, velebnosti! :-P
R. Langer
Re: Možná bychom si měli
A na to "umění" by zrušení autorských svazů vliv jednoznačně mělo - přestali by se za mně nedobrovolně sebrané peníze produkovat sra*ky, které by nikdo nebral ani zadarmo! Komu takové uspořádání vyhovuje, je zcela jasné, mohl jste to v článku uvést přímo, pane autore, nestyďte se! Kdyby ti vaši "piráti" byli opravdu piráti, tak by takové jako vy popravovali. Protože vám by zřejmě vyhovoval spíš režim - držení nepovolené (okopírované) knihy (písničky, filmu) => šup do kriminálu. A to už tady jednou bylo, pane autore, a komu to vyhovovalo, to taky dobře víme. Je dobře, že jste jasně ukázal, na které straně stojíte.
V. Mlich
Problém hudebního "průmyslu" je technologická zaostalost
Jasně, že když se lisovala médiá z vinylu, tak ten proces výroby a distribuce zaměstnal víc lidí. Dnes je písnička v souboru zkopírovaném za zlomek vteřiny a na 4G micro SD za pár stovek, co mám v mobilu, vleze 60 hodin hudby. Ti lidi, co přenášeli bedny s vinylem, ale i prodavači, se holt musí živit užitečnější prací, ale zato může být hudba levnější a tudíž přístupnějši a ještě na tom autor víc vydělá, když nemusí živit ještě tolik příživníků.
R. Malaschitz
Wolfgang Amadeus Mozart
Wolfgang Amadeus Mozart žil v dobe keď neexistovala ochrana duševného vlastníctva. Vždy keď vydal nejakú skladbu (mal vlastné vydavateľstvo vo Viedni, ktoré sa snažilo vyrobiť čo najviav kópií), tak doslova za pár dní sa predávali už lacnejšie kópie. A Mozart s tým nič nemohol urobiť.
.
To nútilo Mozarta (a aj ostatných súčasníkov) k veľkej produktivite. Všetci vtedajší hudobníci boli relatívne chudobní ale veľmi tvoriví.
Keď neskôr vznikla ochrana práv, tak hudobníci prestali tvoriť. Giuseppe Verdi odmietal ďalšiu prácu s tým, že on už je dosť bohatý a pracovať nemusí - žil iba s predaja práv ku svojím skladbám. A vsúčasnosti je to ešte vypuklejšie - populárne kapely z minulého storočia nerobia už vôbec nič a budú z práv žiť ešte desiatky rokov.
Takže pán Kuras - nie je to tak ako píšete ale presne naopak. Táto "ochrana" zabíja hudbu, pretože nenpúti tých najlepších tvoriť. Vaše štatistiky o krachu hudobných predajní sú tiež nezmyselné. Keď si pozriete výročné správy OSA, tak zistíte, že z roka na rok má vyšie a vyšie príjmy. To znamená, že hudobníci dostávajú z roka na rok viac a viac peňazí. Predajne síce krachujú, ale tvorcovia hudby zarábajú stále viac.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz