17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

BIG BEN: Jak snadné je plést si racionalitu s iracionalitou

Akutní výbušninou se může stát v hlavě certifikovaného odborníka postiženého sebeklamem, že konkrétní projev něčí racionality je iracionální, zatímco reakce jeho vlastní iracionality je racionální. Zvlášť když na tom pak postaví výzvu k zavedení „strategie, jak předcházet kolektivním výronům iracionality“, a navrhuje pro to něco podobného „boji proti dezinformacím“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Stárek 12.7.2023 21:01

A jak máme vědět, kdo má pravdu? Já nevěřím ani jedné z těchto dvou předkládaných pravd. Je možné, že byly velké počty závažných negativních účinků vakcín a je také možné, že nikoliv. Já nevěřím ani jednomu z těchto tvrzení.

L. Zídek 12.7.2023 16:52

Takových nejen psychologů, co za mzký peníz vyzkoumají to, co chce zadavatel slyšet bylo, je a bude hafo . Že Vrábele , Kartousy, Cempere......

J. Jurax 12.7.2023 14:15

No, iracionální je se nechat zamuslimit. A to i na nátlak macechy naší EU zlovolné.

P. Kubáč 12.7.2023 8:57

Je hezké číst o tisících případů komplikací po očkování, ale bez srovnání s komplikacemi po samotné infekci je i toto více strašení než racionalita.

M. Sedmík 12.7.2023 9:12

Racionalita je srovnat obojí pro jednotlivé věkové skupiny, případně zdravotní problémy. Na tomto základě SÚKL nedoporučil očkování dětí tuším mladších 12 let (rizika převyšovala benefity), ale ministr Válek iracionálně očkování schválil. Podobně SÚKL racionálně nedoporučil další posilující dávky pro lidi pod 50 let.

P. Vychodil 12.7.2023 9:14

zkus se zeptat těch, co po vakcínách trpí vážnými následky, zkus se zeptat těch, kteří ovdověli, nakolik souhlasí s tvým výrokem

P. Kubáč 12.7.2023 10:05

Vezmeme-li komplikaci nejzávažnější tj. smrt - tak na COVID 19 v česku zemřelo 42 000 lidí zatímco na očkování asi 300 x méně - jestli si pamatuju tak to bylo 150 lidí a měli bychom být vděčni SUKLu za odvahu tyto statistiky zveřejňovat.

Ne-smrtelných komplikací po očkování bylo hlášeno kolem 10 000 - i to je 4 x méně než skutečných úmrtí na skutečný virus.

Takže se ptám : jak se cítí vdovci, co jim partner umřel ještě před dostupností očkování ???

R. Langer 12.7.2023 11:29

Hm, a kolik zemřelo na kovid těch OČKOVANÝCH, to byste v těch statistikách neměl? :-P

P. Kubáč 12.7.2023 13:13

Očkovaní měli poloviční úmrtnost proti neočkovaným

https://www.idnes.cz/koronavirus/statistiky

P. Vychodil 12.7.2023 18:59

synku, až rozlišíš smrti "s kovidem" od smrtí "na kovid", pak má cenu se s tebou bavit...

pokud se oháníš oficiálními čísly, typu zemřel "zemřel s kovidem při automobilové havarii", jsi jen zblblý ovčan...

J. Hejduk 12.7.2023 11:29

Dle izraelske studie (1500000 lidi) ochranne latky po prodelani nemoci jsou daleko vyssi a daleko dele pretrvavaji, nez po ockovani. Tak tedy nechapu, proc doktori nutili lidi do ockovani. To je ta spravna iracionalita. No, kdyz se to koupilo, tak se to musi pouzit. Tete pichli vakcinu mesic po prodelani nemoci, ze pry musi. Ja jsem prodelal covida bez jakychkoliv nasledku mel jsem jen puldne strevni problemy a kdybych nesel na test, tak bych se to ani nedozvedel. Pul roku po prodelani prvni ockovani a za dalsiho pulroku druhe. Tri dny po tom embolie.

Dcera prodelala ockovani povinne v praci. Nyni je uz dva mesice doma s problemy. Doktori se priklaneji k tomu, ze to bylo z ockovani. Jeji kolega vyhral nad zamestnavatelem soud, takze uz tam to povinne ockovani nemaji.

To srovnani existuje, akorad musite hledat. Videl jsem jedno video z americkeho senatu, kde senator smazil zastupce bileho domu kvuli ockovani a argumentoval i tou izraelskou studii. PROC OCKUJETE LIDI, KDYZ PO PRODELANI MAJI DOSTATEK OBRANNYCH LATEK !!!!

Prymulova dcera mela firmu na distribuci vakcin. Tak tedy, o cem to cele je???

P. Diviš 12.7.2023 12:40

Ano, ochranné látky po prodělání pomáhají. Ale jen přeživším, to je Achillova pata téhle teorie.

Prymula se po nějaké době poroučel, očkování zůstalo.

L. Beneš 12.7.2023 13:43

A zůstala také firma Prymulovy dcery?

J. Hejduk 12.7.2023 13:49

No nejsem si jisty, jestli je to opravdu tak. Volal jsem trem znamym zdravotnim sestram, ktere delaji ve trech ruznych nemocnicich a ptal jsem se na to. Vsechny tri mi rekly, ze z 99 procent ten covid akorad zhorsil zdravotni situaci tak, ze pacienti exitovali. To znamena, uz byli nejakym zpusobem tezce nemocni, Nebo meli po chemoterapii.

Moje teta i tchyne (vek nad 80 let) berou denne hrsti prasku na ruzne nemoci, ale covid prodelaly s teplotou, ockovani nemely, ale uzdravily se. Takze je otazka tech zemrelych, nakolik za to mohl covid a nakolik za to mohl nejaky jiny zdravotni problem.

Spis si myslim a to je muj nazor, ze to ockovani udelalo vice skody, nez uzitku.

J. Hejduk 12.7.2023 11:29

Dle izraelske studie (1500000 lidi) ochranne latky po prodelani nemoci jsou daleko vyssi a daleko dele pretrvavaji, nez po ockovani. Tak tedy nechapu, proc doktori nutili lidi do ockovani. To je ta spravna iracionalita. No, kdyz se to koupilo, tak se to musi pouzit. Tete pichli vakcinu mesic po prodelani nemoci, ze pry musi. Ja jsem prodelal covida bez jakychkoliv nasledku mel jsem jen puldne strevni problemy a kdybych nesel na test, tak bych se to ani nedozvedel. Pul roku po prodelani prvni ockovani a za dalsiho pulroku druhe. Tri dny po tom embolie.

Dcera prodelala ockovani povinne v praci. Nyni je uz dva mesice doma s problemy. Doktori se priklaneji k tomu, ze to bylo z ockovani. Jeji kolega vyhral nad zamestnavatelem soud, takze uz tam to povinne ockovani nemaji.

To srovnani existuje, akorad musite hledat. Videl jsem jedno video z americkeho senatu, kde senator smazil zastupce bileho domu kvuli ockovani a argumentoval i tou izraelskou studii. PROC OCKUJETE LIDI, KDYZ PO PRODELANI MAJI DOSTATEK OBRANNYCH LATEK !!!!

Prymulova dcera mela firmu na distribuci vakcin. Tak tedy, o cem to cele je???

J. Pokoutný 12.7.2023 8:50

R^

M. Valenta 12.7.2023 8:43

Nedávno přišla zase jednou řeč na kovid a jedna známá zastávala názor, že data evropských statistických úřadu vykazující zvýšenou úmrtnost v těch letech jsou podvod a že to má že spolehlivého zdroje. Co s tím? Asi nic. Já osobně jsem pro švédský způsob řešení, kde prostor pro podobné chyméry je podstatně užší.

P. Diviš 12.7.2023 8:46

Zkusil bych to s https://cs.wikipedia.org/wiki/Chim%C3%A9ra

Ta vaše známá asi dost věří konspiračním teoriím, to je v současnosti rozšířené.

M. Valenta 12.7.2023 8:49

To je marné.

P. Diviš 12.7.2023 9:00

Pravopis, ne covid.

M. Valenta 12.7.2023 11:33

Expert na překlepy.

P. Diviš 12.7.2023 12:41

Překlep je klepnutí na vedlejší písmenko. :-P

Máte nějakou exotickou klábosnici.

P. Diviš 12.7.2023 8:41

Do otázky vakcin se příliš pouštět nebudu, nejsa v tom odborníkem. Přiživuje se na tom kdejaký manipulátor, kdo ví, jak je to tou Children Health Defense, název je mi trochu podezřelý.

Ale druhý uvedený příklad je nesmysl. Zachránit se střelbou před přejetím by bylo možné, kdyby policajt byl takový blb, že by stál p͇ř͇e͇d͇ kontrolovaným autem. Z videa je vidět, že celkem logicky stál v͇e͇d͇l͇e͇ auta, střílel tedy zřejmě v afektu, nebo aby dotyčnému zabránil ujet. Problémy s migranty jsou, budou, je jich moc, jje to chyba, ale nemá cenu kvůli tomu fantazírovat.

V. Církva 12.7.2023 10:09

Ano přejetí nebrozilo. Lhát se nemá ani v dobré věci. Jenomže on a i nikdo nepíše co se vlastně stalo.

Když jsem se po to pídil, kluk jel rychle a nereagoval na znamení policie, pak ho přece jen nějak zastavili. Auto bylo registrované v Polsku. Jestli měl kluk řidičák nevím ale v 17ti?

Jestli je to tak nevím, ale jinou zprávu jsem nenašel. Pak by ale střelba dávala určitý smysl. Narkomani které nejde zastavit můžou způsobit smrt civilistů. Jak mají policisté vědět, že je kluk čistý nebo že nikoho nezajede?

P. Diviš 12.7.2023 12:42

Jo, já to policajtovi nijak nezazlívám. Jen jsem upozornil na nesmysl.

M. Sedmík 12.7.2023 8:10

K mRNA vakcínám jedna pikantnost. Pfizer byl soudně donucen zveřejnit výsledky výzkumu, podle něhož se u krys tukové kuličky s vakcínou během několika hodin rozšíří do řady orgánů v těle. Studie byla udělána dříve, než se začalo očkovat. Pfizer přitom tvrdil, že očkovací látka zůstane ve svalu v místě vpichu.

Nedávné zkoumání vakcín potvrdilo, že významná část tukových kuliček je menších než 200 nm, takže proniknou membránami a mohou se šířit do těla. To logicky zapadá do hlášených vedlejších účinků vakcín v různých orgánech v těle.

F. Navrátil 12.7.2023 7:44

Proti zdravému rozumu, který pracuje s pochybnostmi a růzností názorů, tu máme státní a neziskové instituce pro boj s dezinformacemi. Současná státní moc totiž pracuje výhradně s jednotným, Bruselem, stranou a vládou schváleným názorem. Kdo ho nezastává, to je dezinformátor, dezolát a patří do kompetence vrchního prokurátora Stříže.

R. Langer 12.7.2023 7:50

Tak tak! Lidovou demokracii pod vedením Národní fronty si rozvracet nenecháme! ;-)

L. Harvánek 12.7.2023 6:50

Když už jsme u covidu, vakcíny a vedlejších účinků, rád bych uvedl několik příkladů z příbuzných oborů a vlastní zkušenosti. Týká se to alergií na někeré léčebné přípravky, v tomto případě na anestetika. Používají jej zubaři (v zubařském křesle jsem upadl do bezvědomi po vpichu procainu), když se mi chystal extrhovat bolavý zub. Ještě hůře jsem dopadl na ORL, kdy před odstraněním polypů v nosních dutinách jsem po použití tetracainu upadl do těžkého bezvědomí. V obou případech se mi následně dostalo poučení (když jsem musel málem místopřísežně potvrdit, žejsem o alergii nevěděl), abych o alergické reakci informoval lékaře předem. A tak se můj seznam s léty rozrůstal a nosím ho s sebou v písemné podobě. Když před pěti lety po srdečním kolapsu mi měli voperovat kardiostimulátot, byl jsem informován o tom, že nic z mého seznamu se už nic nepoužívá. Jenže nic není takové, jak na první pohled vypadá a alergické komplikace opět nastaly.

Předpokládám, že všechna anestetika byla řádně odzkoušena a mezi těmim kdo byli testováni, nebyl nikdo s alergickými reakcemi. Jinak by patrně byla používána až po podrobnějším vyšetření pacienta. Podobně se nejspíš postupovalo i u vakcíny proti kovidu. Ono to testování je prováděno na velmi malém vzorku (s ohledem na skutečný počet očkovaných) a tak se určité reakce mohou objevit, ani by to někdo tušil. Kovid nás ale překvapil už tím, že nebylo známo, jak jeho účinky i následky alespoň zmírňovat. Jenže se našlo dost i renomovaných odborníků. kteří si chtěli udělat dobré jméno. Jenže jich bylo příliš mnoho a každý táhl jiným směrem.

D. Stirsky 12.7.2023 5:45

Z Francie jsem se vrátil v sobotu 8. 7. Byl jsem týden na jihozápadě. A kupodivu: vše fungovalo, lidé pracovali, bavili se, pili víno a pivo. O nějakých nepokojích ani ťuk. Sestra mně psala, že čte o F. strašné věci a jsem-li v pořádku. A zde je jádro pudla. Samozřejmě, že nepokoje, rabování, zapalování atd. zde byly. A nikoli takové, nad kterými by šlo mávnout rukou. To nezlehčuji! Jenže stejně tak ve velké části Francie nebylo nic. O tom se ale nepíše, nereportuje. Čili pokud jde o názor Zemana na novináře, musím s nim v mnohém souhlasit. A často mne obsluhoval černý, čili zcela jistě Francouz z bývalé kolonie. A byl milý stejně jako bílí Francouzi.