Diskuze
AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech
Děkujeme za pochopení.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/122021/18122021DAD467CCA2B53C6060EAB85E9AB7FF64.jpg)
J94a44k45u95b 59C17h72a37l32u75p36n60i48k
Domaci zasuvka na 230V je vetsinou omezena na nejakych 16A, takze dokaze dodat maximalne neco pres 3kW. Za tri hodiny dofouknete asi tak 10kWh. "Spotreba" elektromobilu se udava kolem 15kWh / 100 km, takze za tri hodiny si nafoukate vzduch asi na sedesat kilometru - pochopitelne pokud vyresite zakladni problem, to jest odpadni teplo pri tankovani, ktere vam sezere (znacnou?) cast dodane energie.
No a plyny se pri stlacovani zahrivaji, pri rozpinani ochlazuji, takze v lete sice budete mit klimatizaci "zadarmo", ale v zime bude v pneumobilu jeste vetsi zima nez venku.
H20a50n87a 92P58a13c95u20l10o81v46á
Chce to trochu pozorněji číst: on ten vzduch do nádrže auta nenafoukne žádná zásuvka, ale vzduchový motor auta...
R90o37m51a16n 98L61a82n47g68e77r
Upřímně řečeno, pochybuji, že za 3 minuty tlakování vzduchové nádrže ujedete následně bez problémů 200 km.
Pokud by to takhle skvěle v praxi fungovalo, tak už by se na to dávno jezdilo. A hlavně prosím nepište nic o "ropné lobby".
H53a93n66a 10P64a39c85u13l72o70v37á
Kdyby to bylo s výrobou a homologací tak jednoduché, jak si to představujete, asi by se "na to dávno jezdilo". O té "ropné lobby" jsem nenašla v článku ani řádku, zrovna tak nikdo jiný nic takového nepíše sem do diskuse...A že o něčem pochybujete, to je v pořádku, na to máte nezadatelné právo. Vždyť i ti největší učenci své doby pochybovali kdysi o tom, že mohou létat stroje těžší než vzduch....
J90i21ř31í 71N18e71v72r67k82l68a
Já bych ten článek zkrátil. Pneuautomobil je ještě větší hovadina než ten elektrický.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092019/16092019229108D721FFDED69B687C847D78084B.jpg)
D88u91š69a65n 56P30o91l93a72n19s16k37ý
Jojo, vždy ten nešťastný vzoreček o maximální účinnosti motoru od fyzika Nicolase Léonarda Sadi Carnota. A nic s tím neuděláš.
P21e19t98r 25L30a43b89a89j
Každý systém přeměny energie, v němž z principu i v ideálním případě vzniká teplo, je energeticky značně nevýhodný. Proto taky spalovací motor nikdy nebude mít extra vysokou účinnost, i kdyby byl vyroben úplně dokonale. A stejně tak akumulace energie do stlačeného vzduchu má tento handicap. Při stlačování skončí jako odpadní teplo aspoň nějakých 90% vstupní energie. Takže použitelné by to mohlo být jen tehdy, když zajistím odbyt pro to odpadní teplo. Jinak je celková účinnost stlačení/expanze tragická. A zajistit efektivní využití odpadního tepla je často dost složité.
R19o79m84a18n 59L41a67n94g42e74r
Co to tak rovnou používat jako teplárny?
Z29v73i13r77e48t98n50i64k 24L87a78p78i93l
Jazyková poznámka: ne protĚžovat, ale protEžovat, jako protekce, protektory i protekoři, protektorát. Z francouzského protegé neboli chránit. PROSÍM!!!
V61i66t49e88z15s16l43a32v 48N78o82v18a16k
Protěž si takovou dehonestaci nezaslouží...
P61e15t24r 61P96i60l96í89k
Na tom všem je nejsmutnější, že se bojuje s větrnými mlýny. Při 400 ppm CO2 je v atmosféře 1 molekula CO2 na 2500 molekul ostatních plynú. Nikde také nenajdete srovnání kolik energie - v joulech - dokáže absorbovat CO2 proti poměrnému množství ostatních plynů (1:2500). V rámcí zelené aktivity se ani jiné důvody oteplování nehledají.
Z42v33i43r69e10t74n65i29k 11L20a39p84i21l
O to by ani nešlo, důvody, proč nebrat CO2 jako příčinu oteplování za prokázanou jsou zasadnejsi. Mně spíš vadí, a v tomhle článku je to krásně vidět, jak se manipuluje s účinností. Ano, elektromotor má ucinnost zhruba 3x větší než spalovací motor, ale na začátku toho všeho je a ještě dlouho bude nějaký kotel, nejspíš jaderný, uhelný nebo plynový, přeměna na elektřinu proběhne s nějakými 40% účinnosti, a i když se zbavíme toho kotle ve prospěch OZE (ha ha ha), stejně nám zbyde zdaleka nestoprocentni nabíjení a vybíjení baterie.
Neboli elektromobil je z hlediska využití primární energie možná i horší, než moderní auto spalovací. Rozhodně není výrazně lepší.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz