12.4.2024 | Svátek má Julius


Diskuse k článku

AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech

Vše nasvědčuje tomu, že všechna auta, vypouštějící z výfuku CO2, čeká zákaz vjezdu do městských aglomerací. Ale čím budou pak automobilisté po městech jezdit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Krásenský 23.7.2022 14:40

Přesně tak!

[>-]

R. Langer 23.7.2022 5:55

Ano ano. Někde měly takové autobusy, tuším ve Švédsku.

Myslím, že se to příliš nesvědčilo... ;-)

O. Uživatel 23.7.2022 10:02

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 24.7.2022 5:59

Nebo pořád do zatáčky! ;-D

L. Novák 24.7.2022 8:41

No to zase ne, při jízdě po kružnici setrvačník neustále mění polohu osy otáčení, takže to je ten nejhorší případ, kdy se setrvačník trvale "brání" změně směru pohybu... ;-D

R. Langer 25.7.2022 8:16

Ještě jde o to, jestli ho dáte svisle, nebo vodorovně! ;-)

P. Labaj 23.7.2022 16:59

To by sice šlo, ale bylo by to velmi nevýhodné. To odpadní teplo je velmi drahé, protože vzniká z elektřiny. Takže je to jako udělat teplárnu, ve které by se topilo elektrokotlem.

H. Paculová 23.7.2022 6:24

Když se podíváte na iDnesu na blog autora tohoto článku, pod kterým diskutujete, najdete tam článek na toto téma "Přichází další technická revoluce?". Jak autor říká, i k nám nejspíš časem dorazí další technická revoluce, spočívající ve využití stlačeného vzduchu. Systém HyPES-R společnosti Enairys jistě i u nás najde uplatnění v případě rodinných domů, kde bude majitel domu sytém stlačeného vzduchu v zimě využívat k vytápění (bez uhlí, dřeva i ruského plynu) a za horkého léta ke chlazení interiéru. Zde je původní zdroj:

https://www.enairys.com/clean-energy-autonomy/

T. Kohout 23.7.2022 6:27

Vývoj nezastavíš...

R. Langer 23.7.2022 6:53

Aha, tak teď to budou pro změnu zázračné kompresory? ;-)

Zázračné baterie jsou tady 4x do roka, tohle bude novinka... ;-D

H. Paculová 23.7.2022 7:24

Tak to jste na omylu, zázračné baterie se mají teprve objevit. :-) Jako když kvantové baterie, které těží a skladují světelnou energii, s využitím kvantového jevu superabsorpce, by se mohly stát novým typem praktických a výkonných zdrojů energie:

https://www.osel.cz/12125-superabsorpcni-svetelne-kvantove-baterie-by-mohly-zmenit-pravidla-hry.html

Anebo - Kvantové baterie slibují, že elektromobil nabijeme během pouhých 3 minut :

https://inteligentnisvet.cz/clanky/kvantove-baterie-slibuji-ze-elektromobil-nabijeme-behem-pouhych-3-minut

L. Novák 23.7.2022 9:10

Vy taky ráda sbíráte novinářské kachny? :-)

V. Kučer 23.7.2022 13:56

Také je tam že si můžete koupit zázračný lék na zhubnutí, během 30 dnů zhubnete o 15 kg.

R. Langer 24.7.2022 6:00

Ano. Už o nich čtu přes 40 let. Ale v obchodě jsem zatím nekoupil ani jednu. Kolik jich máte nakoupeno vy? ;-D

P. Labaj 23.7.2022 17:11

Děkuji za odkaz.

Využití stlačeného vzduchu k pohonu se používá desítky let. Ale vždy jen tam, kde to má nějaký závažný důvod. Například v dolech s výbušnou atmosférou, kde je pneumatický pohon celkem bezpečný. Jinde se to nepoužívá proto, protože v průmyslu platí, že stlačený vzduch je nejdražší forma energie.

Pro dlouhodobé uskladnění (třeba z léta na zimu) je to příliš "řídká" forma energie. A pro okamžité využití jako zdroj tepla a vedle jako zdroj chladu - to už je přece mnohem efektivnější použít běžné tepelné čerpadlo a nikoli takovéto ošizené, kde je pracovním médiem vzduch.

Z. Lapil 23.7.2022 0:38

Jazyková poznámka: ne protĚžovat, ale protEžovat, jako protekce, protektory i protekoři, protektorát. Z francouzského protegé neboli chránit. PROSÍM!!!

V. Novak 23.7.2022 14:42

Protěž si takovou dehonestaci nezaslouží...

P. Pilík 23.7.2022 0:35

Na tom všem je nejsmutnější, že se bojuje s větrnými mlýny. Při 400 ppm CO2 je v atmosféře 1 molekula CO2 na 2500 molekul ostatních plynú. Nikde také nenajdete srovnání kolik energie - v joulech - dokáže absorbovat CO2 proti poměrnému množství ostatních plynů (1:2500). V rámcí zelené aktivity se ani jiné důvody oteplování nehledají.

Z. Lapil 23.7.2022 0:52

O to by ani nešlo, důvody, proč nebrat CO2 jako příčinu oteplování za prokázanou jsou zasadnejsi. Mně spíš vadí, a v tomhle článku je to krásně vidět, jak se manipuluje s účinností. Ano, elektromotor má ucinnost zhruba 3x větší než spalovací motor, ale na začátku toho všeho je a ještě dlouho bude nějaký kotel, nejspíš jaderný, uhelný nebo plynový, přeměna na elektřinu proběhne s nějakými 40% účinnosti, a i když se zbavíme toho kotle ve prospěch OZE (ha ha ha), stejně nám zbyde zdaleka nestoprocentni nabíjení a vybíjení baterie.

Neboli elektromobil je z hlediska využití primární energie možná i horší, než moderní auto spalovací. Rozhodně není výrazně lepší.

R. Langer 23.7.2022 5:04

Přesně tak! Pokud nebudu mít elektřinu v autě přímo jako primární zdroj, je úplně zbytečné se bavit o nějaké účinnosti. Co ale čekáte od zelených technických analfabetů, kteří vám budou do očí tvrdit, že když ten elektromobil budete nabíjet dieslagregátem, tak v tom elektromobilu to s účinností vyjde lépe, než když tím motorem budete přímo pohánět to auto, a jako příklad, kde to přece krásně funguje, vám uvedou lokomotivu. Co chcete s takovým materiálem dělat? Vždyť ti blbci neumí ani trojčlenku!

H. Paculová 23.7.2022 6:10

Ovšem podle hnidopichů i elektomobil má nakonec finální účinnost jen 77 až 82 %, kdy plných 17 % tu dělá rekuperační brždění, bez něhož by byla účinnost ještě nižší a činila by přibližně 60 až 65 %. A to ještě nesmíme zapomínat na starší studii amerického Úřadu pro energetickou účinnost a obnovitelné zdroje, která ukazuje, že jedny z největších ztrát u elektromobilu paradoxně probíhají už v momentě, kdy se baterie vozu nabíjí. Neboť samotný proces nabíjení může znamenat ztrátu až 16 % energie. Zde jde o součet ztrát, jak elektroniky nabíjecí soustavy, tak i ztrát vlastního akumulátoru. ;-)

R. Langer 23.7.2022 6:31

Já osobně o těch 17 % rekuperace SILNĚ pochybuji.

H. Paculová 23.7.2022 6:51

Jak u kterého výrobce elektromobilů a jak u kterého modelu...

J. Novotný 23.7.2022 8:57

Taky mi ta hodnota připadá podezřele nízká!

H. Paculová 23.7.2022 9:07

Bingo ;-D

R. Langer 24.7.2022 6:03

Jo, to je pravda. U elektroletadla by ale prý rekuperace měla dosahovat přes 30 %. Fakt. ;-D

Z. Lapil 23.7.2022 10:53

Tady už asi narazíme na ucinnost elektromotorů ( na jedné straně dráty, na druhé hřídel nebo tak neco) proti účinnosti elektromobilů (na začátku ty samé dráty, na druhé rozjetý automobil neboli hřídel pribrzdena kdejakým třením a tak.