Diskuze
AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech
Děkujeme za pochopení.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/122021/18122021DAD467CCA2B53C6060EAB85E9AB7FF64.jpg)
J31a39k34u34b 96C34h71a39l68u72p52n56i79k
Domaci zasuvka na 230V je vetsinou omezena na nejakych 16A, takze dokaze dodat maximalne neco pres 3kW. Za tri hodiny dofouknete asi tak 10kWh. "Spotreba" elektromobilu se udava kolem 15kWh / 100 km, takze za tri hodiny si nafoukate vzduch asi na sedesat kilometru - pochopitelne pokud vyresite zakladni problem, to jest odpadni teplo pri tankovani, ktere vam sezere (znacnou?) cast dodane energie.
No a plyny se pri stlacovani zahrivaji, pri rozpinani ochlazuji, takze v lete sice budete mit klimatizaci "zadarmo", ale v zime bude v pneumobilu jeste vetsi zima nez venku.
H98a13n54a 50P36a72c10u86l19o70v85á
Chce to trochu pozorněji číst: on ten vzduch do nádrže auta nenafoukne žádná zásuvka, ale vzduchový motor auta...
R40o43m10a33n 80L83a65n79g74e24r
Upřímně řečeno, pochybuji, že za 3 minuty tlakování vzduchové nádrže ujedete následně bez problémů 200 km.
Pokud by to takhle skvěle v praxi fungovalo, tak už by se na to dávno jezdilo. A hlavně prosím nepište nic o "ropné lobby".
H52a22n13a 91P36a13c87u26l18o17v68á
Kdyby to bylo s výrobou a homologací tak jednoduché, jak si to představujete, asi by se "na to dávno jezdilo". O té "ropné lobby" jsem nenašla v článku ani řádku, zrovna tak nikdo jiný nic takového nepíše sem do diskuse...A že o něčem pochybujete, to je v pořádku, na to máte nezadatelné právo. Vždyť i ti největší učenci své doby pochybovali kdysi o tom, že mohou létat stroje těžší než vzduch....
J84i43ř18í 10N46e69v42r59k53l11a
Já bych ten článek zkrátil. Pneuautomobil je ještě větší hovadina než ten elektrický.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092019/16092019229108D721FFDED69B687C847D78084B.jpg)
D71u80š64a55n 90P51o57l98a68n22s70k11ý
Jojo, vždy ten nešťastný vzoreček o maximální účinnosti motoru od fyzika Nicolase Léonarda Sadi Carnota. A nic s tím neuděláš.
P63e26t55r 10L90a32b43a23j
Každý systém přeměny energie, v němž z principu i v ideálním případě vzniká teplo, je energeticky značně nevýhodný. Proto taky spalovací motor nikdy nebude mít extra vysokou účinnost, i kdyby byl vyroben úplně dokonale. A stejně tak akumulace energie do stlačeného vzduchu má tento handicap. Při stlačování skončí jako odpadní teplo aspoň nějakých 90% vstupní energie. Takže použitelné by to mohlo být jen tehdy, když zajistím odbyt pro to odpadní teplo. Jinak je celková účinnost stlačení/expanze tragická. A zajistit efektivní využití odpadního tepla je často dost složité.
R33o30m31a23n 41L53a63n97g73e77r
Co to tak rovnou používat jako teplárny?
Z49v67i32r98e96t13n77i61k 19L94a21p42i89l
Jazyková poznámka: ne protĚžovat, ale protEžovat, jako protekce, protektory i protekoři, protektorát. Z francouzského protegé neboli chránit. PROSÍM!!!
V40i39t19e14z32s48l62a43v 24N24o70v83a50k
Protěž si takovou dehonestaci nezaslouží...
P59e51t23r 47P86i59l35í89k
Na tom všem je nejsmutnější, že se bojuje s větrnými mlýny. Při 400 ppm CO2 je v atmosféře 1 molekula CO2 na 2500 molekul ostatních plynú. Nikde také nenajdete srovnání kolik energie - v joulech - dokáže absorbovat CO2 proti poměrnému množství ostatních plynů (1:2500). V rámcí zelené aktivity se ani jiné důvody oteplování nehledají.
Z72v13i77r63e29t52n31i38k 23L48a11p89i39l
O to by ani nešlo, důvody, proč nebrat CO2 jako příčinu oteplování za prokázanou jsou zasadnejsi. Mně spíš vadí, a v tomhle článku je to krásně vidět, jak se manipuluje s účinností. Ano, elektromotor má ucinnost zhruba 3x větší než spalovací motor, ale na začátku toho všeho je a ještě dlouho bude nějaký kotel, nejspíš jaderný, uhelný nebo plynový, přeměna na elektřinu proběhne s nějakými 40% účinnosti, a i když se zbavíme toho kotle ve prospěch OZE (ha ha ha), stejně nám zbyde zdaleka nestoprocentni nabíjení a vybíjení baterie.
Neboli elektromobil je z hlediska využití primární energie možná i horší, než moderní auto spalovací. Rozhodně není výrazně lepší.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz