Diskuze
AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech
Děkujeme za pochopení.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/122021/18122021DAD467CCA2B53C6060EAB85E9AB7FF64.jpg)
J27a36k92u51b 49C14h42a91l97u44p98n88i82k
Domaci zasuvka na 230V je vetsinou omezena na nejakych 16A, takze dokaze dodat maximalne neco pres 3kW. Za tri hodiny dofouknete asi tak 10kWh. "Spotreba" elektromobilu se udava kolem 15kWh / 100 km, takze za tri hodiny si nafoukate vzduch asi na sedesat kilometru - pochopitelne pokud vyresite zakladni problem, to jest odpadni teplo pri tankovani, ktere vam sezere (znacnou?) cast dodane energie.
No a plyny se pri stlacovani zahrivaji, pri rozpinani ochlazuji, takze v lete sice budete mit klimatizaci "zadarmo", ale v zime bude v pneumobilu jeste vetsi zima nez venku.
H11a52n68a 61P29a18c82u33l34o16v34á
Chce to trochu pozorněji číst: on ten vzduch do nádrže auta nenafoukne žádná zásuvka, ale vzduchový motor auta...
R32o34m79a42n 75L77a91n36g35e63r
Upřímně řečeno, pochybuji, že za 3 minuty tlakování vzduchové nádrže ujedete následně bez problémů 200 km.
Pokud by to takhle skvěle v praxi fungovalo, tak už by se na to dávno jezdilo. A hlavně prosím nepište nic o "ropné lobby".
H30a14n60a 39P62a28c29u26l31o38v93á
Kdyby to bylo s výrobou a homologací tak jednoduché, jak si to představujete, asi by se "na to dávno jezdilo". O té "ropné lobby" jsem nenašla v článku ani řádku, zrovna tak nikdo jiný nic takového nepíše sem do diskuse...A že o něčem pochybujete, to je v pořádku, na to máte nezadatelné právo. Vždyť i ti největší učenci své doby pochybovali kdysi o tom, že mohou létat stroje těžší než vzduch....
J75i72ř65í 93N86e51v48r64k83l35a
Já bych ten článek zkrátil. Pneuautomobil je ještě větší hovadina než ten elektrický.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092019/16092019229108D721FFDED69B687C847D78084B.jpg)
D60u39š89a68n 63P19o73l86a23n63s44k90ý
Jojo, vždy ten nešťastný vzoreček o maximální účinnosti motoru od fyzika Nicolase Léonarda Sadi Carnota. A nic s tím neuděláš.
P72e17t48r 66L91a25b63a78j
Každý systém přeměny energie, v němž z principu i v ideálním případě vzniká teplo, je energeticky značně nevýhodný. Proto taky spalovací motor nikdy nebude mít extra vysokou účinnost, i kdyby byl vyroben úplně dokonale. A stejně tak akumulace energie do stlačeného vzduchu má tento handicap. Při stlačování skončí jako odpadní teplo aspoň nějakých 90% vstupní energie. Takže použitelné by to mohlo být jen tehdy, když zajistím odbyt pro to odpadní teplo. Jinak je celková účinnost stlačení/expanze tragická. A zajistit efektivní využití odpadního tepla je často dost složité.
R33o42m92a94n 63L73a30n30g67e11r
Co to tak rovnou používat jako teplárny?
Z31v84i65r81e29t95n26i57k 33L44a30p10i50l
Jazyková poznámka: ne protĚžovat, ale protEžovat, jako protekce, protektory i protekoři, protektorát. Z francouzského protegé neboli chránit. PROSÍM!!!
V89i27t91e83z16s73l96a61v 88N57o21v74a47k
Protěž si takovou dehonestaci nezaslouží...
P32e90t80r 59P15i83l22í19k
Na tom všem je nejsmutnější, že se bojuje s větrnými mlýny. Při 400 ppm CO2 je v atmosféře 1 molekula CO2 na 2500 molekul ostatních plynú. Nikde také nenajdete srovnání kolik energie - v joulech - dokáže absorbovat CO2 proti poměrnému množství ostatních plynů (1:2500). V rámcí zelené aktivity se ani jiné důvody oteplování nehledají.
Z12v48i58r65e46t95n26i81k 17L14a13p42i60l
O to by ani nešlo, důvody, proč nebrat CO2 jako příčinu oteplování za prokázanou jsou zasadnejsi. Mně spíš vadí, a v tomhle článku je to krásně vidět, jak se manipuluje s účinností. Ano, elektromotor má ucinnost zhruba 3x větší než spalovací motor, ale na začátku toho všeho je a ještě dlouho bude nějaký kotel, nejspíš jaderný, uhelný nebo plynový, přeměna na elektřinu proběhne s nějakými 40% účinnosti, a i když se zbavíme toho kotle ve prospěch OZE (ha ha ha), stejně nám zbyde zdaleka nestoprocentni nabíjení a vybíjení baterie.
Neboli elektromobil je z hlediska využití primární energie možná i horší, než moderní auto spalovací. Rozhodně není výrazně lepší.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz