3.12.2022 | Svátek má Svatoslav

Diskuse k článku

RECENZE: J. K. Rowling, Harry Potter a princ dvojí krve

Harry Potter tráví v Bradavicích již šestý rok. A není o nic lehčí než ty předchozí. Lord Voldemort se opět vrací a s ním i hrůza a napětí. Ohrožen není jen Harry, ale i celé kouzelnické společenství a nejspíš i obyčejný svět mudlů. Jak budou nyní hrdinové potterovské ságy čelit zlu a jakou daň za svoje postoje a činy zaplatí? Nová Harryho dobrodružství berou dech a přinesou čtenářům četná překvapení, ať už jde o citové vztahy tří nerozlučných přátel, nebo postupně odhalovaná tajemství nejen lorda Voldemorta. (anotace)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lucie 22.1.2006 12:45

Mám pár výhrad

Nejsem nějaký Potterovský znalec, viděla jsem první čtyři díly v kině a poslední dva už jsem si přečetla, ale mně se knížka hooodně líbila. Konečně jsem si po pěti letech, kdy mě na fakultě nutili číst spoustu naprosto nudných, nečitelných avšak za umělecké dílo považovaných knížek, jsem se bavila, nedutala napětím, vztekala se, cítila zadostiučinění a na konci i brečela. Dokonce jsem v některých chvílích volala: "sešli na něj cruciatus", a "ať ten šmějd vykrvácí". Přiznám se, že tohle se mi už dlouho nestalo. Původní smysl literatury je bavit a myslím, že tohle knížka dokonale splnila. To, že se Vám zdá, že se tam motivy opakují, je naprosto normální a běžné. U všech kouzelných příběhů se motivy opakují podle vzorců. Myslím, že Propp o tom napsal docela hezkou knížku Morfologie pohádky a C. L. Strausse ji doplnil. Navíc, když se rozhodnete u kteréhokoliv spisovatele přečíst celé dílo, zjistíte, že u páté šesté knížky  přesně víte, co bude následovat. Mně se to aspoň stávalo docela běžně. Vaše poznámka o sexu je taky docela mimo. Dnešní děcka mají spíš tendenci odsunout jej na později. A ti, kteří tráví večery četbou, tím tuplem. Učím na SŠ, kde podle anonymních průzkumů je víc než polovina školy poctivá, a holky se s klukama spíš jen baví a blbnou. Navíc kdybych žila tak dobrodružným a zajímavým životem jako studenti Bradavic, určitě bych neměla na sex dlouho pomyšlení. A taky si nemyslím, že v každé knížce musí nutně být.