16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Držme Francii palce

"Po smrti dvou mladých přistěhovalců, jejíž okolnosti se ještě vyšetřují, následoval policejní zásah, při němž vlétl do mešity granát se slzným plynem." Také takto superkorektně je v našem tisku objasněn začátek současných kraválů ve Francii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Johanka28 19.11.2005 17:20

Díky!!!

Díky zase jednou za zdravý rozum. Za normální posouzení situace, nezpitomělé politickou korektností! Pokud se z atentátů v Madridu, Londýně, "nepokojů v Paříži", vypalování školek ve Švédsku a dále třeba i vražd ze cti v Německu brzo nepoučíme, tak ádié naše evropská kulturo.
Marek 9.11.2005 22:17

Mají islamisté někde nějakou AURORU?

Jestli ne dodejte jim PORADCE!
Rick 8.11.2005 23:49

Reseni.

"Možná nastal čas, aby se francouzští poliši trochu poučili od Izraelců. A snad nastal čas, aby Francouzi konecne přehodnotili svůj soucit i s palestinskými teroristy."  Gratuluji vam, pane, za tuto vetu. Ja bych z ni vynechal to "Mozna" a to "snad". Sam jsem doplnil to slovo "konecne".
pbla4024 8.11.2005 21:38

Tady je úplně mrtvo

Kdybych chtěl vidět hořící auto, musel bych nějaké zapálit. Jestli to nebude tím, že průměrný obyvatel Antibes má tak pětašedesát a zápalnou lahví by dohodil tři metry.
Alfons 8.11.2005 17:46

Svět jako celek je velmi nestabilní.

Nějaký Katrinský  hurikán,  nějaký Irák a do toho zemětřesení v Pakistánu, lední medvědi co nebudou mít ledovce, sem tam povodeň nebo sucho, výbuch sopky, nějaký tanker vyleje ropu kam se dá, do toho ptačí chřipka, legrácky ve Francii a už i jinde a je to tady pánové a dámy za chvíli všechno na sračku. Pak už je z toho lavina. Vlády vždy jen koukají a čekají co se z toho vyvrbí a mezitím je na průser už dávno zaděláno. Všichni si to mezi sebou předávají jako horký brambor a nikdo se neche namočit. Co kdyby k vůli nějakému přešlapu přišel někdo o politické koryto? Naše životy visí na vlásku, ale neztrácejte optimismus. Všichni tam jednou musíme. Optimisti do zbraně !!
muab 8.11.2005 17:46

No vida

Ta samanovi se nelibi franceafrotek
PK 8.11.2005 17:22

Co by k tomu řekl Ondreját?

Co by k tomu řekl Ondreját? Kdepak jsi, Ondrejáte? Haló.... Haló?
Saša 8.11.2005 17:19

Onehdy jsem se dočetl,

že Korán byl právě přeložen do romštiny.
Máme se na co těšit.
Alfons 8.11.2005 17:33

Re: Onehdy jsem se dočetl,

Jo, Korán už je povinná četba na vládních úřadech a ministerstvech. Člověk nikdá neví.
whocares 8.11.2005 15:22

Snídaně s ČT

Jakub Železný mluvil s Jacques Rupnikem a tento perlorodka vyperlil, že rozšíření nepokojů zavinila média tím, že o nich informovala, a dále je dosti bagatelizoval. Takže strkání hlavy do písku zřejmě bude pokračovat.
huhu 8.11.2005 15:59

Re: Snídaně s ČT

Havel, Rupnik, Pehe - ti patří k sobě. Což do Paříže poslat 4. nejvlivnějšího intelektuála s politologem, aby to tam pomohli dát bez xenofobie, multikulturně s tolerancí dohromady ?
whocares 8.11.2005 16:03

Re: Re: Snídaně s ČT

No, možná by jim přímá zkušenost debaty s nějakou z těch "skupinek mládeže" pomohla
šimon klein 8.11.2005 17:27

Re: Re: Snídaně s ČT

prosím, prrosím, vemte i Uhla - možná to není tak bezpečné, jak už říkají....
hyena chechtava 8.11.2005 15:06

Alfonsi...

i ve Francii lide plati stat (armadu, policii) ze udrzeni poradku a bezpecnosti obcanu....  pokud to stat neni schopen (ochoten) ucinit,  bude odepsan...  ci alespon jeho predstavitele.
Alfons 8.11.2005 14:32

Bez totality není řešení.

Už v tomto foru je vidět jak má každý jiný názor. A když je to tak i ve Francii, pak to tam nemůžou dát nikdy dohromady. Když za totáče prohlásil UV že je to kontrarevole, nastartovaly se tanky a jelo se. Sem tam se nějaký přehmátek udělal, ale v globále to fungovalo. Ale tom dnešním chaosu na tom tak max.vytěží BinLádin. A pak se teprve budou všichni divit. Možná i my. Ale zase si nedovedu představit, kdyby ve Francii byla použitá armáda. To by možná shořela i Eifelovka.
Rolen 8.11.2005 14:44

Re: Bez totality není řešení.

Ne snad přímo totalita, ale určitá příměs policejního státu ano. Podívejte se třeba na Singapur, má 3x větší HDP na hlavu než jeho bývalý kolonizátor Velká Británie, pořádají se tam demokratické volby (komunisté jsou ale zakázáni), je tam pořádek a je to mnohonárodnostní stát. Pravda, policie tam dosti špehuje, trest smrti existuje a s narkomany se tam nemažou (resp. léčí je proti jejich vůli), když je třeba použijí i tělesných trestů. Přesto se tam všichni hrnou. Tento malý stát se ovšem musí přistěhovalectví bránit, občanství tam nedostanete, ani když se přiženítepřivdáte (ani vaše dítě ne). Ultrahumanisté celého světa na Singapur nadávají a on přesto prosperuje a stává se vzorem.     
fakír 8.11.2005 16:41

Re: Re: Bez totality není řešení.

pokud mí milí předřečníci budete chtít zavést nějakou formu totality u nás pak prosím počítejte, že budu podporovat veškeré snahy vám v tom zabránit. a pokud to nepůjde jinak tak bojem. nechci žít v totalitě a nechci emigrovat. počítejte tedy s občanskou válkou. ani komunismus, ani fašismus mne nezajímají . já chci žít v demokracii.
Alfons 8.11.2005 17:31

Re: Re: Re: Bez totality není řešení.

Nechceš si to idealisto už teď vyzkoušet v reálu fo Francie? Že by jsi těm divočákům rozdával růže na usmířenou jménem vlády.
fakír 8.11.2005 18:01

Re: Re: Re: Re: Bez totality není řešení.

alfons, já jsem na rozdíl od tebe ve francii chvilku žil. takže řádění marockých a alžírských výrostků jsem poznal na vlastní kůži. víš prdlajs jaké to je, když před tebou bodnou kamaráda do zad. ale to neznamená že kvůli tomu budu podporovat debilotinu jako je komunismus nebo fašismus. neboj se evropa to řádění vyřeší bez diktatury proletariatu i bez hnědého teroru. tak slabá demokracie zase není. p.s. mě je těch običejných lidí co tam žijí a pracují na rozdíl od tebe opravdu líto a věřím že se situace brzy zklidní. a použití PŘIMĚŘENÉ SÍLY mi naprosto nevadí.
fakír 8.11.2005 18:04

Re: Re: Re: Re: Re: Bez totality není řešení.

a nasazení četnictva, hlavně jejích polovojenských složek, nebo pokud to nezvládnou, armády v této situaci PŘIMĚŘENÉ je.
Rick 9.11.2005 0:09

Re: Re: Re: Bez totality není řešení.

"...já chci žít v demokracii."  Z tohoto vyroku je uplne jasne, ze nevis, co to DEMOKRACIE je. Nevis ani to, ze existuje mnoho pokusu formulovat DEFINICI demokracie a ejhle, jakmile nejaka spatri svetlo sveta, uz je okolo ni tolik rozruchu, ze se zamitne. Ve kterou prakticke demokracii by jsi chtel zit? V ceske, nebo americke, nebo snad francouzske, asi v te indicke, mozna ze v izraelske?
Kdysi bylo ve slovnikove defincii demokracie uvedeno, ze jednim z jejich poznavacich znaku je i dodrzovani verejneho poradku. Dnes to uz nikde nenajdes. Proto se s tim kravalem ve Francii neda nic UCINNEHO delat. Tak kde by jsi chtel zit?? Prijde cas, kdy snad pochopis, ze je mnohem lepsi DOBRA DIKTATURA, nez ZLA DEMOKRACIE. Zel, dobra diktatura zatim stejne neexistuje...
Jara London 8.11.2005 21:20

Re: Re: Bez totality není řešení.

Totez plati pro Izrael.
Stredocech 8.11.2005 14:21

Ono by se i v těch chudinských čtvrtích žilo celkem dobře,

POKUD BY TAM NEŽILA TA SEBRANKA, CO TAM ŽIJE. Tím se to liší od sídlišť třeba na Jižním městě.
Jinak, když si uvědomím, kolik Francouzů volilo Le Pena, zdá se mi, že všichni přece jen nezdegenerovali. Protože, když je ohrožena sama existence civilizace, není čas na "intelektuálské" řeči, nýbrž se musí jednat. Apeacement přitom prokázal, že nefunguje.
 
fakír 8.11.2005 16:44

Re: Ono by se i v těch chudinských čtvrtích žilo celkem dobře,

le pen jako výkvět civilizace. to myslíte vážně? jste volič sládka?
huhu 8.11.2005 14:14

revoluční generace

nemyslím si, že by se ve Francii jednalo o generační spor, spíš jde o střet kultur. Ale nedovolím si poznámku - asi nejhorší byla zatím ta část poválečné generace, která chtěla předělat svět k "lepším zítřkům". A některým tohle "přesvědčení" zastydlo např. Vízek.
divana 8.11.2005 13:51

jak píšete,

možná by chtělo ty nešťastné z chudých čtvrtí na chvíli poslat sem, aby viděli, že tak jak se oni mají špatně, my se nemáme ani dobře.
vzpomínám, jak takhle kdysi přijeli horníci ze stávkující anglie, a tak se jim naše budování lepších komunistických zítřků líbilo, že se nakonec raději doma s vládou domluvili a bylo.
a před mnoha lety řekl gene hackman ve francouzské spojce, že je lepší být žebrákem v new yorku než prezidentem ve francii.
a zase by jsme si měli pustit film jahodová proklamace..
a už vím, proč mi tuhle ve zprávách řekli, že policie každý měsíc cvičí nanečisto zásah proti demonstracím a k tomu dodali, že to byl poslední nácvik nanečisto. nebo-li teď už na čisto?!
 
 
jonáš 8.11.2005 13:56

Zdalipak vás to hřálo

za bolševika, Divano -- že se hned vedle na Ukrajině maj ještě hůř. Vlastně máte s timhle přístupem vystaráno nafurt.
Rolen 8.11.2005 13:50

Je to pouze začátek velkého průseru

Prostě je to s Evropou (aktuálně Francií) nahnuté. Evropa si přitáhla do svého středu hordu kulturních cizinců, vytvořila tzv. sociální stát, který si je platí a dále láká k příchodu (dříve však tento sociální stát naopak umožnil mnoha původním obyvatelům „nevykonávat“ nepopulární práce a tak museli přijít přistěhovalci), dále byla vytvořena multi-kulti ideologie hlásající možnost vícekulturního státu, byla přijata levičácká interpretace sociálních jevů (teroristé jsou většinovou společností sociálně frustrovaní mladíci), byla zavedena politická korektnost a antifašismus (rasy neexistují a islám je alternativou vědeckého názoru), byl zrušen trest smrti a celé národy mohou být trestány soudem ze Šrasburgu za porušování lidských práv. Co ale teď s tím? Přistěhovalců přibylo a stále se množí, někteří zcela netolerantně (achich ouvej co s tím) požadují islamizaci společnosti (šátky počínaje a volnými pátky konče), peníze nejsou protože asijská konkurence drtí sociální stát, obyvatelstvo se bojí konfliktu (je zbabělé a politici rovněž). Je to historický průser. Možná skutečně vidíme úpadek jedné civilizace – té kterou tu mnozí na Psu adorují frázemi o demokraci, humanitě a liberalismu.
Ivan Nový 8.11.2005 13:58

Rolene, to je asi poprvé co s vámi souhlasím,

to bude asi tím, že jsme na jedné lodi. Reálné řešení, které hrozí, je občanská válka a jediným úspěšným, ale těžko schůdným řešením je destrukce sociálního státu. To je zákon ironie, lidi raději přijmou občanskou válku, než toho, že by se dobrovolně vzdali možnosti někdy v budoucnosti pobírat sociální dávky. Je to proto, že žijí v iluzi, že Francie je daleko a že je policie a armáda ochrání. Asi tak jako v Jugoslávii.
Rolen 8.11.2005 14:06

Re: Rolene, to je asi poprvé co s vámi souhlasím,

Mimo jiné, všimněte si jak komentují události ve Francii např. The Times (či tedy Britské Listy). Stále ta samá spirála sebevraždy: Francie je vinna diskriminací menšin, nezaměstnaností, zanedbáváním sociálních menšin. Jakýsi pan Čulík tam ČR nazývá „bělošským skanzenem“. Stále jsou nabízena řešení která ke krizi vedla (multikulturalita), stále je stát vybízen k uplácení kohosi, i když na to nemá peníze. Tzv. intelektuálové se prostě kdysi naučili pár klaunských čísel a budou je předvádět až do své smrti.
 
Co se týče našich předchozích nesouhlasů, týkala se spíše určitého zjednodušeného pojetí ekonomického liberalismu (vašeho), známého „trh vyřeší vše“. To ale neznamená, že jsem stoupencem tzv. sociálního státu, jak je dnes chápán.