29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

VOLBY: Nevermore

Blíží se nám volby. Hodně čtenářů mi psalo, zda k nim učiním nějaký komentář či doporučení. Bylo by poněkud zbabělé, kdybych tak neučinil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Portwyn 20.10.2017 14:31

Re: Havran? Ne, Krkavec!

Jasně, "krkavec" má moc slabik. Ještě že se to nejmenuje "Rook" :o)

V. Koreis 20.10.2017 15:23

Re: Havran? Ne, Krkavec!

Rook je správný překlad slova havran.

Mám podezření, že Vrchlický či Nezval, případně oba, věděli, že překlad není správný. Jenže havran zní o tolik básničtěji než krkavec! Kde se ale začíná a kde se končí překladatelova licence?

P. Portwyn 20.10.2017 16:40

Re: Havran? Ne, Krkavec!

No já myslím, že šlo opravdu o ten počet slabik. "Krkavec řve Nikdy víc!" by na počet slabik šlo, ale asi se jim to zvukově nelíbilo :o)

V. Koreis 21.10.2017 2:58

Re: Havran? Ne, Krkavec!

Jde tu také o jistou zvukomalbu. Havran zní dobře, když napíšete krkavec tak to moc skvěle nevypadá. Zato se to slovo víc podobá krákání. Nezvakovo "nikdy víc" nemá s krákáním nic společného, je zázrak, že mu to prochází. Asi proto, že zbytek překladu je výborný. Tady ale mohl určitě zapracovat líp. Nejlépe si vedl podle mne Hrabal, který ve svém překladu má novotvar "nikdykrát" - to je nádhera!

B. Graf 20.10.2017 15:25

Re: Havran? Ne, Krkavec!

Velice zajímavé! Děkuji (a jistě i další čtenáři) za poučení literární i ornitologické. :-)

L. Bystrý 20.10.2017 10:38

Volíme odchod z EU a NATO, právě dnes!!!

Kdo, když ne my?! Kdy, když ne dnes?!

Ano, dnes a my zvolíme náš odchod z EU a NATO, naše osvobození z euroamerické okupace. Ano, dnes (lenoši až zítra) napravíme DĚSIVOU chybu části obyvatelstva ČSSR, která – pod vlivem brutální nepřátelské propagandy – před 28 lety zvonila klíči na náměstích, zvonila umíráček svým vlastním životním zájmům.

Ano, dnes si zvolíme ANO, KSČM, Okamuru a Zemanovce. Prostě zvolíme stejně moudře a prozíravě, jako volili naši otcové a dědové v roce 1946. A náš Babiš nás nezklame, stejně jako naše přímé předky nezklamal Klement Gottwald.

A na jaře příštího roku náš pan prezident Zeman vypíše referendum s otázkou „Chcete žít v míru a bezpečí před vražednými běženci a hrozbou zatažení do agresivní války proti Rusku, bez nadvlády EU a NATO?“. Jen blázen nebo havlista by na takovou otázku odpověděl „NE“.

Na shledanou v lepších časech, časech bez korupce, zpuchřelé liberální demokracie a euroamerické okupace!

R. Langer 20.10.2017 10:42

Re: Volíme odchod z EU a NATO, právě dnes!!!

Co má EU a NATO společného?

P. Han 20.10.2017 11:57

Re: Volíme odchod z EU a NATO, právě dnes!!!

Pro komouše to je pod jejich rozlišovací schopností.

J. Jurax 20.10.2017 15:20

Re: Volíme odchod z EU a NATO, právě dnes!!!

Nic; pán je zřejmě srandista páté přes deváté meloucí doufaje v ironický účin.

Druhá možnost je, že je to alternativní inteligent až takový, že zouplna blbý ... :-)

L. Bystrý 20.10.2017 23:18

Re: Volíme odchod z EU a NATO, právě dnes!!!

Pitomější otázku nevymyslíš?

No dobře, mám prý odpovídat na sebehloupější dotazy. Takže: EU a NATO jsou dvě strany téže mince; dva vražedné spolky, ZCELA BEZOHLEDNĚ hájící evropské hodnoty, kapitalismus a demokracii.

Prostě: My Západoasiati tyto spolky považujeme – právem – za úhlavní nepřátele míru, pokroku a Slovanstva.

Už začínáš chápat, Langře?

Volte ANO, KSČM a našeho Miloše!

J. Hanzal 20.10.2017 10:17

Děkuji

Ujistil jste mně v tom o čem jsem přemýšlel již déle.

B. Rameš 20.10.2017 10:10

Tak prima,

alespoň v tom nebudu sám.

M. Malovec 20.10.2017 10:08

Mluvíte mi z duše

K totožnému rozhodnutí jsem dospěl při minulých volbách, když jsem zjistil, že straně, kterou jsem od převratu volil asi o hlasy vůbec nejde a navíc se nemalou měrou podílela na likvidaci pravice na desetiletí.

Volil jsem tedy Svobodné - hlas propadl, letos to budou Realisté, možná taky propadne, ale budu mít čisté svědomí, že jsem volil podle svého přesvědčení, ne podle kalkulu.

Je to osvobozující.

M. Prokop 20.10.2017 9:46

To jsme na tom takřka totožně.

.

M. Valenta 20.10.2017 9:44

Pitomio s Burešem

Vám tímto děkují za Váš hlas (nebo alespoň kousek z něho) a přejí slunečný a bezpečný volební víkend. Čau.

Š. Hašek 20.10.2017 9:39

Výborné, děkuji.

Mám ještě pár hodin čas, ale rýsuje se to stále jasněji.

Z. Lapil 20.10.2017 9:33

Já se už celkem dávno rozhodl

Volím toho, koho chci v parlamentu.

A mimochodem: od volebního výsledku 1,5% dostane strana 100,- Kč za hlas a od 3% docela slušné peníze na další činnost. Což může být důvod volit těsně podměrečné strany typu Svobodných nebo (donedávna) Pirátů.

A. Alda 20.10.2017 9:10

Skvělé.

Hezky jste to popsal.

Já to už také tak udělám a kašlu na ty, kterým jsem to léta dával. Už prostě nemohu.

Budu volit Realisty. Když se nedostanou do Padlamentu, aspoň jim tím hlasem pomohu ke státnímu příspěvku, aby měli příště za co dělat kampaň.

Jediný propadlý hlas je neuplatněný hlas.

D. Bystriansky 20.10.2017 9:53

Re: Skvělé.

Souhlasím a taky volím Realisty, do Parlamentu se dostanou.

J. Hanzal 20.10.2017 10:20

Re: Skvělé.

O tom dost pochybuji, poněvadž jejich kampaň spíše byla nekampaň. Připadalo mi, že pan Robejšek teď do Sněmovny nechce, že až příště. Možná se mýlím, ale mě to tak připadlo.

P. Portwyn 20.10.2017 14:27

Re: Skvělé.

Kampaň Realistů byla nevýrazná, to máte pravdu. Je to škoda. Ale já nechci volit podle kampaně, tak jim to taky hodím.

F. Svoboda 20.10.2017 10:48

Re: Skvělé.

Realisté rovněž dostanou můj hlas !!!

J. Kulheim 20.10.2017 8:31

Voliči pravice se těžce dávají do houfu.

Těžce prosadit myšlenky o svobodě jednotlivce, odpovědnosti za sebe a svou rodinu v zemi, ve které platba 30Kč u lékaře, zásadně ovlivní výsledek voleb. Do každé strany, která má šanci dostat se do parlamentu, se nacpou lidé pro které je strana pouze výtahem k moci nebo k penězům. Těžko se dělá politika v koaliční vládě, která má v parlamentě většinu jednoho hlasu. To je skutečnost se kterou se musí každá strana, která chce vládnout, poprat.

Voliči pravice se těžce dávají do houfu. Nedají se koupit za koblihu nebo za sliby vysokých příjmů, které jim zařídí politická strana. Pravicový volič ví, že přerozdělování cizích peněz a mlácení prázdné slámy a sliby lepší budoucnost nezajistí. Mudrovat o tom jak by co mělo být, nemá žádnou cenu. K tomu, aby byla šance to uskutečnit je potřebné získat víc jak 50% voličů. Program takové strany nemůže být odtržený od současné politické reality. Politika se nedá dělat metodou pokus- omyl. Dělá se v reálné čase s lidmi, kteří mají rozdílné zájmy a různý žebříček hodnot. Mít dobrý program je důležité, ale je potřebné mít lidi, kteří umí psané prosadit v praxi.

V těchto volbách jde také o to, aby se strany, které prosazují svobodu jednotlivce, vůbec dostaly do parlamentu. Politická scéna se posunula výrazně vlevo. To je realita, kterou musí v demokratickém systému respektovat každá strana. Mít pravicový program, nestačí. Utrhnout se, sedět v parlamentu a trčet jak kůl v plotě nebo vysedávat v koutě a čekat až zahřmí, není k ničemu.

Faktem zůstává, že ODS je jediná strana, která se pokusila řešit nejpalčivější problémy. Systémové změny důchodového, sociálního, školského a zdravotního systému. Chyby dělá každý, nejenom ti, kteří něco dělají i ti co nedělají nic. To ukázala tato vláda. Šibalů je všude dost. Určitě i ve stranách, které se do parlamentu nedostanou. Matka Tereza byla jenom jedna.

Š. Hašek 20.10.2017 11:08

Re: Voliči pravice se těžce dávají do houfu.

Kdyby ODS chtěla, už Robejška vstřebala/měla/frakce. V tom svém středotápání. Ale na to Fiala a Němcová nemají. Oni nechtějí plus 3 - 7% voličů. No nechtějí, ztratili sílu a jsou tak doleva, že by museli přepisovat software ve svých hlavách, snad Klaus ml.. A drží se bruselesukně. Pravice, sakra.

Napsáno notorickým voličem ODS. Mám rád jasno, a konstatování, že "předseda jest uvážlivý" mě neuklidňuje. Nemám z toho radost.

Volby za pár .......

J. Chaloupka 20.10.2017 12:50

Snad nepovažujete ODS za pravicovou stranu?

Nenechte se vysmát, už tehdy, když Klause napadlo, že by mohl požádat o obecní byt, to bylo jasné. Tady žádná skutečná pravice nikdy nevládla.

J. Kulheim 20.10.2017 17:27

Re: Voliči pravice se těžce dávají do houfu.

I já mám rád jasno. Ale ve správě věcí veřejných není nic jasné a už vůbec ne v koaličním vládnutí.

Já jsem volil ODS a napsal jsem proč. Vy volte někoho přijatelnějšího. Škoda, že jste nenapsal koho budete volit a proč. Možná bych změnil svůj názor.

Š. Hašek 20.10.2017 19:09

Re: Voliči pravice se těžce dávají do houfu.

Jen diskutuji, nejsem nasratý na ODS, jen rozladěný.

Odpověď jest jednoduchá, zbyli mi zde na stole Realisté, krom ODS. Já se s tím nemažu, ostatní letí rovnou do starého papíru.

Do zítra mám čas.

P. Portwyn 20.10.2017 14:37

Re: Voliči pravice se těžce dávají do houfu.

ODS že se vážně pokusila o "systémové změny důchodového, sociálního, školského a zdravotního systému"?

Pán je žertéř, zdá se :o)

Právě to, že se o systémové změny ani nepokusili, jim mám strašně za zlé. Poplatek 30 Kč není systémová změna a zavedení nějakých penzijních fondů, které odzívli i voliči pravice, taky ne. O školství ani nemluvím, akorát Walter Bartoš vymyslel ranní podávání ruky žákům. Taky systémová změna jak noha.

J. Kulheim 20.10.2017 17:19

Re: Voliči pravice se těžce dávají do houfu.

O systémové změny ve zdravonictví se pokusil MUDr Julínek. Poplate 30 Kč není systémová změna. Nějak se začít musí. Poplatek 30 Kč není změna systému organizace a financování zdravotní péče. Komunisté od konce války lidem vtloukali do hlavy, že péče o nemocné je zdarma. Těch 30 Kč byla symbolická suma. Posloužila k tomu, aby si pacienti uvědomili, že léčba nemocných něco stojí a někdo to musí zaplatit. Toto opatření přineslo do financování zdravotní péče přes 5 miliard Kč.

Zavedení druhého pilíře v důchodovém zabezpečení Současná koalice vedená ČSSD zrušila a nenahradila ničím jiným.

Dělat systémové změny není jednoduché a ščasově náročné.

Která strana, mimo ODS, se alespoň pokusila něco udělat?

P. Portwyn 20.10.2017 18:57

Re: Voliči pravice se těžce dávají do houfu.

Začnu tím důchodovým systémem.

ODS a TOP09 měly ideální příležitost udělat opravdivou změnu díky výrazné většině. Zahodily tuhle šanci trestuhodným způsobem.

1) věnovaly mnohem víc pozornosti likvidaci VV než důchodům

2) o zfušovaný 2. pilíř neměli valný zájem ani voliči pravice.

3) při prosazování postupovaly buldozersky a prosadily 2. pilíř "natruc" levici, takže bylo jasné, že jim to levice zase zruší, jakmile se dostane k moci. Důchodová reforma nesmí být předmětem vzájemného politického fackování, musí být založena na základním společenském konsenzu - jinak z toho vznikne fraška.