2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

Václavák stejný, ale jiný

Třetího září přišlo na Václavské náměstí demonstrovat padesát tisíc lidí. Demonstraci svolali lidé, kteří jednají „buď z hlouposti nebo za cizí peníze“, jednají ve prospěch Ruska, které by na podobnou demonstraci na Rudém náměstí nejspíš nasadilo kulomety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Mach 29.9.2022 6:49

Za tu cenu se vyrábí už dlouho. Co vám na tento dotaz odpověděl expremiér Babiš?

R. Langer 29.9.2022 6:54

Není, výrobní cena byla dlouhodobě kolem 1 Kč.

J. Vala 29.9.2022 6:56

argument vyrobni ceny je vzdycky zavadejici. Vtip je, ze cesky stat vlastni 80% CEZu. Cili i kdyby (teoreticky) byl proud enorme predrazeny ( a od toho jsou burzy, aby se ceny srovnaly), tak 80% rozdilu mezi kupni a prodejni cenou by slo statu jako zisk a pouzilo se jined (skolstvi, silnice, zdravotnictvi, socialni sluzby) a stat tim padem nemusi zvysovat svoje prijmy jinde, tzn. nemusi zvysovat dane.

R. Langer 29.9.2022 6:58

Zvýšení zisků o 80 % v energetice nikdy nevykompenzuje zvýšení cen všeho o 80 %. :-P

P. Hák 29.9.2022 6:19

"Třetího září přišlo na Václavské náměstí demonstrovat padesát tisíc lidí."

Jsem přesvědčen, že Aston tyhle úvodníky nepíše z vlastní vůle. Nikdy totiž natvrdo nelhal. Zda jej někdo vydírá, aby psal takhle, nebo to za něj přímo píše někdo jiný, nevím, ale tohle není Aston, jak jej znám.

(Vím, že komentáře nečtete, Astone, ale kdyby náhodou... držte se.)

Zbytek článku je třeba posuzovat tímto prizmatem, rozebírat názory nějakého anonymního propagandisty nebo možná dokonce fízla nemá cenu.

Jen by mne zajímalo, zda ten očividný nesmysl v první větě je tam naschvál, a kdo ho tam dal.

T. Kohout 29.9.2022 6:31

3/9 bylo 50.000? To je nějaký nový přepočet? Dosud se všeobecně psalo o 70-75.000 duší. Zřejmě nový, ideologický přepočet. Já tam nebyl, tak nevím, ani jsem nepočítal hlavy na fotkách. Ale zarazilo mě to nové číslo.

P. Hák 29.9.2022 6:37

No ano, Aston udává 50 000. To je o třetinu méně než oficiální vládní údaj, těžko tomu někdo zde na Psu uvěří. Tak mne zajímá, proč to tam je.

T. Kohout 29.9.2022 6:41

To bude "ideologický pokus". Who cares. (Na množství nehleďme, nepřátel se nelekejme. Stačí přepočítat...)

P. Hák 29.9.2022 6:48

Možná. Nebo to má jiný důvod... V každém případě Aston je velmi zkušený novinář. První věta v článku není napsaná omylem, ta měla lidi praštit do očí.

T. Kohout 29.9.2022 7:20

Mě praštila, protože to byl pokus o matematické vyjádření faktů. A ten vyhlášený rozdíl (ztratilo se 20.000) musel mít nějaký důvod. Takhle počítali komunisté. Když to bylo proti nim, tak hlásali "pár desítek nepřátelských živlů". Když jich pak bylo 1/2 milionu, tak už to tak snadno falšovat nešlo.

P. Hák 29.9.2022 8:55

Ano, máte pravdu.

Otázka je, kdo a proč tak počítá. Pokud to jde od propagandistů, je jasné, proč. Pokud to jde od Astona, tak už úplně ne.

J. Basler 29.9.2022 6:09

Celou dobu "kapitalismu" jsem se živil IT v Praze. Vždycky jsem kolegům říkal, že naše profese žije ve věži ze "slonové kosti", pracuje ve "skleňácích", bere "trochu" jiné peníze než zbytek lidí v ČR, shání si informace (většinou) a máme celkově jiný (snad ?) pohled na svět. Teď vidíme ty ostatní - generalizuji... Nejsou špatní, ale jen jiní.

To, co Fialova vláda absolutně nezvládá, je komunikace s lidmi. Je to naprostá tragédie a pro mě největší zklamání. Druhým bodem jsou totální úlety vedení EU a naše reakce na ně. Proč to nemohlo zůstat jen u EHS. Pokud se tohle nezlepší, budou "Václaváky" pořád plné.

Rusko ani komentovat nebudu, obrázek jsem si udělal už v roce 1968

V. Mokrý 29.9.2022 6:20

:-)R^

D. Stirsky 29.9.2022 6:25

Ano, souhlas.

A. Alien 29.9.2022 6:37

Tedy vy jste v té slonovinové věži pěkně zabarikádovaný: Máme (bez podstatnějších vnějších důvodů) rekordní inflaci, prudce rostoucí ceny energií, příliv statisíců uprchlíků, mafiány na nejvyšších postech v zemi - a vláda "nezvládá komunikaci s lidmi"? - Promiňte, ale skutečnost, že lidé vašeho "rozhledu" a "inteligence" se mohou uživit jako IT, je jen další ukázkou toho, kam až tahle země klesla.

J. Basler 29.9.2022 6:53

Jen detail: o barikádách mluvíte vy a já ani nevím jak bych to realizoval... Nebudu komentovat ty "nepodstatné vnější důvody", to nemá cenu. Jinak vám děkuji za hodnocení mé práce, jen pro vaše info celý profesní život jsem studoval nové věci a technologie, ale to je asi jedno... Ale vím, že tuhle krizi, podobně jako vy, budeme muset překonat víceméně každý sám, skoro niko nám nepomůže. Jen každý dopadne ve výsledku trochu jinak a může to, podobně jako demonstranti na VN, ventilovat po svém. To nikomu neberu. Ještě jedno vám děkuji za reakci na můj příspěvek...

M. Moravcová 29.9.2022 7:02

👍👍👍

J. Majzlík 29.9.2022 18:14

R^R^R^

V. Kolman 29.9.2022 7:44

Situace se mi jeví pane Baslere podobně jako vám.:-)

S. Ševeček 29.9.2022 8:47

ano, ve slonovinové věži žije většina lidí. akorát že mnozí ve vratkých základech věže, údajně pevných a demokratických. v korporativním kapitalismu bez sociální soudržnosti a bez uvědomění si elit a politiků, že jejich blahobyt spočívá na živobytí té nadpoloviční třetiny obyvatelstva, která vytváří zdroje daní a spotřeby.

V. Mokrý 29.9.2022 5:57

Astone,

nikdo nechce zavléct/vrátit CR na východ !

Lidé chtějí, aby ČR byla ve střední Evropě a sama sebou - poklonkování a ode zdi ke zdi, bylo víc než dost !!

V. Mokrý 29.9.2022 5:59

ČR

V. Kolman 29.9.2022 6:04

Myslíte to Kotazi (možná??) dobře, ale neutrální a nezávislou ČR by (vzhledem k velikosti a geografické poloze) VELMI BRZY schramstl ten, či onen velký stát. S největší pravděpodobností ten, který tu už byl a zná to tu jako své láptě!

P. Beneš 29.9.2022 6:04

Pane Kotazi, organizátor demonstrace na ní prohlásil: "Chceme otočit kormidlem politiky o 180 stupňů". Česká republika je momentálně jednoznačně orientována na západ. 180 stupňů od západu je východ.

Takže ano, organizátoři chtějí vrátit ČR na východ, ne že ne.

V. Mokrý 29.9.2022 6:23

Organizátoři možná, ale řekl bych, že většina společnosti by dala jenom 90°.

Zatím se na to, nikdo pořádně nezeptal.

P. Beneš 29.9.2022 6:42

A těch 90° myslíte na sever (Polsko, jeden z největších odpůrců Ruska), nebo na jih (Rakousko, jeden z největších zastánců Greendealu)? :-)

J. Štěpán 29.9.2022 5:54

Za ruské peníze bojují proti "grýndýlu"?A to má jako logiku? Ale lehká pomoc-všechny organizace, skupiny, neziskovky atd. musí doložit původ peněz. Aha, ono to nejde. Když takový zákon přijali v Maďarsku, tak orgány EU začaly ječet. Proč asi?;-)

V. Mokrý 29.9.2022 6:00

Přitom V USA, to mají už dlouhá léta.

V. Soukup 29.9.2022 5:52

"Třetího září přišlo na Václavské náměstí demonstrovat padesát tisíc lidí"

Nepřeháněj Astone = bylo jich sotva 5 tisíc... ...větší číslo nám Spolu neschválilo !

I. Koubová 29.9.2022 5:25

No....ještě chybí ztroskotanci a zaprodanci. Smutné, kam se Neff dostal.