27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Válková si naběhla na vidle

Ministryně spravedlnosti má malér. V sobotu poskytla velký rozhovor Danielu Kaiserovi pro server Echo24. Rozhovor se týká všeho možného, na závěr a jaksi na okraj padla taky otázka: "Co soudíte o odsunu německého obyvatelstva?"

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Urban 26.3.2014 10:03

To se nepovedlo!

Když se někdo chová jako slon v porcelánu, tak se chová neotřele? Více žen v politice, jako je Kočí, Nagyová a Válková.

P. Pokorný 26.3.2014 10:03

Re: Technická: kde má zapsáno bydliště Válková?

Václav Klaus a blokování podpisu. Obrovská kritika Marvanové vůči EU. Nenapadlo? Nevadí. Příště....

P. Pokorný 26.3.2014 10:00

Re: paní ministryně Válková

Gratuluji, pani Čapková. Na to, že je vám kolem 80 let máte docela dobrou češtinu a paměť. Mnozí ve vašem věku už mají demenci. Naše zdravotnictví jak vidím, má skvělou úroveň.

M. Urban 26.3.2014 9:59

Re: Technická: kde má zapsáno bydliště Válková?

A co stím co řekla, má marvanová společného

J. Čapková 26.3.2014 9:54

paní ministryně Válková

se chová v této vládě tak neotřele nově, že jí musím fandit. Je mi úplně fuk jestli byla nebo nebyla v komunistické straně. Její slova o konci války musí potvrdit každý, kdo ho zažil, dokonce v blízkosti  německých hranic. Já na tuto dobu vzpomínám nejen s radostí, ale také s trpkostí. Zažila jsem hromadné znásilňování německých žen ne od Rusů, ale od Američanů. Byli ubytovány ve stodole kam je  za  nimi vodil pan starosta obce. Pamatuji si větu, kterou tenkrát vyslovil " i ta s břichem musela". Pamatuji si bičování t. zv. vlajkařů. Byli to Ti nejubožejší, nejchudší z obce. kteří nikdy nikoho neudali, nepoškodili a k Vlajce se dali pro pár potravinových lístků. Tím ještě nejsem  obdivovatelkou toho co se všecno stalo. Valčík,Gabčík a Kubiš jsou pro mě hrdinové,  stydím se, že jsme pro naše souputníky Židy nedokázali udělat skoro nic, klaním se před angličanem Winstonem. My vždycky vytahujeme vlastenectví jen když nám to k něčemu slouží.A Putin na vlajce s knírkem Hitlera mě uráží.

D. Streit 26.3.2014 9:26

Poprvé v životě souhlasím s TOP 09

To, co paní Válková učinila, nebyla hloupost nebo exces, ale názor vytrysklý z duše dcery protektorátního fízla s bydlištěm v Německu. Nechápu Čechy, kteří na jedné straně démonizují komunistickou totalitu, ale zároveň bagatelizují ještě horší totalitu protektorátní:

http://streit.blog.idnes.cz/c/402689/Ministryne-Valkova-omluva-zdaleka-nestaci.html

J. Chaloupka 26.3.2014 9:25

Poprvé nezkušená nová politička se setkala s tzv. novináři.

U nás totiž novináři nechtějí slyšet a rozumět, ale nachytat a uštvat. Pak jsou spokojení. Ostatně to echo24 je parta, co odešla z Mafry po té, co ji koupil Babiš. Mají co oplácet, byli vyhození z vyhřátých míst a musí to zkoušet na volném trhu. Uvidíme, co dokáží.

Z. Švrček 26.3.2014 9:12

Re: Odsun Němců je vděčné téma

Jo, to si Babiš přes dozor finančních úřadů už u toho lidu tak nějak všechno pohlídá...

P. Pokorný 26.3.2014 9:04

Technická: kde má zapsáno bydliště Válková?

Nemá náhodou v Německu? A není náhodou její otec Němec? Takže je či není náhoda, co řekla? Zkuste se podívat, zda je to pravda..... Pokud náhodou nebyla také posléze soudružkou komunistkou. A náhodou si přizve Marvanovou...?

M. Moravcová 26.3.2014 9:00

Hlavně že si promluvila s Kájínkem,

na tom stojí politika ministerstva spravedlnosti. Přijela do věznice a jak se tak procházela, prvního koho potkala, byl Kájínek. No, není to nádhera?

L. Max 26.3.2014 8:28

Re: Měla i neměla pravdu

Asi nevite, ze Nemci pred frontou z Polska zdrhali sami a asi ani nevite o nejakem Hitlerove rozkazu, nebo?

A. Ruščák 26.3.2014 8:25

Re: Odsun Němců je vděčné téma

Přesně tak, vynikající komentář. A o Benešově vině za to není pochyb, protože naprosto stejná chuť na pomstu od lidí, kteří za války byli podělaní a kolaborovali s Nasjonal Samling, byla i v Norsku, a bylo by k ní i došlo, kdyby stát jednoznačně neřekl, že žádné pomsty na civilistech nebudou a kdo se o to pokusí, bude za to tvrdě pykat. To je něco, co Beneš měl udělat a místo toho neudělal nic a pak amnestoval vrahy. Proto je vinen a proto je Beneš zrůda. Mimochodem ta českonorská paralela je ještě větší - jak v Česku, tak v Norsku lidé, kteří byli v odboji a nasazovali své životy v boji proti nacismu byli zpravidla mezi prvními, kteří odsuzovali násilí na civilistech. Toho (a v Norsku pak různé šikany, která ještě nespadala do kategorie "zakázané") se totiž dopouštěli ti podělaní, o to je to ohavnější.

A. Ruščák 26.3.2014 8:20

Měla i neměla pravdu

Bylo totiž potřeba to říct trochu přesněji. Místo "Čechům se v Protektorátu nic moc nedělo" měla říct "Ve srovnání s jinými národy, jako byli například Poláci, kteří utrpěli příkoří mnohem horší, a přesto se nemstili tak, jako Češi, nebyli vystaveni zdaleka takovým represím". To by totiž byla pravda. Když srovnám situaci v tzv. Generálním Gouvernmentu a v Protektorátu BuM, tak v první jmenované entitě byla situace VÝRAZNĚ horší, a přesto se Poláci, třebaže se také podíleli po válce na ohavnostech, nezachovali k německým civilistům až tak hnusně, jako Češi. A to je to, co stojí za připomenutí. Souhlasím s panem Doležalem, že vlna odporu proti ní je trapná a docela mě to mrzí ze strany Kalouskovy, protože jestli některá strana má aspoň trochu zdravý vztah k této části dějin, je to, nebo to aspoň dosud zatím byla, TOP09.

V. Váňa 26.3.2014 7:07

Musím říci,

že jsem do paní ministryně vkládal naděje na zlepšení politiky, alespoň v rámci jí přiděleného rezortu.. To se mi však nepotvrdilo.

Vzala zpět stížnost pro porušení zákona své předchůdkyně ve věci Tykače, ačkoli klidně mohla nechat rozhodnout Nejvyšší soud, který mám i za stávajícícho stavu justice za méně předpojatý než úřednictvo na ministerstvu.

Také tohoto inkriminovaného výroku se mohla a rozhodně měla uchránit. Pokud jen trochu sleduje všeobecné poltické dění, tak MNOHEM MÍRNĚJŠÍ výrok knížete při prezidentsé kampaní o benešových dekretech nahnal Zemanovi fůry hlasů ve druhém kole voleb.

Mj. to ukázalo, jak jsme v Čechách stále na tuto věc citliví.

Přesto se na rozdíl od Kalouska nedomnívám, že je to postoj hnutí ANNO. Není. Opozice však dělá svou práci opozice.

Z. Bureš 26.3.2014 7:02

Nepostradatelná odbornice na právo - soudružka Válková......

..... mi svým vystupováním a názory.....daleko více než-li ministrini spravedlnosti připomíná - "dezertérku od škopku s nádobím" !!!

P. Maleček 26.3.2014 6:47

A co vaše hysterie p. Doležale?

Tak největším problémem dnešního Česka je dle páně Doležala uměle vyvolaná protikorupční hysterie. A hlavním úkolem demokratických sil je prý tuto nebezpečnou hysterii zastavit. No to mě tedy po..r.

To vyjádření Válkové je hloupé. Ale to k čemu ho zneužívá Doležal (a s ním Kalousek a mnozí jemu podobní)jen odkrývá jejich skutečné zájmy - umlčet cokoli co odkrývá jejich "správu" státu. Tu reprezentují cca 2 biliony Kč, které jen v posledních deseti letech zmizely z pokladny státu díky jejich péči o blaho Česka a jeho občanů.

No a pak se divte, že stát má téměř stejný dluh z kterého nejen Kalousek viní rozhazovačné občanstvo od kojenců po třesoucí se důchodce. Samozřejmě až na něho a pár jeho bílých koní - třeba brdskou pěnici Parkanovou, za jejíž čistotu Kalousek dával hlavu na špalek.

Tohle však p. Doležal považuje za normální, za to s tou protikorupční hysterií se musí rázně zatočit.

M. Krátký 26.3.2014 5:43

Komunistka Válková se odkopala

Obhajoba, že paní Válková je bývalá komunistka nikoho nezajímá. Je to zrůda, která by měla odstoupit, nebo ještě lépe být zbavena postu ministra předsedou vlády, ale ten posera to neudělá.

Z. Jaromír 26.3.2014 3:06

Re: Odsun Němců je vděčné téma

Zaplaťbůh, že paní ministryně měla pravdu jen v podstatě...

Paní ministryně je bývalá komunistka, ani za jejich vlády se tady lidem zas tak moc nedělo, že ano.A za vlády A. Babiše se lidem se nebude dít už vůbec nic...

J. Vintr 26.3.2014 2:23

Odsun Němců je vděčné téma

které spolehlivě rozpoutá vlastenecké vášně. Přitom měla paní ministryně v podstatě pravdu. Češi opravdu asi trpěli za války méně než většina obyvatel zemí, kterých se dotkla válka - pokud pomineme občany, kteří byli označeni za židy. Je smutnou pravdou, že ono "pomineme" není jen řečnický obrat, ale vyjadřuje reálný postoj asi většiny českého obyvatelstva. Už před příchodem nacistů u nás docházelo k šikanování židů a za protektorátu se nemalá část domácího obyvatelstva aktivně zapojila do pronásledování židů a většině ostatních to asi až tak moc nevadilo. Ostatně výmluvným příkladem postoje Čechů k vyvražďování židovských spoluobčanů je i to, že třeba vyhlazení Lidic (a represe po heydrichiádě) zaujímají nesrovnatelně víc pozornosti než to, co se stalo našim židovským spoluobčanům. Přitom v tom druhém případě bylo obětí o jeden řád více - jenže to vlastně nebyli Češi, ale nějací Židé ...

Pomsta Čechů na Němcích nebyla odplatou za fyzické utrpení, ale hlavně za podělanost, kterou Češi po dobu protektorátu před Němci trpěli. Tato podělanost je pochopitelná, ovšem ta následná reakce je neomluvitelná a měli bychom se za ni stydět a ne na ni ještě být pyšní ...