3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Václav Klaus o změně režimu

Miloš Zeman vyklidil místo věnované tradičně prezidentskému projevu. Důvodem nemůže být, že se na Nový rok v poledne necítí ještě docela fit, projev se předtáčí. Uvolněný prostor využil do mrti jeho předchůdce v úřadě Klaus – nejprve 1. ledna v Partii na Primě, a den poté v Mladé frontě Dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Martin 10.1.2014 18:47

Re: Cist Klause?

A ještě musím co se toho tykání týká dodat že blbejm slepicím ,krávám nebeským a dámským přirozením vždycky tykám a tykat budu.A vo tom to je.

J. Vyhnalík 10.1.2014 2:53

Co takhle nějaká fakta?

Pan Doležal se v poslední době ve většině svých komentářů shoduje s názory VK a zjevně ho to zažíná znervózňovat.

Přitom já se shoduji velmi často s oběma pány a nemám s tím problém ;-)

Hlavní rozdíl je, pokud jde o hodnocení současného presidenta Miloše Zemana a tady dávám za pravdu panu Doležalovi. Mám pocit, že VK v této věci strká hlavu do písku a snaží se nevidět Zemanovu snahu politickou scénu nikoliv moderovat, ale ovládnout. VK by si musel přiznat, že Milošovi Zemanovi naletěl na jeho předstíranou férovost a řeči o věrnosti demokratickým zásadám.

Na druhou stranu řeči o Klausově "orientaci na východ" jsou otřepaným klišé, které sice postrádá pevné základy, ale zato se stalo nedílnou součástí argumentace všech, kdo VK nenávidějí natolik, že by nikdy neztráceli čas čtením čehokoliv z toho, co VK napsal. O to víc mne to překvapuje právě od pana Doležala.

Z. Sohorova 10.1.2014 2:57

Re: Co takhle nějaká fakta?

To je prave  to co pan Klaus zasadne neumi a nikdy nedelal neco si priznat ze udelal spatne  Ja jen nechapu ,ze Vy clovek s velkym rozhledem na politiku chapete Klause to jako ve vsem s nim souhlasit?Jestli ze ano nemam slov...

J. Vyhnalík 10.1.2014 3:08

Re: Co takhle nějaká fakta?

Pokud jste si přečetla, co jsem napsal, mohla jste si všimnout, že ne ve všem s VK souhlasím.

J. Vyhnalík 10.1.2014 3:10

Re: Co takhle nějaká fakta?

Asi to bude tím, že já souhlasím, nebo nesouhlasím, s názory a ne s lidmi.

Z. Sohorova 10.1.2014 3:16

Re: Co takhle nějaká fakta?

Ano vsimla jen me je jasny ze dnes drtiva vetsina CR uz vedi co je Klaus za cloveka  a ze nadelal tolik zla  ze to dobre o cem Vy zde pisete co napsal v knihach ,,,,,, ale to  on sam nikdy  neudelal   a jinak  se mejte  dnes zde mame pilno..zadna ticha a klidna noc :):) .....

J. Vyhnalík 10.1.2014 3:30

Re: Co takhle nějaká fakta?

A kterépak ty knihy jste četla?

J. Mrázek 10.1.2014 5:41

Možná tak červená knihovna..

Víc bych si ji netipoval. Výsledek je vidět ....

M. Kosejk 10.1.2014 10:47

Re: Co takhle nějaká fakta?

Paní S. je kravka. Zároveň tohle ale pěkně ilustruje jistý deficit Václava Klause - politika. Kdyby byl schopen přiznávat své chyby, působil by na lidi lépe. Takhle jen nahrává kravkovským lidem, jako je paní S.

S tím Zemanem je to klasické. Václav Klaus prostě nepřizná, že "opoziční smlouva" nesplnila svůj účel (díky ÚS a následném úmrtí jednoho hlasu) - a tak ji hájí jako celek - a tím si škodí sám. A z toho všeh orezultuje podpora Zemanovy prezidentské kandidatury - a ta zase implikuje to, že dnes Václav Klaus hájí kroky současného prezidenta, i když nesou obhajitelné.

J. Vyhnalík 10.1.2014 14:38

Re: Co takhle nějaká fakta?

JJ tohle píšu už od předvolební presidentské kampaně. I když lze vidět, že VK se dlouho snažil k volbě svého nástupce příliš nevyjadřovat, novináři ho do debaty postupně vtáhli. Osobně jsem v tom cítil snahu využít výrazného poklesu popularity VK po amnestii k tomu, aby v očích případných voličů poškodili Zemana. Dokonce jsem začínal mít chuť jít volit Zemana právě těmto manipulátorům s veřejným míněním natruc. Naštěstí v mém případě spolehlivě zafungovalo antidotum v podobě pohledu na nabubřelého a falešně žoviálního Zemana v TV.

M. Kosejk 10.1.2014 16:15

Re: Co takhle nějaká fakta?

Jistě. Klause se určitě snažili využít proti Zemanovi. A proto byla taky tak nafukovaná ta kritika amnestie.

Ale stejně tak se snaží používat Zemana proti Klausovi - a Klaus jim k tomu poskytuje lacinou munici. Protože nebyl schopen přiznat, že ta pohádka o férové spolupráci Zemana s Klausem při opoziční smlouvě byla fakt jen pohádka. A tam je ten základ toho, jak se Klaus chová dnes.

A nakonec si i myslím, že ta mediální kampaň paradoxně pomohla Zemanovi. To už byl fakt přestřel. Já Zemanovi hlas nedal. Ale od volby Schwarzenberga by mne to jen odradilo. Ale já se snažil projevit nesouhlas s přímou volbou tím, že ji budu bojkotovat a pomůžu snížit volební účast - a tedy i "sílu" mandátu takto zvoleného prazidenta (ale bylo nás málo).

J. Vyhnalík 10.1.2014 16:54

Re: Co takhle nějaká fakta?

Souhlas na 100 %.

Pouze ten přístup k volbě jsem měl jiný. Hlasoval jsem pro KS, protože jsem věděl, že Zeman zvítězí a chtěl jsem tak snížit jeho náskok. O bojkotu bych uvažoval, pouze tehdy, kdyby šlo o celostátní hnutí a byla šance že volební účast bude třeba jenom 10 %.

J. Maleček 10.1.2014 21:53

Re: Co takhle nějaká fakta?

Dobrý večer, chtěl bych Vás pane Vyhnalíku i pana Kosejka pochválit za pěknou diskusi, kterou jsem si celou přečetl. Vidím to dost podobně. Já osobně jsem volil KS z řekněme jistých osobních důvodů, ale samozřejmě mi bylo jasné, že i on má do ideálního kandidáta hodně daleko. Ale nemám rád tu tady často zmiňovanou teorii menšího zla. Za prvé oba, KS i MZ, přes všechny nedostatky přece jen splňovali jakési širší požadavky kladené na politika a proto se dostali do druhého kola. Ostatní kandidáti byli ze všeho nejvíc nijací, a jak MZ nemusím, tak za to jak převrátil zdejší zatuchlý politický rybník naruby si u mě nějaké kladné body získal. Ale hlavně chci napsat (článek je o V.Klausovi) - to, že pravice nebyla schopna postavit věrohodného kandidáta, padá hlavně na vrub toho, že podpora MZ od VK byla dopředu známá a ODS se bála s ním jít do otevřeného střetu. Proto nepřijala kandidaturu paní Němcová, proto se neobjevil nějaký jiný silný kandidát, proto ODS postavila dopředu odsouzeného pana Sobotku a vlastně ho tak nějak podporovala-nepodporovala. To je jedna z věcí, které VK vyčítám. Ale radši to sem moc nepíšu.

J. Vyhnalík 10.1.2014 23:24

Re: Co takhle nějaká fakta?

Patrně Vám uniklo, že kandidaturu za ODS si vydupal Přemysl Sobotka proti vůli většiny strany a jeho vystupování v předvolební kampani ukázalo široké veřejnosti, proč neměl v ODS podporu. On je prostě slabý a bohužel ho navnadilo to, že se stal jednookým králem mezi slepými v Senátu v dobách, kdy tam měla ODS jasnou většinu.

I když se o možné kandidatuře Miroslavy Němcové mluvilo, ona sama o ni nestála a nikdy si o ni neřekla.

Nešlo o to, že by ODS měla být ve střetu s Klausem. ODS byla rozpačitá z Přemysla Sobotky. Navíc se VK dlouhodobě k volbě nevyjadřoval, média z něj jeho názory páčila skoro násilím, ale pak je agresivně využívala.

J. Mrázek 10.1.2014 5:39

Přesně formulováno.

Jen lidé jednoduchého myšlení nechápou, ale to je JEJICH  věc a ostuda...

T. Kočí 10.1.2014 9:59

Re: Co takhle nějaká fakta?

dobře napsáno

S. Donát 10.1.2014 11:27

Re: Co takhle nějaká fakta?

Souhlas pane Vyhnalíku. V mnohém s exprezidentem Klausem souhlasím, ale ta jeho neschopnost přiznat vlastní chyby, podpora Zemana a obhajoba jeho současných činů a také kopání do Havla mi na něm dost vadí.

M. Kosejk 10.1.2014 12:34

Re: Co takhle nějaká fakta?

Já bych to s tím "kopáním do Havla" tak neviděl. Dá se říci, že to "kopání" je pouze obrana Václava Klause před novinářským světem, který neustále Klausovi vyčítá, že není jako Havel. No a prostě Klaus vysvětluje, proč nechce být jako Havel.

Jestli v tom někdo vidí "kopání do Havla", tak ten, být konzistentní, tak se také zastává i Klause, když fans Havla vyčítají Klausovi, že nemá stejné názory jako oni.

S. Donát 11.1.2014 13:55

Re: Co takhle nějaká fakta?

Mě to vadí hlavně po smrti VH. Už se nemůže bránit. Já vím, že je to ze strany VK hlavně obranná reakce proti napadání ze strany P&L, kteří si nedají pokoj. Vadí mi to ale z obou stran. VH jsem moc nemusel, i když jako symbol posloužil dobře. Ale teď se nemůže bránit a byl bych rád, aby ho obě strany nechaly odpočívat v pokoji. Mimochodem, kdybych si mohl vybrat, koho chci mít za prezidenta, rozhodně by to u mě vyhrál VK.

J. Vyhnalík 10.1.2014 14:30

Re: Co takhle nějaká fakta?

To hlavní napsal pan Kosejk. Pokud se podíváte na dokument ČT o Havlovi, kde kamera zachytila sestavování vlády po volbách a to, jak Havel konzultuje se Zemanem, případně situaci, kdy Havel baví svoje poradce tím, jak Klause záměrně a promyšleně ponižoval v souvislostí s Clintonovou návštěvou a koncertem v Redutě, pokud si připomenete Rudolfinský projev VH, pokud si připomenete Havlův podíl na tzv. Sarajevském atentátu, Havlovy postoje po volbách 1998 atd. atd., tak Vám možná dojde, kdo do koho kopal.

Je pravda, že VK se vůči Havlovi vždy vymezoval, a s Havlovými názory polemizoval, ale o nějakých srovnatelných podpásovkách nevím.

Samozřejmě, že média, která jsou dnes zásadně černobílá, aby svoje čtenáře nemátla složitými problémy a nenutila je přemýšlet, ráda interpretují jakékoliv kritické vyjádření jako odsudek.

Osobně si myslím, že právě neschopnost médií, prezentovat a interpretovat (nejen) Klausovy myšlenky názorně ukazuje bídu současné mediální kultury. Jakmile se někdo pokusí o složitých problémech pojednat bez zjednodušování, média jeho názory automaticky desinterpretují, protože nedokáží pracovat s ambivalentními informacemi.

L. Severa 10.1.2014 15:53

Re: Co takhle nějaká fakta?

Ona to byla od Havla jakási vzpoura a pomsta, protože se kdysi vyjádřil v tom smyslu, že Klaus  za ním často chodil s různými výtkami   a udílel mu různé rady.  Podle mého názoru se Havel zřejmě vzepřel jakési šikaně (asi to tak cítil) a začala vojna.

J. Vyhnalík 10.1.2014 16:02

Re: Co takhle nějaká fakta?

NJ Klaus je profesor, který se celý život vzdělával, a Havel zase samorost, který žádné rady, ani školy nikdy neuznával.

Důležité je, si na jednotlivých případech situaci rozebrat a rozhodnout si, kdo měl pravdu. IMHO se Havel velmi často mýlil a scházelo mu vzdělání a rozhled. Nahrazoval to inteligencí, intuicí, zejména osobním šarmem. To bylo dobré pro image a reprezentaci v zahraničí, ale pro řešení reálných politických problémů naprosto nedostačující.

Mám pocit, že Ti dva byli naprosto protikladní, pokud jde o silné a slabé stránky jejich osobností. Proto se nedokázali shodnout. Kdyby bylo možné spojit jejich silné stránky do jedné osobnosti, měli bychom opravdu světového státníka.

M. Kosejk 10.1.2014 16:19

Re: Co takhle nějaká fakta?

Já - osobně - jsem rád za oba. Někdy i názory, se kterými hrubě nesouhlasím, můžou být pro mne důležité - už jen pro formování mého světonázoru. A doufám, že jednou lidi docení, co se tady v 90. letech povedlo.

J. Vyhnalík 10.1.2014 16:57

Re: Co takhle nějaká fakta?

Obávám se, že špína je už příliš zažraná. Možná někdy po letech nějaký statečný historik formátu Josefa Pekaře nebo TGM.

L. Severa 10.1.2014 18:03

Re: Co takhle nějaká fakta?

Souhlasím v obou Vašich posledních příspěvcích. Zajímavý pořad, ve kterém historici hodnotili dobu od Mnichova až po rok 48 - Historie.cs na ČT 24 dne 28. 12. 2013. POdle mého názoru korektní hodnocení Benešovy role, které je naprosto v rozporu s tím co jsem zde na N.P. často četl, kdy se  diskutující odvolávali na různé autory s jejich subjektivními názory. Historici mají prostudovány všechny dostupné podklady a jistě by  neměli podléhat  nějakým osobním pocitům.

B. Hudzieczek 11.1.2014 0:35

Re: Co takhle nějaká fakta?

Ekonomický trumpeta Klaus a politický naivka Havel - tož to by opravdu byl asi kanón světového kalibru. Servus Kaiser, nein.

Z. Sohorova 10.1.2014 2:41

Klaus??

Misto aby se drzel za nos ,bylo dobre kdyby si zalepil jeho nestoudnou hubu a mlcel   Ale celi narod zna Klause jako cloveka ktery za kazdou cenu chce byt slysen a viden a to ze placa paty pres devaty  to mu vubec nevadi protoze je s hanbou jedna ruka  Jinak clanek autora ho vystihl presne

L. Krajíček 10.1.2014 0:31

Remek součást změny režimu?

Je to nyní diplomat, ale zná Rusko i ruskou mentalitu mnohonásobně líp, než ti kariérní diplomaté, kteří nejsou víc, než palácoví pinčové.

Takže Remek jako důkaz. Hm. Tonoucí se Remka chytá.

Z. Sohorova 10.1.2014 2:54

Re: Remek součást změny režimu?

Rusko zna to ano ale jen  ze sfery komunistu  Take jste zapomel napsat ze Remek je kovanej komunista a mel svuj podil na mnoho zla co komunisti  v nasi zemi nadelali.   Take se chci zeptat kdo jako ma byt ten tonouci??   Myslite Klause?  ten uz se nemuze vice potopit jak je potopeny

J. Mrázek 10.1.2014 13:48

Maximálně čtvrtá třída ZŠ..?

Podle "slovní zásoby" a "logiky".... snad alespoň dobře vytírá....