18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Prezident mluví

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Kohout 4.1.2011 12:24

borec Havlíček

Jo, Havlíček byl borec. Havlíček a Hašek a Kisch a Šalda a Poláček. Dnes takových ani zdaleka není.

V. Kusý 4.1.2011 15:01

Re: borec Havlíček

Pozor!Ta jména smrdí pravdoláskou!

D. Streit 4.1.2011 9:10

Vlast je ohrožena

Přichází plíživě o suverenitu, která ji dělala státem. Prezident věděl, co mluví.

Já nesouhlasím jen s takovou bianco podporou té pseudopravicové vlády. Ale asi ví,co si sjednali...

http://streit.blog.idnes.cz/c/170748/Klausuv-projev-tesnopisne.html

O. Vašek 4.1.2011 8:49

Viktor Dyk

Báseň "Země mluví" je psaná pod hrozbou krajního ohrožení - útoku Německa. V dané situaci mi připadá nevhodná (i když ne tolik, jako bylo její použití proti emigrantům). Nedá mi to, abych nepřipomměl jinouDykovu báseň - "Vogelfrei" o ptákovi, který uletěl z klece. "Pták spal a netušil. A kčka sežrala ho."

J. Kilian 4.1.2011 12:20

Re: Viktor Dyk

Nojo. A Viktora Dyka stihl infarkt v zahraničí.

K. Janyška 4.1.2011 8:30

Ano, prezident mluví a vždy to, co říká, sedí. Všechno má promyšleno ! Ovládá věci, které ostatní ne ! Dzp.

V. Kusý 4.1.2011 15:00

Re: Ano, prezident mluví a vždy to, co říká, sedí. Všechno má promyšleno ! Ovládá věci, které ostatní ne ! Dzp.

Lžete!Chodit po vodě neumí! I když, možná umí, ale se skromností jemu vlastní se tím nechlubí!

R. John 4.1.2011 6:22

Projev prezidenta jsem neviděl

ale podle toho co jsem četl, nevystoupil náhodou na konci projevu hradní loutnař Jakl v kamizole s čamarama a nezadul do národního nástroje dud  tlikvou píseň prostonárodní? Třeba píseň práce , nebo "My světem bloudili " ? Ale stejně, provésti takovouto burlesku na začátku roku , to chce fištrón a cit pro crazykomedii národní, kam se hrabe Šváb Malostranský. Ukažte mě prezidenta v tom světě širém, který by si dělal na Nový rok takovouhle prču. Co ? Že to myslel vážně ? To snad nemyslíte vážně !  :-))))

K. Kužel 4.1.2011 6:50

Re: Projev prezidenta jsem neviděl

Opravdu je vidět, že jste projev prezidenta ani neviděl, ani nečetl.

R. John 4.1.2011 7:08

Klídek pane Kuželi , četl a smál se, nic jiného totiž nezbývá, slz již nemám, abych zaplakal.

R. Tesařík 4.1.2011 9:00

Re: Klídek pane Kuželi , četl a smál se, nic jiného totiž nezbývá, slz již nemám, abych zaplakal.

smál jste se jako pitomec??

R. John 4.1.2011 10:03

To se ještě uvidí, kdo tu je za pitomce.

Ovšem mám velkou obavu, že někteří to neuvidí nikdy, nu což, každému "není dáno" , nebo nechtějí vidět , a to je horší.

K. Kužel 4.1.2011 21:30

Re: Klídek pane Kuželi , četl a smál se, nic jiného totiž nezbývá, slz již nemám, abych zaplakal.

I kdybyste ronil krokodýlí slzy, kapesník bych Vám nevyždímal.

www.karelkuzel.cz

J. Kilian 4.1.2011 1:53

možná jsem špatně poslouchal

ale mám ten dojem, že president mluvil o tom, že dnes již není zapotřebí jíz za lepším. Nevím tedy, co by ,měl zdůraznit.  Ohledně legitimity jedna připomínka - legitimní je to, co je v souladu se zákonem.  Zatím nikdo newsdělil, že by ony "hromadné" výpovědi byly nějak v rozporu se zákonem. Neznám zákon, který by omezoval možnost podat výpověď okolností, že ji podává i někdo další. Ono se to hezky píše o svobodách, ale když ji někdo užije, zo je hned řečí.

ssjc Slovník spisovného jazyka českého

legitimní

[-ty-] příd. (z lat.) práv. založený na zákonném oprávnění; právně uznávaný, uznaný; zákonný, zákonitý

R. Tesařík 4.1.2011 9:00

Re: možná jsem špatně poslouchal

proboha..doktore.

J. Skála 4.1.2011 13:24

Pane Kiliane,

mýlíte se asi tak stejně, jako Slovník. O čem Vy i slovník píšete, je legalita. Pojmy legitimní a legální jsou však různé. Zkuste si o tom něco přečíst.

J. Kilian 4.1.2011 14:46

Re: Pane Kiliane,

Slovník je konvence. Slovo legitimní je v textu,  na který jsem reagoval, užito v běžné hovorovém obecném smyslu, nikoli jako terminus technicus. 

ssjc Slovník spisovného jazyka českého,, ssc Slovník spisovné češtiny, psjc Příruční slovník jazyka českého , syno Slovník českých synonym  se ve výkladu slov legitimní shodují. Jakkoli se Vám to může nelíbit, slovník je jistě validnějším zdrojem než Vaše pocity.

 

J. Skála 4.1.2011 14:57

Re: Pane Kiliane,

Vůbec nejde o pocity. Pan Doležal užil slovo "legitimní" vědomě, Vy jste si ho vysvětlil nepřesně a pak s tím polemizujete. To je vše.

J. Kilian 4.1.2011 14:59

Re: Pane Kiliane,

nikoli, v článku je slovo legitimní užito v obecném významu. Nejde o odbornou stať. Obecný význam je vyložen slovníky, nikoli mnou.

J. Kilian 4.1.2011 15:00

Re: Pane Kiliane,

A když už bychom  příkladem k věci : Co je nelegitimního na oněch výpovědích, kdybychom slovo legitimní zvažovali jako terminus technicus?

J. Kilian 4.1.2011 15:07

Re: Pane Kiliane,

a konečně, potřetí :-) už reaguji :

Myslíte si, že toto je dostatečný výklad ?

http://ktf.cuni.cz/~skoblik/komentare/legalnost.htm

J. Skála 4.1.2011 16:22

Re: Pane Kiliane,

Je zajímavé, že jste si z mnoha vysvětlujících článků vybral zrovna článek od teologa, ale nešť. Je to tam vysvětleno dobře. Tedy: Na výpovědích není samozřejmě nic nelegálního. O tom není mezi námi sporu. S legitimitou (v tomto smyslu s  d u c h e m zákona) je to ovšem jinak. Každá výpověď sama o sobě je nejen legální, ale i legitimní. Hromadné výpovědi organizované právníky za účelem společenského vydírání jsou sice legální, ale s duchem zákonů jsou na štíru. Toť vše.

J. Kilian 4.1.2011 16:55

Re: Pane Kiliane,

No, takže pokud budeme debatovat o legitimitě ve smyslu terminus technici, pak ani v tomto ohledu nevidím nic neligitmního na oněch výpovědích. Vy na rozdíl ode mne předjímáte, že se staly nástrojem společenského vydírání a v tom je asi jádro pudla rozporu pohledů nás dvou na danou věc. Pokud bychom měli hodnotit věc v rovině práva, pak přeci není žádný důkaz, že výpovědi jsou tímto nástrojem, je to jen tušení, předjímání. Stejně tak lze říci, že ony výpovědi prostě přišly v důsledku avisa snížení platů až o 40 %, po kterémžto státem vyslaném avisu zásadně narostl počet těch, kteří se připojili, prostě proto, že za daných podmínek už pracovat nechtějí, i kdyby mělo jít jen o ty platy/mzdy, jakože jen o ně nejde. Stokrát nic umořilo osla a poslední kapka nechá přelít vodu z plné již sklenice.Duch zákona nezapovídá nespokojenost s podmínkami pracovní smlouvy, mezi  nimiž je je platový/mzdový výměr. jako nepřípustnou. Stejně tak nezapovídá výpověď vícero lidí a stejně tak nezapovíídá možnost využít právní pomoci. Kdybyste byl soudce a odsoudil takto ony výpovědi jako nelegitimní, nebyl byste objektivní, ale podjatý. Jako nesoudce, tedy jako prostý občanský hodnotitel, byste  měl vnímat slovo legitimní v obecné rovině tak, jak ho vykládají slovníky. A ruku na srdce, co víte o dvacetiletém marném úsilí těch doktorů dosáhnout nějaké dohody se státem.  Samozřejmě, není to vše úplně košér, pocit, že jde o silnou zbraň, nelze zamaskovat. Také nelze zamaskovat rozčarování lidí představou, že v jejich městě už nebude nemocnice, nebo že budou dlouho čekat na ošetření, a pod., takže se střídá naštvanost tu na doktory, tu na stát, tu na zdrav. pojiš\ťovnu.

J. Kilian 4.1.2011 16:55

Re: Pane Kiliane,

Přirozené emoce. A hle, co k tomu stát, vůči němuž je to celé vystoupení : sděluje se, že se nic neděje, že péče je zajištěna, k apokalypse nedojde, peníze nejsou (ve státním rozpočtu, odkud je nikdo nežádá), pebníze mizící v černých dírách nelze jen tak snadno v mizení zastavit, vyhlásíme něco jako vyjíámečný stav a doktory prostě do práce donutéme povolávacím rozkazem, doktoři neumí jazyky, neuplatní se v zahraničí, nikdo je tam nechce, jsou to neuměteklové a bude dobře, že jich bude méně stejně jako nemocnic,  nyní náměstek (ing.) ministra sděluje, že stejně operatér, který dělá dva appendixy za týden, to možná ani neumí (nevím, který chirurg na celém světě provádí právě tuto operaci častěji) ....... vše projev paniky, averse, protiútoku, štengrování, nepřátelství. Katalysátor naštvanosti těch doktorů. Proč to všechno ?  A journalisté - jakoby thema k exhibici. OK, jejich věc. Hra na kuře pokračuje.

J. Kilian 4.1.2011 17:03

Re: Pane Kiliane,

A konečně přijde Novoroční projev presidenta. Kdo by očekával, že věc pomine ? Já třeba. Obavy z emigrace náleží kmunistickým pohlavárům, poříkladem budiž Husákovo spílání Karlu Gottovi (1971).  Proto jsem byl velice překvapen, že tu věc při takové příležitosti zmínil. Ba i to, jak ji  zmínil. Že dnes již není důvod cestovat do ciziny za lepším. Ale je, já třeba mám rád moře a mírnější klima a taky středozemní stravu. S tím se nemůže smířit ?  Bude muset asi, je to už naštěstí moje věc a v tomto ohledu zdrávas EU.  A Viktor Dyk ? No to už jen hledím s pootevřenými ústy - co se to stalo presidentovi, kterého si velice vážím a  jsem rád, že ho máme a nedovedu si představit kdo jiný by tu funkci mohl zastávat.  Kde se uvolnila emoce, v níž tyto větičky pustil do světa.  Opustíš-li mne, zahyneš. Ještě  mohl dodat, že si to i přeje.

J. Skála 4.1.2011 17:58

Re: Pane Kiliane,

Mně šlo jen o terminologický problém, ten jsme vyřešili. Nechci debatovat o výpovědích lékařů. Náš rozdílný postoj pramení zcela z rozdílu profesí. Ta moje je stejně náročná a odpovědná, jako Vaše, ale k vydírání se neuchyluji, neboť nemám tu páku, jako má lékař. A ten plat taky ne.

J. Kilian 4.1.2011 18:22

Re: Pane Kiliane,

A Vy víte, jaká je moje profese ? Ani já se neuchyluji k vydírání.

J. Skála 4.1.2011 19:31

Re: Pane Kiliane,

Nevím.