19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Hrozivý úpadek

Destrukce našeho školství zahájená ministryní Buzkovou a akcelerovaná za ministryně Valachové už hrozí nejen ztrátou konkurence České republiky. Podrývá i samotné základy demokracie u nás.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E Kocourek 27.4.2018 6:48

Mandát politikům?

My že dáváme mandát politikům provádět ve školství experimenty? Tak to poraďte, jak politikům mandát nedávat. ////

J. Schwarz 27.4.2018 6:59

Re: Nevím jestli je chyba jen ve školách

Naprostým neštěstím jsou neziskovky, spolky kraválistů financované zbabělými politiky z veřejných peněz protože mají strach z agresivních "novinářů". Neziskovky mají zcela neadekvátní vliv na politiku a to jen v důsledku toho, že dnešní EU používá právě neziskovky jako svou pátou kolonu.

J. Krásenský 27.4.2018 6:20

Re: Nevím jestli je chyba jen ve školách

"pokud je rodina opravdu tak chudá, že nemůže dítěti pořídit ani počítač s internetem" a ani mobil, tak paradoxně vytváří dítěti lepší podmínky pro rozvoj inteligence a vzdělání, než mají děti obohacené "tablety".

V. Kotas 27.4.2018 6:29

Re: Nevím jestli je chyba jen ve školách

Toto se nebude moc líbit i když máš pravdu.

E Kocourek 27.4.2018 6:46

Bez počítače lepší podmínky?

Myslíte to vážně? Pokud ano, můžete to nějak zdůvodnit? Teda nevím jak pro rozvoj inteligence, ale jak pomůže podstatné omezení možností komunikace a záznamu informací rozvoji vzdělání? ////

I. Babková 27.4.2018 15:45

Re: Bez počítače lepší podmínky?

1) Psaní rukou ná obrovský význam pro rozvoj mozku. Ťukání písmenek do klávesnice nebona dotykový monitor neaktivuje příslušné partie v mozku.

2) Prováděl se výzkum na čtení textu buď v papírové knize nebo na elektronickém zařízení. Ti, kdo pracovali s knihou, si zapamatovali podstatně více informací z textu.

Více: Manfred Spitzer: Digitální demence

Z. Švrček 27.4.2018 6:50

Re: Nevím jestli je chyba jen ve školách

Kdo se chce vzdělávat... ono je to taky mimo jiné o tom dítě k tomu vést, či přinutit. Tedy mně, ač jsem nakonec vysokoškolák, museli rodiče na základce pořád postrkovat a na gympl mne postrčili také. Ale jde o něco jiného. Vzdělání musí být systematické, ten systém musí žák vstřebat. Pokud jej nevstřebá na ZŠ, pak se může třeba i na internetu namáhat jak chce, ale neučí se systematicky. To je tragédie. Málokterý rodič má takový přehled a takové znalosti, že to to namísto školského vzdělání zvládne do ratolesti nabušit.

I. Babková 27.4.2018 15:54

Re: Nevím jestli je chyba jen ve školách

Dříve měli kluci velkou motivaci studovat na VŠ - vojna na 365 dní nebo vojna na 730 dní. Takové hrozby dnes nemáme. Bohužel i šikovní studenti vám řeknou, že na medicínu nepůjdou, protože by museli hodně makat. Tak si zvolí něco méně náročného z humanitních studií. Ale i taková sociologie může být především dřina a ne nějaké plané plkání, když přednášející a hlavně zkoušející nastaví laťku hodně vysoko. Motivovat děti je určitě těžké, vyžaduje to rodičovskou práci (matky i otce) na plný úvazek. Nesmí být jen pořád online, duchem mimo, ale měli by se snažit dítě doprovázet v jeho objevování úžasných světů přírody, vědy, techniky, umění, sportu, ...