1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

ŠÉF MONARCHISTŮ: Na Hrad patří český král Karel Habsburský

Monarchisté, v našem případě Koruna česká, jsou podle něj jedinou autentickou pravicí a na rozdíl od ostatních stran nabízejí společenský model, který fungoval a funguje a mohl by fungovat i v České republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Diblík 9.9.2023 12:48

Jo. Naučili jsme se v tom chodit zamlada, pořídíme to i k stáru.

J. Jurax 9.9.2023 16:14

Takže si - demokraticky, jak jinak - zvolí z omezené a vesměs tristní nabídky nějaké pitrýsky, co pak rozhodují za něj. Samozřejmě pro jeho dobro a z jeho vůle.

F. De Winter 10.9.2023 7:29

Pitrýsky tam máme. Pracujme na tom, aby to příště bylo lepší. Možnosti zatím ještě jsou.

P. Diviš 10.9.2023 9:16

Bohužel to funguje jen tam, kde jsou Švýcaři a navíc tam máte nějaké faktické úlety.

Ta "kdykoliv výměna" je nesmysl, nemají to nikde, protože to nefunguje.

J. Vild 9.9.2023 8:21

Umí Jeho císařská a královská Výsost arcivévoda Karel Rakouský česky, nebo přednese trůnní řeč ve státním jazyku němčině?

H. Rybnická 9.9.2023 10:23

Jen na okraj: následníci trůnu se již jako děcka učily několika evropským jazykům. Legendární Sisi se hned po (překvapivém a neočekávaném) zasnoubení s následníkem trůnu začala intenzivně učit česky a maďarsky. Franzouzsky a anglicky uměla již z domova. Marie von Ebner Eschenbach si zaznamenala v denících, ze setkání v Kroměříži že se císařovna, milovnice koní bavila s kočími plynně česky. V Madarsku měla několik projevů v plynné madarštině a italsky znala zřejmě také dobře.

Zcela v rozporu s českým zákonem, který prosazuje jen jeden povinný cizí jazyk. Bez komentáře.

J. Vild 9.9.2023 10:32

To je všechno moc pěkné, ale dotaz byl na Jeho Veličenstvo Karla Habsburského.

H. Rybnická 9.9.2023 13:50

Aha. No asi by se to konalo ve Španělském sále, takže by mluvil španělsky. Už ze zdvořilosti.:-P

J. Jurax 9.9.2023 16:29

Ehm ... jakýžeto český zákon prosazuje jen jeden povinný cizí jazyk? A který jazyk to je?

https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-zachovejte-povinnost-druheho-ciziho-jazyka-na-zs-zadaji-jazykari-noveho-ministra-40431266

https://medium.seznam.cz/clanek/vidlakovy-penize-prestanme-uz-tyrat-nase-deti-a-zrusme-povinny-druhy-cizi-jazyk-vsude-9928

K. Křivan 9.9.2023 10:50

V Zemích Koruny České je státním jazykem čeština. Němčina je v Rakousku. Chápeš ? Nebo je to moc složité pro tebe ?

J. Vild 9.9.2023 10:57

Nevím o tom, že bychom si tykali. Pokud jste nepochopil jemnou ironii, nemohu Vám pomoci. Dotaz byl, jak autorem doporučovaný panovník bude mluvit ve Vadislavském sále.

J. Jurax 9.9.2023 16:17

No, celkem pochybuju, že by uměl česky.

H. Rybnická 10.9.2023 14:24

Vím, že nic nevím.

J. Jurax 10.9.2023 15:22

To je dobře, že to víte ... :-)

Ale klid, na mne to platí taky ... :-)

F. Navrátil 9.9.2023 8:15

Habsburkové svoji historickou šanci být českými králi dostali a podělali to. Jejich pohrdání Českým královstvím a českým národem dospělo až k tomu, že odmítli korunovaci. Symbolický význam aktu korunovace je vidět na osobě předposledního krále Františka Josefa I. (vládl 1848–1916), který korunovaci českým králem několikrát slíbil, ale za svou dlouhou vládu se korunovat nedal. Toto bylo a je Františku Josefovi vyčítáno, jelikož čeští vlastenci se k jeho korunovaci upírali jako k aktu potvrzujícímu svrchovaná práva českého království s vedlejšími zeměmi a s nadějemi na brzké české vyrovnání. Poslední český král Karel III. (rakouský císař Karel I.), jenž nastoupil na trůn uprostřed první světové války, rovněž korunován nebyl.

H. Rybnická 9.9.2023 10:24

Tak jak jej v Praze nenáviděli a u příležitosti každé císařské návštěvy uvítali bych se také na to vykašlala.

K. Křivan 9.9.2023 10:55

Je zajímavé, že "vlastenci" tak tvrdě odmítali, co bylo pro jejich vlast nejlepší řešení. Že by inteligenční deficit ?

F. Navrátil 9.9.2023 15:15

Korunovaci tvrdě odmítali Němci a Češi naopak korunovací požadovali.

T. Diblík 9.9.2023 11:30

Co čekal? Bratr mé babičky padl hned v roce 1914 a rozhodně nebyl sám.

H. Rybnická 9.9.2023 13:45

Nemáte to v hlavě nějak popletené? Návštěvy císaře Františka Josefa v Praze se konaly koncem 19. století .

T. Diblík 9.9.2023 15:28

Bylo míněno ke Karlu Habsburskému, poslední věta p. Navrátila.

V. Machálková 10.9.2023 16:42

Leopold II. byl korunován Svatováclavskou korunou českých králů dne 6. září roku 1791. Šlo tehdy o událost ohromného významu pro kulturní a společenský život v českých zemích, neboť panovník protáhl svůj tehdejší pobyt v Praze na několik týdnů, setkal se s mnoha osobnostmi českého veřejného života a v souvislosti s korunovací bylo uspořádáno mnoho významných událostí.

A dodávám. To nadšení českého živlu pro tuto korunovaci skvěle popsal Jirásek v F.L. Věkovi.

Lze předpokládat, že by stejné nadšení propuklo i při korunovaci na českého krále Františeka Josefa I.

H. Rybnická 10.9.2023 20:33

TAk pokud čerpáte své historické znalosti z díla romanopisců, bylo bymožná dobré se poohlédnout také někde jinde, alespoň sem tam. O století později, v době Vašeho národního obrození, byl totiž František Josef v Praze dost nepřátelsky "vítán" zvláště studentstvem. Korunovace by asi spíše dopadla velce špatně, byly to doby atentátů na panovníky ."Dost bylo Habsburků" někde jsem to už četla......

D. Stirsky 9.9.2023 7:31

Někdo jiný to být může. Protože na světě je 8 miliard lidí. Pokud vím, panovníky jsme si volili. Takže já, jehož rod je z východu Čech, bych plédoval pro Kolovraty. Jelikož máme jako rod jakysi malý erbík, třeba by mne pak na Hradě při korunovaci nechali trhat vstupenky nebo věšet kabáty a dávat lístky s čísly účastníkům banketu. :-)

T. Diblík 9.9.2023 7:59

Nebo dohledat na Libici poslední, již zapomenuté potomky Slavníkovců a pozvednout prapor. Tisíc let nás pragocentristi utlačovali.

J. Prečuch 9.9.2023 17:17

Potomci velkomoravskych velmožů žijí mezi námi na jižní Moravě - okolo Starého Města, Mikulčic . DNA z hrobů a z krve místních muzu se shoduje . Takže klidně tam . Není kontaminovana německými geny z mateřských genu tzv.Přemyslovců . ( kolik těch žen bylo z Němec ? Skoro každá )

J. Prečuch 9.9.2023 17:17

Potomci velkomoravskych velmožů žijí mezi námi na jižní Moravě - okolo Starého Města, Mikulčic . DNA z hrobů a z krve místních muzu se shoduje . Takže klidně tam . Není kontaminovana německými geny z mateřských genu tzv.Přemyslovců . ( kolik těch žen bylo z Němec ? Skoro každá )

L. Stejskal 9.9.2023 7:12

Jako konzervativec nejsem skalní republikán a neodmítám myšlenku obnovení monarchie. Souhlasím také s obnovením tradičního zemského zřízení. (Perlička: Na nedávné rodinné oslavě v Praze jsem v pánské diskusi nanesl otázku, jestli víme, kudy přesně vedou zemské hranice mezi Moravou a Slezskem. Uspokojivou odpověď jsem si z debaty neodnesl. Obdobný dotaz pro zdejší specialisty: Víme přesně, kudy na Západním břehu Jordánu vede hranice mezi Judeou a Samařím? Která komunita je ještě v Judeji a která už v Samaří?) Pokud bychom se tedy shodli s monarchisty, že monarchie ano, určitě se neshodneme na její podobě. Já navrhuji "restaurovat" Českou konfederaci z let 1619-1620, samozřejmě v moderní, demokratické podobě, kde dolní komorou parlamentu by byl Generální sněm (o horní bychom mohli vést debatu) a především - s panovníkem nikoli dědičným, ale voleným Generálním sněmem. Tedy nikoli "samozřejmě" pokračovatel habsburské dynastie (byl-li by demokraticky zvolen, proč ne, ale bez nástupnictví). Je tato varianta monarchistického zřízení pro Honzu Zieglera a Korunu českou přijatelná, nebo chtějí lpět pouze na té svojí?

T. Diblík 9.9.2023 7:53

Přejmenovat Sněmovnu, , případně zrušit Senát, prezidenta přejmenovat na krále a volit ho na doživotí. Nejdůležitější otázka je - kdo bude mít volební právo. Jestli všichni, tak to tak ukrutná změna nebude.

O státním náboženství se nezmiňovat.

M. Kocián 9.9.2023 7:06

Ano, král, už jen tohle nám chybí. Nebo možná mesiáš?