26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Za nenávistí k Izraeli je levičácký pseudohumanismus

Poslankyně a předsedkyně výboru pro obranu Poslanecké sněmovny PČR a starostka Prahy 2 Jana Černochová obdivuje Izrael a Izraelce za jejich bojovnost a vnitřní sílu. V značné míře národního uvědomění můžou být podle ní vzorem i pro Čechy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Moravčík 16.1.2021 23:42

Podívajte sa na kreslené dejiny Palestíny:;-)

https://www.youtube.com/watch?v=-evIyrrjTTY

M. Grundmann 16.1.2021 22:44

Tak vypadala určitě i Saudská Arábie, Kuvajt, Dubaj, Katar nebo i Libanon. Podobně by šla popsat určitě i Jižní Korea a Severní Korea tak vypadá dodnes. USA v minulosti by šlo popsat podobně. Celý tento stát byl kolonizován Evropany proti vůli Indiánů.

Celá oblast byla pod nadvládou Turků, kteří zdevastovali všechna území, která ovládali. Dnešní Balkán se z těchto problémů nedostal dodnes. Podle všeobecného názoru to však nic nemění na tom, že Židé byli kolonizátoři. Místní obyvatelstvo tam již bylo a je úplně jedno, jak tam žilo a hospodařilo. V roce 1700 tam bylo 230 000 obyvatel, z toho 2 000 Židů. V roce 1800 275 000 obyvatel, z toho 7 000 Židů.

H. Lukešová 16.1.2021 22:59

To je ovšem levicový názor o Židech-kolonistech, faktem je, že Židé jsou původními obyvateli Země izraelské, ale točíme se v kruhu. Je rok 2021 a proč chcete zvrátit průběh dějin, které již rozhodly?

Žádnému jinému národu, vyhnanému na dva tisíce let se nepodařil takový zázrak. Židé se vrátili do své země, vybudovali moderní a vyspělý stát a zázrakem se ubránil arabské přesile. Jak řekl David Ben Gurion, kdo nevěří v zázraky, není realista. Vznik a rozkvět Izraele dokládá pravdivost biblických textů.

Arabové mají 22 států, nepotřebují 23. stát a proč by Židé nemohli mít jeden jediný stát? Takto smýšlí antisemité, kteří upírají Židům nárok na stát, jenom Židům, jiným národům toto právo neupírají.

M. Grundmann 16.1.2021 23:10

Židé jsou nepodstatnou minoritou v Palestině pod 15 % místního obyvatelstva již od roku 614.

Celá tato diskuze je o tom, proč není uznávaná legitimita státu Izrael tolika lidmi po celém světě a zejména levicí. Je to dáno tím, že tento stát vznikl díky kolonizací nedávno. Kdyby vznikl kolonizací o 50 až 100 let dříve, asi by dnes žádný problém nebyl. Pohled na kolonizaci se však změnil a dnes existuje silný odpor vůči jakékoliv formě kolonizace.

H. Lukešová 16.1.2021 23:19

Současní levičáci jsou proti Izraeli, ale nic jim to není platné, Izrael je zemí start-upů, tolik vynálezů je z Izraele, i např. ikonický flesh disk, který vlastní doma jistě každý člověk.

Na druhé straně mnozí lidé vyhledávají izraelské technologie, i kapénkové zavlažování je izraelskou metodou v zemědělství. A rozum, zemědělská, průmyslová a vědecká vyspělost zajištuje Izraeli prvenství na Blízkém východě. Židé se nemusí nikomu omlouvat za to, že žijí a že mají svou zemi.

Z. Lapil 17.1.2021 9:31

Příjemné nedělní dopoledne přeju.

Pod pana Grindmanna jsem vložil příspěvek, o kterém si myslím, že by vás mohl zajímat.

H. Lukešová 17.1.2021 10:55

Dobré dopoledne Vám také přeji, napsal jste pěkný příspěvek, děkuji Vám za něj, leč můj názor je, že legitimnější vlastníci Země izraelské jsou Židé. Z tohoto postoje neuhnu, nejsem jako Fisher, který, jak řekl kdysi Topolánek, kdykoliv uhne. Je to mé stanovisko, nepopřu sama sebe.

M. Valenta 17.1.2021 10:54

Vysvětlení pana Grundmana je logické. Kdyby Židé začali rekolonizovat svá historická území o sto let dříve, problém by sice měli, ale řádově menší.

H. Lukešová 17.1.2021 11:02

Já bych návrat Židů na historická území rozhodně nenazývala "rekolonizací", ale reconquistou, legitimním znovudobýváním ztracené země. Tak, jak ve Španělsku byla reconquista naprosto legitimní, tak je stejně legitimní návrat Židů na Sion. Byť neměli katoličtí králové Izabela Kastilská a Ferdinand Aragonský táhnout proti Židům, zahájit jejich pronásledování, zabíjení, vyhánění a násilné nucení ke křtu. To bylo hrozné. O této tématice píše Noah Gordon v knize Poslední Žid.

Z. Lapil 17.1.2021 9:27

Díky oběma za přínosnou debatu. Dovolím si vstoupit. Především si myslím, že odkazy na dávné dějiny patří do historie. Nakonec bychom došli k tomu, že naše země po právu patří Irům, protože to jsou poslední Keltové v Evropě a Slované je odtud vytlačili. A úvaha o "politickém stvoření" palestinského národa mi trapně připomíná "Masarykův" národ československý.

Dějiny sem, politika tam, odsud to vypadá, že Židé se pokoušejí žít a pracovat v zemi, o níž na základě historických událostí někteří tvrdí, že není jejich. Na vládě se skrze vlastní demokraticky zvolené poslance podílejí i ostatní obyvatelé, dejme tomu že legitimnější vlastníci. Tato země vzkvétá.

Naproti tomu se oni dejme tomu legitimnější vlastníci pokoušejí Židy vyhladit, pracují na tom a dokonce to otevřeně deklarují. Země, kde vládnou, přes poměrně masivní dotace nevzkvétá. Čímž, tvrdím já, jakákoliv legitimita jejich nároků mizí pod nánosy ne hnoje, ale přímo suaček.

K. Křivan 17.1.2021 18:11

"Celý tento stát byl kolonizován Evropany proti vůli Indiánů."

A co má bejt ? Na vůli indiánů sere pes.

K. Křivan 17.1.2021 18:01

Pane Grundmanne,

Arabové vytáhli z pouště v polovině 7.století. Takže ne 2000 let, ale jen asi o 1300 let později vznikl Israel na původním israelském území. To už je slušný rozdíl.

J. Vlček 16.1.2021 12:15

Názory paní Černochové vnímám jako jedny z mála pozitivních názorů zaznívajících ze současné zahnívající ODS. R^

L. Severa 16.1.2021 10:32

S názory paní Černochové v tomto článku naprosto souhlasím.

J. Urban 16.1.2021 8:25

V kazdem narode najdete skvele lidi, v kazdem narode najdete hajzly. Zide ovsem maji za sebou tu silenou zkusenost, tu nema zadny narod. Tato zkusenost spolu s tim, ze jsou povinni si navzajem pomahat, dala jim moznost a odhodlani vybudovat Israel. Je otazka, jak s timto odkazem nalozi jejich pristi generace, historicka pamet lidi i narodu vetsinou moc daleko nesaha, proto lide a lidstvo delaji porad dokola ty same chyby.

P. Moravčík 16.1.2021 10:57

Herrerovia v Namíbii (až 80% národa), Arméni v Turecku 1,5 milióna)... malá oprava na doplnenie.

L. Kolman 16.1.2021 13:35

Jo, mají za sebou šílenou zkušenost. Teda pokud myslíte často zmiňovaný holokaust. Jenže ten nemají na svědomí Arabové, leč dnešní "demokratický" svět. Toho si možná někteří nestačili všimnout. Západ chtěl pak ulehčit svému špatnému svědomí, tak vymyslel samostatný židovský stát v arabském prostoru. Teda plus arabskou Palestinu, na to také mnozí zapomněli. Dnes je víc než zřejmé, že ta nikdy existovat nebude. Izrael si může dělat co mu libo, vše spolehlivě jistí v RB OSN Američané. Se na druhou stranu nemůže nikdo divit, že s takovým bezvýchodným výhledem na budoucnost se mnozí Palestinci radikalizují.

H. Lukešová 16.1.2021 13:59

Zase vedle jak ta jedle! Jak je vaším zvykem, zase lžete. Arabové mají stejnou vinu na holocaustu jako tehdejší Evropané. Muftí Husseini, Rashid Ali Gailani, Fawzi al-Qwawuqwim, a spousty dalších.

https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/historie-palestinske-hnuti-a-holocaust.A200504_175125_p_zahranici_wag

P. Lorenc 16.1.2021 18:26

Arabská Palestina existuje! Dvojí.

Ta "zvláštní" vpravo od Jordánu + v Pásmu Gaza (co nikdo nechce).

Ta tradiční a nezpochybnitelná - vlevo od řeky Jordán - Jordánsko :-).

V. Petr 16.1.2021 20:41

R^R^R^R^R^

J. Babička 16.1.2021 5:15

Pokud není Bůh, Izrael nemá žádnou budoucnost. Dříve nebo později bude zničen. Tuvia Tenenbom se na konci své cesty po Izraeli vyznává ze svého zoufalství: „Měla-li by být průvodcem daného stavu logika, je jasné, že Izrael nepřežije. Obklíčena nenávistí zvenčí i zevnitř, nemůže žádná země přežít dlouhou dobu. Jako zázrakem Židé vybudovali jednu z nejsofistikovanějších, nejsilnějších a nejkrásnějších zemí naší doby; ale co dělají, aby si ji udrželi? Nenávidí sami sebe, protiřečí si, jsou ustrašení a mnozí spěchají, aby si pořídili pas jiné země; chtějí se vrátit zpátky do Polska, Rakouska, Německa – do zemí, kde jejich předci byli pochytáni a povražděni.“ (Tuvia Tenenbom, Chyťte Žida, Zeď 2018, s. 439-440)0.

S. Zemitý 16.1.2021 7:55

Frýbort - Pod znamením půlměsíce - si to myslí taky. Ale mělo by být v našem (evropském) životním zájmu, aby se to nestalo. Podrážením Izraele si řežeme větev, na níž sedíme. Ostatně - neřežeme my si celý strom ?

H. Lukešová 16.1.2021 11:15

Tuvia Tenenbom je člověk, o kterém by se dalo říci, který má zlomené srdce, setkal se zřejmě jen s antisemity, nepoznal zřejmě žádného dobrého člověka. Ve své knize opovrhl i křesťanskými sionisty, Židy milující křesťany, kteří tvoří významné procento spojenců Izraele, nakonec i v Evropském parlamentu- Evropská koalice pro Izrael.

Jeden pan pastor, kterého jsem kdysi potkala, mi právě o Tuviovi vykládal, právě mi řekl, že je právě ztýraný člověk se zlomeným srdcem, na setkání křesťanů milujících Izrael, řekl hrozná slova, která vyrazila křesťanům dech, něco v tom smyslu "není snad pravdou, že se vy křesťané v tom vašem Novém zákoně učíte, že otcem všech Židů je Ďábel...?" a pak znechuceně odcházel pryč a ti křesťané, jak se říká, "čuměli jako puk".

H. Lukešová 16.1.2021 9:13

Knížku jsem také četla, mám ji doma, vyšla roku 2013 a je rok 2021. Stát Izrael kvete, prosperuje, navzdory antisemitům uvnitř i doma. Izrael roku 2018 přijal zákon, že je židovským národním státem. A že někteří Židé odešli z Izraele? A co má být? Spousty židovských dětí se v Izraeli narodilo, jsou vychovávány k vlastenectví a další tisíce Židů vykonalo alíju.

Zde izraelské vlastenecké děti, zpívající izraelskou národní hymnu Hatikvu

https://www.youtube.com/watch?v=Ysg4R_LMzeI

F. Kusák 16.1.2021 9:49

Statistiky o pohybu obyvatel nijak systematicky nesleduji, ale zaznamenal jsem mnoho žádostí o vystěhování Židů do Izraele z Francie i ze Skandinávie. Ani se jim nedivím. Naopak mně těší, že návštěvníci z židovského státu se u nás cítí svobodně a Češi jsou k nim velmi přátelští. I když ani u nás není situace ideální.

H. Lukešová 16.1.2021 10:59

Ano, protože pro Židy v Evropě je prostředí mezi muslimy nemožné a neomarxisté se buď zločinů na Židech přímo účastní (různé protiizraelské demonstrace) a nebo zločiny muslimů kryjí.

Např. jak byl článek Guy Millière o tom, jak muslim Kobili Traoré zavraždil a umučil dost hrozným způsobem Židovkou Sarah Halimi a soud ho nakonec osvobodil z důvodu, že byl nadrogovaný a tudíž za své chování nezodpovídal. Co říci? Zdrogování se je polehčující okolností. Takže chceme-li někoho usmrtit, stačí se nadrogovat nebo opít a obhájce může tvrdit, že jsme nevinní. Nemusím vše chápat.

T. Kohout 16.1.2021 9:50

Izreal je docela normální země, kde polovina je pro a polovina je proti (třeba Bibimu). Akorát různých sekt je tam ještě více, než jinde.

H. Lukešová 16.1.2021 0:09

Podpora Izraele na půdě naší Poslanecké sněmovny je úžasná, chvályhodná a povzbuzující, leč v OSN i čeští představitelé hlasují ruku v ruce s muslimskými a komunistickými státy, jako je Kuba, Čína, KLDR a eurounjními státy proti Izraeli a tlačí jednu protiizraelskou rezoluci za druhou. I čeští politici se účastní této právní šikany Izraele.

P. Moravčík 16.1.2021 11:18

Vaše príspevky ma privádzajú k lepšiemu pochopeniu výrazov, ktoré som síce poznal, ale ich bližší význam mi unikal. Cez hľadanie obsahu pojmu "alíja" až k znovuobjaveniu krásnej, skoro hymnickej piesne This land is mine. Nepoznal som jej vzťah k historickej udalosti. Vďaka!

P. Moravčík 16.1.2021 11:22

...alija, pardon...