9.4.2020 | Svátek má Dušan


Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 129, poslední: 30.3. 2020 21:02, přehled diskusí

J. Vlček 26.3.2020 20:25

Uznávám, že jsem váš výblitek hodně nepatřičně přirovnal k přednášce, to byl ode mne hodně přemrštěný eufemismus. Máte pravdu. Nicméně to co jste vypotil mi stačí dostatečně, abych si o vás obrázek udělal, pane Juraxi.

P. Kmoníček 26.3.2020 15:36

O panu Kalouskovi nenapíší v HALÓ novinách nic kladného.

J. Vlček 26.3.2020 15:47

To je opravdu zarážející. A že těch kladů má, co? Asi je málo prezentuje.

P. Adámek 26.3.2020 14:40

Dost mě rozpálila věta ".. já se jenom divím, proč se [odborníci] ještě nedali do práce a nepohnali pana Zahumenského k odpovědnosti." Kde to jsme, aby za to, že podá jakýkoliv návrh k soudu, byl člověk pohnán k odpvědnosti za "něco jako ohrožení veřejného zdraví, maření úředních výkonů a ohrožení veřejného pořádku, poškozování zájmů republiky, pokus o sabotáž ekonomického života či tak nějak podobně"!?

P. Adámek 26.3.2020 14:45

Jo, ona to měla být zřejmě ironie, to jsem nepochopil. Pak se omlouvám za vlastní blbství.

K. Loucký 26.3.2020 14:22

Autor na otázky buď neodpovídá a říká něco jiného, nebo se snaží o rádobyvtipné odpovědi, případně kombinuje obojí. Ještě že otevřeně přiznává, že po odborné stránce většině věcí, na které je dotazován, nerozumí. Poctivější by tak bylo rozhovor odmítnout - ale to by zase nebyl pan Keller.

P. Staronový 26.3.2020 14:31

Jo, to jsem taky napsal, níže. Nebylo to pochopeno, zřejmě mají hodnotitelé projevu nějaké klapky nebo jim stačí jméno a pověst autora.

J. Vlček 26.3.2020 14:51

Co píši níže panu Louckému, platí i pro vás, pane Staronový. Odkládám klapky a už se třesu na odpovědi odborníků na slovo vzatých, pánů Louckého a Staronového.

J. Vlček 26.3.2020 14:47

Ještě, že jsou tu tací odborníci, kteří rozumí všemu, jako například vy, kteří hravě převezmou dané otázky, fundovaně na ně odpoví a odpovědi nám pošlou sem, abychom mohli porovnat odpovědi amatéra Kellera a odpovědi Louckého, odborníka na všechno.

P. Staronový 26.3.2020 16:19

Já, když na něco neumím odpovědět, tak to přiznám, nejsa rudozeleným.

J. Vlček 26.3.2020 16:34

Což pan profesor nedělá, že.

Vy zase umíte hledat ve všem chyby, a to i tam, kde nejsou. To je také umění.

P. Staronový 26.3.2020 16:39

Už od rána nedokážete pochopit, že Keller neříká nic, jen pustě žvaní.

V tom ani nejde najít chyby, jedinou udělala redaktorka, že si nenašla někoho zajímavějšího. I když, určitou část Gaussovky to nepochybně zaujalo, takže na chleba si vydělala.

J. Vlček 26.3.2020 16:48

Vy zase máte talent a vlohy na kritika, který dokáže zkritizovat všechno, ale sám něco vytvořit nedokáže. Připomínáte mi nějakého Prokopa, který se ze zdejší diskuse nějak ztratil. Nevzpomínáte si na něho?

F. Kusák 26.3.2020 11:52

Musím se smát výrokům o zahájení řady výrob v Česku nebo v EU. Ti, co to tvrdí, ani neví, co taková moderní výroba obnáší, a že v mnoha směrech, to ani už neumíme. Jsme ve stejné situaci, v jaké se nalézalo socialistické hospodářství po pádu komunizmu. A vím, o čem mluvím, protože jsem pracoval v technické funkci ve výrobě. Najednou nebyl trh, zastaralá výroba, žádné peníze na investice a management, který se nedomluvil ani rusky. Nevěřte báchorkám o vyspělosti tehdejšího průmyslu. Snad jedině řadoví lidé byli tvořivější, což dneska dávno neplatí.

J. Kratochvíl 26.3.2020 12:06

Rád bych věděl ve kterém podniku jste pracoval, jestli jste vůbec pracoval, protože já mám opačné zkušenosti. Zakázky by byly, ale nebyl provozní kapitál na výrobu, protože ho rozkradl vrcholový managment a nebylo by tím, že by neuměl rusky. To je zkrátka ten různý úhel pohledu. Také bych vám mohl jmenovat podniky, které měly výrobky na světové špičce a přesto zanikly. Pochopitelně to byla většina našich strojírenských podniků.

R. Langer 26.3.2020 12:19

No, soudruhu, asi jste měl lepší kontakty na ty zakázky. A výrobky na světové špičce? Jo, po válce, soudruhu, po válce možná. :-D

F. Kusák 26.3.2020 12:39

Někomu jeho přesvědčení nevymluvíte, a tak s ním odejde i do penálu. No a dneska zase mladí nechápou, že v socialistické ekonomice pojmy jako zisk, kurz Kčs, tržní cena atd. buď neexistovaly nebo měly zcela jiný význam než dnes. A potom někoho přesvědčujte, když skončil u "chozrasčotu"

J. Jurax 26.3.2020 15:58

A co to vidím, není to Kratochvíl? Ano, milé děti, je to Kratochvíl!

P. Götze 26.3.2020 12:22

To mi pripomina agitku ja jsem hornik kdo je vic. Vite ono jedna vec je neco vyrobit, jenze stejne dulezite je na to mit trhy, resp. pristup na ty trhy. Bez toho to nejde. Bez toho nemate odbyt, bez odbytu nemate provozni zisk, bez nej nemate na investice atd atp. A jste v haji. Ze nekdo totiz neco perfektne umi je jedna vec, ale podstatne je to umet zpenezit. O to jde.

F. Kusák 26.3.2020 12:49

Marně přemítám, který podnik byl tehdy na světové špičce, tedy podle tržních kritérií. Zkuste mě napovědět. Třeba máte pravdu. Jedině v čem vám dávám za pravdu, že noví majitelé často ty zbídačelé podniky dovedly rychle na buben, a to buď vlastní neschopností nebo tunelováním či kombinací obojího (to většinou, a čest výjimkám)

V. Novák 26.3.2020 12:53

Poldi Kladno?

Škoda JS?

P. Staronový 26.3.2020 12:54

Politicky by neprošlo, kdyby všechny podniky zprivatizovali zájemci ze zahraničí, mající know-how a kapitál - viz Škodivka MB.

Pokud privatizovali "na sekeru" místní zájemci, kteří pak z podnikových peněz spláceli dluh, nemohli do firmy investovat i kdyby chtěli. Vyjímek bude strašně málo, nenapadá mne žádná. Klaus a další tehdy učinili nutný kompromis mezi ekonomikou a politickou průchodností.

J. Kratochvíl 26.3.2020 14:56

Naše energetické strojírenství, turbíny, elektrárny, tepelné, vodní jaderné, potravinářské stroj., cukrovary, pivovary, dopravní prostředky, lokomotivy elektrické i motorové, tramvaje autobusy,textilní strojírenství, obuvnictví, elektrotechnika napájecí soustavy, měniče, ale také ČKD Polovodiče atd. Velice snadno jsme uvolnili trhy konkurenci. Např. v Rusku místo našich lokomotiv tam vlítl Siemens. atd. To nemá nic společného se socialismem, ale byli zde šikovní lidé, kteří to uměli a je škoda dnes po jejich práci šlapat a posmívat se. Kolik se např. postavilo za 30 let nových elektráren a ty za komunismu pomalu budou končit se svou životností.

P. Staronový 26.3.2020 16:22

Jo. Některé ty produkty si sem tam koupili chudáci, kteří chtěli ušetřit, nebo v rámci tábora míru a socialismu prostě neměli valuty.

Ano, šikovní lidé zde byli a jsou, komoušům navzdory. Teď už je občas i někdo zaplatí a nemusí emigrovat.

P. Horak 26.3.2020 19:19

Byly nektere dobre podniky, jako treba Vertex.

Za ten se ovsem poprala KB a IPB, uz ani nevim kdo to vyhral.

Vyherce ovsem firmu prodal framcouszske Saint Gobain, kterre Vertex za prvni rok vydelal vice ne byla konecna prodejni cena. Mozna i jine. "Vseci kradu" - neni liz pravda?

P. Staronový 26.3.2020 12:48

Taktéž jsem tehdy pracoval ve strojírenství, takže potvrzuji.

Stroje, technologie i řízení zastaralé, víc úředníků než dělníků, zastaralý produkt, vše podfinancované.

J. Kratochvíl 26.3.2020 14:43

Prokope, a podobní exoti, vy nikdy v žádném podniku nepracovali Vy jste v žádném strojírenském podniku nemohl pracovat, protože byste zde nemohl psát takové nesmysly. Rád bych se zeptal, co tedy ten váš "strojírenský podnik" vyráběl a čím vy jste v tom výrobním procesu přispěl, případně co jste měl na starosti. Jinak tady žvaníte ideologické kraviny. To by mně opravdu zajímalo.

P. Staronový 26.3.2020 16:25

ČKd Praha, závod Tatra Smíchov, komoušku.

Sice největší výrobce tramvají, ale technicky, technologicky a kvalitativně hlavně pro SSSR.

Na žvanění ideologických kravin jste zde vy a pár dalších komoušů.

J. Kratochvíl 26.3.2020 17:55

A teď ještě, co jsi tam dělal ty antikomoušku, asi jsi zametal dílnu, k ničemu jinému tě nepustili, protože s lopatou by sis ublížil. Rád by si žvanil o kvalitě, ale víc než koštěti nerozumíš. Protože polovodičová regulace pohonu byla v té době špičková, kterou tyto tramvaje měly a byla na světové špičce, žvanile blbej. Žvaň pouze tomu čemu rozumíš.

Pravda je, že se vyváželo hlavně do SSSR, ale na tom není nic špatného, blbe. Tramvaje se uplatňovaly v regionech takových klimatických poměrů, kde všichni konkurenti ze západu pohořeli. Tramvaje z Tatrovky byly symbolem států východního bloku a to svědčí o jejich dobré kvalitě. A na tom smečka zdejších antikomoušků již dnes nic nezmění. A to je pouze jeden příklad, podobné to bylo s lokomotivami z ČKD a dalšími produkty.

J. Jurax 26.3.2020 16:06

Souhlas.

Taky jsem dělal ve strojírenské fabrice. A předtím v elektrotechnické. Tedy ve výpočetním středisku. A mám podobné zkušenosti.

Krátce před sametem jsme produkovali dolar za 60 Kčs. Na železe. Řídící elektroniku dodával Siemens, tedy po západní trhy, jinak by se to tam neprodalo. Do sojuzu stačila ta tuzemská.