26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

PROJEKT: Donašeči profesionálové

Legrace ale končí, když z dálného Bruselu přinesou poslové zprávu, že místopředsedkyně Komise a komisařka pro hodnoty a transparentnost připravila návrh Nařízení a Soubor opatření , jehož součástí bude dohled nad fungováním médií v jednotlivých zemích EU. A zprávy z Prahy sdělují, že na Úřadu vlády ČR vniká Akční plán pro boj s dezinformacemi a kde úmyslné šíření dezinformací je definováno jako trestný čin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 4.1.2023 16:58

Taková představa v mém případě moc nefunguje, protože veřejnoprávní ani jinou televizi prakticky vůbec už celé roky nesleduji. Takže nevím, jak moc je věrohodná nebo absurdní.

Ale jestli máte pravdu a ta představa je nepravděpodobná, stejně bych to spíš přisuzoval vlastnosti lidského světa, která způsobuje, že se podobně jednající a podobně uvažující lidé potkávají a synchronizují, díky čemuž jsou pak v jakékoliv instituci či jiné skupině lidí jedinci, kteří jsou si něčím podobní. Spíš, než že by to byl důsledek zákazu.

Kostky v šuplíku, jestli víte, co tím myslím :-).

V. Petr 4.1.2023 17:22

No, říká se tomu groupthink. Zejména u politiků to může mít katstrofální následky.

Z. Lapil 4.1.2023 17:36

Mně osobně byl několikrát zrušen diskusní příspěvek, přičemž zdůvodnění se odkazovalo na zcela obecný text.

A na centrum.cz mám dokonce natvrdo zakázáno diskutovat, a jediné co se dozvím, je - nekecám - Počet vymazaných příspěvků: nula; Počet příspěvků: nula.

To i ty zlé čarodějky v pohádkách musely zaklínat princezny v žáby tak, aby bylo odekletí možné.

R. Polášek 4.1.2023 11:17

Jinak ale souhlas, každá totalita pro zajištění své nadvlády buduje systém udavačů. Nastupující zelená či levicově progresívní či sluníčkářská a proimigrační totalita by to chtěla taky.

K. Florian 4.1.2023 11:14

Společnost pro obranu svobody projevu - Společnost pro obranu svobody projevu byla založena v návaznosti na petiční iniciativu Stop cenzuře. Naším posláním je podpora svobody slova jako základní podmínky demokracie a obrana proti novým formám cenzury na sociálních sítích, které se stávají hlavními veřejnými fóry občanské diskuse. (sosp.cz)

R. Polášek 4.1.2023 11:05

Tak rybářská a myslivecká stráž je defakto cechovní stráž. Ta má se státem jen málo společného, v první řadě je zřizována těmi cechy a má udržovat správné vykonávání té činnosti mezi svými členy, rybaření rybáři a myslivost členy mysliveckého spolku. Pokud přistihnou členy svého spolku při nějaké nesprávné činnosti, třeba rybáře při nepovoleném rybaření, pokud to nepřekročí hranici, kterou si stanovil stát pro svůj zásah, řeší se to uvnitř toho spolku. Logicky když přistihnou nečlena, nerybáře při rybaření nebo nemyslivce při lovu, logicky nad ním nemají žádnou exekutivní pravomoc a logickytoho člověka tak musí předta státu.

Je to v podstatě totéž jako jsou třeba revizoři v MHD. Když přistižený černý pasažér prokáže svou totožnost a souhlasí s pokutou, je t potom jenom mezi níma příslušným Dopravním podnikem. Když odmítne prokázat svou totožnost nebo revizora napadne, řeší to potom policie.

K. Křivan 4.1.2023 17:21

Rybářská stráž, .... za mých mladých let se tomu říkalo porybnej, a oblíbení byli jako osina v (_!_). Já jednoho málem zlikvidoval. Bylo to na Sázavě, kde máme chatu. Na dálku bylo vidět jak buzeruje rybáře, tak jsem vzal prut, odepnul háček a navázal místo něj flašku piva. S tím se se posadil na náš břeh. Přišel a začal . "Rybářský lístek " Já, co ??? " rybářský lístek !!!! " Já, "Na co ? Nemám !, Nechal jsem ho řvát asi ještě čtvrt hodiny, rybáři postávali kolem a moc se bavili, .... viděli co jsem do řeky spustil, ... Nakonec jsem řekl, "mě to už nebaví jdu domů. A vytáhl jsem pivo. Chlapi kolem začli řvát smíchy a porybnej byl asi milimetr od infarktu.

R. Polášek 4.1.2023 17:53

Nojo. V každém oboru se občas dostane k té moci dané úřadem nějaký blbec.

Ale zrovna u těch rybářů, kdyby nebylo porybných či dneska rybářské stráže, tak by nakonec každý druhý chytal u řeky nebo rybníka a neplatil nikomu za to . A kdoví kolik lidí by si někde v lomu našetřilo nějaký perunit nebo u vojáků semtex a lovili by potom ryby trhavinou. Nebo by ti s platnými rybářskými lístky aspoň lovili nepovolenými způsoby. Nebyly by problémy s kormorány a vydrami, protože ti by pochcípali hlady, protože lidi by všechny vody vylovili do mrtě.

A úplně stejné to je s mysliveckou stráží, akorát tam je k pytlačení třeba trochu silnější nátury, takže to lidi nedělají tak masově.

A to ani nemluvím o organizovaných skupinách, kteří to dělají na kšeft a jsou schopni v noci nalovit celé nákladní auto kaprů nebo střelit větší počet kusů srnčího a jeleního.

L. Harvánek 4.1.2023 10:51

Být vyloučen ze společnosti kvůli svým názorům a přijít o spoustu "přátel" kvůli témuž je skoro totéž, jako být ve vězení. Tam ale na rozdíl od prvního máte zajištěnou alespoň stravu a bydlení.

J. Anděl 4.1.2023 11:13

Pane Havránku, ale to se přece dělo vždycky, tak funguje lidská společnost. Ve svém středu si drží jedince konformní, na svůj okraj vytlačuje ty nekonformní. Naprostá svoboda je vždy vykoupena životem na okraji společnosti.

I proto třeba Ježíš připomíná, že do nebe vede cesta úzká a strnitá a nikoliv široká a pohodlná.

Omylem všemožných aktivistů - a dnes i některých bojovníků za svobodu slova - je, že má existovat jakási utopická společnost, která zajistí širokou cestu do ráje všem.

To je podstata omylu (nebo úmyslné lži) všech socialismů a genderově, rasově či nábožensky rozmanitých či inkluzivních ideologií.

!!

K. Křivan 4.1.2023 16:40

Jo, to by mohlo bejt.

O. Mayer 4.1.2023 12:15

... to máte těžký, pokud máte tak odporné názory, že se s vámi nikdo nechce bavit, je asi lepší hledat chybu v sobě než ve svém okolí. Naštěstí nám bůh seslal na zem sociální sítě a každý pako si tak snadno nejde jiné komplementární pako a spolu pak získají kýžený pocit stádnosti/komfortnosti.

V. Petr 4.1.2023 10:45

Řekněme si to rovnou, již dnes jsou lidé ZAVÍRÁNI pro názory, které se nelíbí rudozelené pakáži. A veřejnoprávní média hýkají nadšením. Připomíná mi to počátek normalizace, to také byli lidé stíháni za všemožná "hanobení," např. "hanobení ekonomického stavu republiky."

A kolik pitomců volí Slepenec, hlavního pachatele tohoto zla! To se liší od té normalizace, normalizátoři byli dosazeni cizí agresí!

Kdo volí kandidáty podporované Slepencem, volí cenzuru a teror!

J. Anděl 4.1.2023 12:11

Řekněme si to rovnou, již dříve byli lidé ZAVÍRÁNI pro názory.

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-za-propagaci-nacismu-dostal-v-brne-35-roku-vezeni-45277

Link je příklad, nejsem si jistý, jestli dotyčný do vězení doopravdy nastoupil.

V. Petr 4.1.2023 12:52

Díky za odkaz. A o tom, co je nacismus rozhodoval KDO?

J. Anděl 4.1.2023 13:16

Někdo. Stejně tak, jako někdo rozhodoval o tom, co je to znásilnění, loupežné přepadení nebo vražda.

Ale jistě, správně ukazujete na jednu ze slabin zákonné represe propagace určitého názoru či ideologie. Přesněji byste se ale měl, podle mě, ptát, co je to propagace nacismu. To je totiž podle mě ještě obtížněji identifikovatelné, nežli to, co je to nacismus. Ale čím ho (záměrně) propagujete?

Podobně by podle mě bylo velice obtížné přesně definovat, co je to propagace islámu. Nebo co je to přesně úmyslné šíření dezinformací nebo nenávisti.

Kdyby to na mě nemělo potenciálně negativní dopad, připadalo by mi to jako intelektuálně zajímavé téma.

J. Anděl 4.1.2023 10:40

Složitý článek, jablka s hruškami, mezi tím obilí a písek.

Velký problém vidím obecně v tendenci reagovat na konkrétní akutní problémy snahou změnit zákony, na místo snahy důsledně aplikovat zákony stávající.

Nezamýšlenými důsledky snahy novým zákonem vyřešit nějaký aktuální problém (ať už jím byl předtím Covid, nebo nyní ruská válka) pak budou postihy lidí v absurdních situacích. Třeba pokutou za neobratné informování o dopadech použití hřebenu na sběr borůvek.

Zatímco profesionální lháři stejně přijdou na způsob, jak své lži formulovat tak, aby stávající legislativou postižitelné nebyly.

P.S.: to neznamená, že legislativa nemá reagovat na vývoj. Například je asi nutné jasně (jasněji) definovat třeba pozici sociálních sítí. Je to veřejná služba typu telefon? Nebo je to něco jako zpravodajské médium? To je ale obecná klasifikace, to není zbrklá reakce na to, že Rusko zahájilo válku a dezoláti mu otevřeně fandí.

V. Petr 4.1.2023 10:49

Mnozí fandí Rusku proto, že se jim hnusí Brusel s jeho šílenostmi, které co do škodícího potenciálu překonávají i Stalina a Hitlera. Ani jeden z nich např. nechtěl nahradit etnické Evropany černochy ze subsaharské Afriky jako Timmermans!

J. Anděl 4.1.2023 11:02

Já jsem spíš pro fandění ČR a fandit Rusku mi v tom směru připadá stejně kontraproduktivní, jako fandit multikulturním či jiným idealistickým utopiím.

Každopádně bych však nefandil legislativním změnám jenom proto, že by se mi zrovna hodilo ztlumit volume těm, se kterými nesouhlasím.

Vystačím si svobodou slova, zahrnující právo nazývat je tak, jak si myslím, že je odpovídající.

Zjednodušeno.

R. Polášek 4.1.2023 11:15

Tak fandit Rusku jen kvůli průšvihům přicházejícím z Brusele je nesmysl a zoufalství. To je rovnou z deště pod okap.

Jako kdybychom před začátkem druhé světové fandili Hitlerovi, protože Masarykova a potom Benešova První republika nebyla ve všem tak ideální, jak to dnes z dálky vypadá.

V. Petr 4.1.2023 11:30

Toto není pravda. Brusel není jen nedokonalý, je přímo zločinný a naprosto šílený. Pokud to chcete porovnat je to jako fandit Stalinovi proti Hitlerovi nebo Hitlerovi proti Stalinovi.

Ve skutečnosti existovaly oba extrémy a rozdíly jsou dva. 1) Hitler neválčil jen proti Stalinovi, ale i proti západním demokraciím, a 2) Stalin vyhrál.

J. Anděl 4.1.2023 14:27

Použiju váš příměr pro upřesňující dotaz. Řekněme tedy, že Stalin je Putin a Hitler je EU.

Kdo jsou podle vás dneska ty západní demokracie?

V. Petr 4.1.2023 15:03

Západní demokracie patří minulosti.

V. Petr 4.1.2023 15:19

Je to naprosto tragické, dnes ani není kam emigrovat.

J. Jurax 4.1.2023 15:09

Dobrá otázka ... :-(

R. Langer 4.1.2023 15:52

No, nejvíc asi MY! ;-)

J. Anděl 4.1.2023 15:55

My jako ČR?

Proti tomu asi nic nemám.

R. Langer 4.1.2023 15:56

ANO! A myslím, že brzy začnou lidé utíkat "na západ" k nám, do ČR. Ba dokonce bych řekl, že už to začalo. ;-)

J. Anděl 4.1.2023 16:33

Jasně.

Ovšem "EU" nebo "Brusel" je široký pojem. To je i ta ČR, to je Maďarsko, to je Polsko (abych uvedl největší rebely) atd.

A vzhledem k soudobým událostem (resp. v reakci na ně) se právě i pozice těchto zemí a struktura a vztahy uvnitř EU docela proměňují.

V. Církva 4.1.2023 11:16

Že lidi štve Brusel chápu, že chtějí vyhnat lišku tchořem už ne.