5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

PRÁVO: Klausův ́vrtoch ́ a Lisabonská realita

Zde bych se chtěl zmínit o problému evropské listiny práv, která je nedílnou částí LS, a požadavku presidenta, aby neplatila pro ČR podobně, jako neplatí pro Polsko a UK. Již reakce pana Posselta, který považuje “Klausův požadavek za omezování lidských práv sudetských Němců a za cynickou hru s osudy milionů lidí zbavených práv, vyhnaných a mnohdy zavražděných a jejich potomků", svědčí o tom, že jde opravdu o hodně a že bychom měli bedlivě vážit své další kroky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
oh 22.10.2009 14:15

Re: jako u nás

Cha cha. Soud musí posuzovat především právní stránku věci, ale podle zákonů, které platily v době činu. U trestního soudu by těžké dětství podezřelého mohlo být použito jako polehčující okolnost, ovšem u soudu, který řeší otázku "lidských práv" je historický kontext důležitým faktem pro vlastní posouzení případu. Je nemožné aplikovat dnešní pojetí lidských práv na události z minulosti. A Je to tím větší nesmysl, čím delší doba od posuzované události uběhla. Přesto se bohužel najdou jedinci (a i mezi soudci), kteří tenhle absurdní přístup obhajují, prosazují a při každé příležitosti používají.

Možná by u toho soudu ČR měla svého právního zástupce - jen se trochu děsím toho, že nějaký bezmozek ze státní správy by obhajobou ČR mohl pověřit třeba tu právnickou firmu, která státu (s menší pomocí českých politiků) elegantně prohrála arbitráž o tv Nova s CME. No ale když si stát dokázal najmout pro spor s CME právní firmu, která na základě dlouhodobé smlouvy zastupovala zájmy CME v Maďarsku, Tak není vyloučeno, že by se našel génius, co by hájením zájmů ČR pověřil třeba Posselta.

jasan 22.10.2009 7:14

jo pane Spacku

my si vladnout umime - i kdyz jinak nez to vyhovuje Vam a Vam podobnym.   Nechceme totiz jen "drzet hubu a krok" a se zpevem na rtech  vitat novy "protektorat".

Ncmene - o to v clanku nejde - ten jen popisuje co se MUZE stat kdyz budeme pitomci o podepiseme pro nas nevyhodnou smlouvu aniz bychom mysleli na sve zajmy.

A keci o Europe atak dale a tak dale si s odpustenim strcte do "brusele".

Harpyje 22.10.2009 7:19

"my si vladnout umime"

Ano, léta 1948 - 89 jsou důkazem toho, jak jste nám uměli vládnout.

jasan 22.10.2009 7:25

ale harPYJE

to nam vladli z Moskvy a radi jsme se toho zbavili.....- a ted nechceme aby nam vladli z Brusele.

Vy o to naopak stojite..  nepisete nahodou z nemecka?

wiki 22.10.2009 10:02

Re: "my si vladnout umime"

Není divu, že si "neumíme vládnout". když tu máme "vzdělance" vašeho typu, kálící si do vlastního hnízda, buď z blbosti nebo - a to bude většina - za peníze, či jinak přijaté služby. Mnozí disidenti v čele s Havlem přijali za komoušů podporu z Německa, a cítí se zavázáni, to se tu bohužel nikdo neodvažuje už ani říct, ale je to tak. Tak ať tu podporu vrátí, ale netahají do toho ostatní!

von 22.10.2009 10:49

Re: "my si vladnout umime"

Ach jó - ten listopad 1989 nám byl čert dlužen. že?

wiki 22.10.2009 11:24

Re: "my si vladnout umime"

Trošku mimo, ne? To že nechci komunisty, neznamená, že musím ve všem vyhovět Sudeťákům! Aspoň pro mě, ne,

Holovousek 22.10.2009 7:09

tak o

"zdejších elitách" velké mínění nemám. Co je to za elity s komunistickými školami a zvrácenou komunistickou výchovou? Jen se podívejte na rozhádané čecháčky z vyšších i nižších pater společnosti, na jejich slovník vyjadřování, na úsilí a snahu pracovat. Případ západočeské univetzity v Plzni nakrásně odhalil, jaké "elity" tady máme! A určitě se nejedná pouze o plzeňskou univerzitu. Bude jich jistě více.:-(

děteněkam 22.10.2009 10:15

Re: tak o

Možná i Holovousek.

Tx 22.10.2009 6:15

Milá S.Š.

ono "okradení" sudetských Němců bylo na základě mezinárodních dohod jako reparace, t.j. náhrada škod způsobených okupací. Tito lidé pak měli dostat kompenzaci majetku od německé vlády. Pokud se tak nestalo, je to vnitroněmecký problém a lidé by měli žalovat německou vládu. Pokud by si někdo vymohl odškodné na české vládě, musel by vrátit německé to, co od ní dostal. Jinak, co se týče „nevinnosti“ odsunutých, pusťte si nějaké záběry z Karlovarska z r. 38.  Poučné. Točili jsme tuhle s Nory film o mobilizaci v r. 38, vzali do komparsu zbylé Němce na Karlovarsku a šel nám mráz po zádech. Všichni, i ti mladí, znali „Die Fahne hoch…SA marschiert..“.  Náckové jak višně.  A to jsou ti hodní, kteří tady zůstali!  Taky bych  připomněl story, kdy na Ještěd (ještě  za dob NDR) přijely 3 autobusy Němců, když se ožrali, vzpomněli si na mládí, začali hajlovat a zpívat náckovské písně. Naši policajti si s tím nevěděli rady (to víte, soudruzi z NDR..), tak zavolali poldy z NDR. Ti se s nima nepárali, nacpali je do autobusů  a nejspíš do basy…

            Na druhou stranu jsem se v USA setkal s německým studentem, příslušníkem Bundeswehru, který mi řekl“ proč mi pořád předhazujou WW II, když já jsem v té době nebyl na světě a za nic nemůžu? Měl pravdu. To jsou ti lidi k debatě.

vltava 22.10.2009 9:52

Re: Milá S.Š.

O okradení se mluví proto, že k zabavení majetku sudetských Němců nedošlo soudní cestou, ale podle toho Švejkova "vinnej, nevinnej, berte to pořadě". A to je opravdu problém.

Ze znalosti písně se podle Vás pozná nacista? No já znám "Sojuz něrušimyj", ale rusofil ani komunista nejsem.

No a ti ožralí Němci - otevřete si láhev rumu, vypijte ji narychlo, a uvidíte, co budete sám říkat... A co Vám pak ostatní řeknou, že jste vykřikoval...

S.Š. 22.10.2009 2:45

Já čtu zas Posseltovy věty trošku jinak, pane autore.

Především, z toho, co citujete, nelze vyvozovat vůbec nic. Naopak, Posselt opakovaně řekl, že "Lisabon nemůže mít vliv na Benešovy dekrety" (LN, 17.10.2009), neboť - jak ví všichni krom prezidentových poradců (stojí za to se podívat, kteří "odborníci" to byli), viz

http://zpravy.idnes.cz/klaus-dal-lisabonu-sanci-staci-jen-slib-ze-eu-nezpochybni-benesovy-dekrety-1tz-/domaci.asp?c=A091017_123259_domaci_lf

NENÍ MOŽNÉ ABY EVROPSKÉ PRÁVO PUSOBILO ZPĚTNĚ !!

Za povšimnutí ale naopak stojí, co Posselt řekl dále. Klaus se podle něj "pokouší ze zatuchlých nacionalistických emocí a lítosti nevinných vytlouct politický kapitál". To označil za "hluboce antievropské, nemorální a hluboce obrácené do minulosti" (LN, 10.10,2009). R^ Řekla bych, že to je velmi přesné. Problém je v tom, že jak se u nás vysloví slovo sudetoněmecký landsmanšaft, naši lidičkové začínají panikařit.

Máte pravdu, pane R.J., člověk by si myslel, že 65 let poté už nebudou vládnout takové vášně. Řekla bych nicméně, že v generaci našich dětí už se nic takového nevyskytuje, zaplaťpánbůh. Navíc, je třeba jim neustále opakovat, že právo vlastnit, vlastnictví a dědictví jsou takové kategorie světového (římského) práva, že jakési Benešovy dekrety neznamenají nic jiného než bezpráví a že Klaus v tomto případě kope za zloděje. To okradení a jejich potomci jsou přece stále v právu. Tedy, v tom kvalitním. Ne v tom z Právnické fakulty v Plzni. Krádež je pořád jenom krádež. A je úplně jedno, jestli jde o sudetské Němce nebo o malé akcionáře.

XY 22.10.2009 5:57

Re: Já čtu zas Posseltovy věty trošku jinak, pane autore.

Není možné, aby evropské právo působilo zpětně!? Přečtěte si článek uvedený vpravo ve sloupečku "Hon na Václava Klause", autor zde na konkrétním příkladě dokazuje, že tomu tak je! A Vy sám máte možnost si na stránkáchMinisterstva spravedlnosti ČR najít uváděnou kauzu a přesvědčit se o svém scestném tvrzení. Takže sundejte si růžové brýle a než budete něco tvrdit, přesvěčte se o skutečnostech na precedentech. Přišel jste s křížkem po funuse

XY 22.10.2009 8:14

Re: "Strašení minulostí"

Nechci zde uvádět své moudrosti, ale výklad práva je někdy velmi záludný, že více věřím precedentům, než zněním zákonů, které si každý může vykládat jak chce a na tom je založeno i anglosaské právo. Bohužel s politováním musím konstatovat, že precedent Vokurka proti České republice zde je. A je průkazné, že došlo k porušení zákazu zpětného účinku.

Pirsat 22.10.2009 9:27

prej "odborníci"

Napište jmenovitě těm "odborníkům" zda jsou ochotni zaručit se celým svým majetkem a majetkem své rodiny za to, že když se ukáže že to není pravda tak o vše přijdou...., očekávám odpověď :-)

jo a mimochodem odpovědět na konkrétní argumenty s konkrétní živou kauzou která se stala nějakým názorem někoho kdo se neumí ani pořádně za svůj názor postavit je trapná DEMAGOGIE

Vzhůru do EUSSR

+++ 22.10.2009 23:23

Re: Já čtu zas Posseltovy věty trošku jinak, pane autore.

Vážený pane, zbytečně se snažíte. Sylva Šauerová je dobře placenou agentkou. Když si projdete všechny komentáře, objevují se zde stále stejní dobře zaplacení SdL, kteří si nahrávají a svými příspěvky se snaží vnutit českým čtenářům  pocit viny, vlastní neschopnosti si vládnout,  pocit malosti. Pak se zde vyskytuje pár blbů, kteří mají averzi vůči prezidentovi a bez věcné argumentace si potřebují alespoň do něj kopnout, nebo ho jedovatou slinou pošpinit. Ve skutečnosti diskutovanému tématu vůbec nerozumí. Tož tak.

Mgr. Milda 22.10.2009 23:22

Re: VÁCLAV KLAUS JE AGENTEM KGB

k těm symptomům si můžete přidat další:

víceméně diskrétně vyhostila ČR ruské diplomaty, kteří se nepřiměřeným způsobem zajímali o českou jadernou energetiku. "Nepřiměřený způsob" se jinde jmenuje špionáž a tu průmyslovou i politickou u nás Rusové provozují extrémně drze.

Václav Václavovič se při nedávné návštěvě v Moskvě velkoryse bavil o zakázkách pro ruské firmy, které by měly dostavět Temelín. Musí mu být nepochybně známo, že tato dostavba má prioritu právě proto, aby snížila závislost ČR na Rusku. Takže Klaus torpeduje právě tuto snahu o českou suverenitu vůči bývalému okupantu a zachvátčikovi.

realista 22.10.2009 1:12

Další důvěryhodný zdroj.....

Cituji z dopisu  rakouského SdL ministru zahraničí, aby dodatek pro ČR neratifikoval:

Uznání Evropským společenstvím jako smluvní dodatek nebo doložka, jako třeba: "Smlouva se netýká poválečného uspořádání České republiky" nebo "Smlouva vychází z kontinuity České republiky, kterou suverénně vykonává nad státním územím, vzešlým po roce 1945" nebo jiné, by nebylo jen v příkrém rozporu s lidskými právy a tím i s hodnotami EU, ale znamenalo by nejzávažnější diskriminaci statisíce občanů EU. Na rozdíl od ostatních občanů EU, bylo by těmto osobám bez věcného důvodu zabráněno, aby se obrátily s problémem na EU a její instituce a to porušuje jednoznačně zákaz diskriminace.

 Takže žádná retroaktivita!! Nově vytvořená skutková podstata!

Mgr. Milda 22.10.2009 23:31

Re: Další důvěryhodný zdroj.....

neměli bychom spustit ze zřetele, že tento dodatek se odůvodňuje Benešovými dekrety, ve skutečnosti však bude působit do budoucnosti. Bude-li zkorumpovanými soudci v manipulovaném konkursu komukoliv z nás ukraden majetek, nemáme šanci, odvolat se ve Štrasburku. Já o ty dodatky nestojím, sudeťáků se už dávno nebojím.

paštun višnu 22.10.2009 0:57

Díky autore,

takovýchto článků je právě teď třeba jako soli.

gerontusinza 22.10.2009 14:24

Jo to je pravda........Re: Díky autore,

jen houšť atˇ lidi pochopí co jím pár drzých  "novinářů" servirovalo za blafy....... jen tak dál....;-D

certik 22.10.2009 0:54

prej pravo

Clanek ma nadpis Pravo, ale pravnickej argument v nem nejni ani jeden.

R.J. 22.10.2009 1:32

Re: prej pravo

To jim je jedno,havně že mohou strašit pablby, co jim pak odpustí jejich rozkrádačky. Nebo je ani neuvidí a budou ještě těm zlodějům aplaudovat. Známe to.

jája 22.10.2009 0:26

Jasně, teď budeme řešit II. světovou a Sudeťáky

Teď musíme napřed vyřešit naše budoucí postavení v |EU, k tomu se postavme čelem!

A jestli to Topolánek jako premiér, Schwarzenberg jako ministr zahraničí a Bursík jako 1. místopředseda vlády věděli (tedy o možnosti připojit naše požadavky k výjimce Polska a UK), tak to je ZRADA a měli by za to být souzeni.

wiki 22.10.2009 0:38

Re: Jasně, teď budeme řešit II. světovou a Sudeťáky

Přesně!

Radim Špaček 22.10.2009 0:19

Tak se k tomu konečně postavme čelem

Jestli je pravda to, co Tomáš Vaněk popisuje v kurzívě, pak se tady po válce stala spousta většího i menšího svinstva, A JE NEJVYŠŠÍ ČAS to konečně nějak zhodnotit.

Proč bychom měli mít problém přiznat, že naši předkové udělali něco blbě? Tohle zatloukání problému je projevem nedospělosti a pocitu míéněcennosti, což bychom opravdu už nemuseli mít zapotřebí.

A měli bychom si to vyřešit a vyříkat hlavně kvůli sobě, protože když nás k tomu přimějí zvenku, svého mindráku se nezbavíme.

daimonion 22.10.2009 0:26

Re: Tak se k tomu konečně postavme čelem

To je ale hrůza - zabíjeli jsme, kradli jsme a teď nám hrozí trest. Pane presidente chraňte nás - jste skvělý český vůdce a spasitel náš. Děkujeme ti, za tvou úžasnou statečnost ... ;-D;-D;-D

daimonion 22.10.2009 0:27

Re: Tak se k tomu konečně postavme čelem

Jinak řečeno: kdo nic neukradl, nemusí se bát ... ;-)