1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

POLITIKA: Život není spravedlivý

A nespravedlnosti, které na nás osud napáchal, bolí jako staré jizvy. Až do smrti. To mne napadlo při čtení polemiky mezi pány Petrem Adlerem a Milošem Šuchmou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 3.4.2018 15:01

Já jsem toho Schwarzenberga slyšel a dost mě to

překvapilo. On to totiž uvedl úplně mimo mísu, vůbec o tom nebyla řeč. A dokonce si ani nemyslím, že to rozhodlo, i když to Schwarzenbergovi rozhodně neprospělo.

J. Farda 3.4.2018 16:02

Re: Já jsem toho Schwarzenberga slyšel a dost mě to

Máte pravdu, ale mně jde o páně Vlkovu emotivně demagogickou interpretaci toho výroku. Opravdu to byl s podstatou oné diskuse nesouvisející výrok, on holt už pan kníže občas takový ulítle ukecaný je ... :-)

R. Langer 3.4.2018 17:16

Re: Já jsem toho Schwarzenberga slyšel a dost mě to

Já bych řekl, že je blbý.

M. Moravcová 3.4.2018 15:12

Re: Pan Vlk starší,

podle současného hodnocení lidských práv pravděpodobně skončil Beneš - a takovou kravinu řekne kandidát na prezidenta? Ty doby se nedají vůbec srovnávat a jen blbec to udělá.

J. Kanioková 3.4.2018 17:29

Přesně,

mě to srovnávání vytáčí. Každý uznává jen tu "svou" pravdu, a budou si navzájem okopávat kotníky.

M. Prokop 3.4.2018 17:32

Re: Pan Vlk starší,

Ano, doby lépe nesrovnávat a tohle náhodou řekl Sch. pravdu.

M. Moravcová 3.4.2018 19:43

Re: Pan Vlk starší,

Neřekl pravdu.

Z. Lapil 5.4.2018 13:36

Re: Pan Vlk starší,

Myslíte tedy, že podle současné interpretace lidských práv je odsun/vyhnání/vystěhování dvou miliónů lidí (nechytat za číslo, prosím) v pořádku?

V. Vlk 3.4.2018 22:15

Re: Pan Vlk starší,

Asi se mne s někým pletete. NIKDY jsem netvrdil, že by nebyli v Postoloprtech zavražděni sudetští Němci. Jenže dokázáno bylo jen to, že tam byli zavražděni a to možná zbytečně, ti kluci z Hitlerjugend. Takže žádní "nevinní nezletilí chlapci". Oni měli ,mnozí mladí kluci z HJ za sebou výcvik na diverzanty -Werhwolfy . Wehrwolfové byil podřízeni říšskému vedoucímu SS a policie Heinrichu Himmlerovi. Působili v pohraničí - Liberecko, v široké míře Ústecko - Ústí nad Labem, Jeseníky, Šumava, Bavorský

les. Podle zprávy ministerstva vnitra působilo od května 1945 do poloviny roku 1946 na území Čech 256

německých teroristických skupin „Wehrwolfů“. No a nějak se z vyprávěnek sudeťáků ztratily mrtvoly židů z koncentračního tábory z Postoloprt, a také mrtvoly zajatců z místního lágru mezi Ps a Žatcem, kteří chodili odstraňovat trosky po bombardování Mostu a Chomomutova.Pane Farda,kdo byli ti mrtví v Bažantnici v Postoloprtech se nezjistilo. Je však téměř jisté, že to nebyli jenom sudetští Němci. No a v tom je ten problém.Jisté je však, že ti mrtví byli a jsou zneužíváni v protičeské propagandě.Asi v tom nějak bloudíte. Základní představu o dění u nás v roce 1945 najdete v mojí knize Krvavé dozvuky války. nakl. Grada Je podivuhodné, jak rezonuje otázka neznámých mrtvých z Postoloprt, aniž by tyto "hledače "pravdy zajímaly desetitisíce mrtvých v koncentračních a zajateckých táborech na území Sudet a Protektorátu a v pochodech smrti .Existují zprávy o průchodu zajatců některými obcemi bývalého litomyšlského okresu – Litomyšlí procházelo v době od 8. února do 10. března celkem 75 000 válečných zajatců, Dolní Sloupnicí 20 000 a Českými Heřmanicemi jich prošlo na 60 000. Z Litomyšlska pokračoval proud zajatců směrem na Vysoké Mýto a Hradec Králové.Tisíce z nich zemřely. Ovšem to nebyli němečtí nadlidé, a tak ti se nepočítají, že?!

J. Farda 4.4.2018 11:15

Re: Pan Vlk starší,

Nevedu si archiv zdejších diskusí, ale ujišťuji Vás, že si Vás nepletu. Tvrdil jste, že šlo maximálně o jednotlivce, a ty kluky z HáJotu jste tenkrát také popřel. Abysme si rozuměli, já nepopírám vinu Němců a jejich zrůdná zvěrstva za jimi vyvolané války, a když někdo dnes skučí nad Drážďanami, ptám se, kdo začal coventryzírovat města? Když někdo skučí nad Hirošimou, ptám se, kdo začal a kdo se choval vůči zajatcům nelidsky? Když skučí nad vyhnáním, ptám se, kdo začal vyhánět? Němci i Japonci dostali to, co si zasloužili. jak jsem se zmínil, moji rodiče v r. ́38 před Němci utíkali, takže mám o té době od nich určitý přehled, vím o existenci poválečných květnových lynčů, prováděných často RG, ale to byla reakce na německá a sudeťácká zvěrstva války, což ještě chápu. Postoloprty a Přerov se už do mého chápání nevejdou, a zásadně odmítám zpopírání nebo zlehčování těchto "incidentů" se stovkami mrtvých prováděné naší pravidelnou armádou. Vy je hájíte či omlouváte, každopádně zlehčujete. V tom jsme a zůstaneme, jakkoli si Vás vážím, v rozporu. Kdysi jsme si k Novému roku spolu s jinými účastníky diskusí přáli, tudíž i teď Vám přeji vše nejlepší - mějte se.

D. Stirský 3.4.2018 13:12

Takže na zákaldě diskuse o mostu

jsem se dozvěděl, že Vlk je něco jako aktivista, že takto je třeba jeho příspěvky brát. Ovšem aktivisté, nemýlím-li se, patří podle lidí páně Vlkovy krve na hranici. Mne by přesto zajímalo, a pořád se to nedozvídám: kolik mostů v Česku padlo. 2. Kdo, kdy a jaký přesný grant ohledně islámu chtěl vypsat.

O. Uživatel 3.4.2018 13:41

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 3.4.2018 14:28

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 3.4.2018 14:58

Uživatel požádal o vymazání
D. Stirský 3.4.2018 15:09

Re: Takže na zákaldě diskuse o mostu

Jediné, co jsem dohledal, bylo, že nějaká paní učitelka zadala úkol napsat rozdíly mezi islámem a křesťanství. Žádný vypsaný grant "slám do škol" - byť následně zrušený - jsem nenašel.

O. Uživatel 3.4.2018 15:28

Uživatel požádal o vymazání
D. Stirský 3.4.2018 15:35

Re: Takže na zákaldě diskuse o mostu

Vždy jsem skončil u Okamury, což dle mého není vůbec důvěryhodný zdroj, ale přesně zdroj, od kterého Vlk rád opisuje. Znovu: chci číslo grantu, podmínky, částku, ukazatele, návrh smlouvy...

O. Uživatel 3.4.2018 15:45

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 3.4.2018 15:56

Uživatel požádal o vymazání
J. Urban 3.4.2018 13:02

HMM, tak tenhle článek jsem nepochopil, jistě

bude chyba na mé straně, když parafrázuji tu paní z Berouna (která to prohlásila o Zemanovi): moudrost pana Vlka je nad moje chápání. Každopádně zná pan Vlk jiné emigranty než já.

S. Netzer 3.4.2018 13:08

Re: HMM, tak tenhle článek jsem nepochopil, jistě

On především ví, že všichni jsou takoví.

Ten kolektivismus mají soudruzi v sobě zažraný.

J. Urban 3.4.2018 13:14

Re: HMM, tak tenhle článek jsem nepochopil, jistě

No, a pokud jde o Babiše - neprozřel nám pan Vlk až v posledních dnech? Úplně náhodou až po vydání Nikulina? Vždyť tandem Babiš-Zeman tak krásně unisono táhnul a teď tomu prvnímu najednou nadává.

P. Vaňura 3.4.2018 12:38

Naprostý souhlas!

J. Matuška 3.4.2018 13:07

Re: Naprostý souhlas!

Pane Vlku, díky za skvělý článek. Odkaz jsem si dal do mého skromného archivu.

D. Stirský 3.4.2018 12:35

Proč se tak umanutě ptám? Třeba na mosty?

Protože o to šlo (mj.) ve vysmívané petici vědců. Umět vyhodnotit informace, odlišit blábol od údaje pravdivého, dezinformaci od skutečného stavu věci. Díky profesi musím občas napsat odborný článek. Čtu rád literaturu faktu, někdy i knihy s bohatým poznámkovým aparátem. A tak jsem se naučil, že napíšu-li, že "v Praze, ale nejen tam, padají mosty", musím: 1. Definovat, co si pod pojmem "most" představuji. Je to i mostek přes strouhu ve Lhotě se sv. Jánem uprostřed? 2. Musím si zjistit, kdy, kde a které mosty na území ČR spadly. 3. Musím vědět, kolik mostů (dle dané definice) v Česku je. 4. Spočítat si %-ní podíl spadlých mostů, mostů v havarijním stavu, mostů v ucházejícím/velmi dobrém stavu na všech mostech. 5. Srovnat výsledky se situací v obdobných státech. Jsme na tom lépe? Hůře? Teprve pak mohu učinit nějaký závěr.

Jenže to není jednoduché. Zato "v že v Praze, ale nejen tam, padají mosty" mám napsáno během čtvrt minuty. Přesně takto píše Vlk. Mnou velmi neuměle pospaný, přístup samozřejmě musí užívat i ti, které Vlk opovržlivě nazývá IYI.

J. Václavíková 3.4.2018 12:37

Re: Proč se tak umanutě ptám? Třeba na mosty?

Přesné! Díky.

O. Uživatel 3.4.2018 12:41

Uživatel požádal o vymazání
J. Kanioková 3.4.2018 17:34

:)))))))))))))

M. Prokop 3.4.2018 12:41

Re: Proč se tak umanutě ptám? Třeba na mosty?

Nemáte pana Vlka rád, tak se točíte na blbinách a ne na celkově tristní situaci. Máte na to ovšem stejné právo jako pan Vlk na svůj styl přístupu k problému.

D. Stirský 3.4.2018 12:43

Re: Proč se tak umanutě ptám? Třeba na mosty?

Ano, Vlk není můj idol, protože si vymýšlí, překrucuje a píše polopravdy. A často je i po zemanovsku stařecky sprostý. Ale čekal jsem diskusi k tomu, co jsem napsal.