Čtvrtek 15. ledna 2026, svátek má Alice
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

POLITIKA: Výročí 21. srpna předmětem politického boje

Od okupace ČSSR vojsky Varšavské smlouvy uplyne letos v srpnu 50 let, což bývalo považováno za dvě generace (dnes při pozdním zakládání rodin to bude asi jinak). Dvě generace už je dost dlouho, aby se ledacos zapomnělo a dovolilo spekulace.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

KJ

12. 8. 2018 20:46
21.srpen 1968 byl jedním z důsledků čínnosti hloupých

a zločinných marxistů. Byl to smutný den pro nás nekomunisty, pro hloupé a zločinné komunisty, kteří jsou jen jedním ze dvou nejzločinnějších druhů socialistů, velkým vítězstvím. Nic jim však nepomohlo, spontánní řád lidského světa rozdrtil i SSSR a rozdrtí i v podstatě stejnou EU. Akorát, že tu drží nad vodou rudočerní socialité... Dzp.

0 0
možnosti
MP

12. 8. 2018 19:28
Psychoanalýza Podrackého k ničemu rozumnému nevede

Nicméně chápu, že důchodci si chtějí ve finále ve své hlavě nějak srovnat své životní zážitky.

Když už, tak by dnes bylo zajímavější spekulovat o tom, proč pozůstalí členové KSČ (pozůstalí ve straně po listopadu 1989) nevypustili z názvu své strany "komunistická". Moje psychoanalytická spekulace je, že se prostě obávali, že se Rusové do Střední Evropy zase mohou vrátit. Ponechali název prostě ze strachu. Lidský mozek není nástroj myšlení, ale nástroj přežití!

Relativně nedávná ruská invaze do Sýrie byla učiněna určitě s vědomím USA, jakož byla i ruská invaze do Československa v roce 1968. Psychoanalýza Podrackého o dnešním a minulém Rusku proto nevede k ničemu praktickému. Je to jen taková důchodcovská intelektuální onanie. Ale je jinak neškodná.

0 0
možnosti

J. Jurax

12. 8. 2018 19:53

Ehm ... Vy jste též v důchodovém věku, není-liž pravda?

0 0
možnosti

J. Jurax

12. 8. 2018 13:22
No, nevím

mně bylo v osmašedesátém devatenáct. A pravím, že jsem nepohlížel na sovětské vojáky jako na lidi, co trpí pod stejným jařmem jako my, ale zcela jednoznačně jako na okupanty srovnatelné s Němci z let 1938 - 1939.

A měl-li jsem tehdy nějaké iluze o socialismu s lidskou tváří, během následujících cca tří let mne definitivně přešly.

Dnes si myslím, že kdyby opěvovaný Dubček, v Moskvě kapitulovavší a o rok podepsaný pod pendrekovým zákonem, byl ušetřen bratrské pomoci a pražské jaro fungovalo dál, nejpozději do několika let by žádal o tu pomoc sám. Nebo jeho nástupce. Protože on i jeho skvadra byli přesvědčení komunisté, a tzv. demokratizaci byli schopni akceptovat jen v míře menší než malé.

Lidi se sice zaklínali věrností k budování socialismu - ono to aspoň tak v médiích vypadalo, protože jiný názor by se do nich nedostal ani tehdy - ale očekávali povolení soukromého podnikání aspoň v míře jsoucí v NDR či Polsku, očekávali pluralitu názorů až takovou, že vzniknou strany mimo rámec Národní fronty, otevření hranic na západ (a zrušení trestného činu opuštění republiky), konec třídního kádrování, samozřejmě udržení zrušení cenzury, opatrně uvažovali i o zrušení vedoucí úlohy KSČ, mluvilo se o vystoupení z Varšavské smlouvy a neutralitě (pravda, tohle až po 21. srpnu, když to byl už jenom výkřik do tmy) a tak dál a podobně.

A tohle prostě komunisté jakkoliv reformní akceptovat v žádném případě nemohli a vlastními silami ozbrojené pěstí dělnické třídy - Lidových milicí - ani dalších silových složek by to stěží sami zvládli.

0 0
možnosti
VP

12. 8. 2018 13:51
Re: No, nevím

Vy si tedy pane Jurax myslíte, že Rusové netrpěli pod stejným jařmem jako my? Že to byli třeba nadlidé, jako Němci? To jste potom tu dobu vůbec nepochopil. Oni přece na tom byli ještě hůře než my po všech stránkách. Jak můžete srovnávat německou okupaci, vyvražďování vesnic, likvidaci 250 tisíc našich občanů se sovětskou? To Vám opravdu v mozku haraší? Nebo nemá v čem harašit?

0 0
možnosti
MK

M. Kolář 067

12. 8. 2018 10:53
mýtus o Rusku

Škoda,že máme ve svých dějinách T.G.Masaryka. Přesně proti takovému sebeohlupujícímu myšlení, jaké předvádí autor článku, TGM před 100 a více lety bojoval. Používat zaostalé Rusko jako kyj a máchat jím okolo sebe, to je dnes (opět) disciplína českých frustrátů a morálních slabochů.

0 0
možnosti

V. Čermák 376

12. 8. 2018 13:20
Re: mýtus o Rusku

V podstatě máte pravdu, Ruskem v současnosti mávají jako kyjem zejména Havloidní sluníčkáři a jestli je nazýváte českými frustráty a morálními slabochy, tak já vám to vyvracet nebudu...

0 0
možnosti
PB

P. Bolec

12. 8. 2018 9:44
Pane Podracký !

Děkuji za objektivní pohled. Opravdu střízlivé posouzení na rozdíl od ideologického běsnění současných gaučových válečníků.

0 0
možnosti
JU

J. Urban 043

12. 8. 2018 0:15
Křest svatého Vladimíra od K.H. Borovského

by si měl autor přečíst, než sem začne psát ty své fikce. Kdepak Rus! Postřehl autor, že Rus si opakovaně svobodně volí za presidenta komouše a dokonce kágébáka z toho hnusného sovětského režimu? Proč nám chce věšet takové bulíky na nos? Napadá mne citovat Wericha: zčásti z vlastní blbosti, zčásti za cizí peníze :-/

0 0
možnosti
AT

12. 8. 2018 8:41
Re: Křest svatého Vladimíra od K.H. Borovského

Dle nejnovějšího zjištění ukrajinských historiků kníže Volodymyr přijetím křesťanství nasměroval Ukrajinu směrem na západ.

0 0
možnosti
MP

11. 8. 2018 22:28
Zajímavější diskuze o Rusku je zde

Putin, I believe, is largely acting out of weakness... Whereas China’s strategy, they’re playing a much longer game.” — Laura Rosenberger, the director of the Alliance for Securing Democracy, on why China has not engaged in the same type of foreign disinformation campaigns as Russia.

Go deeper: Why China hasn't followed Russia on disinformation — yet

David McCabe, Aug 6, 2018

https://www.axios.com/china-and-russia-online-disi...

0 0
možnosti
VP

12. 8. 2018 13:37
Re: Zajímavější diskuze o Rusku je zde

To je zase pohled nějakého "západního vědce", který ví o Rusku "starou bačkoru".

0 0
možnosti
JK

11. 8. 2018 19:36
Byl by pro nás přijatelnější socialismus

nacionální než internacionální? Po 2. světové válce jsme museli respektovat vůli vítěze. Válka pro nás začala, když německá vojska obsadila pohraničí a násleným vznikem protektorátu Čechy a Morava. Skončila kapitulací Německa a rozdělením Evropy. Komusisté SSSR toho využili a obsadili východní část Evropy.

Myslím, že pokud by nebyla 2. světová válka, tak by se k nám kremelští komunisté nenastěhovali a nezačali, za pomocí našich soudruhů, budovat socialismus podle jejich představ.

Pokud by Němci ovládli Evropu, tak bychom byli nuceni akceptovat jejich představu socialistické společnosti. Co by bylo pro nás horší. O tom se dá pouze spekulovat. V každém případě bychom byli lidé druhého řádu. Každá civilizace je nějaká a já bych si neraději nechal tu, kterou nám zanechali naši předkové. Nechci socialismus nacionální, kremelský ani breselský.

Všechny socialismy jsou s demokratickým systémem neslučitelné a vždycky musí přijít vláda tvrdé ruky. Obviňovat Rusko ze všeho špatného, je mi proti srsti. Vidím, že se neposunuje Rusko k NATO, ale NATO k Rusku. Na Majdanu nechodil Putin po barikádách, ale byli to naši aktivisté a poslanci z Bruselu a nekteří politici. Válka na východě Ukrajiny začala až po příchodu legální ukrajinské armády řízené samozvanými politiky. Určitě tam Rusko dodávalo zbraně a od nás tam šly zbraně také. To, že si Rusko nenechá líbit rozšiřování NATO až ke svým hranicím, je jisté. Zrovna tak jak USA bránily vybudování raketových základen na Kubě. Rusko je mocnost, která si chrání svoje zájmy, zrovna tak mocnosti jiné.

Nechtěl bych být Rus, Němec, Francouz, atd. Jsem rád, že jsem Čech z Moravského Toskánska. Současná EU není nic jiného než pokus o ovládnutí malých států, jinými prostředky. V současnosti pro nás nejsou ani tak nebezpeční kremelští marxisté leninovci, ale nebezpečnější jsou západní neomarxisté.

0 0
možnosti
JK

11. 8. 2018 20:45
Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

Souhlasím. Jen je potřeba si uvědomit, že všechny socializmy pocházejí z liberalizmu.

0 0
možnosti
JR

11. 8. 2018 19:21
tsss.

Tak podle autora nemá současné Rusko s rokem 1968 nic společného.

Pane, vy jste obyčejný idiot.

0 0
možnosti
VP

11. 8. 2018 19:32
Re: tsss.

A co tedy má společného? Když nejste idiot, tak to snad vysvětlíte.

0 0
možnosti
JC

11. 8. 2018 18:55
Málokdy jsou věci

černobílé a jednoduché. SSSR řídil velmi dlouho a krvavě Gruzínec.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz