27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Vyhoďte značky do šrotu

Už před 12 lety, roce 2004, se v některých evropských městech rozjel podivuhodný experiment. Tedy – ono by na něm zase tolik pozoruhodného nebylo, kdyby nešel přesně proti duchu evropské filozofie „zregulovat co se dá“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 18.7.2016 11:02

Všeho s mírou.

Moc značek, zákonů a vyhlášek škodí, žádné taky není proveditelné.

Ovšem, co dělat s tím mechanismem, že za dobrého je považován prakticky výhradně politik, zvyšující represi a úředník, zesložiťující právní prostředí, to nevím.

No a v dopravě, nejen silně redukovat značky, ale hlavně zakázat policajtům "preventivní" buzeraci, akce, lekárničky, etc. Ať se soustředí na zjevné přestupníky a nebuzerují "jen tak".

K. Řežábek 18.7.2016 10:11

Jet plynele neznamená "Spěchat"

Je rozdíl mezi "spěchat" a "jet plynule". Jestli máte řidičák, zkuste jet po hlavní ulici tak, jako že nejste na hlavní, ale každou zprava musíte prohlédnout, zda nedat někomu přednost.

Na okraj: nemyslím, že "Amerika náš vzor" - je přeci mnohem lepší pravidlo pravé ruky, než na křižovatce stopka pro všechny, a pak řešit, kdo první přijel, ten první pojede...

J. David 18.7.2016 10:10

Re: ach jo, paní Šichtářová

Pane Šejna, jak se stavíte k tomu, že ve městě kamery jsou OK, a na vašem baráku nejsou OK, protože loupežník má svá práva na ochranu své identity? Jaká práva tedy chcete Vy. Já se klidně nechám snímnout, i jazyk vypláznu, když mi "odpovídač" zapípá, že přijal kontakt mého GPS, ale loupežníka klidně zastřelím (119/2002 Sb.) Ochrana života, zdraví a majetku. Chcete ještě třeba "přiměřenost"? "Když někdo ohrožuje život tvůj, tvé manželky a dětí, nesmíš váhat ho okamžitě zastřelit, jinak on zamorduje tebe". Sienkiewicz.

M. Šejna 18.7.2016 10:01

pane Vondráčku

ano, jsem totiž klasický český řidič. Narozdíl od Vás, který dodržujete dopravní předpisy všude.

Vy opravdu jezdíte po Praze padesátkou? Zkusil jste to někdy, aniž by Vás protrubovali ostatní řidiči?

J. David 18.7.2016 9:52

Dopravní značení a dopravní "předpisy"...

Méně znamená mnohdy více, kdy v jednoduchosti tkví dokonalost. Ta redundance dopravního značení je někdy "na mrtvici", navíc mnohdy si ve svých kategoriích a prioritách protiřečí (svislé, vodorovné, dočasné značení). Jako bývalý IT a matematik, dnes prduch, jezdím s poštou, mohu glosovat. Dopravní značení je leckde tak logicky zmatečné, že strejcovi pod kloboukem musí vzniknout "prádelna", jak se mu kštice zapaří, když třímá volant. Nic proti, nikdo není dokonalý, sám dotyčné toleruji, pouze si jen něco mumlám pod vousy, a oči mám "na šťopkách", netroubím, nepovykuji, ani negestikuluji, abych strejce v klobouku nevystresoval k větším hovadinám (to platí i pro "ručkující" dámy). Nebudu soudit nerozvážlivě, ale opravdu, není na našich silnicích les nesmyslného značení? Posuďte sami...

Tohoto chaosu kouzelně využívá parta vechtrů (označená titulem "Městská policie") k inkasu "výpalného" do městské kešeně a jejich prebendám. Zkušenosti mám, ale relevanci nechám na mých případných kriticích, neboť neznalost dienstreglamá neomlouvá (pane řidiči, značky dočasného omezení rychlosti jste si nevšiml? Bude to za "litřík", bylo tam 30, rychlost jste překročil o 12, finito). Nic jsem jim nedal, asertivně jsem je poslal do "pihele" s tím, že si to vyřídím u komise na pověřeném OU. Jak to dopadlo? Dobře, protože značka přenosná tam byla umístěna v předstihu dvou dnů, než tam měla být umístěna. MP si z toho udělala "rejži". Myslíte, že byl šéf MP plísněn? Nikolivěk, prý dělal prevenci, aby si řidiči zvykli (cash). Kouzelné zdůvodnění, nicméně jsem "ušetřil litřík", nikolivěk ale čas, kdy jsem se na amtu musel onanovat. Místo, aby hovada z MP eliminovali bordeláře ve městě, převraceče košů a vyřvávače rušení nočního klidu, potažmo neuklizené psí exkrementy pejskařů, měří radarem rychlost na pozemních komunikacích. "Šedej mor" za totáče byl,ale měl pouze pravomoc kontrolovat nahnilé zelí, hovna a opilce (obecní vechtr). Dnešní MP (jukněte na habitus), skoro jako SOCOM. SA magistrátů.

M. Vondráček 18.7.2016 9:49

Re: ach jo, paní Šichtářová

To že umíte jezdit 50 pouze pod hrozbou trestu o Vás dosti vypovídá :-)

J. Pospíšil 18.7.2016 9:13

Re: k těm USA

V USA nemají pravidlo pravé ruky.

J. Vintr 18.7.2016 8:30

Nehody způsobují převážně lidé

kteří nedodržují dopravní předpisy. Pro ně jsou dopravní značky stejně zbytečné. Ostatní by se určitě bez značek dokázali obejít. Pud sebezáchovy a ohleduplnost by dokázaly vyřešit většinu situací.

J. Vintr 18.7.2016 8:19

Re: k těm USA

Všechny značky nezrušili, ale mají jich tam mnohem méně než u nás. A z dopravních pravidel je tam nejdůležitější OHLEDUPLNOST.

A. Trick 18.7.2016 8:15

Fakt dobrý

velmi zajímavé bude až na silnici I. třídy se bude dávat přednost okresce (pravidlo pravé ruky).

Návrh autorky předpokládá počet aut a kvalitu silnic před sto lety

M. Šejna 18.7.2016 7:53

ach jo, paní Šichtářová

nevím, co máte proti kamerám sledujícím rychlost automobilů. Tyhle kamery jsou totiž opravdu velmi účinné. Poznávám to sám na sobě. Po Praze totiž skoro nikde nejezdím předpisových 50 km/h. Rzchlost dodržuji jen tam, kde jsou radary a snímací kamery. K předpisové jízdě mě zatím opravdu dokázaly donutit jen ty radary a kamery. A nejsem žádná výjimka. Stejně se chová většina řidičů.

M. Šejna 18.7.2016 7:40

extrémistka Šichtářová

v žádném městě nikde nezrušili veškeré dopravní značení. Pouze zlikvidovali zbytečné značky. Nelze ve městě zrušit dopravní značky typu "slepá ulice", "přechod pro chodce", "jednosměrka".

Kruhové objezdy se bez dopravní značky neobejdou, protože bez značek na nich platí přednost zprava, a to v celé EU. Polud byste měli na kruháku přednost zprava, všechny kruháky by se rázem ucpaly.

M. Šejna 18.7.2016 7:37

k těm USA

možná tam přišli na to, že jezdit pomalu je bezpečné, ale ještě žádného idiota tam nenapadlo zrušit veškeré dopravní značení.

Ono totiž to dopravní značení jen upravuje všeobecné dopravní předpisy (jízda vpravo, přednost zprava, max rychlost ve městě a nimo město apod.)

J. Vintr 18.7.2016 7:13

Re: Nejbezpečnější je nejpomalejší doprava...?!

A kdo vás nutí jezdit rychle? NIKDO (snad s výjimkou hasičů a záchranky ve zcela výjimečných případech) nemá skutečný důvod spěchat. Že byl spěch zbytečný nakonec pozná každý, kdo se stane účastníkem i zcela banální nehody. V Americe mají třeba v obytných zónách (kromě toho, že je tam obvykle čtyřicítka) na všech křižovatkách stopky. A nikdo se z toho nezblázní. Amerika má v automobilismu o hezkých pár let delší zkušenosti a došli tam k tomu, že je mnohem lepší někam dojet bezpečně, i když pomalu.

K. Řežábek 18.7.2016 5:53

Nejbezpečnější je nejpomalejší doprava...?!

Odstraníme-li všechny dopravní značky, platí všude přednost zprava. Zmizí pojem "hlavní ulice", protože na každé křižovatce musíte dát přednost zprava. Jediný způsob,jak to dokázat, je jet hodně pomalu, tak 30km/hod.

Uzké ulice jsou jednosměrné proto, že se tam prostě 2 auta proti sobě nevejdou. Bez značky to dopadne tak, že uprostřed se potkají a jedno (to menší?) bude muset couvat.

Bez značky lze parkovat všude - nebo nikde, pokud platí stejná pravidla pro celé město.

Značky ladí pravidla podle aktuální situace na vozovce - a to je dobře.

Nemyslím, že zrušit značky by bylo dobře. Jediné, k čemu by to vedlo, je trápení řidičů, které tím donutí chodit raději pěšky nebo jet veřejnou dopravou. Zajisté stoupne spotřeba benzinu a opotřebení aut, jedoucích tak na dvojku kdekoliv v městě. O emisích CO2 ani nemluvě. I když zarytí sociální inženýři by to možná uvítali, nemyslím, že autorka k nim patří.

J. Strakoš 18.7.2016 5:45

Aluminiový klíček

Je to jednoduché - aluminiový klíček (ze scénky s Holzmannem) se lépe hledá na světle než ve tmě.

Takže pokud je společenský požadavek na "větší bezpečnost", musí se ukázat, že se s tím něco dělá a nastoupí statistika, kde lépe než 3 odhalení piráti silnic působí 50 pokutovaných řidičů, kteří jeli o 10 km/h navíc.

A jde to tak daleko, že po útoku nelegálně drženými automatickými zbraněmi se úředníci snaží zakázat legálně držené, které vypadají jako automatické. Prostě jen proto, že se to lépe hledá.