1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

POLITIKA: Volby jako kšeft

Slovo kšeft má dva základní významy. Obchod a čachry, tedy nepoctivé jednání. V probíhající české volební kampani se tyto významy primárně spojily v jeden – nepoctivý obchod s místy na kandidátkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čech 7.9.2013 18:58

Re: nekvičte

Velice jednoduchá reakce. Prostě nazvat pravdivé argumenty žvaněním a vše je hned jasné. Každému.

M. Kosejk 7.9.2013 18:14

Re: nekvičte

"Buřtožrout vnímá politika především jako grázla, kterého si o volbách najímá, aby šátral jiným lidem v peněženkách. Poslední dobou ale nemá k politikovi dobrý vztah, protože si politk.rva začala nechávat moc velkou část kořisti. Hledají se jiné cesty, jak okrást ty, které ještě okrást lze, ale nepoužívat na to politiky, kteří jsou drazí, navíc protivní a v poměru k neustále se tenčícímu lupu je jejich overhead nepřijatelně vysoký. "

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013050501

J. Heincl 7.9.2013 17:50

Re: nekvičte

Souhlasím!

M. Kosejk 7.9.2013 16:58

Re: nekvičte

Proboha, už mi dejte pokoj s tím Vaším žvaněním. Fakt nezájem.

M. Kosejk 7.9.2013 16:56

Re: nekvičte

Pokud jste si nevšiml, tak to je problém celé naší civilizace založené na plošné demokracii a právech jednotlivce (proč je plošná demokracie v rozporu s racionalitou, by bylo na delší vysvětlování). Německo - tahoun ekonomiky EU - má v absolutních čislech největší dluh z EU - a roste. USA si každou chvíli musejí navršovat dluhovou brzdu. O státech jako je Španělsko, Francie, Itálie... ani nebudu psát. Minulá vláda se v kontextu naší civilizace chovala ještě velmi racionálně - a naše politika si nezaslouží to kydání špíny, které se na ní snáší.

Ostatně si myslím, že dluh není zdaleka největším problémem ČR.

P. Čech 7.9.2013 16:47

Re: kroužkovat

Rozhodně někdo neznámý je vždy lepší než známý zloděj, korupčník a despota. Jinak pánové Babiš, Okamura, Kohout a další jsou známí a známé jsou i programy politických hnutí,  která tito lidé představují. Máte-li ovšem na mysli lidi známé zlodějnou, neschopností a korupcí, musíte se obrátit k politickým stranám. Tam je jich nadbytek.

P. Čech 7.9.2013 16:42

Re: nekvičte

Přesně tak. Politici dotáhli tento stát k totální platební neschopnosti, obrazně řečeno. Zatímco v roce 1989 jsme měli 4 miliardy státního dluhu, dnes se právě díky politikům blížíme dvěma bilionům. Právě politici zadlužují stát a zároveň promrhávají státní rozpočet zbytečnými výdaji. Konkrétně např. financováním politických stran a zadáváním zakázek neschpným a předraženým podnikům. Pokud tvrdíte ve druhém odstavci, že v Evropě je nějaká všeobecná plošná demokracie, potom dzajista nemáte tušení, co to ona demokracie je. V Evropě jsou totiž pouze dva státy, o kterých lze tvrdit, že se k demokracii blíží. Těmito státy jsou Švýcarsko a Lichtenštejnsko. V ostatních evropských státech vládne více či méně socialismus různou měrou stříknutý anarchií. Toto je lživě vydáváno za demokracii a mnozí tomuto tvrzení podléhají, aniž by si zjistili, co to ve skutečnosti pojem demokracie znamená.

P. Čech 7.9.2013 16:32

Re: politická hnutí....

Napsal jsem "v posledních volbách" , nikoliv  "v posledních sněmovních volbách".Pokd jdou lidé k volbám, může to znaměnat mnohé. Buď chtějí podpořit určitý trend vývoje, nebo chtějí změnu tohoto vývoje nebo dokonce změnu systému. Pakliže dojdou k názoru, že jakákoliv, podle nich nutná změna je volbami neuskutečnitelná, t.zn. m.j. že všechny volební subjekty prosazují nikoliv změnu, ale pokračování nedobrého trendu, potom rezignují a volit přestávají. Právě toho jsme svědky u nás

L. Novák 7.9.2013 15:42

Re: nekvičte

Dluh je sice "pod kontrolou", ikdyž neustále roste, ale o zastavení růstu zadlužení a splácení dluhu ani vicu ani slechu. A kdo by něco takového chtěl provést, prohraje volby.

Padáme do propasti, ... ale "zatím je to ještě dobrý". ;-)

P. Kmoníček 7.9.2013 14:29

Re: tak istvana ridi moskva

A samozřejmě Kalousek.

V. Němec 7.9.2013 14:17

Re: politická hnutí....

Němec děkuje Čechovi za vysvětlení.

M. Kosejk 7.9.2013 13:44

nekvičte

Už mě unavuje to kňučení a nadávání na politiku. Celá řada kazatelů zkázy se předhání v tom, kdo současnou situaci vylíčí nejčerněji. Děláte, jako by politici dotáhli stát k platební neschopnosti. Tváříte se, že je u nás nějak katastrofální nezaměstnanost, že lidi končí na ulici. Taková situace je v některých evropských státech - ale ne u nás. Jen vháníte lidi k populistům.

A ano, prognózy nemá Evropa nejlepší - ale to je dáno samotnou podstatou všeobecné plošné demokracie. Pokud se neomezí volební právo na čisté plátce státu, tak vývoj bude dále pokračovat dosavadním levicovým směrem.

Hlavně bych ale chtěl říct, že v konečném důsledku se naše republika od roku 1989 neustále zlepšuje - a to téměř ve všech směrech. A náš dluh je ještě pořád pod kontrolou. Není důvod být v hodnocení české politiky tak fatalistický, jak je většina Čechů. Vlastně se tím škarohlídstvím jen všechno zhoršuje.

M. Šejna 7.9.2013 13:22

Je to vůbec možné?

Já si nevzpomínám, kdy bych s texty pana Kříže souhlasil. Dnes ale nemám zásadní výhradu a s textem pana Kříže v podstatě souhlasím.

Je to vůbec možné?

O. Prochazka 7.9.2013 12:06

Re: Ano, cesta ven existuje.

To jsou odnože bolševiků….

O. Prochazka 7.9.2013 12:06

Re: kroužkovat

To je originální, nejlépe volit někoho kdo je úplně neznámý:-)

O. Prochazka 7.9.2013 12:05

Re: politická hnutí....

V posledních volbách volilo přes 60 procent.

To o čem mluvíte jsou senátní volby. To že jdou lidi v volbám je důkazem spokojenosti nebo nepsokojenosti?

O. Prochazka 7.9.2013 12:01

Re: Můj osobní názor a návod jak z tohoto kruhu ven je

A''t žijou anivní hrlupáci a hledači nových tváří. Ať žije Grúbr.

http://petrcech.blog.idnes.cz/c/287528/Podili-se-KSCM-na-tunelovani-CR.html

M. Pernický 7.9.2013 11:51

Re: Vážený p. KŘÍŽI

 Mila paní Hájková,vládu nezhodil Zeman,není ožrala jak se vám jeví a chtěl bych vidět, jak vypada policista po zuby ozbrojenej. Vaše obrazotvornost je nadlidská.

P. Čech 7.9.2013 11:18

Re: kroužkovat

 Mám za to, že to zdaleka nestačí. Pokud je zájmem občanů, aby se konečně v tomto státě něco skutečně změnilo k lepšímu a smysluplnějšímu, kroužkovat nestačí. Politickéstrany totiž vakroužkovat nelze. Je ale možné volit politická hnutí a ne politické strany. Tady už jistou naději vidím. A o tom to je.

P. Čech 7.9.2013 11:00

Re: politická hnutí....

Politické strany byly k volbám připuštěny po roce 1989 již 24 let. Výsledkem je to, že je voliči odmítají volit. V posledních  volbách volilo pouhých 30% voličů. Asi dobře vědí proč. Samotný pojem "politická strana" se stal již sprostým slovem. Definice politického hnutí z wikipedie je nesmyslná, jako většina tamních definic. Do tohoto slovníku si totiž může každý dodat, co mu vyhovuje a výsledkem je lidově řečeno kalimatiáš. Podle mého názoru se politické hnutí vyznačuje vyšší mírou vnitřní svobody, kdy jednotliví členové nemusí striktně dodržovat usnesení řídících orgánů, mohli by tedy ve sněmovně opravdu hlasovat podle svého polaneckého slibu a nikoliv podle usnesení svých stranických sekretariátů, jako je tomu dnes.Podle mne nejsou žádné nejasnosti o tom, oč politickým hnutím (ANO, Úsvit přímé demokracie) jde.  Výčet jejich zásadních priorit a způsob jejich řešení mají uveden ve svých programech. Jde jen o to, tyto programy číst a ne jen tato pollitická hnutí ostouzet bez znalosti věcí, čímž se vyznačují zejména politici politických stran a jejich ovčané.

P. Čech 7.9.2013 10:48

Ano, cesta ven existuje.

Je nutno volit nové kandidáty a to mimo politické strany. Možnosti jsou jen dvě. ANO a Úsvit přímé demokracie. Zejména ten Úsvit ukazuje svým programem cestu, jak toho dosáhnout. K úspěchu však chybí jediné. Vyhrát volby a nebo po volbách utvořit spolu koalici. Zejména proto, že zásadní body programů mají společné.

V. Němec 7.9.2013 10:38

politická hnutí....

Ve Wikipedie je význam slova politické hnutí uveden takto:

Na rozdíl od politické strany není politické hnutí organizováno za účelem zvolení členů hnutí do vládních úřadů; místo toho má za cíl přesvědčit občany a/nebo vládní úředníky, aby něco udělali ohledně problémů a záležitostí, na které je hnutí zaměřeno.

Takže jsou tu nějaké další nejasnosti o co politickým hnutím jde. Přece by podle této definice neměly být k volbám připuštěny. Pouze politické strany.

P. Jansky 7.9.2013 10:24

tak istvana ridi moskva

az do ted jsem myslel ze zapadni imperialisti

V. Hajková 7.9.2013 8:45

Re: Vážený p. KŘÍŽI

A   - HRADNÍ   OŽRALA-   splnil   slib  ""LIDU""-   a  odstranil   vládu   o  níž  se  nakonec  dozvíme,  že  v  době  krize   a  recese   nevládla  tak  špatně! 

V. Hajková 7.9.2013 8:39

Re: kroužkovat

Vítěztví   :-))))))))))))))))))

V. Hajková 7.9.2013 8:34

Vážený p. KŘÍŽI

Váš  článek   je  jako  vždy  skvělý-   bohužel  nemohu  souhlasit   se  závěrem   o  zásahu  p.  IŠTVÁNA  -  do  chodu  této  země!  To  totiž   nikterak  neomluví  , že  si  svuj  pád  zamilovaný  předseda  vlády  zavinil  sám!!   Stačí   si  přehrát  -  jeho  vystoupení  ze  dne  kdy  v  noci  začal  monstrozní  zásah  400   po  zuby  ozbrojených  policistu  na  30  místech  v  zemi,  ze  kterého  nakonec  vylezlo  zatčení  Nagyové-  3  tupých  vojenských  pohlaváru-  a   2  exposlancu-  ten  třetí  se  po  příjezdu  z  dovolené  přihlásil  sám!   Pan  IŠTVÁN-  svou  řeč  začal  slovy ,  že   rok  a  pul  se  vyšetřují   odposlechy  ""HLAVNÍ  PRODUKTY""-  rozuměj   kmotři  udajně  páchající  fin.  trestní  činnost-  a   tak  mimochodem  do  odposlechu  byl  zahrnut  i  předseda  vlády  s  jeho  sekretářkou-  jako  ""PRODUKT  VEDLEŠÍ"" /  IŠTVÁNOVA  SLOVA/!!   Národ  se  dozvěděl  o  zabavených  150  milionech  a  desítkach  kil  zlata -   o  zabavení  cca  1  milionu   v  Janouškově  tresoru /  jen  tak  mimochodem  /  Janoušek  po  návratu  od  Jadranu  pro  tyto  peníze  na  policii  došel- :-)))   A  VÝSLEDEK  -  tohoto  tyátru   -  VLÁDA  PADLA-   VEDLEJŠÍ  PRODUKTI  ""  byli  po  5 týdnech  propuštěni   po  zásahu  nejvyššího  soudu.    O  ""HLAVNÍCH  PRODUKTECH""  do  této  chvíle  ani  slovo-   O  MILIONECH   A  ZLATÉM  POKLADU  -  ani  slovo!!   A  tupé  české  OVCE  -  SI  NEDOVOLÍ    POŽADOVAT  VYSVĚTLENÍ- 

R. Tesařík 7.9.2013 8:24

Re: Před Rusem nás zachrání už jenom Němec

přestaňte blbnout.

R. Tesařík 7.9.2013 8:23

Re: kroužkovat

a dál??

V. Hajková 7.9.2013 8:07

Re: Péťa

Ano-   naprostý  souhlas! 

V. Hajková 7.9.2013 8:05

Re: Můj osobní názor a návod jak z tohoto kruhu ven je

Pokud  myslíte  těmi  Apači  -   odporné  -  svinské  komouše  - pak  tedy  jděte  do   zádele  se  svou  radou!