5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

POLITIKA: Superguru Babiš

Myslí to miliardář opravdu upřímně? Babiš evidentně sází na populistický guláš: na odpor vůči stávajícímu (zkorumpovanému) establishmentu servírovaný číšníkem s kravatou v národních barvách. Zatím mu však chybějí maskoti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Novák 20.11.2011 15:42

2 autor

Pane Mlejnku, zapoměl jste na čtvrtý důvod, proč by pan Babiš mohl chtít do politiky. Už má vyděláno a teď už by se mu hodilo stabilní hospodářské prostředí, kde by ho o majetek nemohl připravit jen tak nějaký šíbr.

J. Urban 18.11.2011 22:38

Babiš je odnož Paroubka. Tak jako

TOP vznikla coby béčko profláknuté ODS, je potřeba najít nějakého souputníka ČSSD - protože ač vládní strany ztrácejí, socani nezískávají na preferencích.

M. Varadinková 18.11.2011 18:34

Babiš je pravdoláskový kůň, peče s Hnízdilem

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-hnizdil.php?itemid=14815

Takže už je jasné, koho bude příště volit zdejší snadno manipulovatelná klausofobní smečka. Možná to někteří z nich ještě nevědí (a budou opakovat své staré mantry a velebit Schwarzenberga), ale začíná to být víc a víc jasné. Jejich příštím miláčkem bude profláknutý mafián Babiš.

G. Zahradníček 18.11.2011 18:13

Ano, nezadlužená zem byla předána chátře a výsledky jsou tady.

:(((((((((((

B. Rybák 19.11.2011 14:34

Říkali jste "chárta - chátra" a ještě teď máte tu drzost nazývát národ chátrou?

Komunistické zadlužení (příštích generací) východní Evropy bylo největším zadlužením v lidských dějinách a to naše bylo největší ve východní Evropě. Nespočívalo totiž zdaleka jen v rabování přírodního bohatství (např. uranu), v ekologických zátěžích, v téměř úplném zničení konkurenceschopnosti (tedy bývalé hodnoty) našeho hospodářství. Spočívalo především v bezprecedentním zničení lidského kapitálu. Jeho součástí byla téměř naprostá devalvace vzdělání. O matematickou teorii her a znalost lidské přirozenosti se opírající ekonomické věda byla nahrazena pavědeckou "politickou ekonomií" a (pro hlavně nás) zhoubným dogmatem o "přednosti budování těžkého průmyslu", Zdroj většiny zázraků dneška, kybernetika byla definována jako "buržoazní pavěda, jejímž cílem je zakrýt vykořisťování pracujících", moderní, o genetiku se opírají biologie byla nahražena lysenkovsko-lepešinskými podvody (jarovizace, vznik života ve zkumavce), zdegenerovaná historie se zabývala pouze žvaněním o třídním boji, ...

Nejhorší, tedy nejobtížněji odstranitelné a největší škody ve všech oblastech našeho života způsobující, však jsou škody napáchané na našem hodnotovém systému (morálka). Náhrada křesťanského humanismu, nenávistným třídním bojem. Vynucené lhaní, podvádění (systematické lámání charakterů), v jehož důsledku pak platilo, "kdo nekrade, okrádá, rodinu", korupce na úřadech, korupční nedostatkové hospodářství, korupce ve školství, zdravotnictví,.. Ztráta potřeby a schopnosti se o sebe postarat, neúcta k soukromému majetku a k těm, kdo ho umí vytvářet, ztráta z generace na generaci přenášeného, pro podnikání nezbytného duševního bohatství,...

To, že jsme v těchto směrech postiženi nejvíc je neomluvitelný a proto neodpustitelný zločin našich, komunistickými idejemi své zločiny maskujících darebáků. Tato hrozná duchovní zmrzačení poneseme ještě řadu generací (až z našich škol vyjdou první studenti, kteří budou vzděláni učiteli, kteří nebyli nikdy nežili v totalitě, tak se to začne pomalu měnit).

B. Rybák 19.11.2011 14:36

Dodatek

P.S. A kam započítat to, že po 2. světové válce jsme byli spolu s (tehdy relativně zaostalým) Švédskem jedinou zemí, která byla schopna okamžitě začít s hromadnou mírovou výrobou (nebýt komunismu, mohli jsme být nejbohatšími Evropany). Po studené válce nám šanci stát se ekonomickými "tygry" zničil "Brusel" ve spolupráci s našimi ES-hujery, z nichž mnozí jen "Moskvu za Brusel" a svůj rudý za růžový kabát vyměnili.

V. Skalová 18.11.2011 13:55

Kozla zahradníkem?

Babiš není jen agent Bureš, ale jeho bohatství a miliardy plynoucí ze státních dotací svědčí o tom, že byl na systém projení politiky a byznysu velmi dobře napojen, a to o co mu jde, bude všechno jiné, jen ne rovná soutěž. Jeho kontakty zahrnují i Grosse, Palase a Mrázka a značně smrdí.

Ale vidím, že ovčanstvo už si našlo nového spasitele...

J. Urban 18.11.2011 22:38

Re: Kozla zahradníkem?

Ano, přesně!

A. Nováček 18.11.2011 11:19

Babiš slyší hlas lidu

Ano, tak to lze vyjádřit.  S názorem  pana Malečka souhlasím,  včetně posledních dvou vět.

Také hledím s nedůvěrou na to, že se k aktivitě hlásí Skanska.

A. Nováček 18.11.2011 11:13

Superguru Babiš

Pan Mlejnek nežije v realitě.    To by nemohl vyslovit bláboly o "hmatatelných důkazech...".

Copak není dost příkladů, že to k ničemu nevedlo, protože mafiánské souručenství všechno zametlo pod koberec?    

J. David 18.11.2011 10:46

Takový příměr

Není lepší udělat z pytláka hajného?

J. Šimek 18.11.2011 10:35

Jak odstavit Babiše ?

Moje vize je následující - Nečas provede rekonstrukci vlády s přesuny stran mezi ministerstvy. Hlavním motivem bude obsadit vnitro "spolehlivým člověkem z ODS" a zbavit se konečně Kubiceho. Ten je pro ODS málo ovladatelný a ještě by mohlo něco vyplavat. Nečas tím zabije dvě mouchy jednou ranou. Nový ministr už nás totiž Babiše "zbaví" a kmotři budou mít zase klid na práci.

P. Maleček 18.11.2011 8:10

Babiš slyší hlas lidu

Autor je polilog. A to lecos vysvětluje. Povětšiniu se jedná o intelektuály z humanitních škol, kteří nikdy nepracovali s normálními lidmi - dál většinou, v reálných výrobních procesech a vše co o životě vědí, je z od kavárenských a schůzovnívh žvatlalů a z tun knih (informací) nastudovaných v tichu knihoven odizolovaných od reálného života. To neznamená, že nemá pravdu v tom, že Babiš je tvrdý populista. Ale populista, který má zatraceně dobrý čuch na to co a hlavně jak říci většině.Právě díky tomu, že na rozdíl od pana politologa se byť jen částečně dostal do kontaktu s většinou nebo má zatraceně dobré poradce z lidu.

To co a jak řiká je přesně naservírováno dnes už těžce frustrované ( spíš nas....)většině. Ta je ve většině frustrována ne reformami, ale především masivním a už i neskrývaným rozkrádáním státního rozpočtu politiky všech stran a všech úrovní od vlády po obce. Frustrovaná většina hledá vůdce. Vůdce silného, drsného, který promluví jim pochopitelnou řečí a napadne to svinstvo nahoře. Většina nepotřebuje důkazy, nezajímá jí minulost, intelektuální kecy. Chce vůdce, který do toho svinstva nahoře rázně, jednoduše a jim pochopitelně řízne.

A přesně tohle dělá Babiš. Má velkou moc na to aby s ním politiky zkorumpovaná policie a justice rychle zametla, jak to dělají s obtížnými křiklouny ze zdola bez finančního a mocenského zázemí. Teď musí Babiš rychle postavit celostátní realizační tým se známými tvářemi v čele. Až ho bude mít tak do toho praští. Musí spěchat. Tvůrčí frustrace (nas....) většiny vydrží jen pár měsíců a politici se rychle oklepou z první rány - viz. napadení nových akvizic Babiše v potravinářství. I přes to, že Babišovi dál nahrávají na smeč - viz Nečasovo šílené jmenování mafiána Kuby ministrem.

Když tohle dá dohromady máme se na co těšit. Stávající politická elita bude smetena. Ale pan politolog má pravdu v tom, že výsledek nenusí být nutně pozitivní. I pro tu teď Babišovi fandící většinu.

S. Trkola 18.11.2011 11:14

karel-smichov

Souhlasím s p.Malečkem, jen připomínám,že p. Babič není sám,který má tzv pochybnou minulost . A to například od Hradu,-vlády , nebo složení NERVU (s.Dlouhý a další) 

J. Slanina 18.11.2011 13:32

Re: Babiš slyší hlas lidu

"...celostátní realizační tým se známými tvářemi v čele."

No to jsem tedy sám na ty ksichty zvědavej.

J. Ráž 18.11.2011 22:41

Re: Babiš slyší hlas lidu

Naprosto souhlasím s p.Malečkem a přidávám:

Babišovi je to, co si říkají politologové a "moudří" diskutéři stejně fuk jako to jaké číslo bot má každý, kdo se do něj trefuje.

On poznal co chce normální člověk, který chodí do práce a kterému lezou mu na nervy všichni Nečasové a Sobotkové,Kalouskové, Bártové...atd.Čím ostřejší kritika korupce, čím víc adresného trefování do těch, kdo jsou u moci, tím větší popularita. Říkejme tomu populismus...no a? Účel světí prostředky! Tady už nejde o to, kdo se dostane k moci, ale hlavně jde o to aby ti, co jsou u moci teď šli od válu. To je bohužel názor většiny "obyčejných" lidí. A s tím politologové ani zdejší diskutéři nic nenadělají. Babiš tuto prostou pravdu pochopil a proto dávám Babišovi 70% šanci, že svou stranu dostane do parlamentu. Jestli neudělá vážnou chybu tak procento do sázek budu zvětšovat...kdo si chce přisadit? Konglomerátu ODS/ČSSD/TO09/VV má většina lidí plné zuby a nikdo na obzoru jiný není.

Mimochodem: Nečas je větší idiot, než všichni jeho nepřátelé doufali. Tah s Kubou mu zakroutí krk...alespoň jak doufám!

J. Veselý 18.11.2011 7:58

Haha

Pokud chceme přežít, musíme si dávat zvlášť pozor na tyto zbohatlíky. KSČ, PZO to byla vstupenka úpro organizátory plyše do světa bohatých. kdo zbohatl jinak než restitucí musel porušovat a je třeba se jim obloukem vyhnout.

J. Stejskal 18.11.2011 1:15

Já bych nebyl tak přísný.

Na vlně populismu se rád sveze kdokoliv. Pan Babiš se opravdu neumí vyjadřovat, výchova mu také unikla a dlouhá léta není zvyklý, aby ho někdo přerušoval. Na druhou stranu se to dá i brát tak, že ho to normálně se.. štve. Vás ne, pana Mlejnku jr.?

Na druou stranu občas z něho vypadl náznak, že toho ví opravdu dost. Jestli s tím vyleze, bude jen dobře. A mluvit za něho může třeba pan Hrabovský. Prezident z něho nebude, ale pokud jen rozvíří nějaké stojaté vody, pro mne to splní účel. Neslyšel jsem, že by současná situace štvala třeba pana Kellnera, nebo někoho jiného. Tak třeba příště zkuste natírat je, za to, že je to neštve.

M. Vozka 18.11.2011 8:19

Re: Já bych nebyl tak přísný.

Myslím, že lidi s distinguovaným chováním se už předváděli v naši politice dost, a na výsledky to vliv nemělo, a pokud ano, tak každý vidí jaké.

...i když distinguované chování... Takový Paroubek a Topolánek a konec konců opilec Kalousek... No, jak to tak po sobě čtu, tak se spíše bojím, aby se pan Babiš se svým vystupováním nestal v naši politice neviditelným.

Pan Babiš mne netrápí tolik, jako jiní pánové. To, že naše politika potřebuje změnu není jasné snad jen úplným tupcům a zatvrzelým straníkům neschopným připustit jiný názor a zvyklým z dob socialismu volbami jen potvrzovat status quo, čili vlastně taky tupcům. Někdy si myslím, že to potvrzování stávajícího stavu se snad už dědí v genech.

Pan Babiš jakousi změnu představuje. Bohužel se naše republika dostala vinou současných politiků do situace, kdy je snad JAKÁKOLI změna lepší, než setrvalý stav. Minimálně si voliči zvyknou, že volby nejsou jako za komančů jen potvrzováním stávajícího stavu, a politici si uvědomí, že "na věčné časy" zde nebyli ani bratři ze SSSR. Navíc není nikde napsáno (krom Vašeho a podobných článků), že změna, kterou chce pan Babiš nastolit bude k horšímu. Chápu Váš názor vzdělaného člověka, nicméně s ním nesouhlasím.

M. Vozka 18.11.2011 8:23

Re: Já bych nebyl tak přísný.

pane J.Stejskle,

omlouvám se, moje reakce je na článek jako takový, ne na váš příspěvek, se kterým více méně souhlasím, jen jsem svůj příspěvek špatně umístil.

J. Stejskal 18.11.2011 8:41

Re: Já bych nebyl tak přísný.

Pochopil jsem, díky.

S. Vaněček Šauerová 18.11.2011 1:11

Řekla bych, že v některých věcech se mýlíte, pane doktore.

Tak předně, jste si sice vědom (neboť to píšete), že Babiš "zahrál etudu"  (o napraveném pytlákovi), správně píšete "předvedl se"  (jako pantáta ze čtvrté cenové skupiny), současně ale zjevně vůbec nepočítáte s tím, že by svou roli mohl jenom zahrát. To je rozpor. Musel jste se  "otřást hrůzou: jak je možné, že právě tenhle "týpek" v této zemi vydělal miliardy?" Vlastně je to takový zupácký primitiv, jemuž čouhá sláma z bot. To je ale mýlka, která svědčí toliko tom, že Babiš se svého úkolu zhostil docela dobře. Sehrál takovou roli, aby mu rozuměla i paní Vomáčková z Horních Kotěhůlek.

Řekla bych, že zapomínáte na pár drobností : A. Babiš je zkušený člověk, který se od dětství pohyboval v prostředí zahraničních škol (Paříž, Ženeva), který léta strávil jako zástupce státu v řadě zemí (hovoří třemi jazyky), který má letité zpravodajské zkušenosti (ne nadarmo angažoval i K. Randáka) a jenž pro ČSSR prováděl zřejmě průmyslovou špionáž. Bude vědět spoustu, spoustu zajímavých věcí, a není vůbec důležité, že neuvádí žádné "důkazy", což novinářští šmokové neustále vyžadují. Kdyby to udělal, dopustil by se zásadní chyby, naběhl by si.  Řekla bych, že podobných lidí osobně mnoho neznáte, pane Mlejnku. Patřili k elitě někdejší státní bezpečnosti a byli to lidé často vzdělaní a kultivovaní. Nevěřte tomu, co se zdá, pane doktore. Co se zdá, je sen.

Jistě, A. Babiš sází na "populistický guláš" a zřejmé je i to, že by soutěžil o podobný typ voličů s případnou novou stranou V. Klause. Však také nastal ryk. Jestlipak jste si udělal monitoring, odkud zazněly nejhysteričtější protesty ? Správně, z Fragmentů (Ivana Haslingerová) a Prvních zpráv (geniální novinář Adam B. Bartoš) ... Uvidíme, zda potáhnou spíš národovci sázející na děs ze sudeťáků číhajících na bavorské hranici a hrůzu z EU anebo obecná zhnusenost nad všeobjímající korupcí a nefunkčností základních složek státu.

Jisté nakonec není ani to, zda vyrazil Babiš "na zteč poněkud zbrkle". Vy víte, kdy budou příští volby ?

J. Veselý 18.11.2011 8:00

Re: Řekla bych, že v některých věcech se mýlíte, pane doktore.

Uvědomujete si kdo byl za totáče pracovníkem PZO??? Minimálně STB.

P. Čulík 18.11.2011 8:13

Re: Řekla bych, že v některých věcech se mýlíte, pane doktore.

Uvědomujete si, že se probouráváte do odemčených dveří? Co si příspěvek ještě jednou přečíst?

J. Stejskal 18.11.2011 8:44

Re: Řekla bych, že v některých věcech se mýlíte, pane doktore.

"Minimálně STB." je dobrý!

P. Krešňák 18.11.2011 8:09

Re: Řekla bych, že v některých věcech se mýlíte, pane doktore.

Vážená paní Šauerová, nedá se než s Vaší reakcí souhlasit. 

A pro pana Mlejnka,zdá se mi, že, jste asi nikdy nepodnikal a praci která přináší nějakou přidanou hodnotu jste také neprovozoval, myslím, že o tom jak vznikají hodnoty nic nevíte. Chválíte TOP09 za snížení schodku, ale pokud vím tak slibovali před volbami daně nezvyšovat. Jaký je výsledek snížení schodku v příštím roce ale za cenu vyšších daní (DPH, povodně, dálniční známka...), myslíte, že pro mě jako jejich voliče jsou věrohodní?

Krešňák

J. Charvát 18.11.2011 10:22

Re: Řekla bych, že v některých věcech se mýlíte, pane doktore.

Pane Vaněčku a paní Šauerová, Váš příspěvek výjimečně zcela sedí. Vyjma Vašeho dojmu, že by byl AB nějaký Lawrence Olivier. Jednak se obávám, že nehraje, ale vystupuje zcela autenticky. A za druhé, že to má dobře zkalkulované. Žvanivých intelektuálů mají naše politické strany ve svých řadách a za zády dost. Babiš zjevně cílí na jinou cílovou skupinu - na tu imaginární hospodu. Koneckonců, vyloví-li rybník Dělnické straně apod., budu se cítit bezpečněji, takže mu vlastně přeji úspěch. Ale ne moc velký, v tomto smyslu jsem ale klidný.