27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

POLITIKA: Situace je naprosto zoufalá

To se pozná lehce z toho, že nás ČT1 a ČT24 nezahrnují dramatickými zprávami o tom, jak se u nás šíří nachlazení a jaká nás čeká letošní chřipka. Nehledě na mnou očekávané, více než dvacet let vysílané „oblíbené“ šoty z ordinací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 27.11.2017 13:54

Re: Zvítězí jednou pravda? Podle mě nikdy.

Prostě původně politické heslo bez reálného obsahu, později označení jedné trochu naivní skupiny.

J. Anděl 27.11.2017 14:14

Re: Zvítězí jednou pravda? Podle mě nikdy.

Podle mě nebezpečná naivita.

Navíc ve světle současnosti, kde sebeobskurnější server nabízí "pravdu bez cenzury" směšná či k pláči (podle nátury :-)))

Aby mohla pravda (hypoteticky) zvítězit, musí jí být člověk ochotný poznat. Na což nemá čas, když usiluje o vítězství.

J. Jurax 27.11.2017 18:35

Re: Zvítězí jednou pravda? Podle mě nikdy.

Prostě reklamní slogan. Hezky zní a nic víc ...

P. Vaňura 27.11.2017 14:45

Re: Zvítězí jednou pravda? Podle mě nikdy.

Váš rozbor je sice zajímavý ale přesto existuje i katagorie OČIVIDNÁ LEŽ!

J. Anděl 27.11.2017 14:54

Re: Zvítězí jednou pravda? Podle mě nikdy.

Vím jak to myslíte a v zásadě souhlasím. Ve "společenské debatě" se ovšem používají různá zjednodušení a záleží, kterým směrem zjednodušujete. Ale dalo by se říct, že čím obecnější konkrétní tvrzení (např. Němci jsou taci a onací, muslimové takoví a makoví, Češi zase takovíhle atp.), tím spíš je to očividná lež :-). Ale taky záleží, kdo těma očima vidí (rozpad slova "očividně"), na co kouká, co jeho oči vidět dokážou a tak.

P. Vandas 27.11.2017 13:14

Děkuji vážený pane Vlku. Napsal jste to i za mne.

Brilantní. :-).-):-)

M. Gavlák 27.11.2017 12:44

Jděte pryč, Vlku!

Už nemáte co říct!

J. Mrázek 27.11.2017 12:50

Vaše fotka připomíná Hermana

Nejen tělesně, ale nyní i "intelektuálně"...

S. Netzer 27.11.2017 12:54

Re: Vaše fotka připomíná Hermana

Vy na té fotce vidíte nějaké tělo, Mrázku?

P. Han 27.11.2017 13:08

Re: Vaše fotka připomíná Hermana

Máte pravdu, celé tělo je pouze na vaší fotce. Ale nic moc.

M. Vondráček 27.11.2017 15:38

Re: Vaše fotka připomíná Hermana

Chcete tím říci , že Frau Netzer je tlustá, s krátkejma nohama ??

M. Mikulec 27.11.2017 17:20

Re: Vaše fotka připomíná Hermana

Ale no tak, Double O7, be a gentleman! :-))

J. Kanioková 27.11.2017 17:03

Vlkž, už nemáte co říct ...

Já jen, že nějak nevidím, že byste vy něco říkal..

J. Jurax 27.11.2017 18:36

Re: Jděte pryč, Vlku!

Že specielně Vám nemá co říct je v zásadě Váš problém ... :-)

D. Stirský 27.11.2017 12:28

A už by měl konečně někdo

vysvětlit, co si vlastně pod pojmem neomarxismus představuje. Hlavně, prosím, neopisujte z WIKI, leč sdělte svůj vlastní názor, svoji definici. Když už se někomu do něčeho/do někoho nadává, měli bychom se nejprve shodnout na definici pojmu. Je to stejné, jako v jednom filmu z 60. let s Högerem. Hraje učitele a děti mu říkají, že Novák či kdo je reakcionář. A když se jich učitel zeptá, co to slovo znamená, ve třídě je ticho.

J. Anděl 27.11.2017 13:46

Re: A už by měl konečně někdo

To slovo nepoužívám úplně tak často (ač taky) a pochopení mám mlhavé. Ale tak nechť diskuze kvete, zkusím to - zůstala internacionála, třídní boj je nahrazen bojem za humanismus?

J. Jurax 27.11.2017 18:42

Re: A už by měl konečně někdo

A proč se nesmíme poučit na Wiki či jinde na netu?

Ale když mocímermo chcete definici vlastní, posloužím jednou stručnou, leč všeobjímající, totiž neomarxista = blbec. Co je to blbec si najděte na Wiki ... :-)

Jinak hezké poučení je na https://lostak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=498988

V. Lunák 27.11.2017 19:52

Re: A už by měl konečně někdo

Myslím, že nejlépe, aniž by si toho byl jakkoliv vědom, to vyjádřil diskutující Jurax. Jedná se v současnosti mezi určitými jedinci pouze o poměrně populární výraz jak označit názorového protivníka. Z toho plyne, že náplň pojmu je velmi variabilní, tedy žádná.

J. Václavíková 28.11.2017 1:14

Re: A už by měl konečně někdo

Přesné! Ještě bych dodala, že kdo se snižuje k argumentaci takto vyprázdněné, jest sám blbcem.

D. Stirský 27.11.2017 12:23

Teď jsem z toho zmatený:

Na SEZNAMU je rozhovor s Ondráčkem straším, který označuje V. Havla za gaunera a tvrdí, že kdyby lidé věděli, že se tu bude budovat kapitalismus, že by nikdy na Letné atd., atd. Vlk st. a spol. zase přisprostle tvrdí, že Havel a jeho příznivci jsou levičáčtí neomarxisté, pravdoláskaři... Tak už z toho mám opravdu guláš: Pro jednoho je Havel typický buržuj, pro jiného neomarxista... A zvedá se mně žaludek z toho, že Ondráček st. (a Vlk st. v těsném závěsu) kydají hnůj na mrtvého člověka - přesně ve stylu "Masaryk a Druhá republika".

P. Vébr 27.11.2017 13:27

Re: Teď jsem z toho zmatený:

Takže, pokud vám správně rozumím, je právě čas chválit Hitlera, neboť říct o něm, coby mrtvém člověku, něco nedobrého by vám zvedlo žaludek...

M. Prokop 27.11.2017 13:56

Re: Teď jsem z toho zmatený:

O Klausovi také hodně lidí tvrdí různé pitomosti, to je u politiků celkem normální.

J. Jurax 27.11.2017 18:46

Re: Teď jsem z toho zmatený:

Při vší úctě, že jste zmatený nepřekvapuje; mám ten dojem už déle.

Ale když si zagůglíte, naleznete na Havla mnohem širší paletu názorů než jen ty dva Vaše zde zmíněné. Zmate Vás to ještě víc.

P. Klíma 27.11.2017 12:13

Teda! Klobouk dolů!

J. Pražák 27.11.2017 11:48

Výborně napsáno.

V. Javora 27.11.2017 11:19

Moc dobrý článek

Moc dobrý článek, pane Vlku!

A. Alda 27.11.2017 11:10

Ano, pane.

V podstatě není co dodat.

J. Fiedler 27.11.2017 10:57

Musím,

jen souhlasit s článkem p.Vlka.Některé ohlasy na článek jsou hloupé a nemá cenu je komentovat.

B. Rameš 27.11.2017 10:36

Byť s řadou postřehů mohu souhlasit,

uniká mi pointa. Běžte pryč? Ale o tom, pane Vlku, rozhodují lidi (voliči), ne Vy sám. Politika spočívá (nu, měla by spočívat) ve střetu ideí, z nichž některé se prokáží životaschopné a přínosné, jiné paradoxně jako ač nepřínosné, rovněž životaschopné, některé jsou pak odvrženy úplně, ale toto rozhodnutí záleží na každém z nás a nakonec na součtu našich jednotlivých vůlí. I Václav Klaus vyhrál svého času s jednoduchou myšlenkou "demokratického kapitalismu bez přívlastků" nad myšlenkou "české cesty občanské společnosti". Neomarxismus (a jiné myšlenkové konstrukty) jsou mi také proti srsti, ale obejít se bez ideí podle mě možné není a chcete-li mít svoji myšlénku, musíte přiznat i jiným totéž právo.

V. Pavelka 27.11.2017 11:04

No

To je o uzurpaci demokracie ,když Okamura nebo Grospič usednou v předsednictví výborů . Neřvu do světa že je to konec demokracie.Je to o vyváženosti, na stráni nerostou jen bylinky ale i bodláky ,doprčic!