5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

POLITIKA: Restituční rébusy Václava Klause

Při zahájení nového školního roku navštívil prezident Václav Klaus tradičně jednu vybranou školu. V deváté třídě pražské školy Na Smetance dokonce na tabuli zadal matematický rébus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Novák 7.9.2012 23:44

majetek a moc

V dnešní situaci mi případně vzrostlá moc církve připadá přijatelnější než moc bývalých veksláků, prokurátorů a STbáků.

B. Rybák 8.9.2012 11:20

Re: majetek a moc

Ano. Klerikalismus, proti němuž oprávněně vystupoval i silně věřící TGM už dnes nehrozí. Amorální mafiánsví,vlastizrada, různá zločinná psudonáboženství nás ohrožují stále víc.

J. David 6.9.2012 12:23

Zcizené či odcizené?

Dle KN, RES a LHP/E má ŘKC lesního majetku okolo a méně, než 5500 ha. Druh pozemku = 10 a druh užívání "0", tedy vlastnictví, nikolivěk užívání, státní pronájem, či pacht. Judikativní následnost zákonů  ČSR 1919, 1923, 1925, 1935 a 1947 je nic?  Bolševici k roku 1948, druhého února, toho již moc nezfendovali.  Zcizeno či odcizeno, tedy právně? Někdo ale majetkově lační. Asi tak. 

PS. Technokraticky vím, o čem mluvím. Jsem lesnický ajťák, vírou agnostik.

M. Vondráček 6.9.2012 11:07

autorovi

Vážený pane , zdá-li  se Vám  rebus nesrozumitelný , nemusí být chyba v rebusu ....

P. Vaníček 6.9.2012 9:26

Pan Mlejnek mele,

ale zapomněl na vracení miliardových majetků Švarcnbergovi a Havlovi! Jim se vrátily fofrem a nikdo ani necek''!!!!!!!

P. Pavlovský 6.9.2012 1:47

Eticky neudržitelné dilema

Václa Klaus a s ním celá naše politická levice  (ano, tento paradoxní politický tandem) nastolují otázku: Nebylo by lepší majetek církvím nevracet? Nebylo by lepší, aby si jej stát ponechal, než aby riskoval, že s ním círve budou nakládat v neprospěch občanstva?

A hned si odpovídají: Bylo!

Otázka je však položena špatně! Z hlediska elementární etiky otázka zní: Má zůstat uloupený, pod krvavým nátlakem, za bílého dne odcizený majetek v rukou státu, jakožto nástupnické instituce po tom, který majetek zcizil,  nebo má být tento majetek především vrácen původním majítelům?

Pravicová odpověď pak zní: vrátit, vrátit, vrátit, jinak vůbec není možno!

A není na tom, kdo zmocniv se uloupeného majetku, tento (po neuvěřitelných 22 letech!) vrací, aby toto vrácení zpochybňoval otázkami, zda okradení budou umět s majetkem zacházet. Vrací-li se někomu majetek, 60 let po té, co mu byl, za všeobecného vraždwění, znásilňování a věznění uloupen, není na vracejícím, aby se tázal restituenta "co s tím budeš dělat?", "dovedeš s tím zacházet"? Je to otázka drzá a nemravná!

P. Skřivan 6.9.2012 3:38

Re: Eticky neudržitelné dilema

I u vracení musí platit alespoň určitá míra rovnosti a přiznejme si, že církevní majetek nemá úplně charakter majetku soukromého. Jak vracet církevní majetek, když nebyly vypořádány ani restituce zcela soukromého majetku, který měl být vrácen především ?

Kromě toho: co společného má církev z před 60 let s tou dnešní ? Podle mne mnoho ne ... .

Napravit nespravedlost lze 150-ti postupy a nejsem si jist, že ten postup, který hrozí dalším mizením majetku, často ve formě historických památek, kdesi v nenávratnu, je úplně ten nejlepší ... .

I. Schlägel 6.9.2012 8:16

Re: Eticky neudržitelné dilema

Nejlepší je vytvořit státní fond dle návodu soudruha Sobotky. Tam se určitě nic neztratí :-)

P. Lenc 6.9.2012 8:59

Re: Eticky neudržitelné dilema

Přesné.

A. Reček 6.9.2012 18:50

Re: Eticky neudržitelné dilema

Ano, to nám soudruzi ukázali po převratu s majetkem bývalého mládežnického SSM, který byl převeden do fondu.  Novým mládežnickým organizacím zbyly jen oči pro pláč.

M. Martin 6.9.2012 12:15

Re: Eticky neudržitelné dilema

Pane Skřivan než začnete příště rozvýjet vaše potroublé teorie o vracení církevního majetku tak si třeba přečtěte předcházející příspěvek pana Pavlovského který to vysvětluje naprosto polopaticky.Co bylo ukradeno musí být vráceno o tom může pochybovat jedině socan nebo komouš.Kromě toho:církev z před 60 let je ta samá jako ta dnešní.