6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Reforma

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Jindřich 22.6.2011 12:26

Jen ať kradou, ale ať pracují!

Kradou všichni, ale proč nepracují? Proč exekutiva tak zrůdně bují? Protože vláda nevládne!! Proč nepoužívá ministr financí kalkulačku?!Každičký manažer, který přijde do firmy na risk management, zanalyzuje pracovní pozice.

V naší republice se exekutivě věnuje jen 24% úředníků, ti ostatní jsou jejich nadřízení!!!  Plné baráky lidí, kteří vykonávají svou práci svědomitě 8 hodin denně netuší, že dělají zcela zbytečnou práci a zaměstnávají s ní další úředníky.

Pokud by exekutiva propustila 40% úředníků (přírůstek od roku 2004 - 100,000 lidí), úspora pro státní rozpočet se blíží 300 miliardám ročně. Ovšem musí přijít někdo zvenku : Jinak vyletí ti lidé na přepážkách (skutečná exekutiva) a vedoucí odborů najdou nové síly....S kalkulačkou zjistí každý ekonom jistě snadno, že míra zdanění pracujících je v našem státě kolem 83%, a že z odvedených daní, dávek a důchodových odvodů se do systému vrací jen kolem 22%, zbytek moloch sežere na svou vlastní správu.

Z ušetřených stamiliard se dá sanovat důchodový systém, schodek státního rozpočtu a ti vyhození úředníci také začnou posléze také vytvářet HDP. Nyní jsou jejich platy typický inflační tok.

I. Hanuška 22.6.2011 20:28

Re: Jen ať kradou, ale ať pracují!

Musím přiznat, že už chápu, proč se panu Nakamurovi daří. Vzal rozum do hrstí a začal pracovat logicky. Musím přiznat, že pod tento článek bych se podepsal. Chybí mi tu ale jedna věc: tato země potřebuje lépe pracující soudy. Soudy a justice pracuje momentálně opravdu hrozně. Jasné to je u obchodních pří, které se táhnou roky.

Jinak komentář k předchozímu příspěvku: faktem je, že pokud bychom odstranili oněch 40% zbytečných úředníků, dospěli bychom v tomto stavu pravděpodobně ke státnímu krachu, protože bychom jim museli zaplatit podporu v nezaměstnanosti, nebo alespoň sociální dávky, protože jsou v běžném světě neuplatnitelní (a to ne ani tak znalostmi, ale spíš pracovní morálkou).

M. Stuchlik 22.6.2011 23:49

Re: Jen ať kradou, ale ať pracují!

Ta podpora v nezaměstnanosti by byla nižší než jejich platy. Takže ta úspora by byla značná. Navíc někteří by třeba začali dělat něco smysluplného.

P. Rajman 22.6.2011 10:09

Škrty bez omezení státních zakázek

mohou tento stát ekonomicky, sociálně a morálně totálně rozložit.

P. Čech 22.6.2011 10:20

Re: Škrty bez omezení státních zakázek

A naopak škrty významné a výrazné ve státní správě mohou pomoci. Viz níže.

P. Rajman 22.6.2011 10:23

Re: Škrty bez omezení státních zakázek

Ano, ale v důsledku poklesu státních zakázek. V opačném případě skončí daně, kterými stát zatěžuje všechny v kapsách těch nejzkorumpovanějších.

P. Čech 22.6.2011 10:48

Re: Škrty bez omezení státních zakázek

Státní zakázky jsou pouhým prostředkem, nikoliv vinníkem. Na vině je systém přerozdělování peněz, pozůstatek socialistického myšlení. Socialistického, nikoliv sociálního. Tyto pojmy si mnoho lidí a zvláště politiků a novinářů plete. Například ČSSD není stranou sociální, ale socialistickou. V tom to je.

P. Čech 22.6.2011 9:59

Pan Okamura má zase pravdu.

 Vláda vydává za reformy něco, co reformami ve skutečnosti není. Reformovat se totiž musí celkový systém a ne jeho projevy. To ovšem pan Kalousek a potažmo celá vláda nechce. Z jednoho prostého důvodu. Museli by totiž přerušit či odstranit penězovod, vedoucí do kapes jejich a jejich politických stran. Jak se dělají skutečné reformy je možno vidět zde : http://www.mises.cz/clanky/zmensovanie-ulohy-statu-lekcie-z-noveho-zelandu-328.aspx

J. Vintr 22.6.2011 9:53

V politice zřejmě není nikdo,

jehož IQ by umožňovalo vymyslet nějakou změnu k lepšímu ve stávajícím fungování státních a jiných veřejných institucí. A to včetně různých takzvaných "ekonomických expertů", kteří politikům radí. A tak všechny velkohubě inzerované "reformy" skončí vždycky jen u primitivního pokusu vytáhnout nějakou formou víc peněz kapes ekonomicky aktivních občanů. U pokusu proto, že na rozdíl od naivního přesvědčení vrchnosti, ty kapsy daňových poplatníků nejsou bezedné ...

P. Čech 22.6.2011 10:22

Re: V politice zřejmě není nikdo,

není třeba nic vymýšlet, vymyšleno to je na Novém Zélandu. Viz výše. Je třeba se o věci zajímat obecně a ne jen přebírat názory politiků a politických stran, které na vymýcení korupce nemají zájem.

R. Langer 22.6.2011 12:04

Re: V politice zřejmě není nikdo,

Už ani tam to není, co bývalo... :-(

J. Anděl 22.6.2011 16:08

Re: V politice zřejmě není nikdo,

Uvědomujete si, pane Langere, hluboký význam úsloví "nic netrvá věčně"? :-)

V. Kolman 22.6.2011 9:41

VĚČNÁ ŠKODA PANE OKAMURO,

že nejste politikem. Vaše úvahy mají logiku a hlavu i patu - na rozdíl od blábolů mnoha stávajících nekompetentních (abych to napsal slušně) a zkorumpovaných současných politiků.

        Přeji Vám hezký den :-))

J. Stejskal 22.6.2011 22:05

Re: VĚČNÁ ŠKODA PANE OKAMURO,

Ano, populismus se poslouchá příjemně. Nedávno se takto říkalo o Václavu Fischerovi, ten měl cestovku větší a jako jediný byl zvolen do senátu v prvním kole. Chodil tam zřídka, připravoval se na krach a v igelitkách odnášel z kanceláře hotové peníze ještě poslední den, kdy stačil ještě vybrat od desítek důvěřivců peníze za zájezdy o kterých věděl, že nikdy nebudou a těm lidem nikdo nic nevrátí, neb on s penězi právě odchází. Pěly se ódy na VV. Když dneska máte pro ně slůvko pochopení, vyškrábou vám oči. Předtím Čtyřkoalice, Unie svobody, Zelení. Všichni byli ti praví a spravedliví. Nečas coby Mesiáš, Kalousek geniální ekonom. Další génius ekonomiky na Hradě, obdivovatel Kožených a Krejčířů, nenahraditelný Bém.... Všichni mluvili rozumně a proto je zvolili.

Ano, Tomio bude ten pravý! Ten bude jistě jiný.

Z. Ležatka 22.6.2011 9:03

Proč je dvojí sazba DPH nesmysl, pane Okamuro?

Protože deformuje hodnotový systém, čímž následně hodnota pořizovacích věcí a služeb neodpovídá vynaloženým nákladům na jejich vznik. Ale připomínku mám k „šetrnému státu“. Píšete: „Vadí nestabilita, nejistota - tedy každý rok jiné daně“. Co byste řekl na takto koncipovanou LIMITNÍ DAŇ Z PŘÍJMU (LDP)

    http://lezatka.blog.idnes.cz/c/188220/       zdaňuje všechny příjmy, nejen od zaměstnavatelů. A navíc zajišťuje vyplácení všech možných sociálních dávek. A bez úředníků u výdejních okének. Ale ten nejdůležitější přínos LDP by spočíval v tom, že po jejím uzákonění by si strany mohly LDP měnit pouze pomocí dvou parametrů: MEZNÍHO % DANĚ a ŽIVOTNÍHO MINIMA. A protože LDP je konstruovaná tak, že jakákoliv změna by se dotkla každého z nás bez rozdílu, nemohla by si Vláda velké výkyvy dovolit, protože bychom „řvali“ všichni bez rozdílu. Co vy na to, pane Okamuro?

Další krizová oblast, odborářské boje za vyšší platy státních zaměstnanců, by zanikla, pokud by byla provozována NÁRODNÍ LOBINGOVÁ EXTRALIGA (NLE)

   http://lezatka.blog.idnes.cz/c/180313/    Pomocí ní by se dalo zjistit, kteří státní zaměstnanci mají platy nízké a kteří vysoké. A to v porovnání s platy stejných profesí ve vyspělých státech. A žádné kauzy Fejk by pak vzniknout nemohly. Nejsou takovéto konkrétní, jednoduché a srozumitelné dílčí kroky lepší, než obecné proklamace o tom, co je špatně? Jinak s posledním odstavcem souhlas.

 

K. Janyška 22.6.2011 8:55

Reformy jsou pouhým sesouladěním dosaženého stupně civilizace se státní správou ! Ne jakýmsi nových směrem vývoje ! Sněr vývoje nejsou schopni politici, ani nikdo jiný, určit ! Je to věc neosobní ! Dzp.

P. Čech 22.6.2011 10:25

Re: Reformy jsou pouhým sesouladěním dosaženého stupně civilizace se státní správou ! Ne jakýmsi nových směrem vývoje ! Sněr vývoje nejsou schopni politici, ani nikdo jiný, určit ! Je to věc neosobní ! Dzp.

Pane Janyško, přečtěte si tento odkaz : http://www.mises.cz/clanky/zmensovanie-ulohy-statu-lekcie-z-noveho-zelandu-328.aspx.

R. Houška 22.6.2011 7:40

Vážený pane Okamuro, problém je ten, že té parlamentní

(jedno které) sebrance, vůbec nejde o nějakou efektivitu řízení státu a jeho výdajů, ale jen a pouze o jejich vlastní peněženky. Proto budou dělat všechno proto, aby byl výběr daní a jejich přerozdělování co nejvyšší. Kde nic není, ani smrt nebere, tudíž, ani ODS, ČSSD, TOP, KSČM a VV nepokrade, ale pokrást, to byla a je, jejich jediná motivace, angažovat se ve veřejném životě.

M. Starý 22.6.2011 7:00

Pan Fejk a ti druzí

Dokud bude stát (a jím zřízené nebo ovládané společnosti) hospodařit tak to předvedl v případě "drážního ombudsmana" p. Fejka na Českých drahách, nemá právo chtít po občanech ani korunu daní navíc.

Včera jsme se dozvěděli, že ministrovi Šimerdovi "došla trpělivost" a jeho post zrušil, ale že má nárok na "držhubné" výši 9 platů tj. 2,5 miliónů Kč. S ním byl odejit kvůli "nadstadardním" odměnám i ředitel ČD Cargo a v souvislosti s nehodou nákladního vlaku u Vyškova byli odvolaní "náměstek pro provozuschopnost" SŽDC a další čtyři manažeři. Výši nákladů s jejich odchodem (i oni mají jistě "oboustranně výhodné a vyvážené smlouvy") se asi dozvíme až časem nebo také nikdy.

Čekal jsem, že se dozvíme, komu bude předepsány ony 2,5 miliony za pana Fejka nebo že bylo podáno tr. oznámení na "náměstka pro provozuschopnost SŽDC" za havarijní stav kolejí. Bohužel, nic takového nezaznělo. Dnes jsem se dočetl, že ministr Šimerda bude také odejit... asi si toho dovolil už moc a že vyhozeného ředitele ČD Cargo Vodičku v čele ČD Cargo "by měl ve středu nahradit bývalý ministr dopravy a šéf fondu dopravy Gustáv Slamečka, který do představenstva nastoupil před dvěma týdny."

A teď nádražácké odbory mlčí...

P. Čech 22.6.2011 10:50

Re: Pan Fejk a ti druzí

Další trfika pro neúspěšného politika. Na vině je systém, vážený.

J. Malá 22.6.2011 16:38

Re: Pan Fejk a ti druzí

Neřekl nahradit, řekl ředitel ČD Žaluda, že zítra bude do této funkce zvolen pan Slámečka.A dne už tam je: Slamečka, manželka pana Žaludy, tak co chcete? Mají divné volby na těch drahách! Ani odboráři se nebaví o tom, že ředitel ČD Žaluda bere přes dva miliony měsíčně- prý plat musí být podle velikosti podniku a zodpovědnosti.Takže to má vypočteno správně. Žaluda se Slamečkou tam byli už za Fischera, tenkrát přece Dušek vyřval jejich intimní vztah, takže ne že by slováčisko bylo nové.