23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jan 13.8.2009 10:12

velká koalice

ve vyspělé demokracii proč ne - tady u nás by to bylo ruka ruku myje - demokracie by šla do kytek stejně jak kdyby vyhrála socdem a vládla s komančema

clay 13.8.2009 10:10

Re: je zajímavé,

...a to ani nemuseli zvát ředitele státních a polostátních firem na sponzorské večeře, jak činil VK "blahého" času....

jan 13.8.2009 10:10

Re: je zajímavé,

top09 se daří protože lidi jsou uplně znechucený z ptáků i socanů - jaklův výkřik je zajímavej snad jen tim že ukazuje jeho myšlenkové pochody - preference se získávají kupováním novinářů jinak to asi podle jakla nejde on sám to tak asi dělá

clay 13.8.2009 10:09

Re: je zajímavé,

R^

clay 13.8.2009 10:08

Re: qui bono

protože oni opravdu neberou velkou koalici jako něco předem domluveného, což do nekonečna v béčkovém seriálu podsouvá Jakl.

Mephisto 13.8.2009 10:06

Re: je zajímavé,

Ony se sbližují volební programy ODS a ČSSD? Děláte si srandu? Můžete být konkrétní prosím?

Jinak, co se týká financí TOP 09, je přece veřejně známá částka kterou na kampaň získali - je to 30 milionů, a zveřejnili také seznam dárců, resp. sponzorů, kteří ty peníze poskytli. 30 milionů je vzhledem k velikosti TOP 09 zcela uměřené nákladům na kampaň ODS a ČSSD. Jaklova poznámka "To muselo stát peněz!" tedy zcela evidentně nebyla mimovolná, Jakl moc dobře ví kolik to stálo (čte noviny, předpokládám), ale naopak dobře promyšlená a cílená, a to na spodní (řekněme si to na rovinu, závistivější) voličské vrstvy, které si zřejmě právě takovéhle otázky pokládají.

Jakl tedy odpovídal populisticky až uboze, a reakce pánů Kalouska a Topolánka jsou tedy zcela oprávněné...

clay 13.8.2009 10:05

Re: Řekl bych, pane Jakle, že reakce těch pánů jenom potvrdila Vaše slova ....

nebo jeho reakce potvrdila, že jejich reakce byla oprávněná....

clay 13.8.2009 10:04

Re: je zajímavé,

...a na velkou koalici to kočíroval Klaus po minulých volbách...

jan 13.8.2009 10:03

korektní jakl

když o někom říkáte že se chystá zradit a spojit se se svým největším soupeřem o druhém že korumpuje novináře tak se nedivte - hlavně že jste dostal vaší myšlenku k dalším lidem a nedalo to moc práce jen jste opsal to co jste řek v radiu

clay 13.8.2009 10:03

Re: je zajímavé,

co je divné? Vždyť se ví, kde na to vzali....dárci jsou známi

clay 13.8.2009 10:02

Re: Vážený

přestňte už konečně strašit Václavem Havlem....kde je mu konec

clay 13.8.2009 9:59

Re: ANO

něco jiného je velká koalice jako až ta poslední možnost a něco jiného je, když ten blábolista prohlásí, že už je to stejně domluveno....a taky ty nejapné řeči o tom, kolik to stálo....že zrovna jeho zajímá, kolik to stálo....kolik stálo, aby blábolista Jakl mohl zůstat na Hradě?8-o

J.M. 13.8.2009 9:58

je zajímavé,

jak většina komentářů vůbec není k meritu věci, ale pouze slouží autorům k tomu, aby vyjevili svou podrážděnost nad tím, že si Jakl dovolil se pozastavit nad neuměřenou a podrážděnou reakcí Kalouska a Topolánka. A přitom jim ušlo, že je opravdu podivné, jak rychle získala TOP 09 tolik peněz na tolik bilbordů. Nebo si rozčilení komentátoři nevšimli, jak se volební programy ODS a ČSSD postupně sbližují? A že dosavadní volební preference  velkou koalici také naznačují? Velká koalice je velice špatná věc, ale co se dá dělat, když se prosadil nešťastný volební systém, který ji přímo vynucuje, při daném složení voličstva. A co v Německu?Tam také volební systém a složení voličstva si velkou koalici přímo vynutily. A Jakl ani Klaus v tom zřejmě prsty nemají.

clay 13.8.2009 9:56

a teď tohle?

vy jste, pane, fakt vymaštěnej....a čím dál vymaštěnější.....včetně tohoto zbytečného blábolu o ničemRv

J.M. 13.8.2009 9:45

Re: Pane Jakle, ono to vypadá, že už vás (ale i Hájka. popř. i starého pana mocnáře) ...

No Ladislave, nesmíte si myslet, že váš názor je všeobecně sdílený. Já názory pana Jakla beru velmi vážně, neb se v minulosti velice často ukázaly pravdivé a správné, což platí i o názorech pana prezidenta (ulevilo se vám ve vaší zakomplexovanosti, když jste použil tak třeskutě vtipný titul?). Ale máte pravdu, že Hájek je velmi mimo, ale to na podstatě vašich omylů nic nemění.

AKIBUA 13.8.2009 9:35

ANO

Narozdíl od většiny diskutujících si myslím, že pan Jakl mluví logicky a má pro svá tvrzení dobré argumenty. Zásadně souhlasím s mediální masáží kolem TOP 09. Stačí pouhá citace tisku a je zřejmé, že této straně se dostává zcela extrémní pozornosti. Je to zvláštní strana. Její předseda mluví málo a nekonkrétně, pokud nedříme. Hlavní postavou není předseda, ale mimořádně protřelý génius politického přežití Kalousek, kterého je možné považovat za ztělesnění pragmatizmu. Člověk, který dostal komunisty nejblíže k šanci dostat se do hry se zaštiťuje konzervatizmem. Já tuto stranu považuji za berlu ODS. Velká koalice sice není nic hezkého, ale pokládám ji za kulturnější než "získávání přeběhlíků" nebo vládu s podporou komunistů. Tak proč by to někdo podobného názoru nemohl říci nahlas?

toogood 13.8.2009 9:34

Re: qui bono

Měl jste asi na mysli 'v cestě'.

Jinak, možná máte pravdu a každopádně je s podivem, že pánové Topolánek a Kalousek místo svých podrážděných reakcí nepoužily například tento váš argument.

Hroch 13.8.2009 9:29

Re: Pane Jakle, ono to vypadá, že už vás (ale i Hájka. popř. i starého pana mocnáře) ...

to se pletete, min já beru pana presidenta vážně :-P

a pan Jakl má velice podobné názory jako já .....

Antonín Hrbek 13.8.2009 9:27

Vážený pane Jakle

Kdo seje vítr, sklidí bouři. Současná politická scéna je representovaná spodinou české společnosti a tomu odpovídá i způsob jejího vyjadřování. S Vašimi názory i s názory Václava Klause není přece nutno vždy souhlasit a lze k nim mít věcné připomínky. Ale nasazovat Vám šaškovskou čepici a prohlašovat Václava Klause za senilního dědka považuji za nehoráznost nejen z věcného, ale i společenského hlediska. Ke skutečně civilizovanému chování to má opravdu, ale skutečně opravdu velmi daleko.

Nedejte se otrávit!

toogood 13.8.2009 9:27

Re: Poznámka

Na článek spíše navazujete než reagujete, protože ten byl jsk jsem to pochopil o politické kultuře v ČR. Ale to nic nemění na tom, že vaše hodnocení současného stavu je brilantní. R^

V 13.8.2009 9:15

Re: to snad ne

no, ja bych zase rekl, ze narceni ze za necim jsou nejake velke penize zas tak jako safranu neni, prave naopak.

Ja bez vsech tech kvalifikaci, ktere pan Jakl ma, naopak vidim vsudepritmnost TOP2009 v mediich jako normalni vec, ktera se proste stane urcitemu objektu kvuli urcite konstelaci, aniz tento objekt musi do toho zaprahnout nejake pokoutni financovani v zakulisi medii. Takoveto narceni je demagogie a od pana Jakla prekvapuje, nejspis se nechal unest, protoze sam si chce prihrit svou polivcicku - jeho zajmem je aby velka koalice vznikla, a proto ji ted zminuje zamerne s negativnim ocekavanim, ovsem doopravdy je to presne to po cem touzi (vcetne pana prezidenta), protoze to je cesta jak se ODS znemozni a pak bude na politicke scene konecne misto pro ty libertas a svobodne atd. male reformni strany.

To je znama taktika, opak polibku smrti, ze se neco nadhodi jako spatna budoucnost, aby se to tim spise uskutecnilo. Naopak postaveni se za velkou koalici by ji prave ucinilo mene pravdepodobnou.

Co se medialni euforie ohledne TOP2009 tyka, tam je to prece jasne, je to neco noveho, ale ne zas tak noveho, jako ty jine zminene strany, a ma to v cele nikoli naivni idealisticke cucaky (ze to tak musim rict), anebo zase skrz naskrz zprofanove firmy, ktere jsou v tom kvuli mocenskym velikasskym choutkam (typu Zelezneho, Bobosikove a nahodile smesi maminek utrhnutych od ploten), nybrz jde o jiz testovane politicke matadory, kteri sice nemusi byt uplne bez sramu, ale nemaji nejake zasadni, aspon tam kde se to pocita. Proto cela ta medialni smrst a prizen. Pan Jakl tohle vse ve sve zasti ovsem nemuze videt a proto to takove podrazacke nadhozeni tech penez co to muselo stat a za ta medialni smrst neni jen tak sama od sebe, ale jsou za tim nejake mesce, zajmy... Proste jen dalsi spinavost jakych jsme svedky dnes a denne, bohuzel. Zbytek toho rozhovoru tuhle jednu vec nemuze vyvazit.

dobry den preji

hlava22 13.8.2009 8:55

Re: Vážený

Dosaďte si za TOP09 (nebo US nebo SZ) Václava Havla a bude to jasnější. Bohužel jen další spolek, který chce pomocí pár voličů významně ovlivňovat náš stát. Kdyby to bylo ku prospěchu věci tak se nedá nic namítat, obávám se ale, že jejich přínos byl spíše záporný.

Karel 13.8.2009 8:53

Poznámka

Velká koalice je životný, zcela legitímní, v řadě evropských zemích dříve či v současnosti existující politický model. Jistě - k fungování mohou být četné výhrady. Korupční potenciál takového modelu je značný - o co je však horší než naše stávající situace? Řada reálných problémů které jsou před námi mají řešení, které jsou krajně nepopulární a jejich doba řešení daleko přesahuje jedno volební období. Namátkou: reforma veřejných financí, reforma důchodová a reforma zdravotnictví, energetická politika, dobudování dopravní infrastruktury: snaha toto řešit při jen těsném vítězství - které lze na tu či onu stranu předpokládat - nebo patu je odsouzena ke zkáze a strana, která se o to jen pokusí propadne v příštích volbách. To nikdo neriskne. Velká koalice rozdělí politická rizika na oba aktéry. Navíc - bude marginalizován vliv KSČM, která těch svých 12-13% zase dostane. A vyšachování "malých" stran? Malé jsou proto, že nemají dost voličů, to je jejich skutečný problém; půjdou-li do kanálu, nic se nestane. Vydírání zelených (skoro tolik ministrů co poslanců a jejich naprosto zhoubný vliv na energetickou politiku) či chování lidovců (pád vlády je de facto jejich zásluhou, resp. jejich postojem k reformě zdravotnictví - přitom to byl koaliční návrh!) určitě nebude nikomu vadit.

hlava22 13.8.2009 8:48

Pravda a láska

se zase musí někam přesunout. SZ je nevolitelná a tenhle nový výtvor se proto dokonale hodí. Sranda bude, pokud se do "žvanírny" dostane. A ještě větší sranda bude, pokud se do  ní nedostane a sebere hlasy křesťanům, kteří dopadnou obdobně. Tohle je taky možné .

P.S. S těmi penězi se Jakl asi trochu mýlí, skoro celá žurnalistika je řádnými členy Bratrstva pravdy a lásky a moc se mazat nemuselo.

Jarda 13.8.2009 8:46

Divný článek

Autor článku dost divně vytahuje jednu epizodu z radiožurnálu, ale jako aktivní politik musí mít kontaktů s ostatními politiky spousty. Takže dalekosáhlé závěry z jedné epizodky mi nepřipadají věrohodné. Jistě, velká koalice je možná. Ale co se týče závisti vůči TOPu: není to tak dávno, co autor doufal ve vzestup nějaké malé strany, která by přinesla oživení potitiky. Jo Svobodní, to by bylo príma. Ale místo toho se pozvedl TOP - a to už mu nejde pod fous, takže ... "za tím musí být prachy". Kdyby se média chytla jeho oblíbenců, tak by zde jásal, jaká je to naděje. Když se chytla jiného, zuří.

Jerome 13.8.2009 8:42

Vážený

pane Jakle, možná máte pravdu, možná ne. Skutečnost se ukáže vskutku "vbrzku". Ovšem , jsa už stár a pamětníkem, musím s politováním povědět, že jste tajemníkem pána, který rozhodně nevyrůstal v klášteře klarisek, takže jeho mnohé minulé i současné činy rovněž nepatří mezi nejušlechtilejší. Připouštím, že předrážděnost naší politické scény je už patologická, ale politik typu VK k tomu přispěl nemalou měrou. Něco vždycky ulpí i na spolupracovnících... těch i oněch... Vyhlížíme čas, kdy tomu tak nebude s jistou skepsí...Nicméně SALVE.

Bizon 13.8.2009 8:30

Řekl bych, pane Jakle, že reakce těch pánů jenom potvrdila Vaše slova ....

čtenář 13.8.2009 8:15

Velká koalice bude

po volbách patrně jedinou schůdnou alternativou, pokud by měla být sestavena vláda be podpory či dokonce účasti komoušů, před čímž ovšem Paroubek zábrany nemá. Tím spíš, že to slavné TOP02 bude nejspíš sloužit jen jako propadlo na hlasy a  komouše tím posílí. Velmi pozitivním výsledkem by mohla být i změna volebního zákona, která by počet komunistických poslanců ve sněmovně podstatně zredukovala. Škoda, že ji Havel kdysi torpédoval. Myslím, že i sám musí dnes nahlížet, jaká to byla hloupost.

Sibi 13.8.2009 8:03

qui bono

Velká koalice je přání Klause. TOP09 jí stojí v čele, protože ODS může jít do koalice s ní. Proto tenhle Jaklův článek.

jirkammm 13.8.2009 7:38

v tom rybníčku plave

velký sumec, který občas zaneřádí svými výkaly i rybníčky okolní a je obletován třemi mřenkami, jedna z nich si ráda občas zaplave s rudým karasem, hlavně v dobách když rozhodují, kdo že bude v rybníčku největší, druhá tvrdí, že si candáti z velkého rybníka zvedli stavidla sami a ta třetí prostě občas něco prskne.