27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Diskuse k článku

POLITIKA: Práva těch, kteří nedemonstrují

Prezident Beneš v knize Demokracie dnes a zítra, vydané za války, po zkušenostech s partajnictvím prvé republiky napsal: „Čím je počet stran v demokratickém zřízení větší, tím se všechny zlé vlastnosti politického stranictví zesilují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Zelený 21.5.2020 13:46

Ciwe zvonkajšku to vyzerá, že se cítíte být arbitrem v otázkách co je hodno polemiky a kdo je schopen jí vésti. No, nejste tu jediný. Dovolte mi, abych na rozdíl od vás považoval mudrování o Benešově blábolu, jehož aplikace nás posléze dovedla do sovětské řiti, za veskrze nicotné, podobně jako o slovní vatě před posledním odstavcem. Zaujalo me co mně zaujalo a to jsem komentoval a urážky bezdůvodně povýšeneckých "diskusních" matadorů jsou mi jen důkazem o jejich úrovni, ničím víc.

J. Jurax 21.5.2020 13:39

No vidíte, a to výše pravíte, že tristní stav demokracie byl, případně je dán volebním systémem poměrného zastoupení. Ten v GB neměli a nemají ... :-)

J. Jurax 21.5.2020 13:35

Nikoliv IQ a vzdělání, nýbrž konkrétně zde projevené blbostí - ta po mém soudu s IQ a vzděláním obecně koreluje velmi volně ...

P. Hatina 21.5.2020 13:35

Oni právě v roce 1938 zalezli všichni, jak západní, tak i naši politici. Beneš by to sám nevyhrál. |A počítam že Pithart nebo Drahoš by nebyli o moc lepší.

Š. Hašek 21.5.2020 13:33

Pletete si "jednotematické", řekněme jednorázové shromáždění občanů s permanentním bušungem. Kdy někdo vynásobí opakující se sešlosti stejných lidí počtem sešlostí ...... a za chvilku to dá "138% občanů ČR požadují demisi vlády ČR". Poněkud dětinské, havlovské.

Špatně sledujete Klause, nechápete ho. Já zas po půl roce úřední činnosti přestal rozumět Havlovi. Celkem jsem chápal věci prvních pět měsíců ...... některé.

J. Jurax 21.5.2020 13:30

Opravy:

určení oné jediné ... ne určení one jediné

marginálních, ne marginálního

pfilozófických, ne pfilozófickych

Poznámka - neškodilo by, kdyby redakční systém umožňoval autorovi příspěvku tento i po odeslání aspoň jednou redigovat ... třeba s tím, že by se zobrazila původní a poslední verze ... prospělo by to nepozorným a uživatelům chytrých klávesnic ... :-)

L. Kubeš 21.5.2020 13:26

Už aby to bylo, pohřební služby taky potřebují vydělat.... Ale ono to asi nepůjde, pokud blbost nadnáší.........

J. Jurax 21.5.2020 13:20

K citátu o mnohosti politických stran z Benešovy knihy - on pan prezident zajisté dobře věděl, o čem píše. A měl po mém soudu pravdu.

Nicméně jeho myšlenka domyšlena do konce znamená, že nejlépe by bylo, byla-li by strana toliko jediná, neboť to by zajisté odstranilo mezistranické půtky, handrkování se o moc, vzájemné si odpouštění vin a chyb, kompromisy a špinavé politické kšefty.

Jenže má to i háček v určení one jediné pochopitelně že správné strany. Byli jsme podrobeni čtyřicetiletému experimentu v tomto smyslu (pomiňme zástěrku tzv. Národní fronty složené kromě té vedoucí ze zcela marginálního stran plně tou vedoucí ovládaných) a experiment jasně ukázal, že tudy cesta taky nevede. Experimenty v jiných zemích ukázaly totéž s jedinou, ne nevýznamnou výjimkou - současnou Čínou, jež úspěšně funguje přinejmenším ekonomicky.

Takže - ono demokracie je nedokonalý systém správy věcí veřejných, s četnými rozpory, nedostatky a vrozenými vadami. Nicméně všechny jiné systémy dosud vyzkoušené se ukázaly být - hodnoceny ovšem komplexně - horšími.

A dosud nikoho nenapadlo bádat po algoritmu, jenž by exaktně určil optimální počet politických stran a hnutí v demokracii. Nebo to aspoň dokázal uspokojivě modelovat. I když se kolem toho počtu nakecaly tuny neexaktnich a účelových řečí jistě i přímo pfilozófickych.

V. Halašta 21.5.2020 13:19

To by se určitě snadno našel nějaký odkaz, že? Nenašel? No nenašel, protože to jsou nesmyslné kecy a v realitě nemají žádnou oporu.

V. Halašta 21.5.2020 13:15

A ty demonstrace v 97 se mu taky nelíbily a Livii doma vynadal?

Š. Hašek 21.5.2020 12:55

Trefné připomínky.

Dále připomenu "filosofování" presidenta Havla, kterému se jaksi "obyčejné" volby velice brzy přestaly líbit. A začal ......

Chtěl je nahradit "jakýmsi permanentním občanským kvasem", kdy asi politici budou konat podle operativních shromáždění jednoho procenta voličů každou třetí neděli. Moderněji, studentstvo každý pátek. Zkráceno.

J. Jurax 21.5.2020 12:47

To máte těžký.

Problém zde patrně nebude ani tak v přečtení - ciw je jistě gramotný - nýbrž spíše v pochopení textu. Teprve je-li text pochopen, lze s jeho tezemi souhlasit či nesouhlasit, případně kvalitně polemizovat.

K. Zelený 21.5.2020 12:47

Další dálkový měřič IQ a vzdělání, nemáte tady někde hnízdo?

K. Zelený 21.5.2020 12:45

Sice jste se odpovědi za rumunského? kolegu ujal, ale moc to nedopadlo. Váš výlev vypovídá dostatečně jen o tom, že jste hulvát schopný pouze nadávek.

J. Jurax 21.5.2020 12:42

No, u nás máme taky SA - Sturm Antifa.

J. Jurax 21.5.2020 12:40

Inu, máte-li zmíněný text za blábol, je to Vaše věc a Váš problém.

Po mém soudu je to text uvážlivý a moudrý.

J. Jurax 21.5.2020 12:36

No, ciwe, pan Krátký má sice recht, ale hodit si mašli je přece jen krajní řešení. Jsou jistě i jiná, ne tak terminální. Ještě to zvažte!

R. Langer 21.5.2020 12:24

Hm, já z něj žádné čišení necítím, o jediné straně ani nemluvě. Nečetl jste něco jiného? 8-o

R. Langer 21.5.2020 12:22

Ano, evidentně nemá cenu s tím něco dělat. :-D

R. Langer 21.5.2020 12:21

Kdybyste si místo toho svého zbytečného cintání a nesmyslných dotazů za tu dobu ten článek sám přečetl, nevypadal byste jako blbec. Odpovídá to dostatečně na vaši otázku, nebo máte další, podobné dotazy? :-)

K. Zelený 21.5.2020 12:20

Ciwe já se asi rozpláču, Krátký mi řekl, že jsem hloupý a nemá cenu s tím něco dělat. Možná to ani pláč nespraví a hodím si mašli.

Hezký den vám? Takovýdle lobogo!

M. Krátký 21.5.2020 12:14

moc rozumu jste nepobral, asi už bude pozdě se o dovzdělání pokoušet - hezký den i vám

K. Zelený 21.5.2020 12:05

Máte pravdu, celému nevěnoval, jen té větě, kterou jsem citoval. Budete od té lásky a napovíte mi kde je v tom textu něco, co by odpovídalo na onu citovanou větu?

Z. Velínský 21.5.2020 12:03

Naopak. Text jsem si přečetl pozorně a velmi dobře mu rozumím. Čiší z něj mráz státu s jedinou všeovládající stranou a ostrakizací veškeré nepohodlné kritiky.

J. Sedlář 21.5.2020 11:35

Jo, i Minne-mann.

V. Petr 21.5.2020 11:07

S tou GB to bylo ještě horší, mě se zdá, že oni Němcům přáli.

V. Petr 21.5.2020 11:06

Ve Výmarské republice byla pluralita na ulici zajištěna bitkami SA a Rotfront...

V. Petr 21.5.2020 11:03

Demonstrující NESMÍ mít větší politický význam, než kterýkoliv jiný VOLIČ!

To bylo také krédo a předvolební heslo tehdejšího premiéra Klause, "nepřipustíme, aby rozhodovaly skupiny, které nezískaly mandát ve volbách!"

Jinak, tristní stav parlamentní demokracie za naší První republiky, ale také německé Výmarské republiky a Třetí francouzské republiky byl dán volebním systémem poměrného zastoupení. A všechny je poté hravě převálcoval soudruh Hitler...

Četl jsem názor jednoho Američana z roku 1937, které předpovídal že "Francie díky svému politickému systému neustojí krizi..."

A. Renjascu 21.5.2020 10:42

Podle vaší reakce pane Zelený se zdá, že jste komentovanému textu nevěnoval dostatečnou pozornost. Zkuste si bez předsudků přečíst zmíněný text znovu a naleznete tam odpověď i na věci které komentujete.

V. Mokrý 21.5.2020 10:39

1*** !