6.7.2024 | Den upálení mistra Jana Husa


Diskuse k článku

POLITIKA: Posun k Rusku

S odstupem jsou problémy zřetelnější, říkávala mi babička, když jsem se jako dítě nad něčím rozčiloval. Vzpomněl jsem si na ni v těchto dnech, kdy jsem se po týdnu vrátil ze zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Pavlik 6.7.2013 19:56

Re: Kdo asi všechno radí presidentovi.

Zde je posun k Rusku ktereho se obavam ja. Cesko je vyrazne proti EU takze by se mohlo vystoupeni z EU povest - kupodivu to podporuji i lide relativne inteligentni. Nejak si neuvedomuji ze pak by zbyla jedina moznost - podepsat s Ruskem stejny pakt jako ma Belorusko. Argument ze takovou pitomost neudelala ani Ukrajina asi v Cesku mnoho priznivcu neziska.

P. Čech 6.7.2013 19:22

Re: Přesně tak!

Ani nevíte, jak moc se mýlíte, paní Sohorová.

Z. Sohorova 6.7.2013 17:22

Re: Přesně tak!

Vy sice mate jmeno P. Čech,ale mel jste se jmenovat Rus...:)   Vase naklonost k Rusku je znama....

Z. Sohorova 6.7.2013 17:21

Re: Kdo asi všechno radí presidentovi.

souhlas!!

Z. Sohorova 6.7.2013 17:16

Re: Napsal jsem, že Miloš Zeman vyvolal konflikt, ve kterém předem nemá jistotu, že zvítězí.

Pane V. Venc   zase jako vzdy chytrej jak zabradli...:)  Pan Zeman se nemuze panu Schwarzenbergru  postavit ani k pate  Pan nafouknuty alkoholik se stal prezidentem diky jen lidem jako Vy

F. Navrátil 6.7.2013 17:03

Re: Kdo asi všechno radí presidentovi.

  Já sice presidenta nepodceňuji, ale nevěřím tomu, že mu radí pouze ti poradci se kterými nás letmo seznámil. Ve hře jsou nezanedbatelné zájmy, které bude musit naše republika řešit. Je nutno si uvědomit, že vedle členství v EU jsme též členi NATO a přestože vzhledem k naší velikosti bychom nemuseli být zajímavým subjektem, vzhledem k politické neurčitosti a momentálnímu obsazení Ústavního soudu, Senátu a očekávaným výsledkům parlamentních voleb budou takřka všechny rozhodující orgány velmi dobře manipulovatelné. Způsob kterým byla položena vláda asi nevznikl náhodou a to jak všechny následující  situace ukazují,  se zde pracuje s vysokou profesionalitou a zkušeností. Pokud by toto vše bylo vymyšleno M. Z., tak V. Klaus by nezvítězil ve druhém volebním utkání a Miloš Zeman by byl presidentem již před pěti lety. Říká se, že nevstoupíš dvakrát do stejné řeky, ale po roce 1945 zde byla podobná situace. President sice neholdoval alkoholu, ale ješitnost a sebestřednost je u obou stejná. Doufejme,že stejné nebudou následky pro tuto zemi.

P. Pavlovský 6.7.2013 14:51

Trvám na to, že Miloš Zeman vyvolal konflikt, ve kterém předem neměl jistotu, že zvítězí!

Samozřejmě teď můžeme začít polemizovat o tom, co znamená zvítězit, ale na to nemám chuť!

P. Pavlovský 6.7.2013 14:48

Nevšiml jste si, že novináři a vůbec publicisté spolu také často polemizují?

J. Vyhnalík 6.7.2013 14:12

Re: Napsal jsem, že Miloš Zeman vyvolal konflikt, ve kterém předem nemá jistotu, že zvítězí.

Jde o to, že zatímco politici a podnikatelé jsou v hledáčku novinářů. Novináři sami sebe málokdy kritizují a korigují.

Pokud politik navrhne zákon, musí ho obhajovat. Pokud novinář napíše demagogickou hloupost, může zákon "odstřelit" u veřejnosti a učinit ho neprůchodným, ale žádnou odpovědnost fakticky nenese.

Média jsou plná chyb a lží a to ať už úmyslných, nebo neúmyslných a zpětná vazba schází. V novinách jsem kdysi pracoval a ti chytří novináři si to dobře uvědomovali. Ti slušnější se alespoň občas styděli, ti méně slušní to bohatě využívali.

Samozřejmě, že jsou i slušní a kvalitní novináři, ale takoví jsou navzdory mediálnímu prostředí, které takové lidi systematicky z médií vytlačuje.

P. Pavlovský 6.7.2013 13:28

Re: Napsal jsem, že Miloš Zeman vyvolal konflikt, ve kterém předem nemá jistotu, že zvítězí.

Jakýkoli kolektivní odsudek všech lidí jedné profese je idiotský!

J. Vyhnalík 6.7.2013 12:56

Re: Napsal jsem, že Miloš Zeman vyvolal konflikt, ve kterém předem nemá jistotu, že zvítězí.

Zemanovo hodnocení novinářů je jeden z mála bodů ve kterém s ním lze souhlasit ;-)

Jen se podívejte na "spontánní" PR pro novou TV hvězdu Danielu Písařovicovou. Je sympatická a většinou i pohotová, ale proč se kolem ní dělá takový humbuk? Přitom její blábolení o novém vynálezu "exosketelonu" ukazuje, že nějaké mezerky ve vzdělání, nebo alespoň v poctivosti přípravy na vysílání by se najít daly.

Kdyby takto breptal nenovinář, média na něm nenechají nit suchou, ale protože je to kolegyně, nic se neděje.

Novináři mají často na reálné dění vliv více než srovnatelný s politiky, ale fakticky nulovou odpovědnost.

J. Vyhnalík 6.7.2013 12:47

Re: Napsal jsem, že Miloš Zeman vyvolal konflikt, ve kterém předem nemá jistotu, že zvítězí.

Pletete si pojmy s dojmy. Respektive získání důvěry pro Zemanovu vládu se Zemanovým vítězstvím.

Zemanovým cílem není být to, co Vy za tento cíl prohlásíte. Zkušený šachista také nepočítá pouze s jednou možnou protihráčovou reakcí, ale promýšlí více alternativ a ten dobrý, volí takové tahy, aby pravděpodobnost svého vítězství stále zvyšoval.

Zemanovým cílem je zvýšit svůj vliv a tedy i vliv lidí, kteří jsou ochotni ho podpořit. Rusnokovo jmenování je jenom jedním z jeho tahů a vypadá to, že zasáhl více Zemanovy odpůrce v ČSSD, než koalici, ale i pozice koalice zůstává nejistá a čím déle bude trvat stav nejistoty, kdy koaliční politici budou muset přepočítávat každý hlas ze "své" 101, tím je větší šance, že Zeman v jejich jednotě najde trhlinu, kterou dokáže využít.

Jestli Zeman ve středu Rusnokovu vládu jmenuje, ta bude mít 30 dní na to, aby získala důvěru PS a těch 30 dní bude pro parlamentní politiky sakra dlouhých 30 dní. Pokud vláda důvěru nedostane, nic se neděje. Zeman ji klidně může nazvat vládou "národní spásy", opřít se o průzkumy a "průzkumy" veřejného mínění a nechat ji vládnout jako vládu v demisi. Po "přiměřené" době na rozmyšlenou, může pověřit sestavováním vlády nového premiéra, klidně to může znovu být Jiří Rusnok a než bude nalezena "nová" vláda, bude tu konec roku a provizorní rozpočet. V únoru 2014 se stane PS nerozpustitelnou a provizorní vláda může zemi řídit až do řádných voleb a to bez ohledu na to jestli získá důvěru či ne.

I pokud by se PS během příštích 6-7 měsíců sama rozpustila a došlo na předčasné volby, bude to Zeman prezentovat jako své vítězství a bude si nadále svoji pozici posilovat.

P. Pavlovský 6.7.2013 9:58

Re: Napsal jsem, že Miloš Zeman vyvolal konflikt, ve kterém předem nemá jistotu, že zvítězí.

Po tom, co všechno řekl veřejně na adresu všech novinářů Zeman, jej snad ani adekvátně urazit nelze!

V. Venc 6.7.2013 9:14

Re: Napsal jsem, že Miloš Zeman vyvolal konflikt, ve kterém předem nemá jistotu, že zvítězí.

Ad Kolář

Naprostý souhlas s Vaším komentářem. Obávám se však, že p. Pavlovský těžko chápe, co je slušné a co není.

Domnívám se však (asi na rozdíl od Vás), že prezidentova politika je o hodně pragmatičtější, než bychom ji viděli u K. Schwarzenberga. Prezident dobře ví, že EU bez dohody s Ruskem je zcela nesvéprávná a v podstatě závislá na tom, jak se dohodne USA s Ruskem.

P. Čech 6.7.2013 9:01

Přesně tak!

Politici a jejich politické strany nejsou vůbec připraveni na to, že se zde může objevit někdo, kdo se bude chovat důsledně podle litery ústavy a nebude jim, s prominutím, žrát nějaké iluzorní "zvyklosti" či dokonce "duchy". To je možné v socialismu, stříknutém aarchií a nikoliv ve státě, který o sobě prohlašuje, že je státem právním. V právním státě totiž platí litery zákonů a nikoliv nějaké zvyklosti či duchy. Prezident Zeman, jakkoliv jej v lásce nemám, dosud neudělal nic, co by odporovalo ústavě. To jen politici a politické strany kvičí, protože si uvědomují, že i po nich může někdo chtít, aby dodržovaly (li) literu ústavy. A to v mnoha ohledech. Ono totiž politickým stranám náramně vyhovují kalné vody, kde platí nějaké iluzorní zvyklosti či dokonce duchy zákonů a ne jejich jednoznačný text.

P. Kolář 6.7.2013 7:36

Re: Napsal jsem, že Miloš Zeman vyvolal konflikt, ve kterém předem nemá jistotu, že zvítězí.

Pominul Jste hlavní důvod,proč jsem to napsal.Tím,že urážíte protivníka,se sám snažíte celkem lacino dostat do lepší pozice a ukázat svoji intelektuální nadřazenost.A to taky v diskusi dlouhodobě provozujete.Berte to jako vyjádření nesouhlasu s Vašim stylem diskuse.

P. Pavlovský 6.7.2013 7:12

Napsal jsem, že Miloš Zeman vyvolal konflikt, ve kterém předem nemá jistotu, že zvítězí.

To jste, pane Koláři, ani trochu nevyvrátl.

Jistotu Zeman nemá, protože neví, zda Rusnokova vláda dostane důvěru.

Nedostane-li ji, není to Zermanovo vítězství, jakkoli na to jako antidemokrat bude "zvysoka kašlat".

P. Kolář 6.7.2013 6:58

Re: Miloš Zeman nevyvolá žádný konflikt, v kterém předem nebude mít jistotu, že zvítězí?

Ovar,ovar,ovar.Vy opravdu neumíte pane Pavlovský,nic jiného ,než urážet.Pan president Zeman je mi také z duše protivný a jeho vítězství ve volbách beru jako urážku rozumu a dovršení revoluce proletariátu.A pokud ho nezastaví parlament,tak tu revoluci asi zdárně dokončí.Protože jako správný populista dokáže využít všech špatných lidských vlastností.On si totiž správně uvědomil,že může s podporou prostého lidu udělat cokoli.Jestli Vám to nedošlo,tak on vůbec nemusí spoléhat na to,jestli dostane Rusnok důvěru.Jemu jde o čas.Parlament je příliš slabý a on to velmi brzy pochopil.Čím déle bude protahovat krizi vládnutí,tím větší bude mít moc.Náš bdělý a ostražitý lid se o to postará.A volbách v jeho režii zase zvítězí populisté,protože tak si to bude lid přát.A na to,jestli je nebo není Ovar ,Vám zvysoka kašle.

P. Pavlovský 6.7.2013 6:21

Miloš Zeman nevyvolá žádný konflikt, v kterém předem nebude mít jistotu, že zvítězí?

Jmenováním Rusnoka už přece takový konflikt, ve kterém předem nemá jistotu, že zvítězí, vyvolal!

Cožpak má Ovar předem  jistotu, že Rusnokova vláda dostane důvěru?

A nedostane-li ji, bude to Zemanovo vítězství?

K. Pavlik 6.7.2013 4:47

Clanek si odporuje

Jak muze byt silny president bez podpory parlamentu? Tak to neni v Rusku kde Putin ma zajistenou podporu Dumy. Jak se rika v anglicky mluvicich zemich: Autor clanku pro stromy nevidi les. Asi se bude muset cesky president s nekym na zaver nejak domluvit.

Obama take nema podporu parlamentu a tedy toho moc udelat nemuze (a to mu ustava zajistuje mnohem vice prav nez v Cesku Zemanovi).