2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

POLITIKA: Podle BIS se ve školách učí „sovětské dějiny“

BIS svou výroční zprávou nijak nepřekvapila. Utvrzuje českou veřejnost v tom, že se to u nás hemží ruskými a čínskými špiony a její zprávu v tomto duchu papouškují i veřejnoprávní média.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Portwyn 12.12.2018 9:15

Re: Ni comment ...

No já bych toho Kolumba třeba neučil. Byl chlap, bílej, heterosexuál a určitě taky agent.

M. Zima 12.12.2018 8:28

BIS má plnou pravdu,

ještě se měli podívat na prznitele dějin v ČT a navrhnout pár personálních změn kvůli prokazatelnému falšování historie v zájmu cizí mocnosti. Ty vyhazovy v ČT jsou opodstatnitelné už jednoduchou skutečností, že se tyto figury zaslouřili po desetiletí triviálním lhaním o realisaci bolševického plánu : "Nepřepisovat dějiny".

BTW : A autor Bartoň : Píše např., že carskou rodinu popravili. Tím ukazuje, že na komunistické žvásty ochotně naletěl. Carova rodina popravena nebyla, byla vyvražděna ve sklepě. To je právě ten rozdíl.

V. Petr 12.12.2018 10:29

No, novinářský hnůj (tím nemyslím autora) si vůbec

navykl říkat "poprava" namísto "vražda." Dokonce ve smyslu "mafiáni popravili..."

Samozřejmě, slovo poprava je odvozeno od slova právo.

Takže autor to bezmyšlenkovitě použil také.

D. Stirský 12.12.2018 8:18

Možná, že hodnocení BIS je přehnané.

Leč pochybuji, že by učitelé dějepisu žákům nahlas zdůrazňovali, že hrůzy německého nacismu a leninsko-stalinského socialismu byly zcela srovnatelné. Občas si dokonce říkám, že to, co se v SSSR dělo za Stalina, bylo ještě o chlup horší než to, co se dělo v Německu a okupované Evropě za Hitlera. Je třeba neustále zdůrazňovat, že oba systémy, německý nacionální i sovětský internacionální, byly stejně zrůdné. A neustálé omlouvání a bagatelizování toho, co se děje v dnešním Rusku, je rovněž velmi nebezpečné.

J. Vintr 12.12.2018 8:47

Re: Možná, že hodnocení BIS je přehnané.

To, co se dělo za Lenina a Stalina v Rusku, bylo mnohem horší, než to, co se dělo v Německu za Hitlera.

P. Portwyn 12.12.2018 8:59

Re: Možná, že hodnocení BIS je přehnané.

Souhlas. Proto jsme také byli Stalinem vyhlazeni. My sem vlastně vůbec nepíšeme!

J. Vintr 12.12.2018 9:40

Re: Možná, že hodnocení BIS je přehnané.

My jsme měli nejspíš kliku, že stalin chcípl poměrně krátce po tom, co nás Rusáci okupovali. Kdoví co by ho napadlo s námi udelat, kdyby na to měl víc času.

P. Portwyn 12.12.2018 9:51

Re: Možná, že hodnocení BIS je přehnané.

A to máte pravdu. A Gruzíňáci byli úplně stejný. Třeba nějakej Džugašvili, Stalinův kámoš.

V. Petr 12.12.2018 10:32

Stalin byl Gruzín a Hitler byl zase Rakušan...

P. Portwyn 13.12.2018 12:54

Re: Stalin byl Gruzín a Hitler byl zase Rakušan...

Jistě. Největší politický úspěch Rakušanů je to, že je Adolf považován za Němce a Mozart za Rakušana :o)

V. Kolman 12.12.2018 11:11

Re: Možná, že hodnocení BIS je přehnané.

Ale koňak mají Gruzínci dobrej.

P. Portwyn 13.12.2018 12:55

Re: Možná, že hodnocení BIS je přehnané.

Gruziňák :o) ... nepil jsem ho od pádu komančů...

P. Portwyn 12.12.2018 9:53

Re: Možná, že hodnocení BIS je přehnané.

Von teda ten komunismus byl hodně nacionální. Třeba takovej Armén nezbyl po vládě Rusů ani jeden. Jak jim bylo dobře, když o ně pečovali hodní Turci...

V. Petr 12.12.2018 10:44

No, nevíme, jak by dopadli Židé v SSSR, kdyby Stalin

včas nezemřel (nebo nebyl zavražděn lidmi ze svého okolí).

Kromě Židů masakroval Hitler ještě z části Poláky ale většinu národů nechal více méně na pokoji. "Samozřejmě," brutálně potlačoval odboj (to Stalin ještě brutálněji. Viz deportrace "zrádcovských" národů na Sibiř a do střední Asie).

J. Krásenský 13.12.2018 5:33

Re: No, nevíme, jak by dopadli Židé v SSSR, kdyby Stalin

Hitler cíleně vyvražďoval Slovany. Že to u nás nedopadlo hůře je jen proto, že potřeboval kvalifikovanou pracovní sílu. Po celou dobu protektorátu vylo vysídlováno slovanské obyvatelstvo, aby životní prostor byl germánů vyčištěn od "nevhodné krve". Tisíciletá zkušenost nás varuje před soustavným německým nebezpečím.

P. Portwyn 13.12.2018 12:57

Re: No, nevíme, jak by dopadli Židé v SSSR, kdyby Stalin

Samozřejmě nelze říct, co by kdyby.

Nicméně podstatou komunismu byla třídní nenávist, nikoli nacionální. Já vím, že dneska se to nehodí připomínat, ale Marx a Engels určitě nebyli Rusové, stejně jako Guevara nebo Mao.

V. Petr 12.12.2018 10:37

No, my se na nacistické/německé zločiny díváme

poválečným pohledem. Přitom ani Holocaust by v míru nebyl možný. Pokud se podíváme na Gottwaldův a Hitlerův režim do roku 1937, byly srovnatelné.

To, co dělal Hitler za války bylo ovšem stejné, jako to, co dělali bolševici od samého počátku.

Třeba též vědět, že až do Stalinovy smrti se situace u nás neustále ZHORŠOVALA!

Ostatně, ani Hitler nás nevyhladil!

P. Portwyn 13.12.2018 12:52

Re: No, my se na nacistické/německé zločiny díváme

Holocaust byl de facto zahájen už v mírových dobách, koncentrační tábory existovaly.

Nehájím Gottwalda, ale moji prarodiče i rodiče pamatovali obě doby. Nikdy je neprohlašovali za "srovnatelné"... Přitom jim komanč sebral v 51. roce živobytí, neměli důvod nějak KSČ milovat.

Věta "To, co dělal Hitler za války bylo ovšem stejné, jako to, co dělali bolševici od samého počátku" je obyčejná lež.

Z. Lapil 12.12.2018 14:47

Re: Možná, že hodnocení BIS je přehnané.

Od Solženicyna si pamatuju tvrzení (v Soustroví Gulag), že Gestapo se, přes všechnu brutalitu, snažilo zjistit pravdu. Cílem NKVD a spol. bylo dostat člověka na šibenici/do Gulagu.

J. Vintr 12.12.2018 15:10

V Re: Možná, že hodnocení BIS je přehnané.

Někdo to tady už počítal. Odhaduje se (přesné počty už nikdo nezjistí) že bolševický režim v sovětském Rusku připravil v období od revoluce do Stalinovy smrti o život násilným způsobem (kulkou, provazem nebo nelidskými podmínkami v lágrech) kolem padesáti milionů lidí. Podělením to vychází skoro čtyři tisíce zabitých denně! Patnáct vesnic, jako byly Lidice, vyvražděno každý den po dobu pětatřiceti let!

V. Hanus 12.12.2018 8:06

Zdá se mi,

že BIS je aktivistická manipulativní skupina. Proč se motá do školství mi není jasné. Vytváří snad strach a špiónománii proto, aby dostala do svého rozpočtu více peněz. Nebo ta jejich zpráva bude něco jako studijní materiál pro PŠM?

V. Kotas 12.12.2018 6:30

BIS se asi zhlédla v ČT a

její zaměstnanci si ji také zprivatizovali pro svoje názory.

B. Baron 12.12.2018 6:24

Dějiny jsou jenom jedny. Problém je s komentáři které se tam někdo snaží přidat.

Je třeba nic nezakrývat. Jako že za protektorátu to byli Němci ( ne žádní nacisté) kdo vraždili Čechy. A po osvobození Češi to Němcům vraceli a Němce vraždili.

Tak to bylo. Není třeba nic okecávat. Pamětníci ještě žijí.

J. Jelínek 12.12.2018 7:55

Re:

Takže Němci (někteří, ba velká většina) nebyli nacisté? Vskutku? Ale máte pravdu, dějiny, historie je to co bylo, co se stalo. Jakýkoliv výklad je už dějepis a ten lze přepisovat do alelujá.

M. Zima 12.12.2018 8:35

Zase jeden, který naletěl ČT

a věří, že před Protektorátem nic nebylo. O Benešově multi-selhání nikdy nic neslyšel.

V. Petr 12.12.2018 10:53

No, britský historik P. Johnson ve svých Dějinách 20 století

napsal, že "Československo bylo jediný stát, který se přinejmenším snažil řešit národnostní problémy." Němci v ČSR na tom byli daleko lépe, než třeba Ukrajinci v Polsku nebo dokonce i Němci v Itálii (což ovšem Hitler neřešil).

To, co provedli sudetští Němci mě připomíná jednu epizodu s italského seriálu Chobotnice. Mladému teenagerovi tam ukradli motocykl a protože mu na něm záleželo, požádal o pomoc místního mafiána. A motorka stála druhý den před domem. JENŽE ten mafián pak po něm chtěl, aby pro něj někoho zavraždil...

B. Baron 12.12.2018 11:51

Já nepíši nic o tom co bylo před protektoratem ani o dekretech. Já jenom uvádím na jednom příkladu že je třeba uvádět pravdivá fakta. A hlavně nekomentovat.

A. Nový 12.12.2018 12:12

Re:

Zima je přiblblý čecháček, tvrdící, že žije v Německu a který si o sobě myslí, že je génius rozumějící všemu. Však pravdou je, že tak akorát sežral Šalamounovo hovno. Jeho znalosti pocházejí z béčkových seriálů a filmů, což několikrát předvedl na jiném serveru.

J. Vintr 12.12.2018 2:41

Já jsem nahlédl do učebnice dějepisu

pro základní školy někdy v roce 1995 a kromě pár bezvýznamných kosmetických úprav tam byly dějiny do poloviny dvacátého století prakticky stejné, jaké nám tloukli do hlavy za bolševika. Nevím, jestli se od té doby něco změnilo.

Jinak stojí za pozornost, že po listopadu 1989 se nikde neobjevila nějaká zmínka o našincích, kteří pracovali pro ruskou tajnou službu, přestože jich u nás za bolševika muselo být jak naseto. Dá se z toho odvodit, že ruští agenti u nás dál nerušeně fungují.

R. Houška 12.12.2018 7:53

A má to tak i na dále zůstat. Různým Zemanům, Klausům nebo Bartoňům, to totiž náramně vyhovuje...