19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

POLITIKA: Pane Zemane, modrý prapor na Hrad nepatří!

Zeman chce vyvěsit na Pražský hrad modrý prapor s dvanácti hvězdičkami. Prý to má být symbolické gesto vstřícnosti. Je to spíš gesto podlézavosti a ztráty nezávislosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. David 6.2.2013 16:01

Na Hradě historicky již vlálo práporů...

Bylo hůř a lidé si to chválili. Tato kauza a diskuse mi silně připomíná Parkinsonův příměr (volně interpretováno): O strategickém výrobně/obchodním záměru firmy se správní rada dohodne za pět minut, ale kam umístit stojan na kola pro zaměstnance, se handrkují tři hodiny. Hašek to v jednom svém slavném dílku označil: "vraž mi ho tam a nešetři mne, věz, že na klystýrech stojí Rakousko".  Také s tím nejsem příliš nadšen, ale ..., co si budeme vykládat.

D. Švik 6.2.2013 16:25

Re: Na Hradě historicky již vlálo práporů...

Ano také souhlasím s tím, aby vám tu vlajku vrazili tam, jak popisuje ten bolševický blb Hašek. A hodně hluboko.

J. Václavíková 6.2.2013 16:26

Re: Na Hradě historicky již vlálo práporů...

:-))

J. David 6.2.2013 16:47

Re: Na Hradě historicky již vlálo práporů...

Nuž, třeba bych poznal zatím nepoznané. Záleželo by asi, kterýmto koncem (aby mi ty hvězdičky nepodráždily "zlatou žílu"). Zdali byl Hašek "bolševickým blbem"? Možná to tak vyznívá, ale přečtěte jeho dílko "Velitelem města Bugulmy". S jeho bolševismem to tak nebude asi slavné. Byl to exot. Jinak, díky za Váš názor, rád se nechám poučit  (eurohujerem nejsem).

D. Švik 6.2.2013 17:01

Re: Na Hradě historicky již vlálo práporů...

Bože, učil se na Velké Rusi u bolševiku...zacházet perem uměl, to mu neberu.

V. Fenzel 6.2.2013 17:17

Re: Na Hradě historicky již vlálo práporů...

A kdepak jste se učil Vy, pane Šviku, smím-li se zeptat?

D. Švik 6.2.2013 17:20

Re: Na Hradě historicky již vlálo práporů...

Proč se ptáte, když jste to už udělal?

J. David 6.2.2013 17:45

Re: Na Hradě historicky již vlálo práporů...

Víte, snad do roku 1914 včetně,  se "inicioval" s kumpány po pražských kořalnách (mimochodem i s Josefem Ladou). Nemám nic proti chátrání osobnosti po hospodách, při pivu, mariáši a tabákovým smotkem. Nicméně mám postřeh, zatímco my hrajeme mariáš bez politických různic, vedle u stolu se hádají u piva sociální demokraté, zdali bylo rozštěpení SocDem v Rusku na "bolšoje ili menšoje zastajatělstvo" tím pravým ořechovým. Víte, kolik bývalých "bolševiků" má každá politická strana? Jinak, malinko nastudujte historii. Vím, bolševik se stává synonymem zvůle, což je dle mého soudu pravda. V nynějších politických stranách se tomu říká "mainstream". Asi budu za blba, ale ve věku po šedesátce na to mám snad legitimní nárok. Princip ale zůstává stejný. Bolšoje ili menšoje? Bolševici či menševici? Podívejte se na náš parlament. A na konec, když bude někde na hradě vlát vlajka EU (byť nelegitimní), bude to mít vliv na cenu piva či chleba? Jalové gesto, které občan musí zkousnout, jako různé "principálové Kalouskoviny s marionetou Nečasem". Rád se ale od Vás nechám poučit, jsem jedno velké slecho k opačným názorům. Pojeb od jiných mnohdy odhaluje chyby ega. A to vítám.

D. Švik 6.2.2013 18:02

Re: Na Hradě historicky již vlálo práporů...

Nechme Haška pražským putikám, anarchistům i bolšojim, meritem jest, zda modrá fangle na Pražském hradě je, nebo není marginalitou. Já tvrdím, že nikoliv. Prapor JE symbol, něco co reprezentuje, co dává najevo stanovisko. To, že na Pražském hradě už vlálo mnoho jiných "práporů" není, žádná omluva, ani východisko pro současnost. Já jsem je tam nevyvěsil a nechci tam věšet, ani vlajku, čím dál více fašizující, EU.

J. David 6.2.2013 18:28

Re: Na Hradě historicky již vlálo práporů...

Bon. Nehádejme se o fangli. Kdo má moc, využívá jí. Mýlím se? Malinký přípodotek. Selský les dostává restituent dle ceny SLT (soubor lesních typů), který činní tak max. 8,86/m2. Církevní restituent to má zhruba poslanciv "ošacováno" na 28,- Kč/m2 (+/-). Fangle na hradě je zástupný problém, aby se odvedla pozornost od "loupežnictví". Kdybych udělal posudek na  takovouto cenu, uvrhli by mne do ťurmy, že jsem porušil zákon. Ale u církví, prý to není restituce, ale náprava křivd. Takže sedlák byl jinak ukřivděný, než pan farář a diecéze ŘKC (kanonické právo - o tom se také rád nechám poučit )? Znalci, vysvětlete mi to, i s následností zákonných norem a historickou subsidiaritou. Jsem matematik a lesník.

D. Švik 6.2.2013 18:50

Re: Na Hradě historicky již vlálo práporů...

Jediný kdo odvádí pozornost od tématu jste vy. Debatujeme o vlajce EU na Pražském hradě a vy točíte o restitucích...

J. David 6.2.2013 19:22

Re: Na Hradě historicky již vlálo práporů...

Asi jsem blb. S kým komunikuji? S Vámi či s "Bono publico". Pane  Šviku, ono to ve své podstatě souvisí. Fangle na Hradě je mi svým způsobem "u řiti". Jsem volič. Dám hlas někomu. Jdu na pivo a mariáš. A v tom případě je mi vlajka na Hradu ouplně u řiti. Zdali byla za Masaryka/Beneše či za bolševika Gottwalda, nic to nebrání o oflekování červené stovky. Helejďte, jsem lesník a umím les ocenit. Nic více, nic méně. Ale prču si snad mohu dělat? A ty restituce, dočkejte času, jako husa klasu. Nechci být špatným prorokem, ale tento úkon se jeví nešťastným. Nová Bílá Hora a protireformace. In nomine patris ... Blbci v parlamentu mohou i uzákonit biřmování.

J. David 6.2.2013 19:26

Re: Na Hradě historicky již vlálo práporů...

Příčinná souvislost. Restituce církví nejsou tématem hodným diskuse?, ne o klystýrech (vlajka EU)

L. Šádek 6.2.2013 15:54

Pane Machu,

já bych chtěl mít vaše starosti!!!!

P. Pokorný 6.2.2013 14:09

Je hodně lidí, co nechápe

Nikdo přece nechce přerušit volný obchod, volný pohyb osob, zaměstnaní a spolupráci na současném území EU, ale zlikvidovat brzdu ekonomiky, která nás svými nařízeními, bumážkami a všemi stupiditami brzdí. Ani Mach nechce zrušit onu spolupráci. Ale kolik stojí Brusel, Evropský dvůr stupidních rozhodnutí a brzda - Lisabonská smlouva? Chce snad někdo přerušit spolupráci s Německem? NE! Ale rovnoprávné smlouvy, rovnoprávné hlasování a svobodně se moci rozhodnout, co ve smlouvě chceme co ne. To je špatné?

J. Mannheim 6.2.2013 14:22

Re: Je hodně lidí, co nechápe

no právě, a místo hloupého poštěkávání za plotem můžeme u tvorby těchto stupidních bumážek být a mít vliv na to, aby nebyly tak stupidní - teda pokud na to máme - ale ono je lepší poštěkávat za plotem a tvářit se, že já nic, já muzikant, nebo ještě lépe - já jsem vám to říkal

J. Barto 6.2.2013 14:28

Re: Je hodně lidí, co nechápe

ten nas vliv by patrne zpusobil, ze vyhlasky budou jeste stupidnejsi.

Nejsme schopni dat dohromady jeden zakon, na jednu blbou smernici z EU, jsou desitky nasich.

J. Václavíková 6.2.2013 16:25

Re: Je hodně lidí, co nechápe

I to je bohužel pravda. Přesto bych byla radši, kdybychom se účastnili aktivně před plotem a neštěkali za ním.

D. Švik 6.2.2013 16:39

Re: Je hodně lidí, co nechápe

Volný pohyb zboží,peněz a služeb ano. Volný pohyb osob nikoliv. Zejména ne z Balkánu a severní Afriky.

J. Boleslav 6.2.2013 17:32

Re: Je hodně lidí, co nechápe

Přesně tak.

J. Barto 6.2.2013 17:35

Re: Je hodně lidí, co nechápe

Hm, tohle jsem slysel casto venku, pred prijetim CR, Polska atd.

Jen misto toho Balkanu se to vztahovalo na nas.

J. Boleslav 6.2.2013 17:39

Re: Je hodně lidí, co nechápe

Ćesko asi představovalo a představuje podstatně menší bezpečnostní problém, než p. Švikem zmiňované země.

J. Farda 6.2.2013 12:49

Pane Zemane ...

Autor postrádá základní informace, bo propojení Dunaj Odra Labe není megalomanie prvorepubliková, ale daleko starší. Propojení Vltavy s Dunajem trasované povodím Malše chtěl již Karel IV. a činil v tomto směru potřebné kroky. V 19. století to byli například pánové Gerstner, zakladatel technického učení v Praze, stavitel koněspřežky Budějovice Linec, Negrelli známý nám nejen karlínským viaduktem v Praze, ale také vítězným projektem (stavěl Lesseps) Suezského průplavu, a koneckonců i Rosenauer, budovatel šumavského Schwarzenberského nebo Vchynicko-tetovského kanálu. A to už se nehodlám šířit o budovatelích rožmberských vodních děl; co by byly jižní Čechy bez nich? Průplav je životní potřebou našeho exportního průmyslu, lodní doprava je Xnásobně lacinější než silniční, na silnicích umírá život, ve vodě žije. Voda vyrovnává klimatické extrémy, my lidé jsme z cca 77% voda. Průplav bude mít nezpochybnitelně prospěšný vliv na vyrovnávání bilance našich mizejících podzemních vod. Od Pobaltí do Černého moře jsou plavební kanály, ovšem okolo republiky, celá Evropa je plavebně propojená, jen my jsme mimo/ni. Jsem sice pro dostavbu D1 a dálniční propojení Hradce přes Mohelnici na Olomouc, ale mementem jest známá poučka pravící, že čím více silnic, tím více aut. A jestli je třeba betonové lobby peněz, na plavebních technických objektech a stavbě jako takové si také přijdou na své, přičemž nákladní doprava převedená na vodu uvolní silnice ve prospěch té osobní. Čiže pane Machu, jednak si doplňte informace, a druhak se zasazujte ve prospěch užitečnějšího investování stovek miliard do skutečné životní potřeby této země. Tečka.

J. Hejna 6.2.2013 13:14

Re: Pane Zemane ...

Jste mu to nandal!

Akorát, že je to o něčem jiném.

J. Farda 6.2.2013 13:17

Re: Pane Zemane ...

Nenandal, čtěte jeho výrok o megalonanii. Tečka.

J. Farda 6.2.2013 13:16

Re: Pane Zemane ...

Ještě mne napadl další argument proti demagogickým výpadům a la megalomanie průplavu DOL. V době let minulých opakovaných katastrofálních povodní se škodami v řádu odplavených stamiliard je nutno připomenout, že již existující průplav by umožňoval převádění vzdutých vod z jednoho do druhého povodí, tudíž by jejich katastrofické dopady minimálně zmírňoval, pokud zcela neeliminoval. Co na to ekonomové a národohospodáři této země, o politicích nemluvě?! Zase krátkozraké odsudky? Tečka.

E. Heusinger 6.2.2013 14:40

Nákladní železniční doprava

nenaplňuje "kapacitu dráhy".  K čemu budovat vodní cestu?

J. Farda 6.2.2013 19:01

Re: Nákladní železniční doprava

Jsem trotl, smazal jse, tož začínám znova! Vážený pane Heusingere, děkuji za připomínku, ale nemohu souhlasit. S nárůstem konkurence ČD se prostor pro nákladní přepravu zužuje, ne naopak. A vodní cesta DunajOdraLabe? Kromě historické připomínky v mém příspěvku výše (nikoli ze své hlavy) argumentuji, a pro další čtenáře NP rád zopakuji. Napojením na evropské vodní cesty se vylepší pozice našeho exportního průmyslu (viz dnešní statistika o exportu ČR 2012), vznikne možnost převádění povodňových vln z jednoho do druhého povodí (1997 řeka Morava, 2002 řeka Vltava/Labe), vylepší se bilance zaklesávajících vodních (čti pitné vody) horizontů, průplav zmírní klimatické (viz Golf stream v Atlantiku) letní aji zimní extrémy. V této zemi je třeba životodárnou vodu zadržovat, ne odvádět rychle pryč, kromě srážek jinou nemáme. Jestli jste zaregistroval nedávný 3dílný norský dokument o vodě, snad pochopíte. Voda je život, Izrael vypráskal Syřany z Golan a drží je dosud ne z čirého válečnictví, ale proto, že Syřani začali odvádět přítoky Jordánu! A to si u nás ani neumíme představit izraelskou šetrnost v nakládání s vodou. Po potravinách a ropě je sladká (čti pitná) voda podmínkou pro fururo (pro naše děti) podmínkou sine qua non (čti ano nebo ne)! Co činí v tomto strategickém směru Minizemě ČR, na nějž přešla po likvidaci Mini lesního a vodního hospodářství gesce vody? Jsa důchodcem z branže, neregistruji žádnou strategickou činnost. Polské potraviny bezva, ale co budou naše děti pít? Bez jídla umře člověk po cca 10ti dnech, bez vody po 5ti dnech. Takže destilku? Z čeho,. to budeme dovážet mořskou? Co takhle přidat fofr ve Státním vodohospodářském plánu, pane Bendle, a bojovat za přísun evropských fondů na tento projekt. A co pan Mach, ekonom, Klausův frajer a glosátor nepravostí EU. Není načase pustit politikaření k vodě a o tu naši vodu se začít starat?! Nebo poráde jen žít po římsku "Carpe Diem"? Doprčicakurňa! Lidi, laici i fachmani, probuďte se! Tečka.

J. Farda 6.2.2013 19:31

Re: Nákladní železniční doprava

Nový pan mnistr dopravy Stanjura? Skvělá zpráva! Tož pane ministře, jak se vyrovnáte s mojí současnou, ale již v předchozích letech mými mnoha předchozími a výrazně kvalifikovanějšími odborníky, aktuální a nechci říci časově zasmrádlou, problematikou strategické koncepce vodních dopravních cest v této zemi. Je to na Vás, pane Stanjuro! Tečka.

M. Pivoda 6.2.2013 12:28

Vlajka EU jako symbol míru

Důležitá není Machova argumentace proti vlajce EU, ale názor občanů Česka. Zeptejte se jich, žijeme v demokratickém státě.

Já bych řekl, že po počátečním nadšení se čeští občané už přejedli "modrého ptáka" na hradě, a bude jim milejší modrý symbol EU - který symbolizuje především fakt, že ve střední a západní Evropě nebyla válka už 68 let. Važte si toho.