11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

POLITIKA: Odstoupit od Zelené dohody pro Evropu!

Všechny nás trápí koronavirus. Jako jihočeský hejtman jsem prožil povodně v roce 2002, kdy jsem vyhlašoval stav nouze na území Jihočeského kraje, a vzpomínám si, jak těžké chvíle to byly pro náš kraj i celou naši zem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 26.3.2020 16:34

Panikářů? Máte Vy vůbec ponětí co se se světem děje?

Pokud ale jde o ty dotace, tak v tom kus pravdy máte. Ekostopu totiž lidstvo překračuje jako celek už zhruba od roku 2000 (jiné zdroje uvádějí termín dokonce o 25 let dřívější).

https://www.tzb-info.cz/4945-trvala-udrzitelnost-a-jeji-hodnoceni-ii

Žijeme tedy na planetě neudržitelně a už půl století si při průběžně se zhoršující situaci opakovaně namlouváme, že prohřešky jednou za nás technologie vyřeší. Jde ale většinou o omyl založený na nebývalém pohodlí ale dosahovaného právě už na dluh. Ztrátu stability našeho světa je možné jak vědně doložit tak predikovat vývoj. Vyhlídky ale sotva kdo zejména s konzervativců chce slyšet - natož respektovat.

http://abicko.avcr.cz/2010/07/04/meze.html

M. Pivoda 26.3.2020 16:09

Z ostudy kabát má česká mrzácká demokracie.

Já bych se ke komunistovi Kelnarovi někdy rád vyjádřil, ale to by mi v rámci současné demokracie neumožnili.

P. Rada 26.3.2020 16:04

Mýlíte se. Ve zdravé vědě pravidelně není rozhodující konsensus většiny, procento publikujících ale schoda výsledku předpovědi s realitou.

Např už před 30lety bylo ve zprávě IPCC (postavené sice politicky na zaangažovanosti v OSN ale věcně na vědecky ověřitelných výchozích zprávách) předpovězena míra oteplení a dnes se ukazuje že věrohodně. Ve stejné době byly vědou prognostikovány rizika pro zemědělství lesnictví atd.

Zejména pod vlivem poznání znevažujících skeptiků jako byl vlivný a výmluvný V. Klaus a jeho poskoci jako Kremlík, Zinga.... ale kde kdo v ČR vývoj pohodlně zaspal. Dnes však už nikdo nenapraví např. škody v lesích protože čas na včasnou obměnu lesa na víceletý, druhově rozmanitější vypršel - či spíše vyschl. Tam kde jednou významě poklesne retenční schopnost krajiny a zároven se posune celkové klima, znehodnotí půda ... už sotva co pomůže vývoj zvrátit a to zejména když přijdou další celospolečenské pohromy jako je virová epidemie atd. I o těchto rizicích ale věda včas informovala.

Podobně jak lesnictví je na tom špatně i zemědělská půda kde se sice celá desetiletí ví o poklesu její bonity - ale protože zde oproti proklamacím hospodaří většina v pronájmech a problém řeší chemicky ... - tedy zas systémem po nás potopa bez dlouhodobého vztahu k půdě - probíhá i zde doposud spíš jak odpovědné udržitelné hospodaření drancovačka přírodního bohatství s cílem maximalizace momentálního zisku.

Považuji za příznačné, že tací se názorově sdružují na tomto portálu kde nacházejí antiekologicky zaměřené zázemí.

L. Novák 26.3.2020 15:27

Darebák a agent STB "Akát" Pivoda má na Internetu (nejenom svými bláboly) z ostudy kabát...

http://kelnar.aspone.cz

M. Pivoda 26.3.2020 15:12

Pro Petra Vańuru

Vše, co bylo z mé strany potřeba k tématu sdělit, jsem již napsal výše.

M. Pivoda 26.3.2020 15:08

Darebák L. Novák nemá odvahu se dostavit do soudní síně. Tam by mu rychle sklaplo.

L. Novák 26.3.2020 14:49

Jenomže ten agent StB "Akát" (s certifikátem) jsi tady ty, grázle Pivodo!

L. Novák 26.3.2020 14:43

Nejlepší bude počkat, až tihle dva "experti o ničem", Pivoda a "Rada", chytnou koronavirus. Pak bude pokoj... Kdo má ty jejich žvásty neustále tlačené do diskusí číst? Ignorovat uživatele diskusní systém NP bohužel neumožňuje... :-/

M. Pivoda 26.3.2020 14:39

Technická poznámka.

Podobně jako agent StB je Milan Prokop (dnes Staronový) zde na Neviditelnémm psovi nasazen, aby ihned okomentoval cokoliv zde a kdykoliv (v jakoukoliv denní či noční dobu zveřejním. Je ve své činnosti důsledný.

Spekuluji, že Milan Prokop musí být nějaký nehybný mrzák, který právě proto celý den je připojen internetu. Ano, i tito lidé drží nad vodou českou demokracii, vzniklou po roce 1989.

P. Han 26.3.2020 14:21

97% vědců, kteří dosud smějí publikovat, s ním souhlasí!

P. Staronový 26.3.2020 14:15

On je pofidérní už ten pojem uhlíkové neutrality. Při troše kreativního počítání bude cíle nepochybně slavně dosaženo, bez ohledu na napáchané škody.

P. Staronový 26.3.2020 14:14

Potvrzujete, že zelených panikářů je víc než jen Rada a ještě mnohem víc je zelených vyžírků různých dotací.

Do které té sorty spadáte nevím, je mi to jedno.

V. Petr 26.3.2020 14:12

Ale uhlíkové neutrality určitě do r. 2050 dosaženo NEBUDE! Celá EU dnes produkuje jen 8% světových emisí CO2 a ostatní země se k jejímu šílenství připojit nehodlají. A že by to operetní evropské armády dokázaly světu vnutit silou, tomu snad sám nevěříte.

P. Staronový 26.3.2020 14:12

Stejně tak je technologicky schůdné vyhubit polovinu lidstva.

Nebo Pivody.

V. Petr 26.3.2020 13:53

Souhlas! Takový nesmysl, jako že EU zabránila nějaké válce se hned tak nevidí. Důvodem míru byl bipolární svět a strach před jadernou válkou. Pokud ovšem nebereme v úvahu G. Orwella, který napsal "nejrychlejší způsob jak ukončit válku je ji prohrát."

ALE i tento aforismus, jak Orwell věděl, je nesmysl. Připomněl bych film Trója kde si Agamemnon klade tyto podmínky

1) Helena bude vrácena Meneláovi

2) Trója se mi podrobí a bude BOJOVAT, kdekoliv já přikáži.

M. Pivoda 26.3.2020 13:49

Mne poslanec PSP, Jan Zahradník, určitě nereprezentuje.

Po přečtení jeho článku jsem přišel k názoru, že bude asi vhodné vyhubit nejen ekonomy 19. století (viz včera článek Lukáše Kovandy zde na NP), ale bude asi vhodné vyhubit i současné poslance.

Proč? Tito lidé chtějí kvůli penězům vyhubit lidstvo, takže jiná alternativa (pro lidstvo) je asi obtížně schůdná.

Nelze prakticky zvítězit na 100% čistým způsobem. Chce to vždy něco za něco (trade-offs). Několik mrtvých poslanců a ekonomů nevyváží mrtvoly celého lidstva. Bude to tedy reálně humánní.

Je v technologických silách oné proklamované uhlíkové neutrality do roku 2050 dosáhnout. Nevyjadřuji se vůbec k pozemskému klimatu, tomu nerozumím. Nejsem klimatolog, zabýval jsem se inovacemi a znám technologické trendy. Takže závěrem opakuji: Do roku 2050 je technologicky schůdné dosáhnout uhlíkové neutrality.

M. Krátký 26.3.2020 13:49

Jo - lehce se to napíše ale co k tomu řekne milionový chlívek a nakonec i Gréta - to budou zásadní otázky ke společnému řešení - hezké odpoledne přeji oběma stranám názorové barikády - !!!

V. Braun 26.3.2020 13:38

Asi jste přehlédl tuto část "klimatická nouze navozující už stomilionové vlny migrantů tak tuplovaně epidemické riziko."

Ale třeba vám migranti nevadí a rád je přivítáte.

V. Braun 26.3.2020 13:36

A jak říkají vám? No, vůbec nijak.

V. Braun 26.3.2020 13:34

Tak jsou tam jasně vidět podpisy nobelistů, pokud chcete seznam, ten je zde. Jen kontruji na pana Zingu, který se ohání jedním nobelistou a říkám, že daleko více nobelistů podepsalo dokument s naprosto jiným vyzněním. Nic více a nic méně.

http://www.mainaudeclaration.org/

J. Ganaur 26.3.2020 13:33

Ty "vědecky ověřené poznatky" jsou právě ten problém.

B. Lukáš 26.3.2020 12:52

Po přečtení článku a diskusních příspěvků týkající se daného tématu se názorově přikláním k p. Radovi. Jeho názory nevycházejí z omletých frází, argumentuje na základě dostupných vědecky ověřených poznatků a své oponenty neuráží hanlivými nálepkami typu "ekobarbaři" a pod.

J. Jurax 26.3.2020 12:44

Neexistuje na světě politik, jenž by se odvážil poslat svatou Grétu napřed do prdele a pak do léčebny.

J. Jurax 26.3.2020 12:40

Jojo, nejhorší smrt je z vyděšení ...

A co ta ne ohrožená 1/10 - ta je proti oteplení odolnější nebo jak?

J. Jurax 26.3.2020 12:34

Oprava - Otto Hahn

J. Jurax 26.3.2020 12:32

No jo, je to z roku 2015, nobelisté jsou vyděšeni z růstu teploty o 2° Celsia prorokovaném IPCC - zatím se nerealizoval - a žádají urgentní reakci, ale pro sichr neřeknou jakou.

Zato tam píšou doslova "Říkáme to nikoli jako odborníci v oblasti změny klimatu, ale spíše jako různorodá skupina vědců, kteří mají hluboký respekt a pochopení integrity vědeckého procesu."

A nenašel jsem tam seznam oněch nobelistů - zmíněni toliko Linus Pauling a Otto Jahn podepsavší předchozí petici proti jaderným zbraním z roku 1955 a v roce 2015 již oba mrtví.

J. Lukavsky 26.3.2020 12:11

"biosféra sestávající s 550GtC např. nedokáže těch 10GtC produkovaných lidmi ročně už dlouho beze změn absorbovat" no 1) těch 10G představuje cca 2% z celkového CO2 v atmosféře Země, čili nic moc. 2) kdysi bylo CO2 mnohonásobně více a biosféra nezanikla, naopak velice bujela (karbon). 3) dnes je "fotosyntéza na Zemi limitována nedostatkem CO2 a nadbytkem O2" ( Odum 1968, str. 140). 4) nárůst CO2 následuje za nárůstem teploty na Zemi (vrt Vostok, Wikipedia).... J.L. end

J. Ganaur 26.3.2020 12:06

Klima "krize" dopadne jako korona.Počkáme, stejně nemůžeme nic dělat, časem se ochladí (brr), tak jako se ztratí koronaepidemie.

V. Mokrý 26.3.2020 12:04

Těm dvěma - D a F, nebude nikdo bránit, aby se kamarádily dál ve stylu Brusele.

J. Jurax 26.3.2020 11:59

No, ne tak docela.

Ti bruselští pitrysové jsou mstiví parchanti. Viz brexit.