30.5.2024 | Svátek má Ferdinand


Diskuse k článku

POLITIKA: Nová vláda před branami

Tak prý budeme mít pravicovou vládu. Opravdu? Dobrý vtip. Žádný skutečně pravicový subjekt totiž mezi stranami „bruselské pětky“ není. Piráti jsou ultralevičáci, Starostové plastelínoví pragmatici, kam vítr, tam plášť.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Halašta 29.10.2021 23:17

Ne.

J. Nevrkla 29.10.2021 23:06

Asi tak...

J. Nevrkla 29.10.2021 23:05

Vidíte už analogii mezi situaci ve východní Evropě padesátých let a v západní Evropě nyní.? V demagogii ji vidím také.

R. Tichý 29.10.2021 21:11

Nemate pravdu. Havlovaka moralka je z pohledu svetoveho deni presne tak naivni, jako hloupa. V jejim ramci vam nejblizsi spojenec vrazi nuz do zad, ani se nenadechnete.

R. Tichý 29.10.2021 21:09

Ano.

V. Církva 29.10.2021 20:57

Myslím že poměrným volebním systémem všechno nebude, ani řiťolezectví, ani to, že jsme malá země, ani to, to že jsme předpodělaní a úplatní.

To už spíš souvisí s tím že nám hrdiny za různých těch 30 letých a husitských válek vybili.

V. Církva 29.10.2021 20:54

Naivo, v Číně ne!

V. Církva 29.10.2021 20:53

A proč bychom to měli chápat? To je Váš názor. Vámi glorifikovaným systémem se volí senátoři které stejně 90 procent voličů nezná a těm ostatním se jen líbí. Takže to moc nefunguje a pak stejně tu máme Vystrčily. Přímé volby kandidátů jistě mají své výhody, ale já vidím nevýhody. Do poslanecké sněmovny volíme program, orientaci a tedy stranu. a při hlasování má pak i naše opozice možnost něco zablokovat nebo podpořit. To ve většinovém systému takto není.

P. Čech 29.10.2021 19:55

Ono je zde nutno se ptát, proč pravidla nikdo nedodržuje. Podle mne je to tím, že ta pravidla jsou psána asi záměrně tak, aby bylo nemožno jejich dodržování vynutit. Články ústavy a zákonů jsou formulovány povětšinou nejednoznačně a potom se nelze divit, že každý dělá to, co je mu dovoleno. To je totiž to zásadní a platí to obecně. K ničemu není k a ž d ý systém. Jsou politické systémy, např. ten švýcarský, které fungují efektivně již více než 200 let. Tady si máme brát vzor a ne v USA, Německu, Francii, EU, Rusku či kdekoliv jinde. Výjimku tvoří snad jen Lichtenštejnsko. Oni? Oni dělají také jen to, co jim občané dovolí. Pokud 9/10 občanů úpí pod nadvládou 1/10, tvořené politiky a zástupci politických stran a hnutí, to ani jinak dopadat nemůže.

P. Čech 29.10.2021 19:46

Přesně tak! A Češi lezou cizím zemím někam už od roku 1306. Pokaždé ovšem nějaké jiné cizí zemi. Oni snad nedovedou být sví a suverénní. Zamýšlím se nad tím, zda to také není nepřímými volbami. Poměrný volební systém zde máme od roku 1920 a také od té doby to zde nefunguje. Neustále se snažíme vytvářet nějaké kompromisy ke kterým nás ten systém nutí. Tyto jsou ovšem vždy horší než kterýkoliv z původních návrhů. V zásadě jde o jedno. Vládnout může jen jeden a dsruhý se musí podřídit. Dva a nebo více vládnout nemohou, protože se zákonitě časem pohádají a rozejdou. Toto platí třeba ve svazku manželském mezi pouhými dvěma aktéry stejně jako i mezi skupinami lidí - politickými stranami. Pokud toto nepochopíme a budeme se nadále chovat jako ta "chytrá"horákyně, nic tady fungovat nebude.

V. Pavelka 29.10.2021 19:38

Malé strany , mohli udělat taky koaliční holport a dostat se do parlamentu.[>-]:-) Trikolora ,Šlachta , KSČ, a SOcani , ?Jenže hrdost je blbost !

P. Čech 29.10.2021 19:35

Mluvil jsem o většinovém dvokolovém volebním systému p ř í m ý c h voleb jednotlivých kandidátů. Takovém, jaký máme u voleb do senátu. Vítězem voleb potom není žádná politická strana ani hnutí, ale jednotliví přímo zvolení kandidáti. Nechápu, jak někteří lidé nechtějí pochopit, že vítězem voleb nemusí nutně být nějaká strana, ale konkrétní kandidát na zástupce občanů. Systémy, kde vítězí strany jsou obecně špatné, protože tyto nemohou občany zastupovat. Konkrétní občany mohou zastupovat pouze konkrétní zástupci-fyzické osoby.

O. Musil 29.10.2021 19:11

Vzhledem k tomu, že podobný volební systém je skoro všude na světě, nedá se o českém specifiku mluvit. Většinový systém s více politickými stranami než dvě rozumně zrealizovat nelze, protože pak by vítěz voleb s dejme tomu 30% bral všechno.

J. Gutvirth 29.10.2021 19:08

Jenže ty bizarní volební plakáty?!

J. Vlček 29.10.2021 18:24

Pane Čechu, máte pravdu, ale spíš bych řekl, že konají dle vůle svých politiků, a ti jednají tak, aby se těm USA a EU zavděčili a vlezli jim až kamsi, bez toho, že by to od nich někdo žádal. Říká se tomu vlezdopr de listi. :-P

D. Uhlár 29.10.2021 18:24

On by ten systém byl použitelný, kdyby se pravidla v něm daná dodržovala. Jenže si tady každý dělá co chce. Pak je ovšem k ničemu každý systém. Viz zádrhel s poslaneckými kluby - oni se to už ani nesnaží obejít, oni na to prostě kašlou. Typické

R. Langer 29.10.2021 18:23

Takže nic, jak jsem si myslel. ;-D

P. Čech 29.10.2021 17:10

Tady vůbec nejde o nějakou iluzorní pravicovou stranu. Tady jde o naprostou nutnost zásadních změn v politickém systému. Jde o vypracování a schválení v referendu zcela nové, jiné ústavy, zásadní změnu volebního systému na většinový, dvokolový s přímou volbou zástupců občanů, o nemožnost nedodržování ústavy a ústavních zákonů, prostě o vynucení pořádku a řádu podle vůle nadpoloviční většiny občanů, zjištěné jen referendem a nebo jiným všeobčanským hlasováním po vzoru Švýcarska. O to jde a ne o nějakou pravicovou či levicovou vládu.

P. Čech 29.10.2021 17:04

Ne, není to normální, pane Vlčku. Je to však typické pro politický systém v České republice. Máme volby-nevolby, zástupce- nezástupce občanů, demokracii-nedemokracii, právní-neprávní stát. Ani nahá, ani oblečená, ani pěšky, ani na voze. Ani demokracie, ani socialismus ani anarchie. Vždy něco mezi něčím, vždy to, co nikdy nefunguje a nikdy fungovat nebude.

P. Čech 29.10.2021 16:58

Pokud však někdo nějaký trh dobrovolně opustí, je okamžitě nahražen někým jiným. A v tom opouštění trhů jsou Češi opravdu unikátní. Komají podle vůle svých politiků a ti zase podle vůle tu USA, tu EU, jak se to zrovna hodí. Jediným, kdo na tom všem prodělává jsou občané a jejich stát, ČR.

P. Čech 29.10.2021 16:55

Naprostá pravda téměř ve všem.

"To se pak volby opravdu nemusejí konat, neboť jejich podstatou by mělo být, že ti úspěšní vládnou, zatímco ti neúspěšní obvykle usedají do opozičních lavic".

To je ovšem všechno dílem volebního systému podle zásad poměrného zastoupení, který nedokáže vygenerovat jednoho vítěze voleb se ziskem nadpoloviční většiny hlasů voličů. Volby se ve skutečné zastupitelské demokracii konají proto, aby byli zvoleni skuteční zástupci občanů v předem a přísně daných oblastech (zásadně ne všude a ve všem). Tito zástupci musí také být přímo voleni, protože jinak nemohou těmi zástupci být. U nás jsou přímo voleny politické strany a hnutí, které zástupci občanů nejsou a ani být nemohou, protože jsou vždy menšinové. Poslanci, zvolení na kandidátkách politických stran a hnutí zástupci občanů rovněž nejsou, protože jsou zástupci svých stran a hnutí. A jsme opět u typicky české "chytré" horákyně. Máme volby - nevolby, zástupce - nezástupce. Chaos a zmatek, typicky české specifikum.

P. Khail 29.10.2021 16:26

Trhy se obsazují bez ohledu na klausovskou nebo havlovskou morálku. Trhy obsadí ten kdo je lepší a konkurenceschopnější, tak to bylo a vždy bude. :-)

I. Schlägel 29.10.2021 15:56

Fialu nekomentujte, máte ho málo přečteného, rozumbrado.;-D;-D;-D

J. Hanzal 29.10.2021 15:39

Pane autoreR^R^R^!! Počítám, že se ještě dočkáme věcí;-D;-D;-D!!

J. Hanzal 29.10.2021 15:37

Hele chlapi, mě to ukazuje na toho fialovýho vod modrech ptáků, je to tak?;-D;-D;-D;-D

R. Langer 29.10.2021 15:02

Nic horšího že nemůže být? Rád se nechám překvapit, ale rozhodně bych na to nespoléhal... ;-)

R. Langer 29.10.2021 15:00

Rozbor volebního neúspěchu Tříbarevné strany je jednoduchý, zatím u nás pravici stále nikdo nevolí.

Ale jednou bude. ;-)

R. Langer 29.10.2021 14:57

A co jiného kdy Fiala neodkejval, a kdy řekl, že se s něčím dá něco dělat, rozumbrado? ;-D

R. Langer 29.10.2021 14:55

Hm, ještě si vzpomínám na opoziční voliče, jak tady dávali najevo, když prohráli 2x po sobě volby, a pan Štěpánek mi z toho vychází jako dokonalý gentleman. ;-D

F. Zrcek 29.10.2021 14:55

Mea culpa, nevšiml jsem si. Ale kontext se mi zdál jasný, o autora článku opravdu nejde.