30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Nečekejte na Baťu

Historie zná jen málo úspěšných podnikatelů, kteří za sebou nechali světlou stopu v politice. Oba světy vyžadují odlišné schopnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Rechnovský 26.8.2013 17:02

Nesmysl!

V obou případech jde o efektivitu. U státního úředníka se jen hůře měří.

Příčina dnešních problémů s korupcí má příčinu ve zbytečně velkém státu, diletantismu, neschopnosti a zbabělosti úředníků a jejich snadnému podléhání politikům. To se musí změnit, protože naše státní správa už ohrožuje konkurenceschopnost celé ekonomiky. To si rozhodně nemůžeme dovolit. Musí tedy nutně přijít skutečná reforma státní správy. Ta musí zahrnovat optimalizaci procesů, propojení databází, rušení zbytečné agendy i celých úřadů a obměnu min. 2/3 stávajících úředníků. Stát musí být malý, disponovat s malým množstvím peněz a především nastavovat pravidla a kontrolovat jejich dodržování. Nikoli také poskytovat nekvalitní a předražené služby.

To vše zvládne mnohem lépe člověk, který má jasnou vizi, drive a už dokázal vybudovat efektivně fungující systém, který obstál v konkurenci.

Z. Kulhánková 26.8.2013 14:33

Jestli ono to nebude taky tím,

že málo úspěšných podnikatelů má zájem do politiky jít. Proč by to probůh dělali?

R. Langer 27.8.2013 12:03

Re: Jestli ono to nebude taky tím,

Aby jim socialisti všechno neznárodnili? ;-)

A. Bocek 26.8.2013 13:15

Je otázkou,

nakolik je pro Babiše důležitější volič , nebo ochrana dotací do jím provozovaného byznysu.

R. Brzák 26.8.2013 10:42

Pěkný článek, s nímž plně souhlasím.

Například pan Babiš - ano, umí se dobře zorientovat v současném systému. Jenže já se bohužel domnívám, že současný systém potřebuje drobné změny, jako například zcela opustit koncept dotací - neb se jedná o krádeže. Podnikatel, jehož největší úspěchy jsou na dotacích založeny, mne o své užitečnosti pro moji zemi nepřesvědčuje.

M. Pechr 26.8.2013 12:07

Re: Pěkný článek, s nímž plně souhlasím.

...tak...

P. Papež 26.8.2013 10:13

Myslím si

Myslím si, že Babiš pracoval a pracuje i v noci.

J. Chaloupka 26.8.2013 10:08

Stát sice není firma, ale trochu schopností a rozumu by mu nezaškodilo.

Do státní služby by měl být přijat pouze ten, kdo se alespoň 1 rok uživil jako živnostník nebo podnikatel. Pak by mu snad došlo, že házet jim klacky pod nohy za pomocí různých nařízení a zákazů, je jako zabíjet slepici, co mne živí.

Z. Kulhánková 26.8.2013 14:32

Re: Stát sice není firma, ale trochu schopností a rozumu by mu nezaškodilo.

První rok podnikatel zpravidla prodělává, takže byste musel přidat.

F. Svoboda 26.8.2013 9:42

Jméno podnikatele Bernarda

by v článku uvedeno být nemělo v souvislostech o kterých článek pojednává. Jedná se o jednoho z mála úspěšných, ale především čestných podnikatelů, který s týmem svých nejbližších dokázak z ruiny vybudovat prosperující firmu. "Neúspěšným"  kandidátem na senátora nebyl pro své schopnosti a vise, ale proto, že levicoví voliči se neshlédli v jeho příkladu tvrdě pracovat, ale v komunistických slibech jeho protikandidáta s. Štěcha - bohužel.

P. Khail 26.8.2013 10:00

Re: Jméno podnikatele Bernarda

Proč by nemělo? Musíte číst celou větu - p. Bernard vyčerpal 4000000 Kč z EU dotací.

J. Forman 26.8.2013 7:31

A já se těším

Už, aby Babiš v té politice byl.

M. Pivoda 26.8.2013 8:56

Peníze a služba veřejnosti (Public Service)

Zajímavější se mi zdá analyzovat motivy lidí, kteří se k Babišovi připojili a jejich tváře můžete s Babišem vidět na bilboardech. "Je to velmi nesourodá skupina lidí", píší v movinových komentářích. Už jste na to přišli, co ty nesourodé lidi (tzn. redaktor novin, akademik, herec, advokát a dokonce i kvůli penězům zneuctěná státní úřednice) spojuje? Řeknu vám to přímo: Je to jejich společné přesvědčení, že síla peněz vítězí - jak v byznysu, tak i politice. A to je dobře nebo špatně?

Neznepokojuje mne v této souvislosti množství a původ Babišových peněz, ale to přesvědčení (napříč profesemi), že síla peněz nutně zvítězí v politice, čili službě veřejnosti.

A. Bocek 26.8.2013 7:14

Souhlas !

Demokracie do výrobního procesu nepatří, stejně takdo politiky nepatří dodavatelsko-odběratelské vztahy !

J. Mannheim 26.8.2013 10:30

Re: Souhlas !

pěkně řečeno

J. Mannheim 26.8.2013 10:30

Re: Souhlas !

pěkně řečeno

J. Boleslav 26.8.2013 15:54

Re: Souhlas !

Souhlas.

V. Vaclavik 26.8.2013 7:12

Od podnikatele lide cekaji

zazrak!

v podnikatelskem prostredi je prese vsechny regulace podnikatel uspesny do te miry, do jake se chova trzne, sobecky. A to je presny opak, co se od nej ocekava jako od politika. Uspesny podnikatel, vy blbeckove, je uspesny protoze neni socialni!! Jen kreteni si muzu myslet, ze uspeny podnikatel je zazracny dedecek, ktery dokaze vse zaridit, nezavisle na tom, jak nesmyslne, nemozne podminky mu nastavime. Podnikani je totiz uplne jine prostredi, nez prerozdelovaci system, je to prave to prostredi, ktere nechceme aby tak byla spolecnost spravovana. Kdyby nam to totiz nevadilo, nemeli bysme v prve rade ty dnesni problemy, ktere chceme aby podniktel vyresil, blbeckove.

J. Boleslav 26.8.2013 15:56

Re: Od podnikatele lide cekaji

Není nad teplé lidské slovo.

V. Ondys 26.8.2013 5:39

:)))))))))))) Snad jenom tupý ignorant by obrostl mechem při čekání na Baťu

v době anonymních akcí a společností připomínajících všechny nešvary mezi zaměstnanci našich dřívějších národních podniků, kdy nejschopnější poctivec byl pro všechny jenom :))))))))))))))))))) užitečným volem, aby sloužil nejmazanějším, kteří pokládali práci za absolutní projev cizího zoufalství!

Z. Kulhánková 26.8.2013 1:55

Chtělo by to Sněmovnu lordů

neboli lidí, kteří mají rodinné stříbro a doživotní dědičný mandát, tudíž si nepotřebují za jedno období nakrást. Též jsou zavázáni vznešeností a ke své úloze odmalička vychováváni a vzděláváni.

P. Khail 26.8.2013 9:54

Re: Chtělo by to Sněmovnu lordů

Nejsem znalec,ale myslím, že ani tam to nefunguje vždy a bezchybně.

A. Holík 26.8.2013 0:16

Hm ..

Tak u zabehlych politiku je JISTOTA ze to nejde. Takze je treba hledat jinde. Je to hazeni hrachu na zed ? Je. Ale treba se jednou za 100 let jedna ta kulicka udrzi ..