29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

POLITIKA: Ne církve – ale majetek je svatý

Je to k nevíře, ale už 22 let od převratu chátrá zablokovaný zkonfiskovaný majetek církve, o který se nikdo pořádně nestará, neinvestuje do něj a nepodniká. Kde chybí majitel, vládnou ruiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Venc 15.8.2012 14:37

Je zcela jasné

Již nadpis článku A. Tomského musel pohnout žlučí každého samolibého čtenáře, pyšného na své ideologické zázemí a socialistickou intelektuální výbavu, včetně svého "vědeckého" světonázoru.

Těmto milým lidem nejde o nic jiného, než o vyjádření nenávisti ke křesťanství, tedy také ke spoluobčanům věřícím v Boha.

Toto jednání by mělo být správně charakterizováno, jako porušování občanských práv věřících usurpováním si moci rozhodovat, jaké právo věřícím je vůbec možno přiznat. Je pozoruhodné, že věřícím v Boha je upíráno právo spravovat svůj společný majetek již víc jak 40 let!

Existuje lepší důkaz toho, že socialistická diktatura ještě stále trvá?

P. Čech 15.8.2012 15:01

Re: Je zcela jasné

Pletete jablka s hruškami, pane Venci. Věřícím v Boha nikdo neupírá jejich právo v Boha věřit. Majetek, který římskokatolická církev požaduje "vracet" není a nebude majetkem věřících, ale instituce, zvané římskokatolická církev, která dokonce má vlastní stát - Vatikán. Nejde také o žádnou nenávist ke křesťanství. Křesťanství je, jak známo, ideologie. Ideologie však nemůže býti vlastníkem čehokoliv.Vlastníkem může být jen jednotlivá osoba a nebo instituce. Nechť tedy římskokatolická církev předloží nabývací listiny ke konkrétnímu majetku, který, jak tvrdí, jí byl odňat a já budu první, kdo bude požadovat, aby jí byl vrácen. Jinak s navracením nesouhlasím.

V. Venc 15.8.2012 20:56

Re: Je zcela jasné ad Čech

Církev (instituce) je českým právem chápána jako křesťanská náboženská společnost, tj. společnost občanů věřících v Boha. Vatikánský stát, ustavený až 1929, není svým majetkem nijak svázán s majetkem církví v ČR a samozřejmě ani s majetkem státu - který, jak věříme, má stát legálně zdokumentován nabývacími listinami (o které v případě církevního majetku velmi stojíte)!

Jablka od hrušek obtížně rozeznáváte sám, poněvadž si také pletete stát Vatikán se Svatým stolcem. K majetku v Římě přišel papež tak, že část města Říma dostal od císaře Konstantina v roce 313 a tedy ho určitě neukradl římskému lidu nebo římským patricijům (což se o našem státním majetku tak stejně dobře říci nedá).

Jinak ale nemám vůbec nic proti tomu, že se spoléháte na svůj úsudek, který obhajujete.

J. Chaloupka 15.8.2012 12:32

Asi žiji v nějaké jiné zemi, ale v každé druhé vsi vidím

opravený kostel, v okolí mého bydliště jsou tři úplně nové a také nová budova umožňující poskytování ubytování atd. Z čeho ty chudé církve tyhle stavby financují?

F. Svoboda 15.8.2012 14:18

Re: Asi žiji v nějaké jiné zemi, ale v každé druhé vsi vidím

V naší farnosti spravuje pan farář 3 původní farnosti se 3 kostely. Za 6 roků zajistil opravu - rekonstrukci dvou z nich, kromě toho i řadu menších sakrálních památek. NA TYTO AKCE JSME SE SKLÁDALI MY, OBYČEJNÍ VĚŘÍCÍ MIMOŘÁDNÝMI PŘÍSPĚVKY. Kromě toho mnoho prací bylo vykonáno vlastními silami farníků. Takže pane Chaloupko, zeptejte se na způsob financování církevních objektů ve vaší obci.  Z textu vyplývá, že z vaší kapsy nebyl vynaložen ani haléř ! ! !

J. Chaloupka 15.8.2012 14:33

Tak to je snad dobře.

Jen jsem se podivil, tak co ta ironie? Pokud tomu bude i nadále, tak nic proti tomu. Ostatně i pan farář dostává plat ze státního rozpočtu, tedy z peněz daňových poplatníků.   Je na čase, aby se církve postavily na vlastní nohy, jako miliony občanů. K tomu ale nepotřebují desítky miliard, nebo ano?

P. Čech 15.8.2012 15:10

Re: Tak to je snad dobře.

Kdepak, desítky miliard oni nepotřebují, oni pořebují a požadují stovky miliard.. A to se nestydí odvolávat se na Ježíše Krista. Kdyby se tento dnes vrátil, jak slíbil, vyhnal by všechny církevní představitele stejně, jako to učini s penězoměnci v Jeruzalémském chrámu.Římskokatolická církev již dávno nemá s křesťanstvím nic společného. Jejím hnacím motorem je touha po hříšném mamonu a ovládání lidí. Bohudík se jí to daří stále méně. Aby nedošlo k omylu, toto, co zde píši, nemá nic společného s vírou v Boha a nebo v Ježíše Krista.

F. Svoboda 15.8.2012 19:46

Re: Tak to je snad dobře.

Pan farář dostává pouze malý díl z výnosů církevního majetku, který dosud stát zadržuje.

J. Schwarz 15.8.2012 22:54

Re: Tak to je snad dobře.

poněkud jste pozapomněl, pane Chaloupko, že komunistický stát církvím všechno ukradl a náhradou se zavázal / v naději, že takto přes platy farářů bude moci  církve lépe kontrolovat / platit faráře a udržovat církevní památky. Takže ne "z peněz daňových poplatníků"  ale z výnosů ukradeného majetku. Stačí jej vrátit a "daňový poplatník" nemusí dát na církve ani kačku. Vůbec bych byl pro mnohem menší ingerenci státu a vyšší míru dobrovolnosti - nejen pokud jde o financování provozu církví, ale i o "sociální" a zdravotní pojištění. Rád bych věděl,  kdo téhle "societě" natolik věří, že by se u ní pojistil. Na cokoli. Asi by bylo těžko rozhodnout,  zda je ten dobrák altruista nebo jenom blbec.

A. Koenigsmark 15.8.2012 10:54

Jak to vlastně je: když nějaká státem uznaná církev oznámí, že od září má dvě stě nových duchovních, je stát povinen jim od září platit?

-nevratný majetek byl oceněn cca na 4 násobek běžné ceny (lesy, půda)

-byla schválena valorizace o inflaci, čímž došlo k zvýhodnění církví oproti ostatním restituentům

-pro církevní restituce neplatí daň z následného převodu nemovitosti

-dochází k vydávání a platbě majetku, kde je vlastnictví církve před 02/1948 diskutabilní

-ještě 30 let bude stát platit kněze

A. Koenigsmark 15.8.2012 10:58

Re: Jak to vlastně je: když nějaká státem uznaná církev oznámí, že od září má dvě stě nových duchovních, je stát povinen jim od září platit?

Nevešlo se mi tam, že to je citace z diskuze na aktuálně.cz - ale otázky jsou to zajímavé, ne?

F. Pavlis 15.8.2012 12:42

Re: Jak to vlastně je: když nějaká státem uznaná církev oznámí, že od září má dvě stě nových duchovních, je stát povinen jim od září platit?

ještě 30 let budete platit za fotovoltaiku v objemu cca 400 miliard. Proč se neozvete, hrdino moudrý ?

A. Koenigsmark 15.8.2012 13:14

Re: Jak to vlastně je: když nějaká státem uznaná církev oznámí, že od září má dvě stě nových duchovních, je stát povinen jim od září platit?

Pane Pavlisi, co se týče fotovoltaiky jsem se docela ozýval, aspoň tak, jaké mám nožnosti, ale jak správně praví Cimrman, to bylo taky asi tak všechno, co jsem mohl dělat. Myslím, že k těm restitucím by neškodila nějaklá forma referenda -  a stejně na ty otázky toho diskutujícího z aktuálně.cz, kde jsem je opsal, neodpověděl nikdo ani tady...

R. Langer 15.8.2012 15:16

Re: Jak to vlastně je: když nějaká státem uznaná církev oznámí, že od září má dvě stě nových duchovních, je stát povinen jim od září platit?

Ozývali jsme se velmi, ale nějací pitomci zvolili takovou vládu, která ten zákon odklepla, a ještě si pochvalovali, jak prý budou mít elektřinu zadarmo a čistou přírodu.

J. Kuka 15.8.2012 17:26

Re: Jak to vlastně je: když nějaká státem uznaná církev oznámí, že od září má dvě stě nových duchovních, je stát povinen jim od září platit?

1- Blbost

2- To je z casti pravda , ale jeste nikdy se nedomlouvaly platby na nasledujicich 30 let cili je ta kravina o zvyhodneni proti nekomu blbost

3- S tim problem nemam ,stejne se me nynejsi forma teto nesmyslne dane nelibi..

4- Kterych? (Osobne bych rekl ze naopak cirkev dostane jen to u ceho ma prime dukazy , podle meho by u soudu dostali jeste vyrazne vetsi cast)

5- Tady si nejsem jisty ,ale podle meho se budou knezi platit jen v prechodnem obdobi (6 let?) a ne 30 let...

V. Němec 15.8.2012 10:45

marnost nad marnost

To je tu neinformovanosti a odvahy soudit.

P. Maleček 15.8.2012 9:14

Státní majetek rozkrást - velí Tomský

Ano majetek je svatý! Ale i ten shromážděný státem z daní občanů a firem. Ale podle pana Tomského se tento majetek rozkrádat může. Co může - přímo musí. Proto ten obdiv pana Tomského k současné vládní koalici rozkrádající stát přes předražené zakázky a podhodnocené prodeje dávané svým spřízněným echt nestátním podnikatelům. Protože jen tak se konečně zruší ten panem Tomským tak nenáviděný útvar zvaný stát. A poté konečně nastane ráj pana Tomského nazemi. V tom mu pomáhej bůh a Duka s Klausem.

Pro běsníci pravičáky. Oni ti socani nejsou jiní, teď ječí protože je pravičáci odstavili od koryta vyfutrovaného církevními restitucemi. Vždyť podle opoziční smlouvy se mají o vše co státu i církvi ukradnou poctivě dělit.

I. Schlägel 15.8.2012 10:15

Re: Státní majetek rozkrást - velí Tomský

A co byste s tím státním/církevním majetkem udělal Vy? Nechal ho státu?

M. Šejna 15.8.2012 8:02

to je záhada

tak majetek církve prý dle autora čláku chátrá proto je nutné ho církvi vrátit. Nějak tomu nerozumím. Pokud ten majetek je církevní, tak proč chátra? A pokud církevní, ale církevní byl, tak jak se o něj bude církec starat, když je zchátralý? Že by církev bla tak bohatá?

P. Čech 15.8.2012 8:14

Re: to je záhada

Jak se o něj bude starat? Jednoduše. Mají jí být vraceny obrovské peníze ze státních rozpočtů, aniž by musely jakkoliv prokazovat že konkrétní majetky skutečně vlastnily. A o tom to je.

E. Dadák 15.8.2012 7:34

Socani jsou prostě schopni všeho !

P. Lenc 15.8.2012 7:45

Re: Socani jsou prostě schopni všeho !

Bohužel a občánek jim to žere.

P. Čech 15.8.2012 8:10

Re: Socani jsou prostě schopni všeho !

Všichni jsou schopni všeho. Nejen socani. Také ODS, TOP 09 a VV. Přestože se (podle návrhu zákona) jedná o obrovský zásah také do státních rozpočtů, tedy peněz všech občanů, nikdo se neobtěžuje ukázat a prokázat občanům o jaký vracený majetek se jedná, za který majetek konkrétně má být vyplácena náhrada v penězích. Současně s nezpochybnitelným prokázáním ze strany církví, že tento konkrétní majetek skutečně vlastnily (nabývací či darovací listiny). Nemají-li církve od konkrétního majetku ony nabývací listiny, potom tento majetek nevlastnily a nemohl jim být tedy odňat. O tom to je. Někteří politici a církevní hodnostáři se někde na něčem dohodnou, nic občanům neprokazují a snaží se věc protlačit formou zákona. Jiní politici a část zástupců církví s tím nesouhlasí a veřejně proti tomuto zákonu vystupují. Skutečná pravda zajímá málokoho z politiků. Zajímá však občany. Bohužel názor a požadavky občanů, přestože jsou prioritní z ústavy jsou zcela nezajímavé pro politiky a politické strany. Ty a ti mezi sebou jen bojují o moc nad občany a skutečná většinová vůle občanů je vůbec nezajímá.

R. Langer 15.8.2012 10:30

Re: Socani jsou prostě schopni všeho !

Všichni jsou schopní všeho, protože to jsou všichni do jednoho samí socani!

P. Čech 15.8.2012 14:37

Re: Socani jsou prostě schopni všeho !

Svým způsobem máte pravdu. Kromě KSČM jsou zde všechny strany více či méně socialistické. včetně ODS a TOP 09. Celkově lze společenský systém, který u nás vládne občanům nazvat socialismem, stříknutým anarchií.O skutečné demokracii, i parlamentní, si můžeme nechat jen zdát.

R. Langer 15.8.2012 15:17

Re: Socani jsou prostě schopni všeho !

Ano, tak to je!

P. Čech 15.8.2012 7:19

Vracení majetku?

Byl-li ukraden, pak ano. Ale. Ten, komu má být majetek vrácen, musí nade vší pochybnost prokázat, že tento vlastnil. Nejlépe  pomocí nabývací či darovací listiny. Nedávno jsem v rozhlase poslouchal vyjádření zástupce církve českobratrské, který se podivoval tomu, že jeho církvi má být vracen majetek v hodnotě cca 2 miliardy Kč přesto, že jí nikdy nic nebylo nikým odňato. Nemohou-li církve nade vší pochybnost prokázat, že nějaký konkrétní majetek vlastnily, nemá jim být vraceno nic, protože není co vracet, nebylo-li to něco odňato. Není nic jednoduššího než umístit na internet seznam nabývacích listin majetku a každou listinu zvlášť. Mám za to, že potom nebude proti vracení co namítat.  Jestliže však církve ony nabývací listiny nemají, není co vracet, protože to něco nikdy nevlastnily. A o tom to je, nezávisle na tom, co pindají politici, zcela jedno z které strany.

R. Langer 15.8.2012 10:31

Re: Vracení majetku?

Ano, přesně tak bych to viděl taky.

J. Slanina 15.8.2012 11:49

Re: Vracení majetku?

Schválně, jestlipak máte ještě účet (nabývací listinu) od té pračky, co jste si koupil před deseti lety? A to jste nejspíš během těch let nevyhořel. Víte kolik těch "nabývacích listin" spálili jenom husiti?

R. Langer 15.8.2012 12:14

Re: Vracení majetku?

A kde je tedy důkaz, že to té církvi opravdu vůbec někdy patřilo? To jako budete věřit jejich svatému slovu? Zkuste s tímhle jít vy pro restituce k soudu! :-P