5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

POLITIKA: Ministerské rošády nejsou jen o ministrech

Je to zvláštní – téměř vždy, když se v nějakém vládním kabinetu hovoří o personálních změnách v ministerských postech, je předmětem buď spekulací, nebo dokonce přímo skutečných změn vedení ministerstva zemědělství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čech 4.12.2012 18:07

Kde jsou příčiny dějů a jevů?

Kde je základ toho, že dochází neustále k výměnám na postech ministrů? Pravá příčina tkví v e špatném politickém systému, v absolutní moci politických stran.Ještě ve volebním systému podle zásad poměrného zastoupení. Tento volební systém není schopen vygenerovat  většinu u nějaké politické strany a proto jsou po každých volbách tvořeny, lépe řečeno handlovány, koalice politických stran, které onu většinu mají aspoň na první pohled zajišťovat. Díky volebnímu systému však tuto potřebnou většinu zajišťují jen koalice. Tyto koalice nejsou tvořeny na základě žádného právního opatření a jsou tedy nelegitimní. Nicméně tvořeny jsou, stejně jako mnoho jiných nelegitimních věcí v ČR. Koalice jsou tvořeny na základě handlování o pozicích ministrů, jejich náměstků, ředitelů odborů na ministerstvech či místech ředitelů přímo řízených organizací. Tedy, nejhorší možný případ politické korupce, vedle nějž korupčníci jiní (ekonomičtí) blednou závistí. Politické strany si při handlování koalice rozdělí funkce ministrů a další funkce. Na základě tohoto sprostého handlu je následně prezidentovi navržena vláda, jejíž členy tento jmenuje. To je jediná legitimita, o kterou se vláda může opírat. Poté stačí málo, průšvih zaviněný některým z vyhandlovaných funkcionářů a strany v koalici se začnou znovu dohadovat. Aby bylo navenek vytvořeno zdání upřímnosti, jsou vyměňováni ministři, někdy pro skutečnou nekompetentnost, jindy pro nekompetentnost premiéra či proto, že strany v kolaici se musí nějak znovu domluvit. Toto je skutečnost. Příčina je ovšem pouze a jedině ve špatné ústavě (čl.5 a dalších), ve špatném volebním systému a neméně špatných volebních zákonech. V systému, založeném a stojícím na moci politických stran nad občany země. Na absolutní diktatuře politických stran, které z titulu své moci nectí deklaraci ústavy o tom, že veškerá moc pochází z lidu. Porušují beztrestně ústavu v několika jejích článcích a stále jim to prochází. O tom to je.

A. Hrbek 4.12.2012 22:25

Re: Kde jsou příčiny dějů a jevů?

Vážený pane Čechu,

základní příčinou je zpolitizování státní správy a to často až do úrovně vedoucích oddělení. To nejsou odborníci, ale exponenti politických stran,jejichž základním úkolem je zajistit tok financí do určité politické oblasti.

Proto to neustálé odkládání zákona o státní správě s definitivními kvalifikovanými v zásadě neodstranitelnými úředníky, vyšlých konkursů, a to až po úroveň náměstků. I když i v případě "neodvolatelných" policejních ředitelů se našly cesty.

P. Čech 5.12.2012 7:07

Re: Kde jsou příčiny dějů a jevů?

Mám za to, že se mýlíte, pane Hrbku. To, o čem zde píšete , není příčinou, ale důsledkem. Zpolitizování státní správy je důsledkem nastavení celého systému. Nastavení, které kritizuji. Kdyby totiž naše ústava neobsahovala čl.5, který hovoří o volné soutěži politických stran a zároveň se zmiňovala o tom, že volby do všech úrovní státní správy (zde mám na mysli nejen senát, ale i poslaneckou sněmovnu, prezidenta a zastupitelstva krajů a obcí) jsou většinové dvoukolové, potom by k Vámi zmiňovanému zpolitizování nemohlo dojít. Tedy opakuji, zpolitizování státní správy je velmi špatná věc, je však důsledkem celkového ústavního systému. A právě proto také nelze provést skutečné, velmi potřebné a zásadní reformy státní správy, které mohou přinést stovky miliard do státního rozpočtu.