6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Lid versus Soudci a jejich platy

Přisvojili si cizí peníze. Proč? Protože mohli. Udělali to, co u nás dělá většina lidí. Přisvojit si cizí peníze se u nás totiž stalo skrze volby legálním a mnohdy dokonce nárokovým. Fakt, že si soudci rozhodli o svých platech sami, je přitom jen třešničkou na dortu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
13.2.2015 10:38

:o) Ohlasy z iDnesu...

(M.Šabata, 13.2.2015)

"Pane Matějko, na svém FB profilu se doslova chlubíte, že nemáte žádný majetek. Chci se zeptat: jste momentálně zaměstnaný, OSVČ, nezaměstnaný...? Platíte si pravidelně zálohy na zdravotní pojištění? Ptám se vzhledem k faktu, že máte u VZP evidován dluh přesahující půl milionu korun a vzhledem k tématu článku, tedy tahání peněz z cizí kapsy. Pokud totiž do systému ZP nepřispíváte, platíme vaši lékařskou péči my ostatní, kteří přispíváme. Ale to jistě víte. Jak to tedy s vámi je? Ale upřímně, prosím."....

:o))

Tak prosím!

13.2.2015

Holcman 11.2.2015 21:34

Fando, ted zacni jeste s pohadkama

a budes za chvilku zase mistr, blogeru vsech velmistr. ;-)

J. Kanioková 11.2.2015 18:27

Jo, jo, levičácká morálka je pořád stejná..

žádná osobní kotva, že - každý svého štěstí tvůrce.. každý sám se svou zodpovědností..

Táhne se to celou člověčí historií, že když někdo dostane nepřiměřenou možnost, z většiny neodolá...

Š. Hašek 11.2.2015 20:38

Re: Jo, jo, levičácká morálka je pořád stejná..

Náš ministerský předseda se před dvěma dny chlubil, že vytvořil několik desítek pracovních míst (někde v nějakém okrese), za státní peníze, "naštěstí neřekl zadarmo", po vydělení mi jedno místo vychází na 500 000 Kč. No, neber to.

Kdo takové ho-ado volí????????????

A k tomu ještě ten řepkař, co již má v počítači všechna strategická data podnikatelské sféry v ČR.

Holcman 11.2.2015 21:39

Re: Jo, jo, levičácká morálka je pořád stejná..

:-) to na Fanousa sedi, fakt jo. On to v sobe nezapre, ani kdyby se snazil.

V. Bojda 11.2.2015 16:23

Politické úplatky

Jasně a výstižně popsané. V této souvislosti připomínám článek Jana Polaneckého "Méně než třetina obyvatel ČR živí zbytek"z 23.1.2015 (Neviditelný pes-Politika) z kterého vyplývá závislost dvou třetin obyvatel na zbylé jedné třetině v soukromém sektoru. Počet důchodců, dětí, studentů a žen na mateřské je naprosto logický. Ale počet úředníků a státních zaměstnanců je zarážející (935000), v tomto počtu nejsou zahrnuti zaměstnanci ve zdravotnictví. Čísla jsou sice v čase rychle proměnlivá, ale podstata problému zůstává. Jednoznačně mi odpověděl známý - zaměstnanec státního úřadu - volím (asi levici) abych se udržel v zaměstnání. Volby jsou sice tajné, a nikoho nemusí zajímat, koho volil, ale košile je bližší než kabát.

Já osobně bych rád volil pravici, ale od roku 1989 jsem žádnou pravicovou stranu nenašel, pouze levicové a středové. Ultralevé a ultrapravé nepočítám.

J. Kanioková 11.2.2015 18:32

A za "ultrapravou" počítáte koho ? Kterou ?

Pořád se argumentuje podobnou hláškou, jen nikdo nepřidá, že sebepravicovější strana v KOALICI nikdy ze svého programu nesplní téměř nic.. nemá šanci i kdyby 100x chtěla..

Ono je mnohem pravdivější si přiznat, že voličů skutečně pravicových názorů je (nejen u nás) minimum..

J. Jurax 12.2.2015 0:39

Re: A za "ultrapravou" počítáte koho ? Kterou ?

Přesně. I když ne snad minimum, ale rozhodně míň jak těch levicových.

K. Pazdera 11.2.2015 16:21

Demagogie

To co píše autor článku, je demagogie...tím, že 1 044 719 volilo v r. 2008 soc.dem..

1 044 719 voličů nechtělo někoho okrást...chtěli jen své peníze zpět, protože jim je pravicová vláda p.- Topolánka ukradla., a ještě lhala, že se nadužívá lékařské péče...vyhodnotil někdo poctivě...o kolik méně návštěv u doktorů bylo po zavedení polpatků v v této zemi se krade podstatně sofistikovanějším způsobem...vezměte případ privatizace OKD. Když jsem se ptal na problém vyšachování státu z vlastnictví OKD Walltra Komára a následný prodej za hubičku panu Bakalovi , tak se zmohl na konstatování....je to bordel...opravdu odpověď hodná čestného předsedy...Autor článku se diví...já se nedivím, neb vidím že někteří důchodci nemělií ani těch 30 Kč na doktora...no a regulační polatky v lékárnách...ty stejně lékárníci nevybírali...a nyní jim to budou kompenzovat.

Ale teď k problému...kdo koho okrádá...cca 4000 soudců (nejen) má nárok na cca 6 mld doplatků...uzavřeli však dohodu, že budou chtít jen cca 1,2 mld...to zda po vyplacení této částky nebudou další žaloby je ve hvězdách...10 milionů občanů zaplatilio lékařům cca 2 mld regulačních poplatků, přitom pravidelně platili nemocenskou .u vědomí toho, že když budou potřební...tak jim povinná strana.. stát zabezpečí "bezplatnou léařskou péči", pochopitelně není bezplatná...je spíš předplacená... dál nemá význam počítat, kdo bohatne...zda minorita soudců...ti už mají dost velké platy, či majorita obyčejných lidí...kteří ani nemají na doktroa..

Ano, každý chce mít víc...i ten soudce je člověk...ale viděl jste někdy třesoucí se babičku jak v lékárně čeká...až jí paní magistra předloží účet...a pak smutná babička se slzami v očích řekne...paní magistro promiňte...já na to nemám a odejde bez léků...

Vážený pane autore, kdysi se novináři nazývali hlídací psi demokracie...kde jste byli, když se privatizovala společnost OKD, MUS, Škoda Plzeň. Vy jste pochlebovači mocných.. jste na jejich hostině....tak aspoň nemlaskejte.

11.2.2015 17:18

Re: Demagogie

Pane Karle, máte pravdu s tou jeho demagogií. Abyste byl více v obraze, tak Matějka není žádný novinář, ale nedostudovaný mistr všeználek, po uši zadlužený kšeftař, politický bajkař a ultralevičácký provokatér. Optejte se ho, jak jemu se žilo a žije z cizího a zda má již poplaceny všechny ty miliónové a statisícové dluhy (dlužil i státu) a jestli je vůbec splácí skutečně ze svého.

:o))

http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/137451/Byt-v-konkurzu-neni-zadny-med-Ale-take-to-neni-konec-Vaseho-zivota.html

J. Kanioková 11.2.2015 18:16

Demagogie je to vaše,

argumentovat něčím z r. 2010. A hlavně něčím, co sám autor uvedl, což je naopak docela fér. Je "úžasně odvážné a férové" pod anonymitou plivat po druhých..

J. Brožek 11.2.2015 17:39

Re: Demagogie

Těch něco přes milion chtělo okrást ty ostatní. To je bez diskuze. Žádné chtěli peníze zpět - jaké zpět? Nikdo jim nic neukradl, resp. ukradl, ale díky snížení daní za Topolánka jim ukradl mnohem méně, než předchozí a i následné vlády.

Co se týká např. návštěv u doktora - ano, vyhodnotil - a opět nyní poté, co poplatky padly - 30% navýšení jen za leden ve srovnání se stejným obdobím před rokem apod. Jestli tohle není zneužívání, tak nevím co ještě.

Regulační poplatky jsou od slova regulovat. A platí je ten, kdo spotřebovává - ale jen do určité výše. Teď tedy padly poplatky - a padly také omezení, takže ten kdo měl strop na placení za léky 5000,- - který mimochodem zavedla pravice, protože předtím za soc.dem. bylo možné doplácet klidně 100 tisíc ročně - tak dnes už ten strop opět nemá.

A co se týká toho stání v lékárně - kde má ta dotyčná rodinu?? Nemůžou jí přispět, protože je stát obere na daních, takže už jim nezbývá? Nebo jsou v Americe a kašlou na to? Co dělala ona sama, že nemá na léky? Kde vlastně žije - platí celý důchod za nájme 9pokojového bytu v centru Prahy??? Takhle to totiž chodí v životě - na léky nemá, ale na cokoliv jiného ano. Stejně jako různé další skupiny lidí - nemá na zaplacení 100 Kč za jídlo za den v nemocnici - ale 100 Kč za krabičku cigaret kterou denně vykouří sežene bez problémů ............... atd..atd..

On to přece někdo zaplatí - sebere se těm, kteří skutečně něco vytváří a dává se různým parazitům - úředníkům, soudcům, nezaměstnaným - těch už je dnes víc, než těch kdo něco vytváří a tahle vláda neumí nic jiného, než jejich počet a jejich platy dál a dál zvedat a současně zvedat daně.

A. Hrbek 11.2.2015 21:10

Re: Demagogie

Pan Brožek má sklerózu.

Základní sazbu DPH snížili z 22 na 19% vlády ČSSD

Topolánkova vlády se vyznamenala zvýšení snížené sazby DPH z 5 na 9%,

Sazbu daně z příjmu právnických osob snížily vlády ČSSD z 31% na 24%. Topolánkova vláda ji snížila na 21%. Navíc zavedla zdanění energetických zdrojů - zemního plynu (a některých dalších plynů), pevných paliv a elektřiny.

J. Jurax 12.2.2015 0:42

Re: Demagogie

Nevydírejte babičkami ... kolik je takových?

A kdyby stát poskytoval jen to, co jsme si předplatili, byla by i tak péče zadarmo, ale horší než je. A to je ještě na úkor platů zdravotníků.

P. Krešňák 11.2.2015 14:36

Jo, jo, tak to je ....

....dnes souhlasím do puntíku. Krešňák

J. Kulheim 11.2.2015 11:10

Socialismus je symbiózou miliardových šibalů a milých hňupů.

Socialismu je dobrý pro lidi, kteří v tom umí chodit. Bohatí bohatnou a chudobní jsou čím dál chudobnější. Na daních a různých poplatcích obere člověka o víc jak 80% jejich příjmů. Zbavuje člověka svobody a zodpovědnosti, zvyšuje závislost na státu a v dlouhodobém horizontu prohlubuje chudobu jak jednotlivce, tak společnosti. Úspěch se pomalu měří tím, jak moc je kdo šikovný a dokáže, vysávat z eráru.

Socialistickou utopií je, že se budou mít všichni dobře a že k tomuto ráji vede cesta dirigismu, kdy stát rozhoduje za občany. Nikde na světě, kde se začal budovat socialismus to nedopadlo dobře. Čím víc socialismu, tím méně demokracie a větší chudoba. Jedni vyžírají miliardy na dotacích, pobídkách a daňových úlevách a potřebný počet malých vyžírků korumpují tisícovkami nebo třeba 30 kč.

Dnešní ČSSD není stranou sociální. Je to strana, která chudobnějším bere a bohatým dává. Ti co mají hlouběji do kapsy platí daně a vláda vybrané peníze dává našim bohatším spoluobčanům ve formě dotací, grantů, pobídek a p. Peníze nedostávají potřební, kteří se dostali do problémů, ale ti, kteří “v tom umí chodit“.

„Socialismus je drogou a nikdo, ani „nové osobnosti“, nepřesvědčí většinového občana, že tu „slast“ také jednou odskáče. I když obětí jeho dlouhodobého „rauše“ budou nejspíše až jeho děti. Narkomana také nikdo nepřesvědčí o tom, že by se měl léčit, dokud se nedostane až na dno, dokud nepadne na hubu.“

Stát není schopen nahradit solidaritu, kterou poskytovala, např. mnohogenerační rodina zajištující péči o staré. Nevytváří žádnou solidaritu novou, kromě té státem regulované a vynucované. Lidé jsou přesvědčeni o tom, že „stát“ by se měl postarat. Tradiční rodinu ohrožují především neustále rostoucí daně, neustále se zmenšující mzdy, neustále více se zadlužující státy, které jsou čím dál méně schopné se postarat o své občany.

R. Langer 11.2.2015 12:19

Re: Socialismus je symbiózou miliardových šibalů a milých hňupů.

Tak ony ty vládnoucí strany v Evropě mají spíš fašistický, než socialistický ráz. Takhle si totiž všichni zainteresovaní levičáci (odbory, dotovaní "podnikatelé" a státní zaměstnanci) přijdou na největší díl - ruka ruku myje. Nicméně já fašismus i tak považuji za jeden ze směrů socialismu.

J. Schwarz 11.2.2015 13:44

Re: Socialismus je symbiózou miliardových šibalů a milých hňupů.

Nejen vy.

K. Janyška 11.2.2015 9:39

Ano, to je správná úvaha. Na morálku každý kašle, když jde

o jeho. A nikdo s tím nehne. Všechno u nás je v rukou zločinecké EU... Dzp.

J. Chaloupka 11.2.2015 9:37

Bohužel k vítezství Sobotky významně přispěla

tehdejší tzv. pravicová vláda v čele s moulou Nečasem a v zákrytu s Kalouskem. Ty už nemohli cítit ani pravicoví voliči, tak volili alespoň Babiše s tím, že je tak bohatý, že by nemusel krást. Zatím žádná tzv. pravicová vláda, která by si vážila práce a zisku, na obzoru není (a bohužel nikdy nebyla). A volby se blíží, jak je vidět ze cvrkotu v Úsvitu.

M. Vondráček 11.2.2015 10:28

Re: Bohužel k vítezství Sobotky významně přispěla

Ale jděte , výsledkům Sobotky přispěla opravdu víra , že od něj lidé dostanou něco zadarmo :-)

R. Langer 11.2.2015 10:37

Re: Bohužel k vítezství Sobotky významně přispěla

Nejhorší je, že ti jeho voliči tomu věří pořád...

Z. Švrček 11.2.2015 10:44

Re: Bohužel k vítezství Sobotky významně přispěla

Ale perd. Voliči Babiše přispěli k praktickému vítězství Babiše a ne Sobotky. Toho volili přesně ti, co jej volí a kteří od něj očekávají přesně to, že jiným vezme aby dal jim. A Babišovi voliči? Ti, jak zase správně řečeno, vytýkali poražené pravici, že přestala být "pro market" a je příliš "pro byznys", ale nějak se jim to v hlavách popletlo a skočili na lep chytrákovi, který své propojení s byznysem (který provozuje se státem) ani nezakrýval a ač bohatý, chce být ještě bohatší a hlavně mocnější. Vše to zaobalil do keců, že on ne, on jinak a lépe a dnes ukazuje, jak se mu to ne a nedaří a také nepodaří, pokud ovšem nebude z vůle těch popletů po příštích volbách tak mocný, že si na nějaký parlament a demokracii bude moci dovolit hodit bobek a pak zatrhne tipec všem, včetně svých voličů. Tak zduř!

M. Prokop 11.2.2015 11:21

Re: Bohužel k vítezství Sobotky významně přispěla

Za pravicového voliče se považuji, Babiše bych nevolil, ani kdyby za to platili i jinak, než koblihami.

Pravicových či liberálních (ne eunijnězelených) stran zde najdete vcelku dost, stačí si vybrat a jít volit.

V. Kain 11.2.2015 14:01

Re: Bohužel k vítezství Sobotky významně přispěla

Žádná skutečná pravicová vláda tady nebyla a nebude.Pravicová vláda by nikdy nezvyšovala daňe,ale naopak.A pokud jde o vychytralého Babiše,tak ten dokáže naší zem tedy nás všechny odrbávat mnohem sofistikovaněji než se nám vůbec může zdát.

J. Klepal 11.2.2015 9:25

kdo hladoví

Nebudu diskutovat o některých demagogických představách pana Matějky, ani nebudu závidět soudcům a spol. příspěvky ze státní kasy. Dávám k přemýšlení pouze to, že stát na jedné straně rozdává miliardy sotva potřebným lidem, zatímco mnohé naše děti nemají na to, aby si mohli dovolit koupit levný školní oběd. Všeliká zdůvodnění, založená například na nízké odpovědnosti rodičů, tento stav mohou vysvětlit, pro mne je však podstatný výsledek, tedy státem přehlížená ochrana těch členů společnosti, kteří sami nemohou svůj sociální stav ovlivnit a musí kvůli tomu dokonce hladovět.

R. Langer 11.2.2015 10:36

Re: kdo hladoví

Kolik znáte osobně dětí, které nemají na oběd a trpí hlady? Čí jsou to konkrétně děti? Jste schopen na tyto otázky odpovědět?

M. Prokop 11.2.2015 11:23

Re: kdo hladoví

Nejspíš viděl nebo četl srdceryvnou reportáž, nezachycující rodiče s novým typem mobilu, televizí přes celou zeď a cigárem v hubě.

J. Hruška 11.2.2015 13:14

Re: kdo hladoví

Pane Langere, jsou to určitě děti těch soudců a rozvedených soudkyň. Hlady umírá 15 dětí za hodinu, Do toho Vám zřejmě nic není protože je OSOBNĚ nikdo znát ani nemůže. Zdař Bůh. Josef.

R. Langer 11.2.2015 14:01

Re: kdo hladoví

A to je podle vás čí chyba, že umírá 15 dětí za hodinu (které vlatně osobně ani nikdo znát nemůže)? Mám se snad JÁ kvůli tomu cítit provinile, nebo co mi tím jako chcete naznačit? A kolika těm dětem jste ten oběd koupil, když vám na nich tak zálěží? Ale když je nikdo ani nemůže osobně znát, tak je to asi trochu problém, že? A Bohu leda tak na*rat, když už se o ty děti tak vzorně stará, to jediné si za to asi zaslouží. :-P