1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jeseter 31.8.2007 17:19

Re: Prezident

Tak osoba ktera kritizuje svoji rodnou zem(cikanska otazka-v zivote vedle nebo s nimi nezila) a neumi kritizovat nespravnosti v Americe, za presidenta CR ?Rv

Jeseter 31.8.2007 17:11

Re: Re: bohatství jako nutnost vstupu do politiky??

Chcete rici, ze bohati nekradou, nebo se nesnazi obohatit vice?:-D. A tak pan Š. všechno ziskal svoji vlastni genialitou ? ŽÁDNÉ DĚDICTVI ? :-D:-D:-D>-

Marie 27.8.2007 15:33

Re: bohatství jako nutnost vstupu do politiky??

domnívám se, že je to naprosto logické,neboť co může nabídnout státu a tedy  společnosti politik - že pro ni učiní dobrého - když nedokázal učinit nic dobrého sám pro sebe - ? myslím si, v politice by měli být lidé  - spíše - že do politiky by měli jít lidé, kteří již sami pro sebe něco dokázali a pak teprve mohou být zárukou, že dokáží něco udělat a tedy obohatit společnost - tedy stát. můj otec říkal  :" do politiky by měli jít lidé - vzdělaní, aby to uměli, -  bohatí, aby nekradli - a vysoce morální, aby nebyli vydíratelní.......,

benon 27.8.2007 9:55

bohatství jako nutnost vstupu do politiky??

v diskusi zde bylo zmíněno bohatství pana ministra.Je trapné,že se tak zdůrazňuje.Ano pan K.S. je boháč a majetky má v Rakousku.Nevím,zda ho můžeme považovat za stoprocentně českého šlechtice,když většina jeho kapitálu a majetku je jinde,rovněž to jméno je spíše německé,či rakouské.A tvrdit,že jen bohatý člověk může do politiky,je smutné.

staska 27.8.2007 8:56

Re: Re: Už aby tam byl ...

Vážený pane, ať Vám vaše auto hezky jezdí, předpokládám že to je to, o co Vám šlo - auto,  a Poldi Kladno ? Škoda Plzeň ? NH Ostrava ? Zetor Brno ? ČKD Praha ? Karlovarský porcelán ? Co je Vám do toho, Vy máte auto.KP nebyla realizována "aby z toho občan něco měl", ale aby byla zlikvidována konkurence. Rozdat fabriky lidem jako Stehlík, Šretr  apod. na jméno, bez kapitálu a bez právního rámce byl PODVOD.Občanům (takovým, jako jste Vy) byly naházeny kosti, aby moc nekřičeli. Jak měla vypadat KP se jeďte podívat třeba do Maďarska, osle !

p.s. Nejste Vy modrej pták, je to tak ... ?

EW 26.8.2007 23:04

Nojo, Jeho Jasnost...

Jen se z pana knizete nepotento. Vzpominam si, ze se mne v letech 90 ptali Rakusani, jsetli u nas nemame schopne lidi, ze si Havel musel jako kanclere vzit zrovna Schwarzenberga...ze to vypada dost divne.

ceskej Honza 26.8.2007 20:36

pane Litos neprátel se nelekejte na blbce nehledte

samozrejme ze by pan Schwarzenberg byl ideálním PANEM presidentem. Jenomze ti praví cesi mu budou vycítat málo cesství. S primitivismem ceských politiku se musí pocítat jako s faktem, takze panu ministrovi mnoho sancí nedávám. Skoda.

Jakub S. 25.8.2007 23:25

No vidíš: a přes to všecko jsi - - - !

Jakub S. 25.8.2007 23:22

Ale proboha přátelé: není vůbec ničeho, nechápete?

Nemůže bejt, to je snad jasné. Lidi, myslete. Tohle, takové cosi - ? - Jiří, uznání za naprosto věcné usazení. - JS, historik (opravdový)

Jakub S. 25.8.2007 23:20

Ale proboha přátelé: není vůbec ničeho, nechápete?

Nemůže být, to je úplně jasné, lidi myslete. - Jiří, dík za precizní a dokonale věcné usazení toho trouby. - JS, historik (opravdový)

Jakub S. 25.8.2007 23:11

Schwcanberg - to ses hodně zapotil, co? A to jsi tak neschopný nebo to má býž vtipné?

A naschvál - jak myslíš, že to působí? Chudáčku upocená, nevzdělaná, zakomplexovaná, zavilá.

Jakub S. 25.8.2007 23:06

Schwncanberg.. to ses hodně zapotil, nežs vypotil tohle, co?

A naschvál - jak myslíš, že to působí? Chudáčku upocená, nevzdělaná, zakomplexovaná, zavilá.

Miron T 25.8.2007 18:24

NAPROSTO SOUHLASIM S AUTOREM.

Prakticky doslova souhlasím, včetně toho, že jsem si od začátku myslel, že Karel Schwarzenberg bude dobrý ministr zahraničí. (Nepíšu titul jenak proto, že tituly byly u nás zrušeny už za Masaryka a hlavně proto, že skutečná osobnost tituly nepotřebuje, zatímco slabé osobnosti stejně nepomohou).

Moc rád bych měl KS za presidenta.

Čím to asi je, že ačkoli je tak jednoznačná rekakce na jinak velice "rozhádaném" diskusním fóru, zatím s touto myšlenkou seriózně nikdo "mocnější" nepřišel? Naše jednotná reakce bohužel asi moc nepomůže.

Z některých věcí je mi nějak smutno.

Marie 25.8.2007 12:17

kníže ...

"

On si totiž nemusí přehnanou diplomatickou servilitou budovat v Evropě a ve světě kontakty, on je má. On si nemusí politickými intrikami a zákulisními boji budovat zadní vrátka pro případ pádu na ústa, on i po ztrátě postu vysokého státního úředníka nadále zůstane velmi bohatým knížetem ze Schwarzenbergu, který se po odchodu z vysoké politiky nebude muset doprošovat o nějaký post externího poradce, advokátního koncipienta nebo dokonce asistenta poslance jako jeden z jeho předchůdců. A on to ví, a může si tak dovolit být charakterní a loajální a může si také dovolit jeden z naprosto nedostatkových a luxusních projevů naší vrcholové politiky, totiž morálku" - napsal jste to velice dobře, děkuji Vám - stejným způsobem popisoval můj táta, jak má "vypadat" ten  - kdo se hotoví vstoupit do politiky -  :" musí být vzdělaný(aby to uměl), - bohatý(aby nekradl) - a vysoce morální(aby byl vzorem), ještě jednou děkuji..

kim 25.8.2007 0:07

Re: Re: Re: Schwarzenberg je jednička

Jestli mate chvilku času, tak se  podivejte na pozadavky pro jmenovani profesorem na VŠE a zamyslete se nad tím. Třeba nemá předešlý pan kolega doktorát, ale to je jedno. K udělování čestných doktorátů politikům, když už jsme u toho, je stará komedie. Symptomatické je, jak nedávno někdo poznamenal, Bob Hope obdržel 50 čestných doktorátů.

marie 24.8.2007 23:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knize Schwancenberg

a abych Vám to dopověděla,  asi v roce 1993, či tak nějak začal hořet les, který patřil Schwarzenbergerovi a ten bývalý komunistický předseda pomáhal hasičům ten šlechtický majetek hasit, byl neuvěřitelně obětavý, vzpomínám si, že si poranil ruku, ale pokračoval, až do samého konce, tedy do konce toho požáru...ani nevím jestli to jeho jasnost vůbec věděla, že jsme hasili jeho majetek,,,

P.F. 24.8.2007 22:35

Kníže, nebo prezident?

S AUTOREM ČLÁNKU NELZE JINAK, NEŽ SOUHLASIT.

marie 24.8.2007 22:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Knize Schwancenberg

za odkazy děkuji, ale čekala jsem nějaké hezké vyprávění, tak Vám jedno "vyprávění", převyprávím já :" před volbami v roce 1990 přijel Karel Scwarzenberg na Orlík a zastavil se také v Kovářově, kde jej přivítal předseda národního výboru a zároveň předseda komunistické partaje a vítal jej v kostele. Přijelo tam tolik lidí, že pro ně bylo místní kino malé, tak lidi seděli venku , ale nikomu to nevadilio. Přivítali jej v krojích a zpívali mu písničky, které měl rád jeho otec, a místní řezník, tam vyprávěl, že si pamatuje Karlova otce, jako malý kluk.Vzpomínal na to jak rodina Schwarzenbergrů vždycky pomáhala lidem..a dodával, byli bohatí pomáhali lidem a nikdy ze sebe nic nedělali... 

marie 24.8.2007 22:09

Re: Prezident nebo král

a myslím si, že by to BYL KRÁL, je to škoda...že to nejde... třeba někdy.

STK 24.8.2007 21:49

Kníže, za kterého se nemusím stydět!

Karel Schwarcenberg (a s ním i jiní šlechtici)  mi svým jednáním dokázal, že být šlechticem je závazek. Úděl, chcete-li. To, že je to nejspíš člověk vzdělaný a s rozhledem mu nikterak nebrání v tom, aby nazýval problémy jednoduše a správnými názvy. Něco takového jsem už neslyšel dost dlouho.

Líbil by se mi na Hradě, moc by se mi líbil, ale je málo pravděpodobné, že by se tam volbou našich zákonodárců dostal. Právě proto, že stále odmítá tančit rituální politické a mediální tanečky, problému evidentně rozumí  a ve výsledku jej vždy pojmenuje správně a jednoduše. To je pro politiky naprosto smrtící kombinace. 

Všimněte si, že i Václav Havel byl nenáviděn nejvíc v okamžicích, kdy vyřkl nějaký jednoduchý, pravděpodobný soud.

Inu platí staré přísloví: Pro pravdu se lidé nejčastěji hněvali...

jiří s 24.8.2007 21:48

Re: Nic proti knížeti, ale ...

Zapomněl jsem se vyjádřit k vaší poslední větě: Vy myslíte, že V. Klaus byl k vystoupení pozván bez ohledu na svou funkci? Jako titulární profesor ekonomie na provinční univerzitě, který za posledních více než 10 let nepublikoval jedinou vědeckou práci ze svého oboru? Publikoval velké množství dobře napsané politické publicistiky s argumentací často využívající vědecké poznatky, ale to není věda hodná profesora. Václav Klaus je od roku 1990 politik a tak ho svět vnímá.

jiří s 24.8.2007 21:32

Re: Prezident

Nesouhlasím. My ji sice oslavujeme jako rodačku, která udělala ohromnou kariéru v zahraničí a my u ní měli jistou protekci, ale zbytek světa je vůči ní podstatně kritičtější. Její nediplomaticky emotivní zásahy do Kosova situaci neuklidnily, spíš zhoršili (považuji srbské vrahouny za stejně špatné jako vrahouny albánské, odnesli to mírumilovná část obou etnik).

Marie 24.8.2007 21:31

Re: Re: Re: Re: dnes kníže

dovolte opravu, :"tento zákon mě nezakazuje někoho oslovovat jeho šlechtickým titulem, ten zákon pouze zakazuje šlechtici, ten titul "používat"...a to je poněkud rozdíl...

kurbet 24.8.2007 21:27

Re: chybná informace

benone když už chcete opravovat informace,tak se alespoň naučte správně jména těch o kterých chcete informovat, pan kníže se celý svůj život jmenuje SCHWARZENBERG,vy hňupe betone.

jiří s 24.8.2007 21:21

Re: Nic proti knížeti, ale ...

Jiný český prezident byl pouze Václav Havel. Nevím, jestli mluvil přímo na fóru pořádaném OSN, ale na řadě velmi prestižních míst mluvil, např. mluvil ke Kongresu USA přímo v jeho zasedací síni - takových neobčanů USA bylo jistě velmi málo. Samozřejmě že V. Havlovi nahrávala situace, stal se symbolem a podobného postavení nemůže jeho nástupce dosáhnout. (Alespoň doufám, že už nebudeme prožívat další pád totalitního režimu a předchozí život v něm.) Mám silný dojem, že toto symbolické postavení a z něj plynoucí celosvětovou slávu V. Klaus V. Havlovi závidí.

Yesir 24.8.2007 21:11

Prezident nebo král

Osobně jsem držel KS palce od začátku a ¨že bude dobrý to asi odhadl dobře i VK a chtěl se ho zbavit. Což pro změnu neodhadl a nepodařilo se mu. Položte si ale otázku. Proč ho teď tolik lidí chválí ? Že upozornil, že stávkující placení sedláci jsou magoři ? Je to efektní, ale zase tak moc to neřeší. Já si myslím, že kdekdo je teď pro knížete na hradě, protože se mu nelíbí naše politika. Jenže, aby se něco změnilo musel by být KS ne prezident, ale král. Pak udělt např. 71 člený parlament............

CD 24.8.2007 21:08

Zajimave :-)

Za par let, co ctu NP, je tohle prvni diskuze, ve ktere ma 118 diskuteru stejny nazor. Jediny, ktery tu oponuje, je Prestigo a to je Slovak.

PetrH 24.8.2007 21:08

Re: dnes kníže

Česká rodová šlechta vám vadí a bolševická pakáž ne?Rv

Richard III. 24.8.2007 21:07

Nic proti knížeti, ale ...

Nač hledat kandidáta, když na Hradě je nesporně velmi schopný a kvalifikovaný člověk, kterého tam akceptuje víc jak dvoutřetinová většina občanů?

A proč autor opomíjí nynějšího prezidenta pokud jde o jeho "viditelnost" v cizině? Dostal snad některý jiný český prezident pozvání k vystoupení na fóru, které pořádá OSN? Kromě Klause nevím o jiném. Pokud vystupili na půdě OSN tak v jen přímé souvislosti se svou funkcí.

jiří s 24.8.2007 21:05

Re: Re: Re: Re: dnes kníže

A to ministr a senátor Schwarzenberg přesně dodržuje. :-D