9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

POLITIKA: Když vládě chybí pouto k zemi

Jsou rozhodnutí, která nelze učinit bez znalosti historie. Jsou rozhodnutí, jež politiky povyšují na státníky. Rozhodnutí české vlády uzavřít všechny školy a nechat je doposud uzavřené mezi ně nepatří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hruška 14.1.2021 6:51

8-oŠkody? Vychováme jednu generaci negramotných analfabetů. Komenský by se divil. "Svět v obrazech", vlastně na obrazovce. "Učit se, učit se, učit se", 8-o- Lenin. 8-o

F. Musil 14.1.2021 9:48

...plně souhlasím...

P. Dvořák 14.1.2021 7:56

Nejsem si jist, ale nebyla inkluze připravena, právně přijata, resp. uzákoněna ještě za Chládka? Nemyslím zavádění do praxe.

V. Petr 14.1.2021 11:50

R^R^R^R^

P. Hatina 14.1.2021 1:51

Bohužel, je to sice obecně pravda, jenomže to je právě ta jízda na tygru, ze kterého už nelze seskočit, ale do které se (a rovněž bohužel) od začátku zapojila většina našich médií. Totiž neustále bombardování veřejnosti o počtech nakažených a umírajících , mrtvolách, a podobně. A za téhle situace vlastně ani vláda jinou veřejně obhajitelnou možnost, než zavírat co se ještě reálně dá (včetně těch škol). Tedy - a o tom lze jistě diskutovat), bez ohledu na to, zda to které opatření má větší vliv na tlumení epidemie nebo ne.

A taky bylo vidět, že sice v prosinci na pár dní? vláda ty školy otevřela, ale jak se zase navýšily publikované ty "naprosto šokující počty obětí", tak je zase znovu zavřela.

Ostatně, stačí se podívat k našim sousedům do Německa, tam ty školy uzavřeli , se zpožděním taky (i když se zaklínali, že ne), a o tom že by je měli (dle slibů) už zase otevřít, k tomu se jaksi taksi nemohou odhodlat...

R. Polášek 14.1.2021 0:30

Ono učivo ve školách je z velké části v podstatě jen "šprtací materiál"!, který má sloužit k tomu, aby učitelům usnadnil určení správných známek. Případně v dnešní době k tomu, aby mladým vštípil tu správnouz ideologii, třeba tu zelenou alarmistickou oteplovací.

Hlavní znalosti, které člověk potom využije v praxi a na kterých postaví svou kariéru, jsou ty získané spíš mimoškolně, na základě vlastního studia a z vlastního zájmu o nějaký obor. Případně znalosti, které člověk získá až v práci, když ho život postaví do nějaké začátečnické juniorské pracovní pozicie a on tu práci přijme za svou a začne si v té práci a tom oboru své znalosti rozšiřovat a rozjede tak svou kariéru. Takové znalosti poskytuje jen malá část škol, u středních škol to jsou střední odborné školy u vysokých škol ty dobré, ne ty vychovávající humanitní nemehla a kandidáty do neziskovek.

Tudíž není žádná velká škoda, když půl roku, rok z těch cca 20 let, které dnes průměrný mladý člověk studuje, stráví místo naléváním znormovaných a rozškatulkovaných znalostí ve škole defakto napůl samostudiem doma.

R. Polášek 14.1.2021 0:37

Akorát je problém asi v tom, že početná komunita pedagogů a potom všelijakých přicmrndávačů a pomocníků, od uklízečů třeba učeben po všelijaké asistenty a zaměstnance všelijakých sekretariátů kteří jsou hlavně na akademických půdách vysokých škol, cítí, že covidová krize ukazuje jejich zbytečnost. Že dost velká část těchto lidí si za peníze daňových poplatníků pouze slušně žije v školním závětří, bez každenní potřeby svoji práci kvalitně prodat, aby vůbec mohli z čeho žít.

J. Ganaur 14.1.2021 9:52

Tak hlavně, že vás naučili psát takovéto bláboly, vy přicmrndávači!:-P:-P

Š. La 14.1.2021 16:01

Tohle může tvrdit jen někdo, kdo se nesetkal se studenty... řekl bych, že ty škody co to způsobilo, ani zopakování ročníku nespraví.

P. Hatina 14.1.2021 1:18

No a v tom je ten průšvih. Totiž, oddělit onen přebytečný "šprtací" materiál" (jistě na školách v nějaké míře je), od těch naprosto nutných základů, aby se ti studenti pak na odborných školách (dle svého zájmu) mohli pustit do hlubokého studia. O praxi ani nemluvě, protože tam je (bez potřebných znalostí) k nějaké odbornějších práci ani nepustí.

Pokud tím tedy míníme jakoukoliv odbornou práci a nikoliv současnou tvorbu prezošek do byznysu.

Poslední pokus o oddělení těch nepotřebných? znalostí konal při přípravě nechvalně známých SM (státních maturit), a ten výsledek byl naprosto tristní (leč dal se čekat). Dle návrhu koryfejů vědy studenti mají znát ještě mnohem víc než je v těch školách učí, a taky jich pak dosud skoro čtvrtina při těch SM odpadne..

Š. La 14.1.2021 16:03

Dříve existoval rozdíl mezi prestižní a obyčejnou školou.

Dnes jsou obrovské tlaky na to, aby úroveň byla všude stejná a vyšší procento vysokoškoláků - a díky tomu šlo naše školství do kytek :-/;-(;-(