20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

POLITIKA: Kdo vládne „nevládkám“?

Dám vám hádanku. Nebyli zvoleni ve volbách, přesto mluví jménem občanů. Nepracují pro naše zájmy, přesto je platíme z našich daní... O kom mluvím? O aktivistech. Devadesátá léta pro ně znamenaly „boom“ a málokdo by si v té době myslel, že skupinky křiklounů a podivínů, čítající pouhou desítku osob, mohou takovým způsobem škodit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Severa 16.12.2016 10:19

Voskovec kdysi řekl,

že církve si udělaly z víry v Boha byznys. Totéž činí některé neziskovky předstírající, že činí dobro.

J. Hanzal 16.12.2016 10:04

Zloděj volá:"Chyťte zloděje."

Pane senátore vždyť jste úplně stejný parazit jako ty absolutně zbytečné, nenažrané a do všeho kecající neziskovky.

Ve vašem případě, pane Valento, parazit volá:"Chyťte parazity."

J. Lepka 16.12.2016 12:35

Re: Zloděj volá:"Chyťte zloděje."

Vy jste si nikdy nevsadil nebo nekoupil los, že tak pěkně moralizujete? Připomínáte mi katolickou církev, která v raném středověku prosadila zákaz vlastnit půdu a vykonávat řemesla židům, vehnala je tak do finančnictví a doteď se z toho nevzpamatovala. A to jen proto , že Ježíš vyhnal penězoměnce z chrámu, aniž by tušili historické a faktické souvislosti, pokud vůbec k něčemu takovému skutečně došlo.

D. Stirský 16.12.2016 9:21

A k panu Švrčkovi:

"Cpát se do tvorby legislativy" - to je jedno ze základních práv občanů v demokratické společnosti. Máme zastupitelskou demokracii a každý má právo jít za svým zástupcem a lobbovat - samozřejmě, jen tak, aby to bylo v souladu se zákonem. Je to nejen možné, ale i potřebné a užitečné. Koneckonců: Existuje Asociace společností provozujících kasina v ČR (typická, standardní neziskovka), která zela jistě lobbuje a je "partnerem" zákonodárců při jednání o zákonech v této oblasti. Je to zcela v pořádku a má to tak být.

P. Švejnoch 16.12.2016 11:23

Re: A k panu Švrčkovi:

A je ona "Asociace společností provozujících kasina v ČR (typická, standardní neziskovka)" také placena ze státního rozpočtu?

Protože pokud ne (a já jsem si jist, že ne), pak je Vaše přirovnání úplně bezpředmětné.

P. Vaňura 16.12.2016 16:03

Asociaci provozovatelů kasin bych poslal pod

guilottinu. Jejich činnost je stejně zhoubná, jako pašování narkotik!

D. Stirský 16.12.2016 9:12

Autor, jsa nadit spokojeností se sebou samým,

by se měl o neziskovém sektoru poučit. Pojem nevládní je hloupý: Nevládní je i běžná a.s. či s.r.o., neb tyto korporace většinou s vládou, kromě placení daní, nemají nic společného. Oproti tomu subjekty, které se často za nevládní prohlašují (je to frikulísnká móda - NGO), od vlád (od ústřední, od krajských, místních) dostávají dotace, granty, příspěvky na činnost apod. Tzv. neziskovky (pojem neziskový předpisy neznají) fungují tak, že zisk není cílem. Je-li dosažen, použije se na další rozvoj, tj. nerozdělí se - na rozdíl od obch. korporace - vlastníkům či zakladatelům. Neziskovek je řada: spolky, nadace, nadační fondy, ústavy-o.ps. Dále je zde veřejný neziskový sektor (hlavně příspěvkové organizace: školy, nemocnice, muzea, správy silnic...) Byly a jsou to totalitní systémy, které k osobní iniciativě občanů mají velkou nedůvěru a často ji i zakazují a pronásledují. Založit spolek za bývalého režimu, byť apolitický, jednoduché nebylo. Vyžadovalo se schválení od MV (dnes se spolek jen zaregistruje). Právě bohatost neziskového sektoru ukazuje na kvalitu demokracie a na dobré fungování toho, co nazýváme občanskou společností. Autor možná jednou skončí s demencí a inkontinenčními plenami a pak bude rád, když mu dobrovolník z parazitující neziskovky dostávající dotaci z veřejných zdrojů přijde plenu vyměnit. A nebo když se aktivista bude zasazovat o to, aby staří lidé měli nárok na to či ono. Jen na okraj: Chci-li něco prosadit, třeba změnu zákona, tak co udělám jako občan? Buď navštívím poslance a nebo založím spolek (či jinou neziskovku) a poslance oslovím. S razítkem a s IČem jsem mnohdy důvěryhodnější. A také by měl autor jmenovat konkrétní příklady těch neziskovek, které jsou velké, škodí a mají politický vliv. Opravdu bych prosil alespoň 10 příkladů s konkrétními informacemi. A pak: I senátor Valenta je jako "zaměstnancem" veřejné neziskovky a žije, a to ne špatně, z veřejných zdrojů, tj. z příspěvků, které jdou ze státního rozpočtu na náklady Senátu.

V. Kříž 16.12.2016 11:05

Re: Autor, jsa nadit spokojeností se sebou samým,

kdyby ti z těch neziskovek dělali něco užitečného - a jsou to desetitisíce lidí - měli by ti s plenami dost peněz, aby si přebalení zaplatili. A už jste zažil, aby nějaký aktivista se zasazoval o nárok starých lidí? Aktivita aktivistů by se měla především soustředit na to, aby od DOBROVOLNÝCH dárců získali prostředky na svoji činnost. Když stát platí - a štědře - to se především vyplácejí mzdy a kupujou auta a zařizujou kanceláře a jezdí a lítá na služební cesty a až z toho, co zbyde po důkladné saturaci potřeb aktivistů, se zaplatí těch pár plenek

R. Tesařík 16.12.2016 11:37

Re: Autor, jsa nadit spokojeností se sebou samým,

Vy budete nejspíš nějakej kujón z neziskovky.

J. Schwarz 18.12.2016 20:38

Re: Autor, jsa nadit spokojeností se sebou samým,

Pane, to "nevládní" je tam proto, že ačkoliv jde o organizaci zcela privátní přesto se pokouší "vládnout". Pokud by se zabývala výrobou rohlíků, nikdo by nepociťoval potřebu vyšperkovat její název přívlastkem "nevládní".

R. Morava 16.12.2016 8:59

Registr zahraničních plátců neziskovek určitě

Ale poč má vlastně vůbec platit neziskovky stát? Ať si shání peníze sami.

M. Valenta 16.12.2016 8:54

Pan Senátor zřejmě myslí

ty neziskovky, které se snaží děti blbečků zruinovaných na jeho automatech udržet nad vodou.

J. Schwarz 16.12.2016 9:03

Re: Pan Senátor zřejmě myslí

Pánové Borak a M.Valenta jsou zřejmě zaangažováni v nějaké té "neziskovce", jinak by určitě měli k článku rpřípadnější komentáře než napadání osoby autora...

M. Valenta 16.12.2016 9:48

Re: Pan Senátor zřejmě myslí

Nejsem pane Schwarz, jenom vidím jakou paseku mohou všudypřítomné automaty nadělat na malém městě. A ty nejhorší následky pak zaplatíme my oba.

J. Lepka 16.12.2016 12:41

Re: Pan Senátor zřejmě myslí

A jakou paseku dělají cyklisti a nejen na malém městě. Vám nevadí miliardy utopené v nefunkčních cyklostezkách? A tam zaplatíme lautr všechno, nejen následky blbých pumpičkářů, co pro ně zákony neplatí.

P. Vaňura 16.12.2016 16:06

Cyklostezky jsou (většinou) vyhozené peníze,

ale gamblerství je nemoc, která likviduje celé rodiny gamblerů.

J. Lepka 16.12.2016 17:40

Re: Cyklostezky jsou (většinou) vyhozené peníze,

Souhlasím. O to jsou ti pumpičkáři horší.

J. Václavíková 16.12.2016 11:42

Re: Pan Senátor zřejmě myslí

Aby pan senátor jednou nepotřeboval služby neziskového charitního hospice! Odříkaného chleba největší krajíc.

V. Karda 16.12.2016 13:15

Re: Pan Senátor zřejmě myslí

Paní Václavíková charitní hospice provozují převážně církevní organisace. Ale neziskovky jako například Evropské hodnoty ve kterých účinkuje buzerant a pornoherec Jakub Janda jsou placeny z našich daní. A to kategoricky odmítám.

J. Václavíková 16.12.2016 14:52

Re: Pan Senátor zřejmě myslí

,,Finanční a hmotné prostředky získává Diecézní charita Brno od dárců, orgánů státní správy a místních samospráv, z církevních sbírek, od nadací a nadačních fondů, z výnosů vlastní činnosti a benefičních akcí."

Tfuj! Paraziti! Nebo ne?

M. Borak 16.12.2016 7:27

Ach jo

Stále se nemůžu vzpamatovat z jeho probuzení a zničeho nic potřeby pomáhat této zemi.

J. Kulheim 16.12.2016 7:39

Re: Ach jo

To chce vědro studené vody. Možná se vám rozsvítí.

P. Rudolf 16.12.2016 7:23

Tak král českého hazardu

a spolumajitel bulvárních, pravděpodobně rusy financovaných Parlamentních listů nám tu káže o morálce NGO. Takže lepší by asi bylo, kdyby ty miliardy skončily v jeho kasínech, než v neziskovkách.

Kdybych nebyl atheista, tak bych zvolal: Bože, ty to vidíš!

P. Zinga 16.12.2016 8:04

Re: Tak král českého hazardu

Pane Rudolfe, reagujte na text a ne na autora a odpovězte: má pravdu nebo nemá? Není to spíš tak, že jím vyslovený názor je Vám nepříjemný? Proč asi?

Jestliže nemusím Valentu, ještě neznamená, že úplně všechno, co říká, je lež. Dnes mu dávám za pravdu.

P. Lenc 16.12.2016 10:12

Re: Tak král českého hazardu

Vy chcete odpověď od Rudolfa? Vy naivo.

Z. Švrček 16.12.2016 8:40

Re: Tak král českého hazardu

Pane, rozdíl je ovšem v to, že návštěvníci ani personál kasín nechodí lobbovat na vládu, necpou se do tvorby legislativy, neovlivňují státní úředníky, nevyužívají všech zákonů, které ostatně byly dostatečně dobře ušity pro jejich potřeby, aby hovořili do věcí, které má rozhodovat volený orgán, necejchují a nenálepkují weby jako dezinformační atd.

A hlavně, v kasínech utrácejí lidé své peníze dobrovolně a nemusejí se koukat na to, že by tam někdo naléval jejich peníze prostřednictvím státu proti jejich vůli. To vám nedochází a jestli ano, jste kverulent, nic víc. Staňte se úspěšným podnikatelem, milionářem, kupte si někjaké svoje listy a pak mudrujte. Jemu vyčítáte že chce kázat o morálce a přitom o ní kážete vy. Nicméně vaši morálku, tak jak je zřejmé z mnoha vašich příspěvků, budu těžko sdílet.

F. Vejr 16.12.2016 9:45

Re: Tak král českého hazardu

Ano, souhlasím, je to výstižně napsané.

P. Rudolf 16.12.2016 11:06

Re: Tak král českého hazardu

Jasně, nechodí lobovat, hezká pohádka. Navíc oni v tom Parlamentu ještě i přímo sedí.

J. Schwarz 16.12.2016 9:06

Re: Tak král českého hazardu

Pokud nějaké peníze končí v kasinech, pak jde o dobrovolné rozhodnutí jednotlivých občanů. Peníze končící v "neziskovkách" jsou penězi uloupenými občanům na daních a použité politiky na financování obskurních aktivit nátlakových skupin hrubě neprůhledným způsobem. Ale pokud pan Rudolf chce, ať odvádí nějaký ten desátek neziskovkám ze svého, podobně jako platí například v Německu členové církví "církevní daň".

J. Nový 16.12.2016 7:20

Platy

Ještě by jistě daňové poplatníky zajímalo, jaké platy si vyplácejí aktivisté v těchto neziskovkách. Nevím o zákonu, který by ty platy nějak omezoval. Takže bychom se možná v některých případech hodně divili