28.5.2024 | Svátek má Vilém


Diskuse k článku

POLITIKA: Jsou to dárky, hlupáci

Vláda Andreje Babiše patří k nejštědřejším, jaké Česko mělo. Své dárky voličům začala balit a posílat, jen co nastoupila do úřadů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Kusák 6.4.2018 12:10

Re: Starobní důchodce se po přečtení článku...

No určitě. Tak se třeba podívejte na aktuální film "Bába z ledu" Dušana Slámy. Jestli Vy žijete v ideálním světě, pak Vám doporučuji návštěvu nějakého domova důchodců a debatu s nimi na toto téma.

J. Novák 6.4.2018 12:37

Re: Starobní důchodce se po přečtení článku...

Já žiju v úplně normálním světě, kde jsem se o své rodiče postaral až do konce a mnoho mých mladších přátel to tak dělá také a vůbec jim to nepřijde divné.

To vy žijete v nějakém pokřiveném světě, kde děti nechávají své rodiče umírat bez pomoci.

A nejhorší je, tohle zas vám vůbec nepřijde divné... :-(

F. Kusák 6.4.2018 12:59

Re: Starobní důchodce se po přečtení článku...

My s manželkou jsme se o rodiče postarali také, ale to ještě neznamená, že to tak je všude. Váš názor není statistika a doporučuji Vám, něco si o trendech v západní společnosti přečíst. Jinak je s Vámi diskuze zbytečná.

J. Jurax 6.4.2018 14:33

Re: Starobní důchodce se po přečtení článku...

Ale kuš - děti mají-li aspoň průměrné platy a na krku rodiny, stěží budou mít na osobu 11 000 čistého.

Dva průměrné platy cca 29 000 hrubého dnes hodí plus mínus dohromady cca 42 000 čistého. No a při čtyřčlenné rodině ...

P. Hlosta 6.4.2018 11:46

Re: Starobní důchodce se po přečtení článku...

Inflace je zákonitý jev a nelze se ho jen tak zbavit. Deflace je horší, protože přináší útlum až ničení ekonomiky. Jste-li spokojen s výší důchodu, vězte, že přesně o tom mluvil Rusnok v ČT. Stát zachraňuje plošně všechny před naprostou bídou, bez ohledu na zásluhovost. Nejnižší zákonem stanovený důchod je po splnění všech zákonných podmínek 11.600Kč +- . Pravidelná valorizace je narovnávání vůči inflaci. Minimální mzda je přitom 11.200 Kč.

Kalousek se zasloužil o zastavení valorizace na šest let a ikdyby Babiš valorizoval jakkoliv, potřebovalo by se zvýšit starobní důchody minimálně o dva tisíce, aby se dohnal propad. Babiš NIC nedává gratiz, ale jen poněkud upokojuje sociální hladinu. Dle mně nedostatečně.

Kolik let jste pracoval na ten svůj důchod? Já 45let a poslední roky byly nejnámahavější, kdy jsem byl nucen odvádět fyzický výkon větší, než třicátníci a mladší, abych totiž se udržel v práci u zaměstnavatele při platech, které původně byly vysoko nad republikovým průměrem, a při stagnaci v soukromé sféře postupně klesly na polovinu státního průměru a níže a o to víc jsme musel právě kvůli té inflaci tvrdě makat. Starobní důchod potřebuje reformu a čtvrt století se o to politické strany úspěšně nesnaží!

Tak co tam máte ještě rozumprde!

O. Uživatel 6.4.2018 12:38

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 6.4.2018 14:08

Re: Starobní důchodce se po přečtení článku...

Hm, pěkné blbosti vám ti komouši vtloukli do hlavy, vy jeden "rozumprde"... :-D

J. Jurax 6.4.2018 14:27

Re: Starobní důchodce se po přečtení článku...

No jo, máte sice recht, ale inflace Vám sežere úspory i bez Babišových dárečků a důchod Vám lety taky degeneruje. Takže berte, dokud vrchnost dává ... :-)

K. Janyška 6.4.2018 8:56

Jsou to volební triky pro bulíky. Chystají se volby.

Babiš je podnikatel s Českou republikou a pro mne zločinec, dokonce i pro mne a podle mne hrdelní a podle toho i dopadne. Nevěděl jsem, že až 18 % Čechů, kteří ho volili jsou grázlové. Myslel jsem, že je jich u nás méně... Dzp.

J. Novotny 6.4.2018 9:30

Re: Jsou to volební triky pro bulíky. Chystají se volby.

Zajisté je pro Vás vzorem politický podnikatel typu Řebíčka, Kalouska či Topolánka. Tyto volí samí lepší lidé, viďte.

K. Janyška 6.4.2018 10:07

Re: Jsou to volební triky pro bulíky. Chystají se volby.

Ne, nejsou... Dzp.

F. Kusák 6.4.2018 11:43

Re: Jsou to volební triky pro bulíky. Chystají se volby.

No budiž, pane Janyško. Tak nám prosím sdělte, koho že budete volit. Protože já jsem pro nové volby. A pan Zimola utekl trestnímu stíhání jen díky konci Sobotkovy vlády. Také vzpomeňte na humbuk s poslanci ODS, kteří vyměnili poslanecké mandáty za výhodné posty. Ona ta politika je dost špinavá věc, koneckonců jako život sám. To říkal i Fridrich August von Hayek.

J. Holíček 6.4.2018 15:39

Re: Jsou to volební triky pro bulíky. Chystají se volby.

Těch 18% bylo pořád 6x víc než TOP09.

O. Schnabl 6.4.2018 8:53

Princip stejný

Babiš nebo Bureš, jak chcete, má jeden osvědčený mustr na získání moci ať se jedná o konkurenci v byznysu, nebo na poli politickém. Nejprve se přátelsky vetře, poté znehodnotí aby posléze mohl lacino koupit. Toto již dokázal při převzetí Vodňan, Kosteleckých uzenin, zemědělských firem, Olmy, Penam atd atd. Dokázal to i v minulém období vládnutí, kdy úspěchy si přisvojil a neúspěchy hodil na hlavu socanům, k tomu když potřeboval něco schválit bez svých koaličních partnerů mu vstřícně posloužili komouši. Zatím nic nového pod sluncem.

J. Fridrich 6.4.2018 7:14

Pan Jégl si nějak nevšiml, že Babiš náš státní dluh

Pan Jégl si nějak nevšiml, že Babiš náš státní dluh snižoval, tedy NEZVYŠOVAL.. On na rozdíl od socanů nerozdává a neslibuje z CIZÍHO..

M. Prokš 6.4.2018 7:24

Nejsem sice účetní, ale mám za to, že stále máme deficitní rozpočet - každý rok si půjčujeme dál a dál. Akorát je ten deficit menší než kolik si vláda v rozpočtu plánuje, takže se říká, že rozpočet končí v přebytku. Vůči plánu, ne vůči balancu roční příjmy/výdaje.

M. Těhanová 6.4.2018 7:27

Re: Pan Jégl si nějak nevšiml, že Babiš náš státní dluh

To snížení státního dluhu je velmi diskutabilní ( viz zastavení investic a peníze z Bruselu), druhá věc, on snad ty peníze vydělal, že nerozdává z cizího? To vydělali lidé, kteří většinou žijí od výplaty k výplatě, jak je ždímá. Bující státní aparát a úředníci NIC nevydělají, víme? Ti jenom spotřebovávají peníze, které vydělal někdo jiný.

J. Schwarz 6.4.2018 7:39

Re: Pan Jégl si nějak nevšiml, že Babiš náš státní dluh

On státní dluh nesnižoval absolutně, nýbrž jen jeho poměr k HDP a protože HDP rostlo ročně o cca 4%, stačilo mít deficit nižší a státní dluh "klesal"...Protože český HDP byl něco přes 4 biliony Kč, tak z toho jedno jediné procento dělá nějakých 40 miliard. Pak i při zvýšení dluhu o několik desítek miliard může poměr dluhu k HDP klesat.

B. Hejda 6.4.2018 7:51

Re: Pan Jégl si nějak nevšiml, že Babiš náš státní dluh

Naše ekonomika roste (až na pár let během celosvětové krize, která neměla nic společného s naší tehdejší politickoureprezentací) po celou dobu polistopadového vývoje. Babiš nemá na populistické rozhazování "vyděláno" o nic víc, než kdokoliv před ním.

J. Fridrich 6.4.2018 9:19

Re: Pan Jégl si nějak nevšiml, že Babiš náš státní dluh

Ale, ale - tak přidání 1 000 Kč důchodcům místo 43 Kč nedávno nic není ? Vlaková doprava pro studenty a seniory za zlomek ceny je také NIC ? Několik přidání - a ne malých našim učitelům, kteří toho mnoho naše žáky nedovedou naučit je málo ? Značné přidání zdravotníkům, hlavně sestřičkám je málo ? Větší pořádek ve výběru daní - aby je platili všichni je NIC ?

Dalo by se úspěšně pokračovat, ale asi je to pro některé občany zbytečné..

Z. Frys 6.4.2018 10:55

Re: Pan Jégl si nějak nevšiml, že Babiš náš státní dluh

Vše, co jste tady vyjmenoval, jsou socialistické kok*tiny. Státní důchody, dotovaná doprava, státní zdravotnictví, státní školství - to vše je naprosto dokonale socialisticky špatně. Pořádek v násilím vymáhaném výpalném (tzv daně) je je pouze zvyšování státního násilí. Dalo by se úspěšně pokračovat ve vyjmenovávání státních zločinů, ale asi je to pro některé občany zbytečné...

Bureš je socfašistický zločinec a doufám, že dopadne jako jeho předchůdce Benito.

J. Jurax 6.4.2018 14:37

Re: Pan Jégl si nějak nevšiml, že Babiš náš státní dluh

Kupodivu se zčásti silně mýlíte.

Z. Frys 6.4.2018 20:24

Re: Pan Jégl si nějak nevšiml, že Babiš náš státní dluh

No, určitě možná s váma jakoby tak úplně nesouhlasím. Nechci se do toho zabrušovat, abych se pak z toho nemusel zase vybrušovat. Toho estébáka jsem nazval socfašistou asi fakt nesprávně. Správně mělo být - korporátní socialista.

P. Lenc 6.4.2018 10:55

Re: Pan Jégl si nějak nevšiml, že Babiš náš státní dluh

Pane Fridrichu a kdo vládl společně se socany a lidovci poslední čtyři roky a byl ministrem financí?

J. Fridrich 6.4.2018 15:03

Re: Pan Jégl si nějak nevšiml, že Babiš náš státní dluh

Babiš - a tam byly vytvořeny ty předpoklady k těm mým výše uvedeným přidáním těm vyjmenovaným skupinám našeho obyvatelstva..

Z. Koutecký 6.4.2018 3:11

Dárky

Inu, pane Jégle, dohánět Německo, Rakousko a vůbec Západ v životní úrovni se nám jaksi už 27 let moc nedaří, takže to můžeme zkusit alespoň přes ty dluhy. Německo (68% HDP) můžeme dohnat klidně za ty tři roky, jak nám na začátku slibovali, Rakousko (89% HDP) nám bude asi trvat trochu déle. A do eurozóny, která má celkem taky dluh těch 89% HDP,jistě nechceme vstupovat s dluhem 36% HDP jako chudý příbuzný, který nemá ani na svoje půjčky, natož na ručení za ostatní členy? Ale ono to půjde. Budeme muset zlepšit naše silnice a zesílit naše mosty, protože vrchní vělitel amerických vojsk v Evropě si stěžuje, že většina našich mostů neunese těžké americké tanky, což by komplikovalo jejich rychlý přesun zejména do Rumunska, ale i na Ukrajinu a k ruským hranicím vůbec. Taky je prý nutno urychleně nakoupit moderní (rozuměj americkou) výzbroj pro armádu a zvýšit prostě výdaje na zbrojení alespoň na ty 2% HDP. No, a už tu máme potřebu řádu stovek miliard. Ale na to máme přece to "kvantitativní uvolňování" prosazované Evropskou bankou,banky nevědí co s levnými penězi, takže o finance nemějte obavy. Podívejte se třeba na ekonomicky nejsilnější stát na světě, USA, s jeho zadlužením ve výši 106% HDP, a jak si tam lidi žijí! Protože FED "uvolňuje" až se mu rotačky žhaví. Babiš ví, co se dneska nosí i v "tvrdém jádru" EU. Takže žádné "dárky" pár milionů či miliard sem nebo tam, ale pořádně to roztočit a dohnat a předehnat, jako vždy.

E. Tocháček 6.4.2018 6:38

Re: Dárky

Jo,jo...

R. Tichý 6.4.2018 7:05

S temi Americany jste prestrelil.

Silnice a mosty potrebujeme opravit tak jako tak. Mosty jsou v dezolatnim stavu a silnice jsou tankodromem.

"Vystavba" vlakovych koridoru=vymena koleji na stavajicich tratich bez zasadniho zrychleni, je smesne plytvani penezi. Vsichni odbornici uz "pred 20 lety" chteli stavet uplne nove, rovne, trate pro rychlovlaky.

Do tech 2% se prave daji zapocitat i tyto vydaje na infrastrukturu. 2% rozpoctu je nejakych 26 mld Kč. Tato suma je smesne mala. Kdyby Babis nebyl posera, tak uvolni 200-300 tisic uredniku pro potreby soukromeho sektoru a meli bychom penez, ze by se s nima dalo tapetovat.

Z. Koutecký 6.4.2018 20:29

Re:

Mýlíte se, pane Tichý, jedná se o 2% HDP, nikoliv rozpočtu, což je v současné době cca 101 mld. Kč ročně. Mosty samozřejmě u nás potřebují opravit, ovšem Američané požadují opravit je tak, aby unesly jejich těžké tanky (cca 65 tun). Což bude asi poněkud dražší záležitost.