5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

POLITIKA: Je korupce pouhý mýtus?

Podle mezinárodního indexu vnímání korupce zaujala Česká republika 54. místo ze 176 zemí a ocitla se po boku Lotyšska, Malajsie a Turecka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 18.12.2012 10:38

Vnímání korupce?

Index vnímání korupce je především vyjádřením "blbé nálady" "našimi" masmédii (a pány "Jelínky") záplavou pseudoafér pečlivě vytvářené. Korupce je přímo úměrná množství byrokratických rozhodování o občanech (dříve byla z něho i odhadována) a účinný recept proti ní pravice dávno má. Je to "malý, a přitom silný stát".

Je to levice, která vytváří paternalistický stát (semeniště korupce) s vlídným postihem darebáků (a navíc zničující korupci politickou, při níž si za peníze občanů kupuje, vytváří a dokonce dováží své parazitické voliče").

J. Václavíková 18.12.2012 10:46

Re: Vnímání korupce?

Fascinuje mě, jak lidé jako Vy těm fantasmagoriím věří. Mohl byste uvést aspoň jeden příklad takového fungujícího neutopického státu?

J. David 16.12.2012 17:17

Korupce či provize?

Provizní systém by měl platit pouze v soukromé sféře podnikání. Smluvní strany mají zisk, potažmo prebendy a odměny relevantně k uzavřenému kšeftu a výkonu. Nikolivěk ale ve státní správě na všech úrovních (taktéž ve volených samosprávách). Ouředník je placen za výkon služby (dané legislativou) daňovému poplatníkovi ve smyslu "bono publico". Případné provize lze pak nazvat korupcí, neboť má v rukou delegovánu rozhodovací moc. Státní ouředník a politik by měl být pod drobnohledem veřejné "buchhalterie", MD/D. Jak jednoduché, nakládá s penězi berních poplatníků. "Jakej pán, takovej krám". Proč bych, jako občan, nezaplatil řemelsníkovi za provedenou práci "na dlaň",  místo na fakturu s DPH, když vidím, že DPH bafuňáři stejně rozkradou? Tak si plácneme na občanskou výpomoc, já jemu něco zdaněných bankocetlí a pytel erteplí ze zahrádky, on mi položí dlažbu. Stejně nás tyto politické party odrbou na přímých berních. Jinak ale, zdali si lučebník Kalousek myslí, že zvýšení berní sazby je v přímé úměře se zvýšením berního inkasa, měl by se jít nechat léčit. Ekonomický novodobý Mičurin. Asi mám nějakou zvrácenou představu, šmrcnutou selským rozumem.

M. Kosejk 16.12.2012 17:47

Re: Korupce či provize?

Ne, jen máte typicky českou alibistickou náturu. Ne že bych občas nevydal nějakou sumu bez dokladu, ale alespoň si nemyslím, že je to správné. Jste obětí české alibistické logiky:

Obyčejný občan si svoje drobné podvůdky omlouvá podvůdky bohatších občanů. Ti bohatší zase ukazují na takové Rathy a kvičí: "Proč bych nemohl podvádět já, když oni podvádějí takhle!?" A Rath má stejnou obhajobu - je prý jen malá ryba, tedy prý nechápe, co proti němu mají. A nad Rathy a spol. je extraliga zlodějů, kteří se mohu vymluvit: "Vždyť krade celá společnost."

Takže ta Vaše teze - "Jakej pán, takovej krám" - platí dokonale, ale jen jinak, než myslíte. Platí totiž: jaká společnost, taková její správa.

P. Jirka 16.12.2012 18:24

Re: Korupce či provize?

Bohužel souhlas... většina českého národa nepovažuje drobný podvůdek za problém (spíše naopak) a pak se diví, že politici podvádějí a kradou. Politici jsou přitom jen zrcadlem společnosti...

J. Boleslav 16.12.2012 10:23

Autor nějakým nedopatřením

diskutuje korupci pouze ve spojitosti se stranami současné vládní koalice a nějak cudně zapomíná na oranžové. A že by bylo o čem psát! Ještě že ho už člověk z jeho zdejších článků zná, takže si snadno dovodí, proč tomu tak je. :-(

P. Jirka 16.12.2012 18:26

Re: Autor nějakým nedopatřením

a na tom je přesně vidět o čem je boj proti korupci u nás. O samotnou korupci v zásadě nejde, ale dá se tím docela slušně mlátit politický protivník po hlavě...

V. Hošek 16.12.2012 5:36

Pane autore i diskutující

Korupce, toto slovo je v Česku nadužíváno, ale vůbec se zde nehovoří o té zcela zásadní korupci a to o kupování voličů - pastelkovné, zrušení poplatků, snížením věku pro odchod do důchodu atd. atd.

J. Boleslav 16.12.2012 10:20

Re: Pane autore i diskutující

A o tom, že takováto korupce je většinou doménou levičáků.

V. Vlach 15.12.2012 20:58

Hihihi hohoho hehehe

Ano, korupce neexistuje. To jenom veškeré bohatství Česka a hezka někdo projedl ve vajíčkovém salátu v bufetu za rohem!

Jděte se vycpat s takovými (trestuhodnými)diskuzemi, které vše jenom bagatelizují. Právní stát zde existuje, ale dvojím metrem, možná někdy i trojím. Je přepolitikováno, přeúředníkováno a nikdo nechce dělat - nikdo tu nevidí budoucnost. Evropu veme ďas.

V. Němec 15.12.2012 15:30

Já se za břicho neberu

Jsem přesvědčen že pověsti jsou zastoupeny z 90% . A jsou tvořeny z části kvůli očerňování politického či obchodního soupeře a z části zvláštní záliba hlavně novinářů vidět v bližních jen samé špatnosti zřejmě jsou přesvědčeni že jejich povahu mají i všichni ostatní. Podle mne ten kdo stále hovoří že se všude krade uplácí atd. vlastně hovoří přdevším o sobě

J. Boleslav 16.12.2012 10:29

Re: Já se za břicho neberu

Přesně tak. Jeden z oblíbených a stále dokola omílaných mýtů používaných medii pro co největší naštvání lidí je oněch magických 100 G , které údajně korupce ročně u nás obnáší. Když si je dá člověk do reálných rozpočtových relací, snadno zjistí, že toto číslo je naprosto nesmyslně velké a zcela nereálné. Ale je dobře zapamatovatelné a svému účelu rozhodně dobře slouží. Operuje s ním permanentně i Amnesty International, u níž mimochodem ani nevím, kdo a jak ji vlastně financuje.

P. Jirka 16.12.2012 13:17

Re: Já se za břicho neberu

Přesně tak souhlas... mimochodem, když se schvaloval nový zákon o veřejných zakázkách, předháněli se politici v odhadech, kolik přinese peněz do státní kasy. Zákon tu platí od 1. 4. a zatím to na žádnou smršť valících se peněz do státní kasy nevypadá. Spíše na zásadní zmrzačení veřejného investování.

Myslím, že je na čase se ptát protikorupčních bojovníků, kde jsou ty peníze, které nám slibovali?! Co by nám na to třeba politici VV a LIDEM odpověděli?

P. Jirka 15.12.2012 14:29

Mýlíte se pane autore,

korupci má skutečně řešit jen policie, soudy a státní zastupitelství (možná ještě zpravodajské služby). Korupce je trestný čin jako každý jiný a udělat si z jednoho trestného činu politický program je skutečně nesmysl.

Navíc se na problematiku korupce navázali nejrůznější hoštapleři, kterým téma korupce slouží v lepším případě k sladkému nicnedělání (vždyť přece bojují proti korupci) a v horším k tomu, aby tímto tzv. bojem maskovali své vlastní zlodějiny. Myslím, že by se naše společnost měla vrátit na zem a každý nechť dělá to, za co je placen. Bohužel řada politiků pro samý boj s korupcí zapomněla, že by také občas mohla pro lidi udělat i něco užitečnějšího...

J. Urban 16.12.2012 13:12

Re: Mýlíte se pane autore,

Jo jo. Stačí protikorupční rétorika a o úspěch ve volbách je postaráno. Dokazují VV a socdem (mj. ústy Jelínka) chtějí na tom v příštích volbách taky něco trhnout. Přitom právě socdem a jejich různí zalígrovaní soudruzi (kteří bručí právě díky aspoň momentálně fungující policii a státnímu zastupitelství - což se Jelínkovi nějak nepozdává - sic!) by mohli o korupci nejen vyprávět, ale vydat sebrané spisy o mnoha svazcích.

Š. Hašek 15.12.2012 11:29

Takže soudruhu Jelínku.

Korupce v zásadě vzniká, když dva subjekty, kteří v rámci běžných zákonů se přímo domluví - třeba na základě jednoduchých finančních vztahů, jsou nuceni přijmout do hry úřad, prostředníka, politika s dotacemi (doufám, že se nemusím dál rozepisovat).

Nerozumím tomu, že levičák, komunista, nebo obecně občejný lid, co si bez úřadu a "zákona" ani nevybere zamraženou/předpřipravenou housku, či neudělá pořádnou omítku na domě, se stále nasírá na buzeraci a utrácení peněz politiky/úřady/vládou, které ale sám vygeneroval svým škemráním a nesvéprávností.

Jinak korupce "bez konkrétna" jest nové opium lidu. Hlavně, že "se vzdychá" nad novinami.

M. Vojtíšek 15.12.2012 12:22

Re: Takže soudruhu Jelínku.

Je to nesmysl. Tvrdit , že primárním zdrojem korupce je stát, není pravda. Je to jen českej folklor  tvrdit, že princip státu je zdrojem korupce. Není je to jen v hlavách. Zdrojem korupce jsou politické strany v postkomunistickém stále nevychovaném důlku. Ty se mocensky tlačí do funkce státu a vytváři korupční klientelistické vazby. Oddělení funkčního výkonu státu od politiky je hlavní podmínkou pro normální fungování státu.

Subvence, monetární politika, kontrola a dohled nad vymáháním  práva jsou nástrojem státu, stejně jako je jeho primárním úkolem vytvářet hřiště pro zdravou nepokřivenou soutěž na trhu. Zájem jednotlivce není od přírody kompatibilní se zájmem většiny a proto se vytvořil demokratický princip volby většiny.

Mocenská politická hra je primárním zdrojem distorzí ve fungování státu v případě ČR.

Š. Hašek 15.12.2012 13:10

Re: Takže soudruhu Jelínku.

No však!!!! V tom se nelišíme. Stát jest (dle mě má být) hlavně drsný a nekompromisní nástroj moci! Nástroj becných zákonů, aby lidi po sobě nešlapali a soud rozhodl do 24 hodin!

Pokud ale jeho státní agenda je pouhým "vyhláškováním", konáním všehodobra, potom i různých šíbrů stran pastelek a žárovek se najde dost.

Dnešní "moderní stát" nestíhá, a nebude stíhat svoje základní povinnosti. Má povinnost hlídat mražení housek - dle mnohých diskutérů je to dnes základní povinnost státu. A zaměstnat mladé a  zdravé, kteří nic konkrétního, co by poskytli svým sousedům (a ti jim obratem zaplatili), jaksi neumí

M. Vojtíšek 15.12.2012 13:37

Re: Takže soudruhu Jelínku.

Právě v zájmu společnosti je upíchnout i ty co zatím niic neumí. Na teorii je dobré vzdělávání , ale praxe je nutná k tomu to vzdělání využít.

SLužby už jsou dávno v zaměstnávání před výrobou. A výrobu díky modernizaci a automatizaci všeho, čeká to co potkalo zemědělství. Stane se minoritní zaměstnavatelem. Jediného čeho se dostává jsou informace, tzn služby v analyzování, třídění akolektování informací bude do budoucna hlavní prostor pro zaměstnávání lidí.  Nadruhou stranu , je to směr který nevyžaduje dnes prakticky žádné náklady. Stačí vlastnit zařízení připojené do sítě.Ulohou státu je i predikovat vývoj na trhu práce a díky systému vzdělávání a dnes i praxe připravovat nové adepty na konkureční boj na trhu práce.

Přeci na světě existuje plno velkých firem, jejichž zaměstnanecká politika je postavená na nizkonákladových zaměstnancích bez praxe. A tyhle firmy fungují ve všech možných odvětvích od výroby až po analytické služby. Tzn zde je možnost kde čerpat know how , jak lidi bez praxe využít a ještě je tím připravit na konkurenční klání.

V důsledku nikdo jinej není sto v měřítku rozeznatelném pro společnost dělat než stát. Jde o to aby to dělal pořádně. Tzn výzkum v tomhle měl běžet už desetiletí, a v míře, která má potenciál přinést nějaké ovoce.

 

L. Vaněk 15.12.2012 10:41

Internetová psychóza ..

udržovaná všemi médii ... Korupce je tady značná, ale nedosahuje těch rozměrů, jak je novináři šíří ...

M. Kosejk 15.12.2012 5:44

--

Korupce existuje. Vždy existovala a vždy bude existovat. Podstata je v tom, jakou ji přikládáte váhu. Dá se říci, že problematika korupce je v ČR démonizována a zjednodušována do teze: Až se zbavíme korupčníků, bude peněz dost pro všechny. On taky problém východisek nacismu nespočíval tom, že by Židé neexistovali. Oni existovali. Jen nebyla pravda to, co tvrdili nacisté - že existuje židovské spiknutí a Židé jsou příčinou všeho zla, jehož ostranění je hlavní podmínkou k prosperitě Němců.

Š. Hašek 15.12.2012 13:19

Re: --

Asi tak.

Mnozí si pletou korupci s pouhým blbým/kamarádským/nesmyslným rozhodnutím někoho, kdo má moc a přístup k naprosto nezúčtovatelným (v pravém slova smyslu) penězovodům současného evropského levicového státu. Brusel tomu nasadil korunu - korupci vymazal tím, že ji nahradil žádostmi a bianco šeky. A dary Španělsku. Jiní politici tomu říkají "dáme lidem práci", atd, atd.

Je rozdíl mezi reálným životem a mezi fikcí, bušenou do lidu médii.

Slovo  korupce (jednoduché, lidem pochopitelné) má jen odvést pozornost od současného státního levičáckého  ekonomického blbismu v širším slova smyslu. A bude možná hůř!

M. Kosejk 15.12.2012 19:04

Re: --

Z větší části asi novináři plodí naprosté nesmysly. Protože asi ani nemají ponětí o tématech, o kterých píšou. Například jedna nedávná silně mediálně pokrytá kauza směny pozemků, kvůli které novináři lynčovali Prahu 4. Náhodou jsem jsem s tímto byl seznámen. A ani jednoho z novinářů nenapadlo se zabývat tím, že ten údajně nevýhodně vyměněný pozemek nemá příjezdovou cestu - a to ani v reálu, ani v katastru -  a tak tam nic postavit nepůjde, což se musí projevit na ceně.

A pak si člověk říká, jak je to u věcí, o kterých nevím nic. Jelikož když jsem se v tématu orientoval, tak jsem v těch reportážích vždy odhalil spoustu novinářských lží.

S. Vaněček Šauerová 15.12.2012 3:00

Těžká věc, pane Jelínku.

Není překvapivé, když korupci znevěrohodňují politici, kteří mají buď sami anebo jejich straničtí kolegové máslo na hlavě. Horší je, když totéž člověk čte v internetových debatách jako hlas lidu. Nestačí se pak divit. Korupce sice existuje, ale je v zásadě stejná jako v jiných státech, kmotři naopak neexistují (to jen ten Topolánek, "hajzl", nás pomluvil !), je třeba dbát na presumci neviny a kdo byl vlastně odsouzen ?, nešetří úsměšky.  Ten, kdo o korupci mluví (Michálek), je práskač, ten, kdo o ní píše, je darebák (další nadávky dosaďte dle potřeby) ... tak co s tím, pane Jelínku ? Nám přece korupce v zásadě nevadí, resp. nevadí nám u těch našich, vždycky jen u těch druhých. Copak to u mirgorodských může být jiné ?

P. Jirka 15.12.2012 14:33

Re: Těžká věc, pane Jelínku.

No korupce je špatná, protože je to trestná činnost. Jako taková má být postihována policií a soudy. V tom asi není sporu.

Nicméně nejsem si jistý, zda p. Michálek nějakou korupci odhalil? Já myslím, že je to skutečně spíše obyčejný práskač. Ono schovávat za boj proti korupci podlé chování některých lidí je pouze pokrytectví a nikoliv boj za nějaké svaté cíle.

J. Vintr 15.12.2012 1:56

U nás to není korupce

u nás se většinou prostě krade ....